Cryotransfert

IVF Forum
Plaats reactie
lore
Berichten: 4
Lid geworden op: 5 maart 2007, 19:10

Cryotransfert

Bericht door lore » 5 maart 2007, 19:28

hallo,

Wij kampen met onverklaarde onvruchtbaarheid. Na 4 pogingen inseminatie zijn we gestart met IVF. Bij de pick up waren er bijna 20 follikels waarvan er een twaalftal rijp genoeg waren. Ze waren allemaal bevrucht, maar uiteindelijk zijn er 6 embryo's die in aanmerking komen. We waren zwanger na onze eerste IVF poging, maar hebben een miskraam gehad op 9 weken (bleek dat het vruchtje al een week of twee afgestorven was); Nu ben ik begonnen met hormonen ter voorbereiding van de terugplaatsing van een ingevroren embryo maar ik ben precies emotioneel en lichamelijk nogal van de kaart door deze hormonen. Is er iemand die ervaring heeft met de inname van Estrofem? Wat ik ook moeilijk vind zijn de reacties van familie en vrienden: goed bedoeld maar soms misplaatst (ge moet het uit u hoofd zetten, ik begrijp het ...); Ik heb niet het gevoel dat ik constant met mijn behandeling bezig ben maar met al die chemische rommel, de hoop, de ontgoocheling, ... is het niet altijd evident (ook al ben je positief ingesteld) ... Ik weet ook niet hoe groot de kansen op zwangerschap zijn bij cryotransfert en heb schrik voor mijn reactie als het niet lukt

cian
Berichten: 72
Lid geworden op: 2 februari 2007, 9:21

Bericht door cian » 8 maart 2007, 21:16

dag lore,

ook wij hebben de kampen met onverklaarbare onvruchtbaarheid dus ik herken je verhaal ... wij zijn jammer genoeg al een paar pogingen verder. We hebben onze 4 e ISXI poging achter de rug, deze keer was ik 6 weken zwanger toen ik een miskraam kreeg.

Je vraagt je af of je de volgende cryo wel aankan ... ikzelf moet eerlijk toegven dat de mislukking elke keer zwaarder wordt maar dat ik toch elke keer een beetje moed vind om toch verder te gaan.
Ik ben nu net ongesteld en moet nu medicatie innemen en binnen 10 dagen moet ik voor een echo gaan en daarna terugplaatsing van de cryo's.
Ik dacht er terug klaar voor te zijn maar nu het dichter komt wel ik wel weer wat aan het stressen.
Het maakt me bang en ik vraag me af of ik die misschien volgende ontgoocheling wel aan ga kunnen ...

we mogen niet opgeven maar is moeilijk he om te blijven geloven he

lore
Berichten: 4
Lid geworden op: 5 maart 2007, 19:10

Bericht door lore » 10 maart 2007, 22:30

Dank voor je reactie: ik weet niet of we niet mogen opgeven. Ben nu zelf in voorbereiding voor volgende cryotransfer, maar heb net het nieuws gehad van een nieuwe zwangerschap (mijn jongste zus) waardoor al het verdriet weer boven komt. Een goed gesprek gehad met mijn man en soms denk ik en hij blijkbaar ook: misschien moet het zo zijn, kunnen we ook gelukkig zijn zonder ... ik weet niet altijd of ik het wel wil forceren? en dan ben ik niet echt negatief ingesteld, het geeft me eerder wat rust, loskomen van een zwangerschap ...

cian
Berichten: 72
Lid geworden op: 2 februari 2007, 9:21

Bericht door cian » 11 maart 2007, 11:30

hallo lore

eigenlijk is dat ook een reactie die ik herken ... hoe graag ik het ook wil en hoeveel pijn het ook doet als mensen van dichtbij zwanger zijn, soms vraag ik me ook af of we niet mogen toegeven aan het feit dat we misschien geen kinderen zullen hebben . Of we zo gelukkig kunnen zijn ? Misschien wel al denk ik dat het altijd gaat blijven pijn doen ?
Ik zit nu ook in de voorbereiding voor embryo terugplaatsing ... Ik voel me ook alweer heel anders dan 2 weken geleden .
Even niet aan zwanger zijn moeten denken en even gewoon weer verder leven is ook belangrijk he ...

wanneer moeten jullie voor terugplaatsing ?

veel succes
cian

lore
Berichten: 4
Lid geworden op: 5 maart 2007, 19:10

Bericht door lore » 11 maart 2007, 20:16

Dag Cian,

ik moet dinsdag op echo controle en dan denk ik naar het einde van de week terugplaatsing. Mijn man zei vandaag ook nog dat het altijd precies is alsof je die maand van afwachten vergeet te leven. ik ben pas verdrietig geworden sinds we in behandeling zijn, het jaar en een half ervoor was ik wel ontgoocheld maar nooit zo verdrietig. Die behandeling verhoogt de druk echt wel. Ik denk dat ik na deze periode eens eenhalf jaar rust inbouw. ik wil wel eens iets anders ... we hebben vandaag een hele dag buiten in de tuin bezig geweest en ik heb mijn zinnen wat kunnen verzetten de zon en de buitenlucht hebben mij goed gedaan. Wanneer is de terugplaatsing bij jou? Ook veel succes gewenst.

groeten lore

cian
Berichten: 72
Lid geworden op: 2 februari 2007, 9:21

Bericht door cian » 15 maart 2007, 9:33

hey lore,

ik weet nog niet wanneer mijn terugplaatsing is. Ik moet dinsdag gaan voor een echo en dan gaan ze beslissen wanneer de terugplaatsing gaat zijn ... ik vermoed dat het dus voor volgende week gaat zijn.

HOe gaat het nu met je ?

groetjes
cian

antje
Berichten: 27
Lid geworden op: 1 februari 2007, 19:25

Bericht door antje » 15 maart 2007, 18:41

Hallo,

Ik heb vandaag een TP gehad van 2 cryo's.
Ik herken de angst en geloof me, vanmorgen was een hel... niet weten of ze het ontdooien overleefd hebben is zwaar.
Om 9.30u het telefoontje dat ze van de 3 cryo's 2 ontdooit hebben... beiden waren in perfecte staat en konden om 12.00u teruggeplaatst worden.

Volgens de arts is de kans even groot als bij een verse poging.
Er werd me ook gezegd dat ofwel de cryootjes sterven bij ontdooing en geen TP is ofwel dat bij TP de zwangerschapskans erg hoog ligt. (toch in Brugge)

Ik heb 4 ICSI's gehad, 1 afgebroken poging in januari en nu een cryopoging in 2 jaar tijd!

Nog veel succes en heb vertrouwen in het kunnen van de artsen. Ik doe het ook. :wink:

Zara
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 maart 2007, 16:14

Bericht door Zara » 16 maart 2007, 16:59

Hallo allemaal,ik sluit me ook aan hier.Ben Zara, 36 jaar en wij proberen voor onze eerste ivf-poging. het probleem ligt bij mijn man, geen zaadcellen, dus zaadcellen rechtstreeks uit de teelbal gehaald. ik heb ook prikjes gehad zoals decapetyl en gonalF. dinsdag 13 maart eicelpunctie gehad. resultaat: 9 eicellen uitgehaald,8 rijp waarvan 7 bevrucht. vanmorgen naar gent geweest voor de embryotransfer en daar zeiden ze dat ze 3 topembryo's hebben, dus 8-cellig. zijn er hier mensen die ook topembryo's hadden waarvan het jammer genoeg toch mislukt is?Nu moet ik 2 weken wachten voor de uitslag, dat zullen lange 2 weken worden!!!!

Ik wens iedereen hier veel succes toe in deze moeilijke, spannende,veel stress...enz...periode toe!
Moge onze dromen toch uitkomen :D

Groetjes Zara

cian
Berichten: 72
Lid geworden op: 2 februari 2007, 9:21

Bericht door cian » 6 april 2007, 9:38

hey ondertussen is mijn terugplaatsing van de 2 cryo's een week achter de rug ... van woensdag ...

Die eerste week vind ik te doen maar die tweede week afwachten, de stress begint alweer, nog even en ik durf weer niet meer naar het toilet gaan uit vrees om te zien dat ik ongesteld ben ... (voorlopig voel ik me nog redelijk ontspannen maar ik heb alweer zo'n voorgevoel dat het weer mislukt is, lichamelijk alweer wat signalen dat ik binnen paar dagen ongesteld zal zijn)

Als deze poging niet lukt weer hjelemaal opnieuw naar 5 e ixci poging ...

nog even afwachten he ...

Hoe zit het bij jullie ? weten julle al meer ?

groetjes
cian

Zara
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 maart 2007, 16:14

Bericht door Zara » 9 april 2007, 22:01

Hallo Cian,

Hopelijk weet je intussen al of je zwanger bent van je 2 cryo's? Ik kan wel geloven dat het altijd lang afwachten is tegen dat je de uitslag weet en altijd maar hopen dat je geen bloedverlies krijgt hé! Ikzelf ben na mijn 1ste ivf poging jammer genoeg ongesteld geweest. dikke pech. nu moet ik weer wachten tot 23 mei voor een afspraak om dan ook 2 cryo's terug te plaatsen. Dat zal waarschijnlijk maar in juni gebeuren. ik vind het jammer dat we altijd zo lang moeten wachten voor we er terug mogen aan beginnen!Ik wens alle anderen ook veel succes toe.Groetjes Zara

cian
Berichten: 72
Lid geworden op: 2 februari 2007, 9:21

Bericht door cian » 12 april 2007, 14:59

dag zara

neen gisteren bloedresultaat gehad en weer niets ... binnen een paar dagen zal ik ongesteld zijn en kunnen we weer herbeginnen.
Ik ben het zo moe !!! we gaan even wachten niet omdat ik het niet aankan maar gewoom omdat ik eens vor heel even gewoon wil leven zonder bang te moeten zijn, af te wachten , ...

jammer dat het ook bij jullie nie gelukt is, soms wil je inderdaad dat het sneller na elkaar kon ... ik heb dat ook nog gehad maar nu ben ik blij even te mogen stoppen

groetjes
cian

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten