Geen reactie op Gonal F

IVF Forum
Plaats reactie
JD
Berichten: 1468
Lid geworden op: 9 mei 2007, 16:04

Geen reactie op Gonal F

Bericht door JD » 3 maart 2008, 19:52

Hallo,

Wij zijn momenteel bezig met onze eerste IVF-poging, maar het loopt compleet verkeerd.

Ik ben vrijdag voor de derde keer op controle geweest en nog steeds is er amper reactie. Er zijn wel diverse kleine follikeltjes zichtbaar, maar deze zijn nog niet groot genoeg om te tellen of te meten. Mijn bloedwaarden zijn ook nog enorm laag.
Als er nu donderdag geen spectaculaire verbetering is, wordt de cyclus stopgezet en wordt er gedacht aan een alternatief behandelschema voor de volgende keer...
Maar de kans dat ook dat niet zal lukken is niet onbestaande. Ik begin wat in paniek te raken en hoop dat iemand mij wat moed kan geven!

Zijn er mensen die een gelijkaardige ervaring gehad hebben? Wat zijn de alternatieven?

Alvast bedankt

BB
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 mei 2008, 4:14

Bericht door BB » 15 mei 2008, 4:29

Hallo,

Ben nieuw op dit Forum. Toen ik jouw bericht las, zag ik de voorbeie dagen terug voorbij flitsen.
Na twee jaar proberen met IUI, de stap gemaakt naar IVF. Tijdens de eerste cyclus loopt ook alles verkeerd. Ik lijk niet te reageren op de medicatie en na 15 dagen wordt mijn cyclus stop gezet.
Terug afwachten om de volgende cyclus te starten met nieuwe medicatie.

Zoveel onzekerheden heb ik nog nooit gehad. De moed zakt me echt in de schoenen.We kunnen alleen maar afwachten en hopen.
Je bent zeker niet alleen met die ervaring. Ook een collega van mij, beleefde hetzelfde.

Groetjes
BB

JD
Berichten: 1468
Lid geworden op: 9 mei 2007, 16:04

Bericht door JD » 15 mei 2008, 9:43

Hey BB,

Vreselijk hé, dan start je uiteindelijk met IVF, met een klein hartje, wetende dat dit de laatste kansen zijn op een wondertje en dan verloopt het niet zoals het zou moeten.

Mijn vorige cyclus kreeg ik decapeptyl en Gonal F. Ik ben nu gestart met een tweede cyclus en deze keer ben ik op dag 1 gestart met 4 ampullen Menopur en vanaf dag 6 met orgalutran. Ik ben gisteren voor de tweede keer op controle geweest en ik heb momenteel twee follikels die duidelijk iets groter zijn dan de andere. 't Is niet spectaculair veel, en de kansen op succes zijn dan ook héél klein, maar voor ons is het wel een grote stap vooruit ten opzichte van de vorige cyclus.

Ik begrijp dus je frustraties, je onzekerheden, je boosheid, ... maar probeer de moed niet te verliezen en ga ervoor. Later zullen we zeker onszelf niet moeten verwijten dat we niet alles geprobeerd hebben.

Ik duim voor j

BB
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 mei 2008, 4:14

Bericht door BB » 18 mei 2008, 4:44

Hallo JD,

IK hoop voor jou dat het verder de goede richting blijft uitgaan. Een goede eicel is in principe voldoende om een wonder te verrichten, geef de moed dus zeker ook niet op en ik duim zeker mee met jou.

Morgen begin ik met mijn inspuiting Gonal-F.Terug even afwachten wat het resultaat zal zijn. Ik hoop ook op een beter resultaat.

Vele groetjes

BB

Bjorn en Kim
Berichten: 4308
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 10:56

Bericht door Bjorn en Kim » 19 mei 2008, 13:27

Hey,

Geef de moed niet op he, je hebt maar 1 goed nodig voor een kindje. Wij gebruikten ook gonal-F en hadden 7 eitjes waarvan uiteindelijk na indeling maar 1 embryo overschoot en hiervan ben ik nu 8 weken zwanger.

Groetjes

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten