vandaag besloten om ivf te proberen

IVF Forum
Plaats reactie
angelica
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 maart 2008, 15:29

vandaag besloten om ivf te proberen

Bericht door angelica » 27 maart 2008, 18:54

ik ben angelica,
mijn man en ik zijn nu 9 jaar aan het proberen om een kindje te krijgen. ik heb al verschillende onderzoeken en behandelingen ondergaan. En vandaag ben ik naar een nieuwe genecoloog geweest en zij heeft ons ivf voorgesteld. wij willen dat nog proberen. en nu ben ik op zoek naar mensen die mij willen geruststellen en met mij hun ervaringen willen delen.

groetjes van angelica

Skael
Berichten: 40
Lid geworden op: 5 februari 2007, 9:44

Bericht door Skael » 27 maart 2008, 19:50

Hallo,

ik wens je heel veel moed en geluk toe


groetjes


Skael

angelica
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 maart 2008, 15:29

Bericht door angelica » 27 maart 2008, 20:04

dank je wel skael,

ik vind het tof dat ik al een berichtje van iemand heb gekregen . die mij en mijn man steunt , ook al ken je ons nog niet eens.
bedankt voor uw berichtje.

groetjes van Angelica

Karo81
Berichten: 47
Lid geworden op: 25 oktober 2007, 10:20

Bericht door Karo81 » 28 maart 2008, 16:41

Angelica,


Eerst en vooral wil ik je enorm veel succes wensen bij jullie eerste IVF-poging.

Maak je niet al te veel zorgen. Als je pas start lijk je wel een overdose aan informatie te krijgen. Best is om gewoon mee te gaan met de flow en alles gewoon te ondergaan. Vergeet vooral niet positief te denken, ook al gaat het waarschijnlijk zowel fysisch als psychisch een zwaardere periode worden. Praten, zowel met je partner als hier op het forum helpt.

Good luck!


Karo.

angelica
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 maart 2008, 15:29

Bericht door angelica » 29 maart 2008, 19:26

Karo81 schreef:Angelica,
Karo,

dank u wel, voor uw reactie.
ik ben blij dat er mensen zijn die je niet kent je toch steunen. het is de eerste keer dat we ivf proberen. maar we zijn al wel vijf jaar aan het doktoren. en het klopt dat is niet altijd gemakkelijk.
ik hoop dat ik nog eens iets van u hoor.

groetjes van Angelica :D

Eerst en vooral wil ik je enorm veel succes wensen bij jullie eerste IVF-poging.

Maak je niet al te veel zorgen. Als je pas start lijk je wel een overdose aan informatie te krijgen. Best is om gewoon mee te gaan met de flow en alles gewoon te ondergaan. Vergeet vooral niet positief te denken, ook al gaat het waarschijnlijk zowel fysisch als psychisch een zwaardere periode worden. Praten, zowel met je partner als hier op het forum helpt.

Good luck!


Karo.

Karo81
Berichten: 47
Lid geworden op: 25 oktober 2007, 10:20

Bericht door Karo81 » 1 april 2008, 9:07

Angelica,


soms is het beter om steun te zoeken en te babbelen met mensen die je niet kent, maar die wel in hetzelfde schuitje zitten. "Buitenstaanders" begrijpen vaak niet wat er allemaal gebeurt en waarom een mens dat wil doorstaan.

Veel succes enneuh... hou ons op de hoogte van het verloop hé.


Karo.

angelica
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 maart 2008, 15:29

Bericht door angelica » 1 april 2008, 16:04

Karo81 schreef:Angelica,
karo,

je hebt groot gelijk , mensen die kinderen hebben of er geen willen. die begrijpen niet altijd het verdriet van mensen die een grote kinderwens hebben.
vandaag hebben ze allerlei bloedonderzoeken van mijn man en mij genomen.
als ik meer nieuws heb of wat te vertellen heb. zal ik terug iets op het forum zetten.

groetjes van angelica

soms is het beter om steun te zoeken en te babbelen met mensen die je niet kent, maar die wel in hetzelfde schuitje zitten. "Buitenstaanders" begrijpen vaak niet wat er allemaal gebeurt en waarom een mens dat wil doorstaan.

Veel succes enneuh... hou ons op de hoogte van het verloop hé.


Karo.

Wendy Sliggers
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 januari 2008, 12:29

Bericht door Wendy Sliggers » 7 april 2008, 12:38

Angelica,

Ook wij zouden normaal starten met IVF en ik ben daar ook ontzettend bang voor.

Wat Karo schrijft dat praten helpt, dat heb ik hier aan de lijve ondervonden. Zonder de steun hier had ik het waarschijnlijk ook al opgegeven. Ik kan op héél weinig begrip van mijn omgeving rekenen. Gelukkig heb ik mijn man en iedereen hier nog :lol:

Hou me zeker op hoogte hoe het allemaal bij jullie loopt !!!

Kunnen we samen zenuwachtig zijn :lol:

Groetjes en een dikke knuffel
Wendy

angelica
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 maart 2008, 15:29

Bericht door angelica » 7 april 2008, 12:57

Wendy Sliggers schreef:Angelica,
wendy,

bij ons is het zo wij zijn al 9 jaar aan het proberen voor zwanger te raken. ik heb al twee depressie's gehad in die 9 jaar. en toen heb ik eerst gezorgd dat ik terug sterk genoeg ben voor terug behandelingen te onder gaan. en dat moment is er nu gekomen. maar ik ben er wel niet heel erg mee bezig momenteel.
ik hoop wel dat het gaat lukken.
en ja mensen die dit niet meemaken , die weten niet hoe zwaar het voor mensen is die wel dat probleem hebben. ik hoop dat we nog veel gesprekken zullen hebben samen.

groetjes en een dikke knuffel terug van Angelica

Ook wij zouden normaal starten met IVF en ik ben daar ook ontzettend bang voor.

Wat Karo schrijft dat praten helpt, dat heb ik hier aan de lijve ondervonden. Zonder de steun hier had ik het waarschijnlijk ook al opgegeven. Ik kan op héél weinig begrip van mijn omgeving rekenen. Gelukkig heb ik mijn man en iedereen hier nog :lol:

Hou me zeker op hoogte hoe het allemaal bij jullie loopt !!!

Kunnen we samen zenuwachtig zijn :lol:

Groetjes en een dikke knuffel
Wendy

Wendy Sliggers
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 januari 2008, 12:29

Bericht door Wendy Sliggers » 8 april 2008, 12:22

Hey Angelica,

Ik heb je een privéberichtje gestuurd

Dikke knuffel
Wendy

Isa3
Berichten: 56
Lid geworden op: 16 maart 2008, 20:39

Bericht door Isa3 » 8 april 2008, 19:48

Hallo iedereen

Ik volg al een tijdje jullie berichtjes op het forum, toch doet het raar om nu zelf iets te versturen.

Even voorstellen:

Wij proberen al een heel tijdje om zwanger te worden, maar nog steeds zonder resultaat.
Na 10 IUI gaan we nu over naar IVF.
Volgens gyn is alles in orde met ons (heb al verschillende onderzoeken achter de rug, waaronder een kijkoperatie) en zijn we onverklaarbaar onvruchtbaar. Heb het hier heel lastig mee, had liever gehad dat er echt een oorzaak was dan zou ik dit beter kunnen plaatsen denk ik.

Half mei (nog zo lang) hebben we gesprek in fertileitscentrum en ik hoop dat we dan snel kunnen starten.

Weet iemand van jullie of er wachtlijsten zijn om te kunnen starten met IVF? Of wordt er direct na het intake gesprek opgestart?

Groetjes,

Isa

pelkie
Berichten: 1927
Lid geworden op: 15 oktober 2007, 9:49

Bericht door pelkie » 8 april 2008, 21:13

Het hangt een beetje af van ziekenhuis tot ziekenhuis, maar meestal gaan der toch weer een aantal maanden over eer je kan beginnen.

groetjes
pelkie

appeltje
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 april 2008, 14:18

Bericht door appeltje » 25 april 2008, 14:23

Angelica weet je al iets meer?

Ik heb gisteren het intake gesprek gehad in 't ziekenhuis. Dinsdag moet ik terug naar gyn. en dan gaan we starten.

Bij ons geen wachttijden. Hebben pas 2 weken geleden besloten om voor IVF te gaan. Dus het kan allemaal heel snel gaan.

Ik ben best nerveus voor die hele procedure. Angst dat ik een medicatie vergeet. Want het is zo stipt, hé...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten