vertellen of verzwijgen?

IVF Forum
Karo81
Berichten: 47
Lid geworden op: 25 oktober 2007, 10:20

Bericht door Karo81 » 16 maart 2008, 16:09

Hoi!


Na het supernieuws over de zwangerschap treedt 2 dagen later al ontgoocheling op.

Woensdag deed ik de zwangerschapstest en vrijdag heb ik het bloed laten testen. Ook het bloed gaf een positieve uitslag. HCG-waarde was wel maar 108 wat volgens mij vrij laag is.

Daarnaast ben ik sinds vrijdag beginnen bloeden. Heb nu al 3 dagen bruinverlies en weet niet wat ik ervan moet denken. Er zitten geen slijmen ofzo in, maar het zijn toch wel meer dan enkele drupjes bloed. Ik maak me echt zorgen.

Zou het ons echt nog niet gegund zijn? En het duurt nog wel even voor we onze eerste echo krijgen.

Zou ik al naar huisarts kunnen gaan voor nieuwe bloedtest om te zien of de HCG-waarde positief evolueert? Ik weet het echt niet! Heb verder trouwens geen andere klachten, geen buikkrampen ofzo. Word hier zo onzeker van!


Karo.

Trien
Berichten: 36
Lid geworden op: 11 augustus 2007, 21:51

Bericht door Trien » 16 maart 2008, 19:05

Hey Karo,

ik weet sinds vorige week woensdag dat ik zwanger ben na een IVF. Ik moet om de paar dagen voor een bloedtest gaan om te kijken hoe de HCG-waarden evolueren. Woensdag 1ste test gehad en ik moest vrijdag al terug. Toen waren ze vervierdubbeld. Ik moet nu dinsdag weer terug. dus ik zou zeker niet wachten om nog eens een bloedtest te laten doen.

En wat dat bloedverlies betreft: ik heb dat nu persoonlijk niet, maar ik heb al van andere zwangere vrouwen gehoord dat dit wel kan, dat dit nog oud bloed is die nog aan de andere kant van de baarmoeder zit, nog van de vorige cyclus.

Wat ik wel gehad heb, vrijdag is een enorm felle pijn nog onder de baarmoeder, ik denk dat daar de blaas dan ligt?? echt vreselijk. Dus je ziet wel, ook al zitten je waarden goed, en loopt de zwangerschap op het 1ste zicht zoals het hoort, dan nog kun je vanalles voelen waarvan je in paniek schiet. En ik ben wel in paniek geschoten, ondertussen ben ik over 1ste schrik heen. Maar als iemand mij kan zeggen, wat die pijn voorstelde of wat het betekent , dan ben ik wel heel erg benieuwd???

Karo, ik hoop in ieder geval voor jou het beste! en al de andere veel succes.

groetjes
trien

Babs
Berichten: 166
Lid geworden op: 15 juni 2007, 11:34

Bericht door Babs » 16 maart 2008, 21:01

hey lieve karo,

meid ik leef met je mee hoor
maar het hoeft inderdaad nog niet mis te gaan blijf hopen!!!

ik heb dit dus twee keer al meegemaakt bij mij ging het dan wel fout
mijn hcg was zelfs 300 en zoveel en toch ging het mis dus hcg zegt niets
ik heb tijdens het bloedverlies zelf getest met urinetestjes en dan zie je dat de streep minder en minder duidelijk wordt

ja krampen heb ik een keer gehad, een keer niet

maar zolang je niet door blijft bloeden zoals bij je ongesteldheid zou ik de moed niet verliezen en toch goed de bolletjes blijven gebruiken

dikke knuffel

ik hoop voor je dat alles oke is

Karo81
Berichten: 47
Lid geworden op: 25 oktober 2007, 10:20

Bericht door Karo81 » 18 maart 2008, 9:27

Hier is het dus effectief fout gegaan. Vrijdag officieel meegedeeld krijgen dat je zwanger krijgt en maandag nadien officieel meegedeeld krijgen dat je een miskraam gehad hebt. Leuk is anders!

Ik was zo kwaad en verdrietig gisteren. Het lijkt wel of het ons echt niet gegund is.

Maar vandaag, proberen we achter ons te laten wat geweest is en zetten we onze neuzen weer in de juiste richting (vooruit). Het heeft niet mogen zijn, volgende keer zal het wél lukken!

Met nog 3 embryo's in de vriezer hopen we op het beste voor volgende maand.

Karo.

Babs
Berichten: 166
Lid geworden op: 15 juni 2007, 11:34

Bericht door Babs » 18 maart 2008, 21:27

hey karo

sorry meid wat vind ik dit erg voor je
het was je zo gegund
dit is zo moeilijk he
dan moet je al die hele weg door en dan nog eens dit erbij waar houdt het op
die vraag heb ik me ook al regelmatig gesteld hoor
even uithuilen en dan weer met volle moed...

ik ben deze maand niet gestart maar ik start pas volgende maand

succes met de volgende poging
ooit lukt het meid echt waar

Bjorn en Kim
Berichten: 4308
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 10:56

Bericht door Bjorn en Kim » 19 maart 2008, 9:09

Hey Karo,

Wat erg voor je.

Ik lees hier al een tijdje mee maar heb nog nooit geantwoord eigenlijk op dit onderwerp.

Ik begrijp je heel goed, ik heb op natuurlijke weg al een kindje verloren maar als het een troost mag zijn, na verloop van heel veel tijd gaat dat een beetje slijten. Blijf je vooral concentreren op de positieve dingen en op de toekomst!

Vooral praten werk, door er veel over te praten verzacht de pijn van het verlies een beetje.

hou de moed erin meid!

groetjes,

Kim

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 19 maart 2008, 21:41

Dag Karo,

Ik had zo voor je meegeduimd. Het is zeer jammer. De natuur is onvoorspelbaar hé. Ik hoop dat jullie samen nieuwe moed vinden om er terug tegen aan te gaan. Hoofd omhoog en vooruit kijken is een goeie instellijg :).
Ik wens je het allerbeste, en als er eens een dipje is, kan je steeds terecht op het forum ... is voor mij ook een ideale 'uitlaatklep' voor m'n vragen en twijfels.
Sterkte!
Sterretje

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten