1ste IVF na overstimulatie

IVF Forum
Plaats reactie
Trien
Berichten: 36
Lid geworden op: 11 augustus 2007, 21:51

1ste IVF na overstimulatie

Bericht door Trien » 18 januari 2008, 19:35

Hoi
ik maak me zorgen... zit met zoveel vragen ... en krijg zo weinig info..
ik heb PCO, in juni 2007 laparoscopie, maar in oktober had ik al terug cysten. 3 pogingen met clomid en menopur achter de rug. 1 poging met KI achter de rug. maandag heb ik te horen gekregen dat we de cyclus moesten afbreken. De dokter sprak van 30 eitjes, maar ik veronderstel dat dit dus allemaal cysten waren?? we gaan nu overschakelen op IVF. drastisch, maar ik heb het gevoel dat ik het niet lang meer volhoud..
maar nu komt het.. nu moet ik sinds dinsdag de pil nemen.. stel je voor ... maar wat ik me afvraag: hoe kan nu het gegroeide baarmoederslijmvlies en de cysten / eitjes weg, want ik heb nog steeds geen regels en aangezien ik de pil nu neem, zal ik ze nu ook niet krijgen...
ze hebben niet gesproken over een laparoscopie... is dit altijd nodig? ik heb daar bang van want bij mij was de operatie wat misgelopen (ader geraakt, veel bloed verloren,...). Zijn er nog andere manieren?
Kan er iemand mij helpen? Ik heb pas dinsdag een afspraak en ik maak me zo zorgen...
Trien

Michu
Berichten: 32
Lid geworden op: 3 juni 2007, 11:40

Bericht door Michu » 18 januari 2008, 21:34

Hey Trien,

allemaal heel overweldigend in het begin hé. Heb zelf ook pco. We zijn bijna 3j aan het proberen en 2 miskramen verder. Een laprascopie heb ik zelf niet gehad, maar zelf moet ik binnenkort ook starten met de pil als voorbereiding op onze eerste ivf-poging. Op die manier leggen ons hormonaal systeem plat en is de kans op cystes veel kleiner bij het begin van de ivf-cyclus. Hierdoor hebben ze de cyclus medisch helemaal in de hand.
Dat is de uitleg die wij gekregen hebben, hopelijk heb je er iets aan.

Veel succes

groetjes, Ann

heydi
Berichten: 60
Lid geworden op: 14 augustus 2007, 18:01

Bericht door heydi » 19 januari 2008, 18:23

ik had ook cysten en mijn gyneacoloog zei dat cysten normaal gezien gewoon weg gaan als je de pil neemt. Maar omdat ik ook al gestopt was met de pil omdat ik zwanger wilde raken, heb ik dus ook een laparoscopie gehad. Dus ik denk dat als jij nu de pil moet nemen in functie van je eerste IVF behandeling (ik ben daar nu ook mee bezig) dat de cysten zullen verdwijnen?

Trien
Berichten: 36
Lid geworden op: 11 augustus 2007, 21:51

Bericht door Trien » 24 januari 2008, 21:07

We zijn eergisteren op voorbespreking geweest. heb me inderdaad weer voor niks zorgen gemaakt. alle cysten zijn weg. Ik ben zo blij dat ik niet moet geopereerd worden. Nu die pil nog een dikke week nemen. Ik probeer me nu zo goed als mogelijk voor te bereiden. Wat doen jullie zoal? Ben nu accupunctuur aan het doen.. nog ideëen of tips?

groetjes trien

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten