Wat is er aan de hand bij Dr Decleer?

IVF Forum
Plaats reactie
Ster_
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 2947
Lid geworden op: 18 juli 2011, 10:53

Wat is er aan de hand bij Dr Decleer?

Bericht door Ster_ » 6 augustus 2013, 22:04

Reeds zeven jaar geleden kwam ik terecht bij dr Decleer en inmiddels hebben wij twee prachtkinderen dankzij hem via ICSI en IVF. Onlangs zat ik terug tegenover hem om te bespreken voor een derde wondertje. Maar ik lees hier zoveel negatiefs over de man? Ik begrijp er niks van. Wij zijn altijd supertevreden geweest over hem en Jan Palfijn. Ik vind het echt erg om te lezen :cry: Wij hadden altijd wel veel cryootjes (een keer zelfs 15) per poging en emmies van topkwaliteit. Misschien ben ik daarom bevooroordeeld. Maar hier wordt dr Decleer nog steeds op handen gedragen. Ik vind dat dit toch ook eens mag gezegd worden...

DUYCK
Berichten: 1170
Lid geworden op: 2 augustus 2008, 17:59

Re: Wat is er aan de hand bij Dr Decleer?

Bericht door DUYCK » 7 augustus 2013, 21:39

Ik wil ook reageren hier. Zoals ster zegt vind ik het ook jammer dat er zoveel negatief verteld word. Ieder persoon is anders en je kunt niet gaan vergelijken met andere personen of centra's. Ieder persoon heeft een ander probleem. Ikzelf heb 9 verse pogingen gedaan en heb nooit getwijfeld over het centrum of de dokter. Zoals hij altijd zei heb je gemiddeld 3.5 a 4 verse pogingen nodig om zwanger te worden. Ik weet het is niet gemakkelijk als het niet direct lukt maar je mag de moed niet opgeven.
Stel je eens in zijn plaats als je zoveel patienten ziet dat je niet altijd je handje kan vasthouden. Ik weet wel als je het echt lastig had dat hij wel tijd maakte.

marie1981
Berichten: 412
Lid geworden op: 6 oktober 2011, 9:40

Bericht door marie1981 » 8 augustus 2013, 10:42

Ook hier zeer tevreden over dr. Decleer !

En ook wij hebben een "trial and error" parcours erop zitten bij hem!

Nu hebben we een pracht van een dochter en verwachten we binnen 3 weekjes onze zoon..... dankzij hem! :

Niets dan lof over deze zeer hard werkende man met een ongelooflijke kennis van de reproductieve geneeskunde en iemand die een persoonlijk schema durft te geven en daarmee al eens afwijkt van de 'standaard behandeling'!

Nah ! :-)

Syfke
Berichten: 420
Lid geworden op: 10 mei 2012, 19:23

Bericht door Syfke » 9 augustus 2013, 9:51

Ik heb ondertussen al 6 icsi-pogingen bij Dr. Decleer achter de rug waarbij ik bij de vierde zwanger was, maar helaas buitenbaarmoederlijk. Ok, hij heeft soms niet veel tijd, maar als je hem nodig hebt, is hij er echt wel altijd. Ik bewonder deze man, zijn passie voor zijn werk, zijn nooit aflatende inzet. Die mens leeft voor zijn werk en dat mag wel eens geapprecieerd en gerespecteerd worden. Er zijn veel meer factoren die meespelen bij een mogelijke zwangerschap dan enkel Decleer en zijn team. Stress, voeding, enz... Spelen ook een grote rol. Hij is een prachtdokter, maar geen toverdokter.
Ik kom hier niet meer op het forum, maar wou dit nu toch ook eens gezegd hebben :)

Ster_
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 2947
Lid geworden op: 18 juli 2011, 10:53

Bericht door Ster_ » 1 september 2013, 22:50

Toch gelukkig ook nog mensen die positieve verhalen hebben over Decleer!

Ik las hier dat hij zichzelf oa het beste centrum van Europa noemt. Wel, dat heeft hij bij mij nog nooit gedaan, in tegendeel, mij zei hij eens dat Jette de top is. En dat ik voor een specifiek probleem dat ik mogelijks had mss beter naar Jette ging (uiteindelijk was het gelukkig niet nodig).

Over het labo hier ook geen slecht woord. Telkens zeer veel bevruchtingen en ook zeerveel cryos. De meesten overleefden ook de dooi. Een keer hadden we vijftien blastos en daar overleefden slechts twee en dertien dus niet. Maar dat kan volgens mij toch niet aan labo liggen?

En tenslotte, hij werkt toch samen met Devroey? En dat was vroeger toch dé arts in Jette? Als Decleer echt zo slecht zou zijn tov Jette, dan zou die man toch niet met hem willen samenwerken?

Ik vind het echt erg wat hier verteld wordt, tis precies opeens of decleer bakt er niks meer van... Als je weinig bevructingen hebt, ligt dat volgens mij aan de kwailteit van zaad en eicellen, en daar kan niemand toch wat aan veranderen?

Cookie-Monster
Berichten: 171
Lid geworden op: 21 december 2012, 14:52

Bericht door Cookie-Monster » 2 september 2013, 0:03

Ik sluit me aan bij wat Ster zegt. Ik ben in behandeling bij prof. Devroey en dr. Decleer en kan daar geen slecht woord over zeggen. Dokters en laboranten zijn geen alchemisten: ook zij kunnen van ijzer geen goud maken. Als een poginc mislukt, zoek ik de oorzaak in de kwaliteit van de aangeleverde eicellen en zaadcellen, of noem ik het gewoon pech... Ik ken mensen die bij Decleer zwanger raakten, en ik ken ook mensen die in de hier zo aangeprezen centra van UZ Gent en Jette niet zwanger raakten... Jette is zonder twijfel een van de beste centra in ons land, wellicht zelfs het beste. Maar dat wil niet zeggen dat daarom andere centra slecht zijn, denk ik. Van een ding ben ik wel zeker: iedere arts doet zijn/haar uiterste best om onze kindrwens te vervullen en stelt zich daarbij vaak 7 dagen op 7 bloot aan vrouwen tjokvol hormonen. Alleen al daarvoor verdienen ze een pluim, vind ik. Mijn dokter is bereid om elke poging nieuwe dingen te proberen, mijn schema nog een beetje aan te passen, in de hoop dat het dan wel lukt. Want iedere persoon en iedere situatie is anders...

Jinte
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 oktober 2012, 20:13

Bericht door Jinte » 2 september 2013, 21:13

Beste dames,

Ik vind het fantastisch voor jullie dat jullie zoveel vertrouwen hebben in dr. Decleer. Vertrouwen in een arts is essentieel om de mmm te overleven. Ik had in dr. Decleer totaal geen vertrouwen meer door een opeenstapeling van misverstanden, fouten en slechte resultaten. Ik ben uiteindelijk overgestapt naar Jette na een verhaal op dit forum over iemand met een buitenbaarmoederlijke zwangerschap die door Decleer totaal werd genegeerd, niettegenstaande ze de typische symptomen van een bbz aanhaalde. Uiteindelijk is ze met spoed opgenomen in het ziekenhuis en is ze haar eileider kwijt geraakt.

Daarom net vind ik dat negatieve ervaringen ook thuis horen op dit forum.

Dankzij dat verhaal en mijn overstap ben ik nu zwanger. Decleer sprak altijd over slechte eicelkwaliteit (ik had ook weinig eitjes) en daardoor dus een slecht resultaat. In Jette had ik 8 embryo's (14 eitjes) van uitstekende kwaliteit met een zwangerschap tot gevolg. Ik heb gedurende 4 pogingen voedingssupplementen genomen die niet alleen heel duur waren, maar ook geen enkel resultaat.

Op advies van mijn arts in Jette heb ik deze gedurende de 5de poging dan niet meer genomen...

Dus laten we vooral onze positieve én negatieve ervaringen met elkaar delen!

Veel succes aan iedereen!

Groetjes,
Jinte

Cookie-Monster
Berichten: 171
Lid geworden op: 21 december 2012, 14:52

Bericht door Cookie-Monster » 2 september 2013, 22:54

Jinte, ik begrijp jouw verhaal en je motieven om uiteindelijk over te stappen naar Jette. In jouw geval en met jouw ervaringen zou ik ongetwijfeld dezelfde stap gezet hebben. Dit forum is idd een plek waar plaats moet zijn voor alle ervaringen, positief én negatief. Een gewaarschuwde vrouw etc. :-)
Ergens knaagt het bij mij ook wel dat ik niet naar hét beste centrum van het land ga (Jette), maar voor ons is dat op dit moment niet mogelijk door de afstand... En ik ben tot nu toe heel tevreden over de aanpak van prof. Devroey, hij is nu mijn behandelend arts, en komt uiteindelijk van Jette, maar is nu verbonden aan Jan Palfijn en dr. Decleer. Ik ben overgestapt naar hem na mijn eerste poging bij een andere arts waarbij ik me helemaal niet goed voelde, en heb nu twee pogingen bij hem achter de rug. Met dr. Decleer heb ik enkel contact voor een sporadische echo (wanneer prof. Devroey verhinderd is) en tijdens de PU en TP, en op die beperkte en korte momenten maakt hij bij mij althans geen slechte indruk. Anders is het natuurlijk als je al lang bij hem (of bij welke dokter dan ook) in behandeling bent en resultaat uitblijft. En als er dan ook nog fouten gemaakt zijn, zoals jij hebt meegemaakt, dan is het een heel andere zaak.
Het blijft allemaal zo moeilijk he: je wil de best mogelijke kansen, maar er spelen zo veel factoren mee die je zelf, als patiënt, niet altijd in de hand hebt. Wat kan je doen als je heel tevreden bent over je arts en eigenlijk niet wil veranderen van arts, maar twijfels hebt over het labo? Ik vind het ook heel moeilijk om als buitenstaander in te schatten welke rol het labo speelt. Je leest hier inderdaad wel veel verhalen van mensen die van het ene ziekenhuis overstappen naar Jette en dan plots veel betere eicel/embryokwaliteit hebben. Het is duidelijk dat voor jou de overstap naar Jette de juiste beslissing was, aangezien je nu eindelijk zwanger bent :-) Geniet ervan met volle teugen, ik ben blij dat dat deel van de MMM er op zit voor jou!! En hopelijk volgen er nog veel mensen van dit forum met een zwangerschap binnenkort, maakt niet uit van welk ziekenhuis of welk labo.

Jinte
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 oktober 2012, 20:13

Bericht door Jinte » 2 september 2013, 23:14

Bedankt Cookie-Monster!! Succes voor jou!

Lotte83
Berichten: 135
Lid geworden op: 29 mei 2013, 12:06

Bericht door Lotte83 » 11 september 2013, 20:28

Beste dames,

Ik denk dat het vooral belangrijk is dat je jezelf goed voelt bij je gyneacoloog / prof.
Ikzelf ben na 1.5jaar bij mijn vorige gyneacoloog niet serieus genomen te worden naar Dr. Decleer gegaan. Hij was erg direct en kon erg vlug mijn vruchtbaarheidsprobleem vinden, waardoor ik ook snel aan mijn IVF kon beginnen.
Nu na mijn 4° tp, van een cryo nog wel, al zwanger.
Dus hier niets anders dan lof :)

Ik hoop voor iedereen die nog probeert zwanger te raken, het snel lukt, met welke Dr/prof dan ook.

FebeDeMeyer
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 maart 2023, 13:13

Re: Wat is er aan de hand bij Dr Decleer?

Bericht door FebeDeMeyer » 13 maart 2023, 13:21

Ook wij hebben er een fertiliteitstraject op zitten bij dokter Decleer.
Voor ons eerste kindje waren we naar de 2 e poging al meteen zwanger. Wat vrij snel is dus.
Hij leefde altijd enorm met ons mee, super sympathiek persoon die echt leeft voor zijn job.
Hieruit hebben we dus ook een prachtig zoontje gekregen die momenteel 10 maanden is.
Momenteel zijn we bezig aan de poging voor ons 2 e kindje, dit nog steeds van de embryo’s van poging 2.
Vandaag terugplaatsing gehad, dus spannend afwachten.
Opnieuw voel ik me zeer goed bij dr Decleer als arts.
Ik zou geen andere fertiliteitsarts willen.
Hij zegt je zoals het is, en zo moet het ook. Windt er geen doekjes om. Maar het is echt een krak in zijn vak!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten