IVF Jan Palfijn Gent - Dr Decleer

IVF Forum
Sarahx
Berichten: 72
Lid geworden op: 26 september 2009, 9:16

Bericht door Sarahx » 5 maart 2010, 19:55

Kheb telefoon gekregen, niet zwanger :(
Ik had echt een positief telefoontje verwacht door die positieve test maar tevergeefs. Daardoor doet het nog eens extra pijn, echt een slag in mijn gezicht.

L***
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 december 2008, 16:51

Bericht door L*** » 5 maart 2010, 23:39

ai SarahX,
courage meisje, heel veel courage!!!

yes
Berichten: 163
Lid geworden op: 19 februari 2010, 14:18

Bericht door yes » 6 maart 2010, 9:34

hallo,

Sarahx, veel sterkte!! Die stomme telefoon s'avonds is echt om heel de nacht te huilen! Ik ken dat gevoel meer dan goed!! Geef je verdriet maar de tijd, nadien vind je terug de courage om verder te gaan. Heb je cryos zitten?
Een dikke steunende knuffel XX

Sarahx
Berichten: 72
Lid geworden op: 26 september 2009, 9:16

Bericht door Sarahx » 6 maart 2010, 12:53

ja ik heb er 10 cryo's zitten.Daar trek ik mij aan op.
Bedankt voor de steun!
Het gaat al wat beter, we moeten er door hé

L***
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 december 2008, 16:51

Bericht door L*** » 6 maart 2010, 14:02

10 cryo's, amai, wat een buit!!!
je hebt nog heel veel kansen dus sarahx, het komt goed, echt waar!!

yes
Berichten: 163
Lid geworden op: 19 februari 2010, 14:18

Bericht door yes » 9 maart 2010, 12:38

Hela,

Sarahx,
amai, wat een goed resultaat van cryos! 10 is veel zunne! Misschien kan je daar wel 2 keer TP van hebben. Maar hopelijk is 1 TP wel voldoende voor een positief resultaat!
grtj

boterham
Berichten: 186
Lid geworden op: 19 november 2009, 13:58

Bericht door boterham » 22 maart 2010, 15:44

Sarahx schreef:Kheb telefoon gekregen, niet zwanger :(
Ik had echt een positief telefoontje verwacht door die positieve test maar tevergeefs. Daardoor doet het nog eens extra pijn, echt een slag in mijn gezicht.
Ik ken da, meid. Ik durf zelf nooit een test doen, ook al zijn die laatste dagjes voor je weer naar Decleer mag op bn zo verschrikkelijk zenuwslopend. Omdat ik weet dat die pregnyl de boel toch maar vertekent...

Ik ga al twee jaar naar Decleer, eigenlijk sinds ik met mijn pil gestopt ben. Ik ben bij hem terecht gekomen omdat ik 1 van de vroedvrouwen ken. Zij raadde hem aan. En hij woont super dicht bij mij.

Ik ben dus gestart als "gewone" patient, maar na een jaar stond ik er terug. Niet zwanger. Ondertussen 4 cycli met clomid en pregnyl achter de rug, nu herstellende van een laparoscopie en volgende ronde (ronde 25 intussen...) opnieuw c&p. als het nu na 4 tot max. 6 cycli niets is, wordt het meteen IVF, geen IUI. Hij heeft een probleem ter hoogte van de uitmonding van mijn eileiders in mijn baarmoeder vastgesteld. Tijdens de laparoscopie heeft hij vloeistof kunnen doorspuiten, maar dat was onder druk. Omdat ik nog relatief jong ben, wil hij nog even zo proberen, beetje op zijn hoede voor overtherapie.

Ook ik heb alleen maar alle lof voor hem. Ik kan hem altijd volledig volgen in zijn strategie en ik ben er zeker van dat hij ons ooit aan een kindje zal kunnen helpen. Hoe lastig het slechte nieuws elke keer ook is. Maar dankzij die laparoscopie weet ik eindelijk wat er fout is en kan ik me er mss beter bij neerleggen.

Hij is naast fertiliteit ook goed in algemene gynaecologische zaken.

Ik heb geen andere gyn en ik weet dus niet of hij me zou "wegsturen" moest ik een doorsnee zwangere patient worden. Alhoewel, door mijn probleem zal ik mss nooit een doorsnee zwangere patient worden. Ik heb in ieder geval alle vertrouwen in hem, net zoals alle anderen hier blijkbaar! :D

Bjorn en Kim
Berichten: 4308
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 10:56

Bericht door Bjorn en Kim » 22 maart 2010, 15:51

Hoi iedereen,

ik ben ernstig aan het denken om over te stappen van het UZ naar dr. Decleer omdat ik daar zoveel goede dingen over hoor.

Vraag mij juist af hoe lang het duurt voor ik bij hem zou mogen starten? Moet nu nog in het UZ mijn tp van cryo's afwachten maar zou als dat mislukt direct bij hem willen starten.

Heeft er per toeval iemand zijn e-mailadres?

thx!

yes
Berichten: 163
Lid geworden op: 19 februari 2010, 14:18

Bericht door yes » 22 maart 2010, 16:14

kim, ik heb geen emailadres, wel het telefoon nummer van zijn thuispraktijk in aalter. Het nr is 09/3259220. Zijn verpleegsters gaan wel zijn email adres doorgeven. Want hemzelf heb je nooit aan de lijn. Veel succes

yes
Berichten: 163
Lid geworden op: 19 februari 2010, 14:18

Bericht door yes » 22 maart 2010, 16:21

boterham, je hebt ook al het een en ander achter de rug. Je schrijft dat je herstellende bent van een laparascopie. Ik moet daar maandag voor gaan. Maar ik heb al mijn schema voor volgende stimulatie (icsi). Mischien dat hij dat gaat veranderen na de kijkoperatie. Wie weet wat hij allemaal vindt????Mag er niet aan denken!!! Hoe lang mag je dan thuis blijven van je werk? Ze vragen dat bij mij maar ik heb daar geen idee van. En ik durf daarvoor niet bellen.
Mischien een rare vraag, hoe oud ben jij? Ik zelf bijna 31 en heb al verschillende pogingen icsi achter de rug.
grtj

L***
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 december 2008, 16:51

Bericht door L*** » 22 maart 2010, 16:43

yes, ik heb laparoscopie gehad in september. alleen lichte vorm van endometriose gevonden, niets ernstigs en geen verklaring voor niet-zwanger kunnen worden. (jammer genoeg, maar ook opluchting)
ik ben erna een week thuis geschreven. en eerlijk gezegd kon ik dat ook gebruiken. niet dat het ontzettend veel pijn doet of zo, na 2 dagen platte rust (belangrijk! anders 'stijgt' de lucht die ze gebruiken om je buik op te blazen naar je schouders en dan krijg je schouder- en rugpijn), is dat grotendeels voorbij, maar ik was heel erg moe van de narcose.
anders moet je eens checken hier op het forum onder het toppich 'algemeen' en dan 'kijkoperatie' of 'mogelijke behandelingen' of zo. ik weet dat ik in september ook vol vragen zat, en toen hebben heel veel mensen me allerlei uitleg gegeven.
succes!!

yes
Berichten: 163
Lid geworden op: 19 februari 2010, 14:18

Bericht door yes » 22 maart 2010, 17:38

Thanks L***
Wat zou ik toch doen zonder jullie. Hoe ver sta jij al terug in je cyclus?

boterham
Berichten: 186
Lid geworden op: 19 november 2009, 13:58

Bericht door boterham » 25 maart 2010, 10:27

Yes,
Ik ben maandag de 8ste geopereerd en mocht thuisblijven t/m maandag de 22ste, de volle 2 weken dus. Ik kon meer dan een week wel goed gebruiken (ook erg moe), maar ik ben de vrijdag de 19de toch al even halve dag gaan werken.
Ik word binnenkort 27.
Dat je al verschillende ICSI pogingen achter de rug hebt, zal wel zijn reden hebben (meest voor de hand liggende o.a. slechte spermakwaliteit). Bij Decleer mag je er zeker van zijn dat hij niet lichtzinnig aan een zware behandeling begint. Hij weet goed waar hij mee bezig is. Maar die kijkoperatie nu kan nuttig zijn om te achterhalen waarom je tp's tot nu toe niet gelukt zijn. Je schema voor de volgende ICSI moet niet per se aangepast worden. Het zou kunnen dat die laparoscopie er mooi tussen past.
Door die laparoscopie weet ik nu wat er scheelt. Mijn probleem zou er toe kunnen leiden dat IVF de enige oplossing is. Zijn letterlijke woorden waren: "Moest je 10 jaar ouder zijn, was 't direct IVF." Maar omdat de kans bestaat dat het toch zonder zou lukken (hij kan de doorgankelijkheid niet inschatten), wil hij nog eens proberen met clomid & pregnyl. Hij is zeer weigerachtig tegenover overtherapie en daar kan ik me absoluut in vinden.
Nu weten we al dat er aan mijn baarmoederslijmvlies niets mankeert, dus momenteel zijn er geen redenen om te denken dat een tp niet mogelijk zou zijn. Maar dat zijn zorgen voor over een half jaar...
Grtjes

boterham
Berichten: 186
Lid geworden op: 19 november 2009, 13:58

Bericht door boterham » 25 maart 2010, 10:37

Weet er iemand of er voor IVF een wachtlijst bestaat bij Decleer/Palfijn?
Voor mijn cyclusoptimalisatie heb ik geen wachtlijst gehad. Ik kon na die consultatie direct in de volgende cyclus starten. Maar daarvoor ben je niet afhankelijk van het IVF-labo van 't ziekenhuis, alles gebeurt in Aalter.

DUYCK
Berichten: 1170
Lid geworden op: 2 augustus 2008, 17:59

Bericht door DUYCK » 25 maart 2010, 15:52

Hallo boterham en de rest

Ikzelf ben nu bezig met de 4de verse ivf beurt. de 2de verse ivf beurt was ik zwanger en heb nu een dochter. De 3de ivf is mislukt en nu bezig met hormonen spuiten.
Er zijn geen wachtlijsten om met ivf te starten. Je mag iedere maand doordoen behalve als je geen cryo's hebt.
Je moet altijd een maandje tussenlaten om je lichaam te doen rusten als je geen cryo's hebt anders mag je altijd doordoen. Behalve in juli gaan ze 14 dagen dicht en rond kerstmis ook. maar als je dan valt kan hij je cyclus regelen dat je juist daarna mag beginnen. Je moet dan weer geen maand wachten.
Ikzelf heb ook alleen maar lof over hem. Ik vind dat positief dat je altijd hem hebt bij controle. Hij weet ook niet waar je mee bezig bent enzo maar dat ik normaal als je zoveel patienten hebt.
Zeker als je al een hele tijd bij hem gaat spreek je al eens over je priveleven en over zijn priveleven.
Dan heeft hij wel veel tijd als je over zijn priveleven praat.
Wie er een vraag geeft stel gerust ik heb toch al een beetje ervaring.

Groetjes
parfumke

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten