op zoek naar Gonal F of Puregon

IVF Forum
Plaats reactie
Marijana
Berichten: 2
Lid geworden op: 5 mei 2008, 16:08

op zoek naar Gonal F of Puregon

Bericht door Marijana » 5 mei 2008, 16:15

Hallo allemaal,
Mijn naam is Marijana. Ik ben al drie jaar via IVF aan het proberen zwanger te geraken. De eerste twee pogingen lukten meteen maar resulteerden allebei in een miskraam. Onderzoek heeft uitgewezen dat ik een transloktaie heb van chromosoom 13 en 14 en daardoor in 80 % van de gevallen kans loop op een miskraam. het enige wat nu nog rest is PGD waarbij mijn eicellen van te voren onderzocht worden. Ik heb al twee IVF pogingen en PGD pogingen gehad maar die hebben in beide gevallen niet geleid tot terugplaatsing omdat al mijn eicellen de afwijking bleken te bevatten. Ik ben ten einde raad want emotioneel maar ook financieel is dit nog nauwelijks te dragen. Daarom ben ik hier op zoek naar vrouwen die ook met een behandeling bezig zijn en medicijnen over hebben. Ik heb destijds ook de rest van mijn medicijnen weggegooid en dat is heel erg zonde. Dus mocht een van jullie bezig zijn met IVF en medicijnen over hebben dan hoor ik het graag.
Groetjes, Marijana

friedl
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 augustus 2007, 16:59

genetische afwijking

Bericht door friedl » 14 mei 2008, 14:39

Hallo

het is een tijdje geleden dat ik op het forum was. Ik merk wel dat er intussen al een aantal lotgenoten schrijven over een genetische afwijking, al dan niet bij henzelf of hun partner. Ikzelf weet ook, na drie mislukte IVFpogingen dat een genetische afwijking (ik denk dat het chomosoom 11 en 12 is) de reden is van het niet zwanger geraken. Een zware klap waar ik moeilijk mee kan leven. PGD is de enige oplossing, natuurlijk zwanger worden is quasi onmogelijk aangezien je idd heel veel kans hebt op een spontaan miskraam na een paar weken. We bouwden nu een rustperiode in (bijna 1 jaar) nadat we al één keer icsi met PGD probeerden. Dit was een zenuwslopende en emotioneel heel zware periode. Intussen ben ik veranderd van Gent naar Jette en op 23 mei heb ik een afspraak met gyn en consulente. Wordt eigenlijk alweer zenuwachtig als ik er aan denk, want PGD betekent niet per definitie dat ze ook een 'goed' embryo opsporen. Ik had er 1 op 7 getestte embryo's terwijl ik met 13 embryo's was gestart. Kan je verzekeren dat dit een zware dobber was. Financieel is het idd ook heel duur, maar we willen onszelf nog 2 kansen gunnen en dan denk ik dat ik de realiteit echt wel onder ogen zal moeten zien.

Ik hoop op dit forum nog vaak dergelijke verhalen (liefst met een positieve afloop) te mogen lezen, want toen ons probleem werd bepaald, gaven ze me in Gent de indruk dat ik eerder een buitenbeentje was met zo'n probleem en dan voel je je al helemaal slecht.

Veel succes aan alle IVF'ers, ICSI's en PGD's.

wondertje
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mei 2008, 19:54

Bericht door wondertje » 26 mei 2008, 19:58

hallo,

Ik weet sinds twee weken dat ik zwanger ben van een cryo. woensdag mag ik voor de eerste echo gaan, hopelijk loopt alles goed.
Ik heb nog wel wat ongeopende gonal-f staan, het ligt nog in de frigo tot wanneer dat ik weet dat alles goed loopt. indien het het geval is wil ik er heel graag iemand een plezier mee doen.

groetjes

wondertje op komst

pelkie
Berichten: 1927
Lid geworden op: 15 oktober 2007, 9:49

Bericht door pelkie » 27 mei 2008, 8:57

Ik heb nog 1 ongeopende spuit gonal F liggen. Ik woon dichtbij Jette...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten