Sinterklaas, Kerst, Nieuwjaar en Geboorte bij vrienden

Plaats reactie
Hoper
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 juni 2014, 18:32

Sinterklaas, Kerst, Nieuwjaar en Geboorte bij vrienden

Bericht door Hoper » 4 december 2014, 10:49

Gisteren kreeg ik een berichtje van een goede vriendin: Mijn zoontje L. is geboren: zoveel kilo, zo groot, we stellen het prima, een bijzonder mooie ervaring. 2 jaar geleden kreeg ze ook al een zoontje.
Toen ze me ergens begin juli belde was ze al bija 20w zwanger. Ze wist niet goed hoe ze het moest vertellen, want wij proberen al zo lang (2 jaar, 1 miskraam) zonder succes.

Sinds dit berichtje, voel ik me zo leeg... Ik heb een sociaal beroep dus zie heel veel ouders met kinderen, meestal meer dan 1. Waarom zij allemaal wel en ik niet? Zelfs mijn jongere broer kreeg 8 mnd geleden - Oeps een ongelukje - een kindje. Wat deed ik mis? Waar heb ik dit aan verdiend?

Ik heb al veel bijgeleerd deze afgelopen 2 jaar. We hebben al veel geduld moeten hebben. Ik - die in mijn leven zelden bij een dokter kwam - heb al verschillende keren "patiënt" moeten zijn: echo's, operaties, spuiten, ... en heb het daar moeilijk mee.

Misschien lijkt het voor sommigen onder jullie dat we nog helemaal niet ver staan (tiental keer clomid en 2 keer spuitjes waardoor 1 miskraam op 8w) maar ik durf niet meer te hopen. Ik denk om mezelf te beschermen... Ik kan me geen leven voorstellen zonder kinderen, ik weet niet welk doel het dan allemaal heeft.

En nu confronteert alles me met dat gemis: sinterklaas met pakjes voor de kinderen, Kerst allemaal rond de boom en liedjes zingen, een gelukkig nieuwjaar wensen: Voor wie en wat...

Bij momenten heb ik het gevoel er helemaal alleen voor te staan. Ik denk dat alleen mensen die door hetzelfde gaan echt kunnen begrijpen hoe het is. En dan doet het deugd even naar DVO te surfen. Getuigenissen lezen doet deugd. Er zijn nog mensen die hetzelfde meemaken.

Het is misschien nog vroeg, maar voor jullie alleen veel sinterklaasplezier, veel kerstmis plezier, veel Nieuwjaarsplezier en dat in 2015 onze grote dromen mogen uitkomen.

chachacha
Berichten: 33
Lid geworden op: 10 januari 2010, 15:29

Re: Sinterklaas, Kerst, Nieuwjaar en Geboorte bij vrienden

Bericht door chachacha » 4 december 2014, 18:01

Hoper, ik ken je gevoel maar al te goed. Het is geen gemakkelijke periode nu die start he. Ik vind Sinterklaas, Kerst, Nieuwjaar ook erg moeilijk. Alle ouders, grootouders die je cadeautjes ziet kopen voor hun kids/kleinkids, ik moet Sint klaarzetten voor een metekindje, Kerst met alle wensen daarbij, Nieuwjaar met nog meer stomme quotes en wensen voor 2015 die ondertussen in de lange lijdensweg al allemaal de revue zijn gepasseerd.
Ik zou zeggen, ik steek je een hart onder de riem, we zitten allemaal in hetzelfde schuitje maar ik vind ook dat moeilijk. Eén van mijn beste vriendinnen zit momenteel aan hun 5e IVF-poging en ze sms'te me gisteren dat het prijs was. Natuurlijk ben ik blij voor hun, maar ik voel me somber, leeg, depri... Erg vrolijk word ik er ook niet van. Collega's die op werk zwanger zijn, op punt staan om te bevallen, kerstfeestjes en recepties...
Toi toi toi, we geraken er wel door!
5 IUI's -> geen vertrouwen meer in team + 3 jaar niets
07/2014 start IVF Middelheim: 1e poging niets
12/2014: TP 2 eitjes: er is iets geweest maar overleefde het niet
02/2015: TP 3 eitjes: niets
02/2016: IVF4 = ICSI - wel PU geen transfer.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten