PCO

IVF Forum
Plaats reactie
hippie
Berichten: 3
Lid geworden op: 2 mei 2008, 20:00

PCO

Bericht door hippie » 4 mei 2008, 16:28

Hallo iedereen,

vorige zomer werd bij mij vastgesteld dat ik PCO heb en dat ik enkel kans heb met IVF. Ik ben serieus aan het overwegen om dit te doen eens we er het geld voor hebben. Maar ik wilde even horen of hier mensen zijn die me hier wat meer over kunnen vertellen en of hier mensen zijn die ook een kleine kans hebben bij IVF omdat ik een enorme angst heb voor de teleurstellingen die misschien wel elke keer opneiuw opduikt.

pelkie
Berichten: 1927
Lid geworden op: 15 oktober 2007, 9:49

Bericht door pelkie » 5 mei 2008, 8:57

Hoi Hippie,

In België zijn we gelukzakken: de mutualiteiten betalen 6 IVF behandelingen terug. Je moet af en toe nog remgeld betalen, maar dat is niets vergeleken met de kost van de behandeling. Zo hard zal je dus niet moeten sparen...
De teleurstelling is inderdaad telkens groot, maar een mens leeft op hoop he...

sterkte
pelkie

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 5 mei 2008, 10:38

Dag Hippie,

Eerst en vooral: veel succes in je pogingen tot zwangerschap, al dan niet via een IVF behandeling.
We zitten allemaal hier in ongeveer hetzelfde schuitje.
Ik denk dat voor de meesten van ons de kosten die we zelf nog moeten opleggen voor de behandeling in het niets valt tegenover onze kinderwens.
Ikzelf wil dolgraag een kindje en als dat betekent dat ik daardoor een jaartje niet op reis kan dan is dat maar zo.
Op zich vallen de kosten wel mee en zijn ze ook min of meer verspreid. De doktersbezoeken, bloedafnames, evt medicijnen moet je zelf betalen. Ik denk dat dit een paar 100 euro is per IVF poging.
Sowieso moeten wij opofferingen doen, maar zoals ik al zei als je kinderwens zo groot is neem je dit er met 'plezier' bij... Achteraf loont het vast de moeite!
Wat de emotionele kant betreft, moet je hiervoor toch wat voorbereid zijn. De kans op een teleurstelling is er, bij sommigen loopt het uiteraard ook prima bij de eerste keer... Er zijn geen garanties die de dokters kunnen geven. Dokters kunnen ook niet met onze gevoelens omgaan.
Daarom zijn we op onze partner en op elkaar (op dit forum) aangewezen.
Neem gerust de tijd om er over te denken maar geef de moed nog niet op voorhand op. Eens je met de behandeling van start gaat, moet je gewoon verder. Alles wordt voor je uitgestippeld en opgevolgd.
Weet dat je niet alleen bent en denk aan het vooruitzicht om een klein en schattig babytje in je armen te kunnen houden!!

Groeten

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten