IVF Jan Palfijn Gent - Dr Decleer

IVF Forum
Plaats reactie
boterham
Berichten: 186
Lid geworden op: 19 november 2009, 13:58

Bericht door boterham » 22 juli 2010, 14:23

Oh, Duyck, ik schrik van het slechte nieuws... Het is inderdaad wel goed dat je het bekijkt als: ik kan zwanger worden, maar toch ... Dit is ook de bedoeling niet, hé... :(
Is het psychologisch draaglijk voor jou? Ik weet niet wat dat is, dus ik heb er geen flauw idee van hoe ik daarmee zou omgaan.
Had je vroeger al eens een mk? Ik heb daar wel schrik voor. Als ik ooit eens zw geraak ("als"...), dat ik te euforisch ga zijn en dat we na 5-6-7 weken terug bij af zijn...

Zelf kan ik ook geen goed nieuws brengen: de bn op 7/7 was negatief. Normaal had ik altijd 2 dagen na bn mijn ms, maar wellicht door de gezellige plakpillen was dat pas 4 dagen na bn. En wat een zondvloed... :shock: dat waren :evil: in het kwadraat! :shock:
Enfin, ik heb de avond zelf de hele tijd geweend, maar nadien ging het eigenlijk verrassend goed: ik kreeg de wijze raad van iemand dat ik die eerste IVF toch maar beter beschouw als een "test", omdat ze ook niet weten hoe ik ga reageren op de stimulatie en zo. Ook verrassend voor ons (positief dan) is dat ze bij een goed staal van 't ventje enkel nog IVF gaan doen, geen ICSI meer. En de volgende keer wordt mijn stimulatieschema aangepast, gefine-tuned. Decleer heeft dus ook meer inzicht gekregen in ons/mijn probleem en hij handelt er naar. Fijn zo. Vind het niet zo erg dat er een rustmaand tussenzit. Even "afkicken" van al die troep. Ik weet zelfs niet of ik een latere cryo-tp direct op een gestimuleerde cyclus zou willen laten aansluiten. Dat rustmaandje doet me toch wel goed. Het schiet zo natuurlijk niet op, maar ik heb het gevoel dat dat voor mijn lijf toch wel beter is.

Als ik over een goeie twee weken mijn ms krijg, is dat het startschot voor IVF 2.

Dikke knuffel, Duyck, want ik vind het erg wat je overkomen is.
Veel liefs,
Boterham

DUYCK
Berichten: 1170
Lid geworden op: 2 augustus 2008, 17:59

Bericht door DUYCK » 22 juli 2010, 20:01

hallo boterham

ja ik heb toch een weekje echt in de put gezeten. Op den duur word het een beetje veel. Al die behandelingen dat ik al achter de rug heb. Een mens leeft gelijk maar voor de kinderwens. Ik heb toch zo'n gevoel. Ik weet niet hoe het komt maar dat is normaal denk ik. Wat spijtig van het slechte nieuws. Ja van de eerste keer ivf zwanger zijn het zijn er niet veel gegeven. Ik hoop voor jou dat de volgende maand een betere maand mag zijn. Voor ons allebei natuurlijk. Ikzelf ga nu maandag niet maar de maandag erna voor een 2de opinie naar jette. Decleer weet dat niet hoor. Ik denk dat hij er niet mee zou lachen. Nummer 1 in het land van ivf. Ik wil daar eens mijn verhaal gaan doen. Zeker omdat ik maar 1 betaalde ivf beurt meer over heb. Je begint al eens meer na te denken hé. Niet dat ik geen beurten meer zou betalen maar hoe minder hoe beter.
Ik ga wel in augustus mijn cryotp laten doen. Daarna zien we wel.
Groetjes

boterham
Berichten: 186
Lid geworden op: 19 november 2009, 13:58

Bericht door boterham » 23 juli 2010, 10:21

Ah, goed dat je nog cryootjes hebt.
Ik had 9 eicellen, 7 bevrucht en maar 1 8-cellig van goede kwaliteit (niet "top") en dus geen over voor de diepvries. maar ja, denk dat decleer niet iemand is die valse hoop zou geven en half-goede zou invriezen. de kans dat het eskimootje dan overleeft is zoveel kleiner als het oorspronkelijk niet van super-kwaliteit was.

ik denk dat het idd beter is om hem niet in te lichten dat je es in jette gaat luisteren. devroey en zijn team zijn ook wereldvermaard! ik denk dat hij mee aan de wieg van icsi stond als ik me goed herinner.

veel succes in augustus, maar we horen elkaar hier nog wel, he.
groetjes,
Boterham

DUYCK
Berichten: 1170
Lid geworden op: 2 augustus 2008, 17:59

Bericht door DUYCK » 29 juli 2010, 19:14

hallo boterham,

Vanavond had ik goed nieuws. Mijn regels zijn gearriveerd. Wat was ik blij. Als ik begin te tellen zou ik echo hebben volgende week zaterdag maar ik denk dat dr. Decleer nog in verlof is. Ik ga maandag bellen voor een afspraak. We zullen wel horen wat ze zeggen.
Ik ben echt blij dat ik weer kan starten.
groetjes

boterham
Berichten: 186
Lid geworden op: 19 november 2009, 13:58

Bericht door boterham » 3 augustus 2010, 14:20

Toppie!
Ik kan het geloven dat je blij bent!
Ik ga mijn ms wellicht vanaf 13/08 kunnen verwachten. Dus weer een relatief lange cyclus (33 dagen of zo). Maar dat is perfect, dan kan ik bij decleer gaan en niet bij zijn vervanger (das deze week nog, in 't zh)
Hij is op fietsvakantie voor het goede doel (26/07 op AVS gezien!). Ik denk dat hij op maa 9/08 terug begint.
Grtjes!

DUYCK
Berichten: 1170
Lid geworden op: 2 augustus 2008, 17:59

Bericht door DUYCK » 3 augustus 2010, 21:30

hallo boterham

Ik zei dat ik mijn regels heb gekregen maar het was een tussentijdse bloeding. Vervelend. Is normaal na een miskraam dat ik een langere cyclus zal hebben. Wel al sinds vorige donderdag zeer veel pijn in mijn buik. Gebeld naar Aalter maar ik moet nog een weekje afwachten. Vervelend dat wachten. Ja hij is op fietsvakantie geweest. Was het op avs? Niet gezien. We gaan het hem eens moeten vragen hoe hij het gemaakt heeft. Hoe hij dat doet versta ik toch niet ze. Chapeau voor hem om al die km te doen. Ja volgende week maandag is hij terug. Voor mij is het toch voor cryo dus moet zoveel geen controle hebben wat gemakkelijker maakt voor mijn werk. Misschien gaan we elkaar nog tegenkomen.
We zullen zien dat ze maar niet lang meer duren.
Laat je iets weten als je je regels hebt. Ik ga het ook laten weten langs hier
groetjes

boterham
Berichten: 186
Lid geworden op: 19 november 2009, 13:58

Bericht door boterham » 3 augustus 2010, 23:14

Doe ik zeker! Ik gok op 13/08, dus ik hou het in mijn achterhoofd dat ik het je zeker laat weten als de :evil: daar zijn!
ik wist ook niet hoe mijn cyclus ging zijn na zo'n hormonen-bombardement: sommigen zeiden: gewoon, normaal, anderen zeiden: geen eisprong daar de voorbije stimulatie, kortom, ik wist niet aan wat me te verwachten. en ook niet dat mijn ms zooo hevig zouden geweest zijn. zal daar de volgende keer maar mijn voorzorgen voor nemen :oops:
grtjes!
x

DUYCK
Berichten: 1170
Lid geworden op: 2 augustus 2008, 17:59

Bericht door DUYCK » 6 augustus 2010, 19:53

ik kreeg gisteren tussentijdse bloedingen. een bloedafname laten bij de huisarts.
Mijn vermoeden werd bevestigd toen ik straks gebeld had naar de huisarts. Ik heb mijn regels. Joepie. Dat gebeurd ook niet veel dat ik dat zeg. Ik vind dat zo vervelet direct veel beter. Gestart met progynova voor cryo tp.de hele tijd denken daarover. Ik kan voorruit Volgende week zondag zal het echo zijn. Ik ga volgende week bellen voor een afspraak. Bedankt dat jullie willen luisteren. Soms word je daar zo gek van als je geen zekerheden hebt.
Groetjes

boterham
Berichten: 186
Lid geworden op: 19 november 2009, 13:58

Bericht door boterham » 9 augustus 2010, 12:59

Ja, heb dat ook enorm. nieuwe datum is weer iets om naar uit te kijken. Begrijp je maar al te goed.
Hier nog geen nieuws. Dag 30, dus nog een stuk of vier te gaan, vermoed ik.
Grtjes

boterham
Berichten: 186
Lid geworden op: 19 november 2009, 13:58

Bericht door boterham » 11 augustus 2010, 9:47

Hey! Ik had toch gisterenmiddag mijn :evil: al en blij dat ik ermee was! Direct gebeld en kon vanmorgen vroeg nog op bn. Vanavond telefoon of ik mag beginnen spuiten. Ben blij!
Hoe gaat het met jou?
x

DUYCK
Berichten: 1170
Lid geworden op: 2 augustus 2008, 17:59

Bericht door DUYCK » 11 augustus 2010, 21:14

hallo boterham

Oh het is best dat die duiveltjes daar zijn. Joepie we kunnen samen aftellen. Spannend. En hoe was het met Decleer? Was hij al uitgerust van zijn fietsavontuurtje? Heeft hij iets verteld over zijn verlof? En heb je al een telefoontje gekregen of je mag starten? Ik moet zondag op controle. We zullen zien wat het heeft hopelijk word die progynova. Het is de eerste keer dat ik dat gebruik dan is het spannend hé. Met mij gaat alles goed. Ik voel me beter als ik bezig ben hé. Morgenavond terug naar de acupunctuur.
Laat je iets weten over het verloop.
Welke hormonen moet je nemen?
groetjes

boterham
Berichten: 186
Lid geworden op: 19 november 2009, 13:58

Bericht door boterham » 12 augustus 2010, 15:51

hoi hoi!
effe mijn verhaal van gisteren:
ik ben gisterenochtend op bn geweest. omdat ik de dinsdag mijn duiveltjes maar rond de middag had, kon ik dus ook maar laat bellen. ik was bijgevolg de allereerste van die dag. hij was deze keer niet veel van zegs; en ik had zelf maar 1 vraag... ik stond na 3' al buiten, denk ik. ik weet dus niets over zijn fietsvakantie...
's avonds ging ik telefoon krijgen vanaf 19h. ik dus geduldig wachten. de vorige keer was het ook rond 19h15, dus ik had geduld. om 20h15 heb ik dan de eerste keer zelf gebeld, maar ze zei dat hij er nog niet was, dus ging ik hem wel laten terugbellen, maar toen het 21h30 werd, wou ik bijna gaan slapen, dus moest ik wel bellen. hij was er nog steeds niet, dus ze heeft me op hold gezet, hem gebeld en me laten weten dat ik mocht starten. dus: floep, rap da spuitje gezet. deze keer is het 6x gonal-f, en de 6de dag ook cetrotide (auwtsj, zo'n piek-spuit). dan de 7de dag op echo en bn en dan zal hij me menopur laten bijspuiten.
heb al van verschillende gehoord dat die menopur nogal op 't humeur kan slaan, dus ik hou mijn hart vast. mijn ventje heeft er een hekel aan als ik labiel word van die hormonentroep, dus ik ga vree op mijn hoede moeten zijn ... :shock:
telkens ik een nieuwe stap zet, nieuwe medicatie, vind ik het ook spannend :-)
maar over 't algemeen is IVF voor ons nu niet nieuw meer. "been there, done that" en daarom hebben we besloten niets te zeggen, tegen niemand. anders moet je alleman nog eens inlichten dat het weer niet goed geweest is en dat willen we even niet meer.
ik voel me ook veel beter als ik bezig ben. de laatste dagen liep ik de muren ver op van ongeduld om weer te kunnen starten!
hou me gerust op de hoogte hoe het bij jou loopt. samen aftellen en meeleven is leuker!

nog 1 vraagje: ik heb al mijn fakturen van JP gekregen (bn, pu, tp) maar ik kon nergens iets terugvinden over de medicatie. heb jij een idee hoe de medicatie verrekend wordt? of wordt alles ervan terugbetaald? ik kan het me bijna niet voorstellen. ben benieuwd, want ik verwachtte daar nog een grote brok, maar de rekening komt (voorlopig) niet...

veel groetjes!
x

DUYCK
Berichten: 1170
Lid geworden op: 2 augustus 2008, 17:59

Bericht door DUYCK » 12 augustus 2010, 21:38

hallo

Dat is ook vervelend dat je van niets wist maar ja hij zal een bevalling gehad hebben zeker. Dan zouden we ook liever hebben hé dat hij bij ons is. Je moest waarschijnlijk om 7 uur gaan dan is hij wel gehaast. Ik vraag altijd over zijn priveleven dan heeft hij tijd en verteld hij veel. Ik vraag ook niet veel meer over de behandelingen want gelijk je zegt we zijn experts op dat vlak. We zouden bijna zelf raadsvrouw kunnen worden op vlak van medicatie en gevoelens. Is het een nieuw schema dat je gekregen hebt? Ik heb nog nooit cetrotide gehad. Ken ik niet. Je moet dan dinsdag op controle gaan waarschijnlijk. Moet je vroeg gaan? Volg jij acupunctuur? Ik heb ook altijd menopur op het laatste. Is om de eicellen beter te doen uitrijpen. Ik weet eigenlijk niet of het op het humeur werkt. Ik heb eigenlijk geen last van. Ik voel me zeer goed in mijn vel. Ik neem veel vitaminen en chineze kruiden. Misschien daarmee. Nu ook nog iets om mijn nieren beter te doen werken. Betere innesteling. Ja we doen alles voor de kinderwens al smaakt het slecht. Je zegt dat je niemand inlicht maar ook je werk niet. Ik kan niet anders of zeggen want ik moet altijd vroeg beginnen dus ja mijn collega's weten dat. Ook mijn ouders en zijn ouders. Ik heb er eigenlijk ook minder boodschap aan voor het te zeggen. Je bent wel gemakkelijker als het niemand weet. De druk is zo hoog niet als het negatief is hé. De hormonen staat al aangerekend op die factuur dus ga je niet apart een factuur krijgen. Het kost iets van in 50 a 70 euro. Je kan het wel niet zien de benaming. Je moet maar eens kijken want je ziet ervoor rond 1000 euro dat het ziekenfonds betaald. Ik heb zelf echo op zondag. Ga eens vragen hoe hij het gesteld heeft in zijn verlof.
Ja is leuk als we samen mogen aftellen en zeker als het bij dezelfde gyn is.
groetjes

boterham
Berichten: 186
Lid geworden op: 19 november 2009, 13:58

Bericht door boterham » 13 augustus 2010, 11:01

Hey!
Ja, ik denk het dat hij daarom niet zo snel thuis was. Ik neem hem dat ook helemaal niet kwalijk. Hij belooft wel te bellen, maar met zijn job kan er al eens iets tussen komen, hé. Ik heb toch bewondering voor hem dat hij zo keihard werkt... Elke ochtend en elke avond passeer ik aan zijn straat en van op de expressweg zie ik de auto's van de patiënten van ver staan... Dikke chapeau voor hem!
Ik was inderdaad om 6h50 daar, de eerste op 't lijstje... maar dinsdag heb ik laat gevraagd. Dus dan kan hij mss al meer babbelen. 'k Ga hem er toch over aanspreken! :) Ik ga dinsdag om 7h45.
Ik heb nog geweten dat zijn lijstje om 6h25 begon. Fieuw!!!!

Toe ik begin juli op bn moest, heb ik gezegd dat ik er niet in geloofde en vroeg ik achter de volgende poging. Toen heeft hij me een nieuw blad meegegeven en gezegd dat hij menopur zou bijgeven voor de uitrijping. Die was blijkbaar niet optimaal geweest.
Die cetrotide heeft dezelfde werking als orgalutran, nl. de voortijdige eisprong tegenhouden, dus eigenlijk voor de timing van de punctie.

Ik volg nog geen acupunctuur. Ik ben er zeker niet tegen, maar ik voel me momenteel rustig genoeg. Ik ga eens horen wat hij ervan zegt, want ik weet dat hij er ook wel voorstander van is. Ik vraag me af of het echt werkt, of dat het voornamelijk het effect is van: extra gemoedsrust, je bent er mee bezig en kan door de acupunctuur de behandeling en alle emoties beter plaatsen. Dus ik dacht dat AP vooral lichamelijk een effect zou hebben, maar ik vraag me af of het niet vooral het psychische is dat de doorslag geeft. Als het echt lichamelijk een verschil kan maken, dan zou ik dat graag doen. Alles voor de goede zaak, hé!

Ik ben blij te horen dat jij van de menopur geen last hebt. Ik moet wel zeggen dat ik hoe langer hoe meer geloof dat die hormonen je gemoedstoestand versterken, eerder dan dat ze die echt veranderen. ten tijde van de clomid was ik innerlijk zeer onrustig, ik had altijd gedacht dat die cyclusoptimalisatie niet zou werken bij mij en ik voelde me zeer slecht omdat ik niet wist wat er precies scheelde en nu is het helemaal anders: nu weet ik wat er scheelt, nu weet ik dat we met IVF eerlijke kansen op een baby hebben, nu voel ik me wel 100x meer relaxet. Ik heb mijn eerste poging dan ook niet als een nachtmerrie of zo beschouwd. Alles liep goed, heb veel vertrouwen in decleer, kortom: ik voel me goed en klaar voor de nieuwe poging. dus als ik me nu zo goed voel in 't kopke, niet zenuwachtig, niet bezorgd, dan zullen die hormonen dat niet kunnen veranderen, denk ik. Ze duwen je emoties meer naar de extreme kant. En als dat negatieve gevoelens zijn, zal het wel lastig zijn.

Bedankt voor de info over de medicatie op de faktuur. Ik heb daar inderdaad een hoog bedrag zien staan. Ik zal er nog eens naar kijken. Maar ik ben blij dat het niet zo duur is voor ons.

Ik woon op 3' van Decleer en het is op weg naar mijn werk; ik kom hooguit af en toe wat later, dus niemand hoeft er iets van te merken. De punctie, tja, das een dag ziekteverlof. En de tp, dat doe ik in een "lange" middagpauze :)
Dat ik zo dicht woon, daarvan besef ik wel héél goed dat ik in een uiterste luxe-situatie zit. Ik besef maar al te goed dat er veel zijn die een uur of langer rijden tot aan de praktijk en dan moet het praktisch wel een stuk moeilijker zijn.
Toen ik bij hem als "gewone" patient terecht kwam (op aanraden van een vroedvrouw die ik ken) vond ik het al handig dat hij dicht woonde, en nu met heel die infertiliteit-troep erbij is het echt een ongelooflijk gemak.
Ik zou ook in het UZ kunnen gaan, maar mijn bureau is daar en ik zou het echt niet fijn vinden werk en privé zo dicht bij elkaar te hebben. Stel je voor dat ik personeel van het ivf-centrum zou tegenkomen inde resto, pfff... dan word je telkens met je neus op de feiten geduwd. Dan zou ik daar elke keer aan denken. Niet fijn, lijkt me. Dus lang leve JP :wink:

Amai, precies wel een lang bericht geworden. :oops:
Tot gauw!
Dikke knuffel!
B

DUYCK
Berichten: 1170
Lid geworden op: 2 augustus 2008, 17:59

Bericht door DUYCK » 13 augustus 2010, 21:07

Hallo boterham

Ja Decleer werkt hard maar hij zegt dat zijn werk zijn hobby is maar ik kan dat wel geloven. Je krijgt er veel voldoening van. Maar best want anders zouden we niet allemaal kunnen gaan. Ikzelf woon van Decleer nog geen 10 minuten van zijn praktijk. Ik woon in Nevele dus niet zo ver en dichterbij jan palfijn. Ik werk wel in aalter en is ook niet ver van. Dat geluk heb ik nog maar ja ik moet altijd vroeg beginnen. Ik neem dan overuren op. Ze hebben veel begrip nog een geluk. Ik vraag ook altijd vroeg maar 6 u 25 heb ik nog niet geweten. Het vroegste was 6.55u. Meestal 7 uur maar je moet dan toch nog meestal een half uur wachten. Dat vind ik wel vervelend soms. Over wat ga je hem aanspreken over het feit dat je op 3 minuten weer buiten was en dat hij niet veel zei. Het is normaal denk ik als hij zoveel patienten heeft. Ik ga al lang bij hem dan begint hij al een beetje te kennen. Kijk je ook altijd eens op het lijstje? Ik ook want je moet dan toch nog altijd een beetje wachten. Ik ben benieuwd voor zondag of mijn baarmoederslijm al veel gegroeid is. Ik zou ook niet naar het uz gent gaan. Je hebt daar ook wachttijden en dat kan ik niet wachten. Ik begrijp dat je geen collega's wil tegen komen. Het is al moeilijk genoeg. Ik voel me ook zeer goed hoor in mijn vel maar acupunctuur is beter voor de innesteling. Ik geloof daar 100 procent in. Het is via Decleer dat ik bij iemand ga. Het kost geld maar ja ik heb het er voor over.
groetjes

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten