miskraam op komst na 1ste IVF

IVF Forum
Trien
Berichten: 36
Lid geworden op: 11 augustus 2007, 21:51

miskraam op komst na 1ste IVF

Bericht door Trien » 3 april 2008, 17:11

hoi

Na 1,5 jaar van behandelingen en inseminatie waren we eindelijk zwanger van een 1ste IVF-poging. Wij gelukkig. Tot eergisteren, onze 1ste echo op 8 weken. Ik ga een miskraam krijgen. Vruchtje is afgestorven.

alleen, ik voel dus niks, geen buikpijn, niks. en het vruchtje is nog niet afgekomen.

Weet iemand hoe lang dit kan duren? Ik ben eergisteren gestopt met utrogestan?

Ik kan nu ook wel positieve verhalen gebruiken van mensen die ook een miskraam gehad hebben en nu zwanger zijn, bijvoorbeeld van een cryo poging, wat dat zal dus het volgende zijn.

Alleen ik moet dus nu een maand wachten. Vreselijk allemaal!! ik zit er een beetje door nu. Hoeveel kan een mens verdragen en waar ligt de grens he..

trien

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 3 april 2008, 19:39

Beste Trien,

Oh, wat vind ik het jammer voor jullie! Jullie waren er nog zo gelukkig mee... je ziet maar dat je nooit weet wat het lot in petto heeft.
Mijn 1e IVF poging is ook mislukt, maar ik heb me dan ook niet echt 'zwanger' gevoeld.
Ik kan me inbeelden hoe je je voelt, het moet zwaar zijn. Ik zou zeggen, probeer het niet te verdringen, maar bekijk het ook niet allemaal langs de negatieve kant.
Er komen zeker en vast nog pogingen. Een cryo poging zal ook niet zo belastend zijn... HEt is je al eens gelukt om zwanger te zijn, dus waarom zou het de volgende keer niet lukken... Natuurlijk moet je je lichaam de kans geven te herstellen en je moet het ook mentaal een beetje verwerken. Ik hoop dat je veel steun vind bij je partner, en natuurlijk ook op dit forum. Want je staat er niet alleen voor!
Veel sterkte!
Groetjes
Sterretje

pelkie
Berichten: 1927
Lid geworden op: 15 oktober 2007, 9:49

Bericht door pelkie » 4 april 2008, 9:11

Hoi,

Cryo- pogingen van een cyclus waarvan je zwanger bent geraakt, hebben meer kans om ook iets te worden. Dat je van de vorige zwanger was, betekent toch dat je embryo's van goede kwaliteit waren. De kans dat de cryo's van goede kwaliteit zijn is dus zeer groot.

toch een dikke knuffel, is inderdaad zeer kut! Dat je even gelukkig mag zijn en dat weer afgenomen wordt, doet volgens mij het meest pijn.

pelkie

Bjorn en Kim
Berichten: 4308
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 10:56

Bericht door Bjorn en Kim » 4 april 2008, 10:34

Hey Trien,

Een kindje verliezen is een van de ergste dingen die je kan meemaken maar je moet ook anders kijken. Als het vruchtje nu al sterft was er iets aan de hand.

Ik heb zelf ook miskramen gehad en het was telkens weer een zware klap maar vooruit kijken is de beste remedie. Praat erover, laat je tranen de vrije loop en kijk naar de toekomst. Kijk uit naar een nieuwe poging!

Veel sterke meid!

Trien
Berichten: 36
Lid geworden op: 11 augustus 2007, 21:51

Bericht door Trien » 4 april 2008, 12:59

Hey damens,

bedankt voor jullie bemoedigende woorden. het is echt wel een steun. De ene moment gaat het goed en dan de volgende moment stort ik weer in... als ik eraan denk hoe lang we nu weer moeten wachten...

Pelkie: is dat zo van die cryo? Dat geeft me weer hoop. In Leuven hadden ze gezegd dat we met een cryo minder kans hebben op slagen.. dus jouw woorden geven me echt weer hoop..

merci.

groetjes trien

pelkie
Berichten: 1927
Lid geworden op: 15 oktober 2007, 9:49

Bericht door pelkie » 4 april 2008, 13:51

Het is wel zo dat een cryo op zich minder kans geeft. Het embryo ziet af van dat invriezen en ontdooien he. Maar dat je al zwanger was van de eerste keer, kan toch een teken zijn dat die van jou van goede kwaliteit zijn.
Hoeveel heb je der over?

Trien
Berichten: 36
Lid geworden op: 11 augustus 2007, 21:51

Bericht door Trien » 4 april 2008, 18:57

nog 14, ik weet het, op zich is dat heel goed. Maar niet het aantal telt he. de gyn zei dat er nog een heleboel goede tussen zaten. Maar het embryotje dat ze nu teruggeplaatst hadden was van topkwaliteit, hoogst uitzonderlijk, hebben ze toen bij de terugplaatsing gezegd. Hoe moet ik nu nog geloven in een cryo die sowieso al minder is als het topembryotje en die zoals je zegt eerst nog moet afzien? Als het zelf nog niet lukt met het topembryotje om zich goed te ontwikkelen..
Klinkt wanhopig he... sorry hoor... het wordt me blijkbaar wat veel...
groetjes trien

ans en tom
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 april 2008, 11:33

Bericht door ans en tom » 23 april 2008, 12:03

hé,

Gisteren heb ik ook het bericht gekregen dat mijn eerste IVF poging op niets is uitgedraaid. Alles zag er nochtans goed uit: embryo van topkwaliteit, goede reactie op medicatie, baarmoederslijmvlies ideaal... en toch niks.
Wij hebben nog 7 cryo's en ik heb een beetje hetzelfde als jij, Trien.
Als deze topembryo niet overleefd, waarom zouden die andere dan wel lukken als die bij het ontdooien aan kwaliteit verliezen.
Ben een beetje mijn hoop en geloof kwijt.

Klopt mijn redenering? Is er minder kans om zwanger te worden van een ontdooide embryo??

grtz ans

malky
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 maart 2008, 12:59

Bericht door malky » 23 april 2008, 14:12

ans en trien
ze zeggen inderdaad dat er minder kans is op een zwangerschap bij terugplaatsing van een cryo , maar tegenwoordig kunnen ze veel, en door gebruik te maken van nieuwe technieken is er bijna evenveel kans dat je zwanger wordt van een cryo!
de moed niet opgeven meiden!! ik ga alvast heel hard duim dat ze de ontdooing overleven en uitgroeien tot een wolk van een baby!!

groetjes

rika
Berichten: 79
Lid geworden op: 30 maart 2008, 17:03

Bericht door rika » 23 april 2008, 14:50

Hoi allemaal,
Mijn gynecoloog zei: "Per transfer van een 'goed' embryo heb je 20 à 30% kans om zwanger te worden. 2 embryo's geeft 35% kans, cryo embryo's: kleinere kans."
Ik zou dus zeker niet besluiten dat het er voor jou minder goed uitziet, nu een topembryo niet tot een zwangerschap geleid heeft. 1 kans op 3 is echt maar 1 kans op 3. Moed houden!!! Mijn gyn zei me dat- in hun centrum- een 80 à 90% van de koppels die behandelingen doen,zwanger geraken.Volhouden, hopelijk lukt het wel eens! 8)

ans en tom
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 april 2008, 11:33

Bericht door ans en tom » 25 april 2008, 10:18

Hé,

Merci voor de peptalks! heb het soms echt wel nodig om er in te blijven geloven.

Mijn gynae zei van nu onmiddellijk na de mislukte IVF direct voort te doen om een cryo terug te plaatsen. Dit betekent dus clomid op dag 5 van mijn maandstonden.
Heeft er iemand dat ook gedaan of zijn er die een cyclus hebben gewacht?
Ik weet niet goed wat doen? Is dit wel OK voor je lichaam? Ik heb een vrij zware ivf gehad (24 follikels en bijna overstimulatie), heb nu ook heel zware maandstonden? Ik wi mijn lichaam ook niet overbelasten, maar gynae zei ook van "waarom een maand laten passeren", en tja dat denk ik ook wel. Elke maand is een nieuwe kans, maar ik wil dit ook niet ten koste van mijn gezondheid. Het blijft toch een heleboel vieze troep die je inneemt, niet? Langs de andere kant zal je gynae het toch wel weten of het kwaad kan of niet?

grts
ans

rika
Berichten: 79
Lid geworden op: 30 maart 2008, 17:03

Bericht door rika » 25 april 2008, 11:16

Hé Ans,

Ik mocht ook direct starten met Clomid na m'n regels voor terugplaatsing van 2 cryo-embryo's. Ik heb er fysisch weinig last van gehad, maar het is niets geworden.Soms kan het troosten om meteem naar een volgende poging uit te kijken, maar luisteren naar je lichaam is ook belangrijk. Veel moed en succes!!

pelkie
Berichten: 1927
Lid geworden op: 15 oktober 2007, 9:49

Bericht door pelkie » 25 april 2008, 14:02

Trien: dit wetenschappelijk artikel is te vinden op internet...

"Cryo-thawed embryos obtained from conception cycles have double the implantation and pregnancy potential of those from unsuccessful cycles"

groetjes en succes
pelkie

Trien
Berichten: 36
Lid geworden op: 11 augustus 2007, 21:51

Bericht door Trien » 25 april 2008, 20:05

Bedankt Pelkie. Dat geeft me echt terug hoop.

Ans, ik had ook een embryo van topkwaliteit en zat met dezelfde vraag van 'als het al niet lukt met dit embryotje', maar we hebben echt een goede uitleg gehad achteraf. op zich was alles goed: de innesteling, het is ook goed gegroeid tot 7 weken, vruchtzakje heeft zich goed gevormd. er is gewoon iets misgegaan met de verdere deling. Het feit dat het embryo van topkwaliteit is, wil zeggen dat het de 1ste delingen perfect gedaan heeft, maar daarna moet er zich nog zoveel ontwikkelen, en dat staat los van die 1ste deling. Dit is (nog maar eens) brute pech. in begin kon ik daar ook niet mee leven, maar ondertussen hoor ik zoveel verhalen over miskramen in het begin van de zwangerschap, die daarna een perfect gezond kindje krijgen..

groetjes trien

ans en tom
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 april 2008, 11:33

Bericht door ans en tom » 27 april 2008, 20:43

Hé rika,

Je zei dat jij ook direct na een mislukte ivf-poging met clomid mocht beginnen om dan de cryo's terug te plaatsen.
Waarom moet je eigenlijk clomid nemen? Bij mij is er hormonaal geen enkel probleem. Clomid stimuleert bij mijn weten de groei van follikels, maar die heb ik niet nodig omdat er eentje wordt teruggeplaatst.
Kent er iemand de reden?
Hebben jullie weet van iemand die zwanger is geworden van een ingervroren embryootje?Als zo eentje wordt teruggeplaatst, heb je dan na de tp ook weer al die pillen en pregnylspuiten?

gr
ans

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten