Draagmoeder gezocht

IVF Forum
Plaats reactie
Mathske
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 juli 2010, 23:46

Draagmoeder gezocht

Bericht door Mathske » 22 oktober 2010, 13:00

Hallo,
ik ben Maths en mijn vriend en ik zijn al enkele jaren op zoek naar een lieve draagmoeder.
Onze kinderwens is groot. Na jaren zoeken hebben we een kast vol met info, maar de gepaste persoon vinden is ons nog niet gelukt.
Zelf werk ik al enkele jaren als opvoeder, met de kinderen van anderen. Ik doe dit zeer graag, maar waar blijft ons klein schreeuwerke? :-) Best wel frustrerend, daar we er meer dan ooit klaar voor zijn, maar de kans niet krijgen.
Misschien krijg ik wel een positieve reactie op dit bericht?
anderzijds, zijn onze zoektochten in België en Nederland nog geen succes geweest, dus vroeg ik me af, of iemand weet hoe dit alles in Frankrijk geregeld is?
tnx,
us

lyse
Berichten: 1447
Lid geworden op: 19 juni 2009, 16:59

Bericht door lyse » 22 oktober 2010, 13:14

Dag Mathske,
Je hebt hier al een paar keer gepost he, en nooit veel reactie gekregen. De meesten van ons zijn nu eenmaal volop bezig met het (proberen te) krijgen van onze eigen kindjes. Dat maakt het heel moeilijk om hier iemand te vinden die jullie kan helpen. Ik zou je aanraden om je heel goed te laten informeren over draagmoederschap. Ik weet er heel weinig van maar ik denk dat het een parcours is dat wettelijk gezien vol valkuilen zit. Heb je weet van mannen die op deze manier hun kinderwens vervuld hebben?

Hebben jullie al eens binnenlandse adoptie overwogen? Persoonlijk ken ik een koppel van 2 mannen dat die weg op gegaan is. Ze hebben een baby'tje van enkele maanden oud geadopteerd dat ondertussen al anderhalf jaar hun zoontje is.

Mathske
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 juli 2010, 23:46

Bericht door Mathske » 22 oktober 2010, 13:23

Hey Lyse,
tnx voor je berichtje. Weet dat het moeilijk is, maar kan maar proberen en geregeld eens een nieuw berichtje posten... toch?
ja ik weet het is allemaal niet gemakkelijk, maar we houden de hoop er in.
over info, hebben we echt alles. ik heb de wetgeving, contact met voormalige draagmoeder en contact met meerdere koppels die aan draagmoederschap deden. Dus daar kan ik gerust zeggen dat ik een 'ervaringsdeskundige' ben :-).

Adoptie is idd een piste. Ook hier heb ik me al meermaals mee bezig gehouden. alleen is het nog moeilijker. holebi adoptie is wel toegestaan nu, maar het is in praktijk nog nooit gebeurd, dat twee mannen een kind adopteren. Bovendien weet ik wat er allemaal kan mislopen, daar ik zelf als opvoeder werk. Dus heb ik nog steeds een stiekeme hoop, dat ik ooit een boeleke mijn eigen genen wat kan meegeven.

toch merci voor de info!
veel groetjes,

lyse
Berichten: 1447
Lid geworden op: 19 juni 2009, 16:59

Bericht door lyse » 22 oktober 2010, 13:43

Hey Mathske,
Holebi adoptie is inderdaad heel moeilijk. Maar het is volgens mij in Vlaanderen dus wel degelijk al gebeurd. Het koppel waarover ik sprak zijn de broer van een heel goeie vriend van me en zijn man. Ik heb het kindje ook al eens gezien. Ze hebben een hele procedure doorlopen. Als ik me goed herinner moest de mama van de baby ook toestemming geven dat haar kindje geadopteerd zou worden door een homokoppel. Maar dat heeft ze dus gelukkig gedaan. Ik heb trouwens gehoord dat die toestemming van de ouders met adoptie door een holebi koppel in de toekomst niet meer zou moeten, wat toch al 1 grote hindernis minder is.

Wat jullie ook doen, ik wens je in ieder geval veel succes. Een onvervulde kinderwens hebben is heel pijnlijk. We kunnen jou hier misschien niet direct helpen maar we begrijpen je zeker...

Groetjes,

Lyse

oester
Berichten: 1
Lid geworden op: 1 februari 2011, 18:32

Bericht door oester » 1 februari 2011, 18:37

hallo,

ik was eigenlijk zeer benieuwd naar of het al gelukt is om een draagmoeder te vinden. Ik zelf hoef namelijk geen kinderen maar zou wel graag mensen willen helpen om kinderen te krijgen omdat ze je heel wat geluk kunnen brengen in je leven.

Groetjes Ester.

joy
Berichten: 32
Lid geworden op: 22 januari 2011, 20:28

Bericht door joy » 3 februari 2011, 21:29

Als ikzelf kinderen heb zou ik graag ook anderen helpen,maar ik moest eerste mijn kindern krijgen dan help ik anderen.

lusi
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 februari 2011, 20:36

Bericht door lusi » 14 februari 2011, 20:41

hallo mathske,
Ik zou je aanraden om contact op te nemen met het St Pieters Ziekenhuis in Brussel(hoogstraat), zij doen aan draagmoederschap ondanks het in Belgie eigenlijk geen echte wetgeving rond is, stellen zij volgende eisen voor de draagmoeder en het koppel die het wilt:
1.het koppel zoekt zelf een draagmoeder
2. de kandidaat draagmoeder moet zelf al kinderen hebben.
3. Ze moet jonger zijn dan 40 liefst -35 jaar.
4. ER moet een juridische overeenkomst zijn tussen de draagmoeder en het wenskoppel.
5. jullie moeten allebei zware pschologische testen ondergaan.
Hopelijk kan ik jullie via deze informatie wat verder op weg helpen, ik werk zelf bij een gynecologe en wij krijgen heel vaak die vraag.
Misschien heb je een zus of een zeer goede vriendin die dit wilt doen voor jullie.

jenoffel
Berichten: 1
Lid geworden op: 4 maart 2011, 5:21

Bericht door jenoffel » 4 maart 2011, 5:24

hallokes,

ik ben wel geinteresseerd om jullie eventueel te helpen....ben zelf mama van een zoontje van 10 jaar...
Je mag me altijd emailtje sturen of via msn contacteren.

ellietje1@hotmail.com

vele groetjes,

elke

verloren
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 december 2012, 12:01

draagmoeder gevonden?

Bericht door verloren » 5 februari 2013, 3:16

Hallo,

dit onderwerp is al enige tijd oud,
maar toch vroeg ik me af of jullie er dan in slaagden een draagmoeder te vinden?

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Die draagmoeder waren?
Of een kindje hebben dankzij een draagmoeder?

Moet nog starten met ivf, maar steek momenteel mijn licht op over eventuele alternatieven.

Groetjes!

Mathske
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 juli 2010, 23:46

hallo

Bericht door Mathske » 6 februari 2013, 18:48

ik wou je laten weten, dat wij niet verder geraakt zijn dan een aantal IVF pogingen... Hoe pijnlijk het ook is om te zien welke data er op mijn berichtjes staan... dat we nog geen stap verder zijn.

Groetjes,
Mathske

Mimi24
Berichten: 178
Lid geworden op: 27 januari 2013, 17:33

Bericht door Mimi24 » 6 februari 2013, 19:24

Sterkte !!!

Beatriz
Berichten: 257
Lid geworden op: 11 november 2012, 21:26

Bericht door Beatriz » 6 februari 2013, 23:43

Wat bedoel je, Mathske? Bevruchting niet gelukt?

Mathske
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 juli 2010, 23:46

Bericht door Mathske » 7 februari 2013, 11:14

Hebben in der tijd gestart met IVF bij een draagmoeder. er werden 5 eicellen opgepikt en bevrucht. Eerste keer werd er 1 terug gezet. Maar zonder resultaat. Met de ontdooiing waren er ook al 2 afgestorven. De laatste 2 werden later ook ingeplant... maar weer zonder resultaat. Is in tussen tijd ook weer allemaal lang geleden... onze draagmoeder kreeg het door persoonlijke redenen heel moeilijk en dus een 2e pickup is niet meer gebeurd...
Hebben nu een jaar bezig geweest met het verbouwen van ons huis. Kon men gedachten wat verzetten. Nu bijna op het einde... gevolg: terug meer tijd, terug meer gepieker. Dus binnenkort zullen we de moed wel verzameld hebben om heeeeeelemaal terug op nieuw te beginnen en de zoektocht naar een nieuwe draagmoeder te starten.

verloren
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 december 2012, 12:01

sterkte

Bericht door verloren » 8 februari 2013, 13:15

bedankt voor het antwoord,
en wou je zeker niet kwetsen door erover te beginnen hoor... :cry:
Het geeft wel moed te horen dat er wel degelijk draagmoeders te vinden zijn.
Sterkte! Hou vol!

Mathske
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 juli 2010, 23:46

Bericht door Mathske » 14 februari 2013, 18:08

Hey, geen probleem hoor... ze zouden te vinden zijn wordt gezegd :-) zijn er zelf alleen nog niet zo ver in geraakt. x

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten