geen bevruchting opgetreden bij IVF

IVF Forum
Silvie
Berichten: 126
Lid geworden op: 2 februari 2007, 10:37

geen bevruchting opgetreden bij IVF

Bericht door Silvie » 29 mei 2007, 10:59

Zijn er nog mensen waarbij een IVF poging geen enkele bevruchte eicel heeft opgeleverd? En weten jullie wat de reden was?
Hebben jullie daarna nog een gewone IVf poging gedaan en waren de resultaten anders? Of werd er automatisch overgegaan naar ICSI en werd er dan wel een bevruchting bekomen?

Ik weet het, het zijn veel vragen maar ik heb er dan ook een heleboel. Ze hadden ons gezegd dat na een pick up bij 97 % van de vrouwen een terugplaatsing werd gedaan. Wij horen dus weeral bij de uitzonderlijke 3 % die pech hebben. Ik maak me dan ook ongerust en hoop dat er nog mensen zijn die mijn verhaal kennen.

veerke
Berichten: 6
Lid geworden op: 4 juni 2007, 18:59

Bericht door veerke » 4 juni 2007, 19:12

Hoi Silvie

Verschillende keren heb ik al berichten op dit forum gelezen, vandaag heb ik me geregistreerd.
Wij zijn ondertussen 2 jaar en 2 maanden 'bezig' om een kindje te maken :D
Na een jaar zijn we verdergegaan. In november, januari en februari hebben we IUI gedaan, zonder resultaat. IVF leek ons dus de meest logische volgende stap. De gynaecoloog zei dat we een heeeeeeeeeel goede kans maakten.
Dus begon ik te puffen en te spuiten. Na enkele weken had ik 3 rijpe follikels. Ni veel, en het rare is, toen ik Clomid aan 't pakken was voor IUI, had ik ook steeds 3 rijpe follikels en moesten ze er altijd ene wegprikken. Maar goed. 3 mooie eicellen en een goed spermastaal (de vorm van de koppekes is ni optimaal, maar volgens de gyn zou da ni dé reden zijn da het ni lukt). Zaterdagmorgend belde ik voor de terugplaatsing af te spreken, mij ni bewust van het feit dat er wel eens geen bevruchting zou kunnen zijn. En ja, inderdaad, bij ons ook ... geen bevruchting :cry:
De gyn heeft nu zelf voorgesteld om ICSI te doen. Wij blij natuurlijk, al moet ik er nog wel een heleboel info over opzoeken. Houdt deze techniek risico's in voor het embryo, hoeveel slaagkans is er dan,...
Jullie en wij zijn nu dus bij die 3% die 'pech hebben'. Maar wij geven de moed ni op, en ik hoop jullie ook niet!
Houd jullie sterk en als je nog iets kwijt wil, laat je maar van je horen!
Heel veel succes nog!!!
Groetjes
Veerle

Silvie
Berichten: 126
Lid geworden op: 2 februari 2007, 10:37

Bericht door Silvie » 5 juni 2007, 10:34

Hoi Veerle,

Wij hebben al een gelijkaardige weg afgelegd zo te horen. Ik heb ook eerst vijf IUI's gehad, telkens zonder resultaat.
Heeft de gyn tegen jullie al kunnen zeggen hoe het komt dat er geen bevruchting is? Tegen ons zei ze iets van dat de zaadcellen de sleutel niet hebben om het slot van de eicellen te openen. Of dat de eicelschaal te dik zou zijn. Ik heb geen afspraak gehad, maar moet terugbellen als ik mijn maandstonden hebn om af te spreken wanneer we zouden starten met ICSI. Hopelijk geven ze ons dan nog wat meer info over de reden van mislukken.
Ik heb al veel info opgezocht over ICSI. De techniek zou niets permanent beschadigen aan de embryo's. Daar hebben ze al veel onderzoek naar gedaan, maar natuurlijk bestaat die techniek nog niet zo lang (van 1994 of zo denk ik).
De slaagkans zou zeker hetzelfde zijn als bij IVF.

Wanneer zou jij starten met ICSI?
Wij vertrekken binnen drie weken op reis. Ofwel begin ik op reis met te puffen ofwel wacht ik tot vlak erna.

En nee hoor, wij geven ook niet op totdat wij onze droom eindelijk hebben bereikt. :D :!:

veerke
Berichten: 6
Lid geworden op: 4 juni 2007, 18:59

Bericht door veerke » 6 juni 2007, 12:50

Hallo Silvie!

Tja, een lange lijdensweg durf ik het ondertussen wel te noemen. Zeker nu AL mijn vriendinnen zwanger zijn of al een baby hebben. Ik zit zo op die leeftijd (27 jaar), iedereen in mijn omgeving is gelukkig met hun dikke buik en wij... wij blijven echt achter. Ik ben de koppels eens beginnen tellen, een goei jaar geleden. Zij die NA ons begonnen zijn en VOOR ons zwanger. Ondertussen zijn het er al 33 geworden. En dan kijk ik alleen nog maar naar onze vriendenkring en collega's...
Ik ben momenteel ook aan 't wachten op m'n regels en moet die dag terug naar het ziekenhuis bellen. Dan krijg ik een nieuwe startdatum. Ze sluiten in juli enkele weken, dus het zal voor augustus zijn.
Wij proberen het positieve van de zaak in te zien. Ons huisje is bijna klaar (hebben gebouwen) en nu kan ik zelf nog heel de verhuis doen. Ik sta in het onderwijs en heb dus 2 maanden vrij. Nu moet ik ni rekenen op anderen, vermits mijn buik nog zo plat als een vijg is (hoewel, sinds we met kindjes begonnen zijn heb ik me wat laten gaan wat eten betreft...).
Maar ja, ge moet er echt de positieve zaken uithalen, want anders houdt ge het ni vol hé. Sommigen zeggen mij:hoe gij dat volhoudt? Terwijl wij zoiets hebben van: hallooooo, ik heb geen keuze!!! :evil:
Als ik jouw verhaal zo hoor, zullen we miscchien rond dezelfde datum weer starten. Ik ben blij dak iemand gevonden heb met hetzelfde probleem, want IVF-vrouwen ken ik wel, maar ICSI-vrouwen... geeneen!
Het beste nog en laat de moed ni zakken! Uiteindelijk winnen we toch!!! :wink:

Groetjes
Veerke

Silvie
Berichten: 126
Lid geworden op: 2 februari 2007, 10:37

Bericht door Silvie » 6 juni 2007, 16:00

Dag veerle,

Dan lopen onze pogingen inderdaad ongeveer gelijk. Ik heb vandaag mijn maandstonden gekregen en moeten bellen naar het ziekenhuis. Gezien Middelheim in de zomer een paar weken gesloten is, zal ik op 11 juli beginnen puffen en vanaf 7 aug moet ik dan terug starten met hormonen. Vanaf vandaag moet ik de pil pakken gezien ik anders veel te onregelmatig ben en ze dan nu nog geen goede planning kunnen opmaken. Het klinkt vreemd, maar eigenlijk ben ik blij dat ik eens anderhalve maand de pil moet nemen. Eindelijk eens niet meer tellen, proberen en hopen om zwanger te worden. :D Zeker als we binnen een kleine twee weken op reis vertrekken, dan kan ik op reis eens doen waar ik zin in heb,... dus ook eens wat meer glaasjes wijn. :P
Je hebt gelijk dat je er de positieve zaken moet uithalen. Ik probeer dat soms ook. Wij hebben ook een huis gebouwd, en zijn al wel verhuisd, maar hebben nog veel werk. Ik denk soms dat het goed is dat ons huis helemaal klaar zal zijn tegen dat ons kindje er zal zijn. Dan kan ik op en top genieten van mijn zwangerschapsverlof, zonder nog te veel moeten werken in en rond het huis...of mij er druk in te maken :wink:
Ik krijg de vraag soms ook hoe ik het vol kan houden, maar het is inderdaad zo: als je geen keuze hebt omdat je echt kinderen wil, dan moet je er gewoon door.
Een kleine tip, moesten je regels te lang uitblijven (door de hormonen, stress,...). Het drinken van sali thee versnelt het opstarten van je eigen cyclus terug. Bij mij heeft dat enorm geholpen. Mijn pick up is nog maar 12 dagen geleden, dus mijn regels zijn er tijdig. Ik wilde gewoon niet dat ik er eindeloos op moest wachten, omdat ik die afspraken met het ziekenhuis tijdig wilde maken.

groetjes,

Silvie

veerke
Berichten: 6
Lid geworden op: 4 juni 2007, 18:59

Bericht door veerke » 6 juni 2007, 18:47

Hoi Silvie!

Hé, jij gaat ook naar het Middelheim! Ik ook! Misschien hebben we mekaar dan al wel eens gezien. Wel grappig... Dan wonen we misschien ni zo ver uit de buurt. Ik ben van Brecht.
Alvast bedankt voor de tip. Ik ga morgen naar de winkel saliethee halen. 'k Laat je wel weten of het bij mij ook heeft geholpen.
Tot gauw!
Veerle

Silvie
Berichten: 126
Lid geworden op: 2 februari 2007, 10:37

Bericht door Silvie » 7 juni 2007, 10:05

Dat is toevallig hé. Dan zullen we elkaar zeker kennen van ziens. Ik ben van Zoersel, dat is ook niet ver van elkaar.

We zullen onze ICSI dan ongeveer ook rond dezelfde periode hebben.

greets,

Silvie

Silvie
Berichten: 126
Lid geworden op: 2 februari 2007, 10:37

Bericht door Silvie » 12 juni 2007, 15:31

En veerle, heeft de sali thee geholpen?

Teresa
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 mei 2007, 23:54

Bericht door Teresa » 13 juni 2007, 0:23

Hoi silvie,

ben sinds verleden week donderdag salie thee aan het drinken en de bloedresultaten van vandaag zijn al heel wat positiever dan verleden week.
verleden week was oestradial minder dan 20ng/L en vandaag 51 ng/L.

Mijn arts zegt dat er follikel groei is vanaf 28 ng/L dus blijf ik verder drinken en hoop ik dat er deze keer ook meer dan 1 of 2 follikels groeien.

Bedankt voor de tip !

groetjes
Teresa

veerke
Berichten: 6
Lid geworden op: 4 juni 2007, 18:59

Bericht door veerke » 15 juni 2007, 16:43

Hoi Silvie!

Weer effe geleden... 't Is druk op school, laatste weken hé.
Ja!!!!!!!!!!!!!! De thee heeft geholpen. Ik ben maandag ongesteld geworden. Een 6-tal dagen te vroeg. Ik vond het wel vieze thee zenne. Maar ... alles voor het goede doel hé.
Ik mag 3 juli beginnen spuiten. Hoi hoi, nog voor de zomerstop! Volgend probleem: wij gaan eind juli-begin augustus een week op verlof. En dag +12 ligt daar juist in, dus normaal gezien moet ik dan bloed laten trekken. Ik heb een afspraak met Inion gemaakt om te horen wat zij ervan vindt. We willen ECHT wel verder nu, ni wachten tot augustus. We willen GEEN kansen laten liggen. Sommigen snappen da ni: allee, een maand, das toch zo voorbij! Ja, maar als heel 't spel al LANGER DAN 2 jaar duurt, is elke maand er echt te veel aan!!!
En , met jou alles oké?
Groetjes
Veerle

Silvie
Berichten: 126
Lid geworden op: 2 februari 2007, 10:37

Bericht door Silvie » 15 juni 2007, 19:18

Hé Veerle,

Leuk dat de thee heeft geholpen. Inderdaad niet al te lekker. :?

Ik kan je heel goed begrijpen als je geen kansen wil laten liggen. Elke maand is een gemiste kans. Moesten wij niet binnen een dikke week op verlof vertrekken dan was ik ook nog gestart, maar ons verlof uitstellen zou geen verstandige beslissing zijn denk ik. We hebben even de rust nodig.

Ben je dan nu al aan het puffen? Je kan dan inderdaad nog net voor de zomerstop, dat is wel leuk.
Ze vinden het inderdaad belangrijk dat je bloed kan laten trekken, en dat zou te maken hebben met de kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Hopelijk kan je met Dr. Inion iets afspreken, misschien kan je op reis ergens bloed laten trekken ofzo?

Ik heb volgende week een afspraak met Dr. Deneubourg om de mislukte IVF poging (geen bevruchting) te bespreken. Ik heb toch nog wel enkele vragen die ik graag zou opgelost zien en wil ook terug wat moed krijgen vooraleer we starten met ICSI. Ze wilde dat aan de telefoon allemaal niet uitleggen, dus ik ga volgende week vrijdag even langs ophaar vraag.

Hopelijk vinden ze een oplossing voor je zodat je toch kan starten. Ik snap je maar al te goed hoor.

sylvia
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 juni 2007, 16:11

Re: geen bevruchting opgetreden bij IVF

Bericht door sylvia » 20 juni 2007, 16:21

Silvie schreef:Zijn er nog mensen waarbij een IVF poging geen enkele bevruchte eicel heeft opgeleverd? En weten jullie wat de reden was?
Hebben jullie daarna nog een gewone IVf poging gedaan en waren de resultaten anders? Of werd er automatisch overgegaan naar ICSI en werd er dan wel een bevruchting bekomen?

Ik weet het, het zijn veel vragen maar ik heb er dan ook een heleboel. Ze hadden ons gezegd dat na een pick up bij 97 % van de vrouwen een terugplaatsing werd gedaan. Wij horen dus weeral bij de uitzonderlijke 3 % die pech hebben. Ik maak me dan ook ongerust en hoop dat er nog mensen zijn die mijn verhaal kennen.

Hallo silvie,

Net als jullie is er onze eerste ivf poging op niets uitgedraaid omdat er geen enkele van de 15eicellen bevrucht was! Ik herken je verhaal dan ook maar al te goed. Omdat het staaltje van mijn man zogoed was,
werd het ivf ipv icsi,wij heel tevreden dat het beter was dan verwacht,maar nu een dag later hebben we er spijt van hadden we toch maar voor icsi gekozen.
Alles is voor niets geweest!
Hoe is het nu met jou, ondertussen al een tweede poging ondernomen of niet?
Groetjes Sylvia

Silvie
Berichten: 126
Lid geworden op: 2 februari 2007, 10:37

Bericht door Silvie » 21 juni 2007, 9:30

Hoi Sylvia,

Dat is een enorme klap hé. Ik ben er eigenlijk nog altijd aan van het bekomen. Ik geraak er precies maar niet over. De kans om nog ooit (voor een volgend kindje) natuurlijk zwanger te worden is nu helemaal nihil. Ik was precies nogal naief te denken/hopen dat ik toch nog ooit eens natuurlijk zou zwanger worden. En nu wil een IVF gewoon zelf niet lukken...

Binnen een dikke twee weken start ik terug met suprefact en de voorlaatste week van augustus zou ik dan ergens de pick up hebben. Ik probeer er terug positief over te denken en te geloven dat ICSI het bevruchtingsprobleem wel zal oplossen. Daarvoor is die techniek er toch hé :wink:
Ik geloof dat het wel eens zal lukken en dan zal het geluk des te groter zijn!
Ik wens je nog veel moed, maar geef vooral de moed niet op.

liefs
Silvie

veerke
Berichten: 6
Lid geworden op: 4 juni 2007, 18:59

Bericht door veerke » 21 juni 2007, 18:55

Hoi hoi hoi, hier ben ik weer.
Ik heb van 't weekend weer een ENORM zware klap gekregen. We gingen met een paar koppels op bezoek bij een ander koppel die pas gebouwen hadden. Ze brachten hun baby's/peuters mee, want ja hoor, ze hebben er ALLEMAAL wel 1 of 2. Met baby's heb ik het trouwens ni zo moeilijk, maar spreek me ni van dikke buiken :evil:
Soit. Enkele vrijgezellen erbij, dus ik dacht: oké, geen enkele kans dat er ook maar iemand bij is die WEERAL goei nieuws heeft. Het koppel naar wiens huis we gingen kijken, heeft sinds augustus vorig jaar een baby.
We zaten zo gezellig te praten, tot opeens de gastvrouw zei: wij hebben nog goei nieuws!
Echt, wat er toen door mij heen ging, kan ik ni beschrijven. Een maag die omdraaide, hartkloppingen. Ik dacht: dees kan ni hé. Jawel dus, al 3 MAANDEN zwanger van haar 2de kind. En haar eerste is pas van augustus!!!! En nu komt het ergste van al: voor haar eerste baby waren ze nog een half jaar na ons begonnen! Hoe oneerlijk :cry: Zij hebben er al bijna 2 binnen de periode dat wij er 1 willen!!!!!!!!!! Maar toen ... geen 10 minuten later zei een andere: wij hebben ook nog goei nieuws!
Echt, toen kon ik nimmer. Ik zei tegen mijne vriend: kom, we zijn weg of ik begin hier te bleiten. We zijn opgestaan, hebben goeiedag in 't algemeen gezegd en de gastvrouw bedankt. Ik ben buiten gegaan en heb een uur aan een stuk gebleit. HOE ONRECHTVAARDIG !!!!!! Ik ben zo kwaad op alle zwangere vrouwen, ik kan ze nimmer rieken of zien!!! Erg hé, want het blijven wel vriendinnen. Maar sorry, ik ben ook maar een mens hé!
Voilà, het is eruit. Ik weet da gij mijn gevoelens hieromtrent begrijpt, tenslotte zitten we in hetzelfde schuitje hé.
Met jullie alles oké?
Allee, nog goe puffen hé!
Groetjes
Veerle

Silvie
Berichten: 126
Lid geworden op: 2 februari 2007, 10:37

Bericht door Silvie » 22 juni 2007, 12:27

He Veerle,

Dat is verschrikkelijk, horen dat twee vriendinnen tesamen zwanger zijn terwijl ze net bevallen zijn. Weten je vriendinnen dat jullie met behandelingen bezig zijn?
Onlangs zeiden vrienden van ons ook hun positief nieuws in groep. Ik was er op slag niet goed van en mijn hele avond was verpest, ik heb lang in de toiletten staan huilen en wilde gewoon naar huis. En je went nooit aan die boodschap zolang je zelf niet zwanger bent.

Ik heb vandaag een gesprek met de gynaecoloog gehad over onze mislukte bevruchting bij IVF. Ik heb wel wat meer vertrouwen gekregen in ICSI en geloof dat die techniek ons probleem wel zal oplossen.
Ik vertrek dinsdag op reis en hoop mijn batterijen terug op te laden zodat ik midden juli onze ICSI poging met veel moed kan opstarten.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 53 gasten