sport na terugplaatsing

IVF Forum
Plaats reactie
Heleen
Berichten: 46
Lid geworden op: 14 februari 2007, 14:46

sport na terugplaatsing

Bericht door Heleen » 29 augustus 2007, 8:13

Dag allemaal,
Ik heb momenteel tp gehad van een cryo van poging 1. Nu ben ik nogal een stresskieke en ik merk dat bijna het enige dat helpt eens goed sporten is en alles geven...maarja, dat durf ik natuurlijk niet, de dokter heeft gezegd dat ik tot aan de uitslag alleen maar wat 'rustig mag fietsen of zwemmen'. Ondertussen zit ik hier dus nerveus te wezen. Nu vraag ik mij af, waarom is dat nu zo, andere vrouwen die worden toch ook gewoon zwanger, en moeten niet stil in de zetel blijven zitten. bij mij is het probleem dat ik geen eileiders meer heb, maar verder is alles in orde, dus ik begrijp het niet goed; Ik vraag me zelfs af of het niet beter is van wel te sporten als je je er psychisch beter bij voelt. Hebben jullie hier ook ervaringen mee of hebben jullie misschien tips voor activiteiten waar je ook je stress in kwijt kunt zonder dat je het risico loopt de poging te laten mislukken? wat zeggen jullie dokters van sporten?

groetjes,
Een gestresseerde Heleen

Silvie
Berichten: 126
Lid geworden op: 2 februari 2007, 10:37

Bericht door Silvie » 29 augustus 2007, 17:37

Hé Heleen,

Mijn dokter zegt dat ik best na een pick up het een tijdje rustig aan doe met sporten, opdat mijn eierstokken kunnen rusten. Ze zegt dat ik voor de embryo niets moet laten, maar wel voor mijn eierstokken...
Dus ik zou denken dat je na een cryo wel alles mag doen wat je wil, zeker als je gewoon bent om veel te sporten. Maar volgens mij verschillen de adviezen van ziekenhuizen overal wel wat.

Wat mij helpt om te ontstressen zijn lange (toch niet langzame) wandelingen in het bos met mijn honden. Eens goed gaan dansen kan ook wel eens leuk zijn...
Ja, het is niet makkelijk als je je wil ontspannen op een manier waarbij je eens niet kan nadenken of piekeren hé. Ik kan je begrijpen als je zegt dat je enkel je gedachten kunt verzetten door eens goed te sporten.
Ik zou je eigen gezond verstand gewoon gebruiken en wel wat sporten, maar nu gene marathon gaan lopen ofzo :D
Nog een dikke week aftellen :? ...jij ook ongeveer zeker

Iris
Berichten: 123
Lid geworden op: 3 februari 2007, 9:06

Bericht door Iris » 29 augustus 2007, 19:06

Ik denk dat het idd belangrijk is hoe je je erbij voelt. Ik wou niets doen waar ik achteraf van zou kunnen denken dat dat de oorzaak ervan was dat het resultaat negatief is. Kwestie van mij niet schuldig te voelen...

Orchidee
Berichten: 425
Lid geworden op: 23 augustus 2007, 15:51

wie is zwanger geraakt en is blijven sporten?

Bericht door Orchidee » 16 september 2007, 12:06

Hoi iedereen,

ik heb ook een beetje hetzelfde gevoel, ben bang als ik blijf sporten (ik fitness normaal 2X/week en tennis nu en dan) dat ik inderdaad daar de oorzaak ga zoeken als het blijft mislukken, 9IUI zijn al mislukt, ik heb vanalles gedaan, gesport als anders, niets gedaan en de lichtste oefeningen gedaan, maar helaas allemaal hetzelfde resultaat ... niks.
Mijn eerste ICSI poging mislukte omdat mijn enige goeie eicel die bevrucht raakte (op zich al een wonder) niet goed deelde, dus dat gebeurt in het labo, nu kan ik het niet op het sporten steken :cry:
Maar 'k zou ook graag weten van anderen, waarbij het reeds lukte, indien zij het sporten al dan niet gelaten hebben.
dank om ons gerust te stellen
groetjes

Orchidee

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten