Orgasme 3 dagen na terugplaatsing blastocyst

IVF Forum
Linda6

Orgasme 3 dagen na terugplaatsing blastocyst

Bericht door Linda6 » 8 december 2012, 14:43

Misschien een stomme vraag. Maar gisteren, 3 dagen na terugplaatsing blastocyst heb ik een orgasme gehad... Nu begon ik mij daar achteraf ongerust over te maken en na zoeken op internet zag ik dat je hierdoor je vruchtje terug kan verliezen als het al zou ingesteld zijn!!!
Mijn gyneacoloog heeft daar niets van gezegd. Heeft gezegd dat ik alles mocht doen zoals gewoonlijk!!

Moet ik nu panikeren? Ik voel me wel heel schuldig ...

:(

Linda

Syfke

Bericht door Syfke » 8 december 2012, 15:37

Hey Linda,
ik zit al maanden met dezelfde vraag. Normaal zou het geen kwaad kunnen, hoewel ze seks afraden tot een week na de terugplaatsing. De een zegt dit, de andere dat. Feit is dat als ik een orgasme kreeg dit gepaard ging met veel pijn. De positieve symptomen die ik had waren elke keer een dag na deze helse pijn bij orgasme dan ook helemaal verdwenen. :( Maar het kan toeval zijn bij mij... En als het bij jou geen pijn deed, denk ik ook niet dat er iets is om je zorgen over te maken.

Linda6

Bericht door Linda6 » 8 december 2012, 17:44

Wel Syfke,

als ik heel eerlijk ben Ik heb gedurende de 3 dagen na de terugplaatsing voortdurend hele lichte kramp gehad. Toen behoorlijk heftig orgasme gehad (ben ingegaan op manliefs avances, zucht), deed wel geen pijn, maar nu vandaag heb ik dus niets meer gevoeld!

Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan. Mijn man gaat dat ook niet graag horen dat ik geen orgasme meer zou mogen hebben na TP...

Waarom heeft de gyneacoloog mij dat trouwens ook niet gezegd?? Als dat zo belangrijk is. Ik ga het hem de volgende keer vragen. Er zullen wel meer vrouwen zijn die regelmatig een orgasme krijgen ook na TP, zeker? Of ben ik de enige die niet weet dat je geen sex mag hebben in de ww?

Echt een baaldag vandaag. En nog 5 dagen tot aan NOD. Ben echt heel verdrietig en kwaad op mezelf. Aan de andere kant wil ik ondanks heel die ivf toestanden een zo normaal mogelijk leven leiden en regelmatig sex hebben met mijn ventje. Maar als je hierdoor dan weer de kansen op succes doet verminderen, pfffff

Syfke

Bericht door Syfke » 8 december 2012, 18:07

Linda, na de PU wordt alleszins seks afgeraden en dat is dan voor de mogelijke infecties die er zouden kunnen komen. Tenslotte zijn er ook wondjes in de baarmoeder enzo door die punctie. Na de TP heb ik gehoord de eerste week liever niet omdat je baarmoeder dan contracties kan maken en het vruchtje kan worden afgestoten. Maar uiteindelijk zijn er zoveel mensen die zwanger zijn en seks hebben. Dus zo erg kan het toch niet zijn, hé! Ik ga dit morgen ook eens vragen aan de gyn. Dan zijn alle misverstanden eens de wereld uit.

Linda6

Bericht door Linda6 » 8 december 2012, 18:11

Syfke, laat je aub weten wat uw gyn morgen zegt? Ik zie mijn gyn pas over een dikke 14 dagen terug.

Bedankt alvast
Linda

delsael

Bericht door delsael » 8 december 2012, 21:28

Hallo Linda6,

mijn man heeft het durven vragen aan dr Decleer of betrekkingen kwaad kunnen na een tp. Hij zei daarop: ik heb je nog niets verboden om te doen tijdens de behandeling, juist enkel je wat rustig te houden de dag van de tp. Dat we ons daar geen zorgen moeten in maken, de relatie staat sowieso wat onder spanning door de behandeling, dat we dit zeker niet hoeven te laten.

Hij zei ook nog: als iemand ongewenst zwanger geraakt, dat ze nog mag staan springen, trappen doen enzovoort, dat geraakt er niet uit!

We hebben dit ook eens gevraagd aan dr Kaan, en die gaf ongeveer hetzelfde antwoord: de normale dingen blijven doen. Dit kan geen kwaad.

Nu heb ik makkelijk praten, maar zelf zit ik ook steeds met die twijfels. Raar hé?

Veel succes met de uitslag vn je behandeling.

groetjes Delsael

anie

Bericht door anie » 8 december 2012, 22:11

In Jette raden ze inderdaad een week geen betrekkingen te hebben. In andere ziekenhuizen zeggen ze van doe maar op. Ik denk dat je het voor jezelf moet uitmaken. Ik heb me er aan gehouden en andere keren niet aan gehouden en ben nog steeds niet zwanger. Ik geloof niet in alle dingen die kunnen helpen, gewoon geluk hebben en het juiste embryootje is denk de oplossing :)
Vorige keer hielden we ons netjes aan een week geen betrekkingen en kreeg ik plots een orgasme in mijn slaap dusja...

Veel succes in ieder geval!

Linda6

Bericht door Linda6 » 9 december 2012, 10:41

anie, geloof het of niet, maar heb vannacht ook een orgasme gekregen in mijn droom. :oops: Lap! Hier kon ik dus wel niets aan doen (maar het was wel lekker hihi).

Gisterenavond plots terug wat kortdurende krampjes gevoeld. Deze morgen werden ze iets heviger (zo van nu ga ik snel ongesteld worden) maar wel kortdurend. Nu is het alweer over.

Delsael, dat vind ik nu precies ook. Je relatie staat al onder spanning door de behandeling en dan zou je de pijn nog niet mogen verzachten door te vrijen met elkaar. Als mijn gyn uitdrukkelijk zou zeggen het mag niet een orgasme, dan zou ik dat zeggen tegen mijn man en me ernaar schikken.

Maar er zijn dan ook zoveel dingen die je normaal doet en terwijl je er mee bezig bent flitst dan door je hoofd, "zou dit geen kwaad kunnen voor het embryootje"? De gyn heeft daar niets over gezegd. En dan zeide weer vertrokken met de gedachten hé (ik toch).

Linda

Syfke

Bericht door Syfke » 12 december 2012, 22:53

Linda, hoe gaat het nu? Heb je de BN al gehad? Succes!!!!

marie-jo-lijntje

Bericht door marie-jo-lijntje » 16 december 2012, 10:59

Syfke schreef:Linda, hoe gaat het nu? Heb je de BN al gehad? Succes!!!!
Als vrouw een orgasme hebben in slaap?? hmmzzz

maar soit..
bij mij hebben ze niets gezegd hierover maar ik doe het voormezelf..
ik heb heel de dag door krampjes in buik (vrijdag 14dec TP) en heb zelf geen nood aan seks...

dus kan geen kwaad.. we hebben al 3 weken geen seks gehad omdat we niet zeker wisten wanneer we pickup gingen hebben.. dus nog weekje extra op tanden bijten is toch zo erg niet he..

trouwens vrouwen....
wat is er belangrijkst???
10 min seks en orgasme of je kinderwens die in vervulling gaat??
denk vrouwen die aan IVF beginnen hier wel snel een antwoord op zullen geven!!!!!!!!!!!!!

Syfke

Bericht door Syfke » 16 december 2012, 14:02

ja vrouwen kunnen een orgasme in hun slaap krijgen hoor!Dat komt door de hormonen en de betere doorbloeding daar beneden door de hele behandeling!

Cimmetje

Bericht door Cimmetje » 16 december 2012, 16:50

zowel in Leuven en Gent het advies hier geen rekening mee te houden. Nu voor brusje vond ik het ineens weer een raar idee, en zijn we alle 5 de terugplaatsingen heel braaf geweest.(ben nog niet zwanger)
Voor ons zoontje weet ik het niet meer precies, maar de de gelukte poging (10de TP) zijn we heel zeker NIET braaf geweest :wink: en zeker minder dan een week erna, want toen waren we op weekend.

Dus hoewel ik ervaring heb in het feit dat het geen kwaad kan, doe ik het ook liever niet dan wel.

Ik heb wel eens ooit gehoord dat het net goed zou zijn, omdat een orgasme de doorbloeding van de baarmoeder bevordert.

Linda6

Bericht door Linda6 » 17 december 2012, 12:40

Dames,

Ik blijk zwanger te zijn, ondanks de orgasmes zo kort na de terugplaatsing! Zo is mijn vraag dus proefondervindelijk beantwoord. :wink: Het zal dus geen kwaad kunnen.

Maar als je je er niet goed bij voelt, moet je het zeker niet doen natuurlijk.

Marjolijntje, van mij was het ook met ivf hoor. Ik wil heel graag een levend kindje baren, maar zit nu toch al een jaar in de MMM. Ik let na een terugplaatsing heel goed op met rauw vlees, drink geen koffie of alcohol, ga niet sporten, ... Maar ik wil de belasting voor onze relatie zoveel mogelijk beperken en dat kan door regelmatig te knuffelen of te vrijen. En bij dat laatste kan een orgasme wel eens voorkomen... :oops:

Maar moest ik nu niet zwanger zijn gebleken, zou ik het waarschijnlijk wel op dat orgasme gestoken hebben! Ik was van plan om het voor de volgende tp expliciet te vragen aan mijn gyneacoloog, maar dat is nu niet meer nodig sie!

Groetjes

Linda

Linda6

Bericht door Linda6 » 17 december 2012, 12:42

O ja en marjoleintje? Ik had ook krampjes die startten daags na de terugplaatsing dus ik hoop dat het ook voor jou een goed teken is!

Linda

Linda6

Bericht door Linda6 » 28 december 2012, 12:08

Ben nu inmiddels 6 weken zwanger en vannacht heb ik weer een orgasme gehad in mijn droom. Ik droom dan ook zo heftig de laatste tijd, 't zijn net levensechte films waar ik aan meedoe!

Nu vanmorgen toen ik opstond had ik een beetje roze bruine afscheiding met veel doorzichtig slijm ertussen...
Zou dit ook door het orgasme kunnen komen? Ik heb de indruk dat het maar een heel klein beetje was, want nu lijkt het gedaan te zijn. Voor de rest voel ik me niet anders dan anders de laatste dagen... De gyn zegt dat ik moet afwachten of het meer wordt of ik erge krampen zou krijgen. Wat tot nu toe dus niet het geval is.

Heeft hier nog iemand ervaring mee? Ben toch wel een klein beetje ongerust.

Liefs Linda

Plaats reactie