Het is de eerste keer dat ik de stap zet om mijn verhaal op een forum neer te schrijven, maar ik kan een beetje steun wel gebruiken.
Om een lang verhaal kort te maken: vorig jaar 3 iui's gehad omdat er vruchtbaarheidsproblemen werden vastgesteld bij mijn man. Alle 3 waren ze negatief. Onze gynaecoloog adviseerde toen om te beginnen met IVF/ICSI omdat hij geen goed oog had op de slaagkansen van verdere iui's. Uiteindelijk in Gent gestart met IVF, maar na 1 week met Puregon en Gonapeptyl moeten stoppen omwille van overstimulatie. Net voor we met een tweede poging zouden starten, zijn we te weten gekomen dat mijn man drager is van het BRCA2-gen. Doorverwezen geweest naar Jette voor IVF met PGD. In januari bleek dan uiteindelijk (na de vele bloedafnames) dat ook ik drager ben een translocatie op chromosomen 14 en 21.
Nu ben ik enkele dagen thuis door de pick-up (met redelijk wat pijn) en heb dus veel tijd om na te denken en te piekeren...
Zijn er toevallig mensen op het forum van wie beide partners drager zijn van een erfelijke aandoening? Hoe is het bij jullie gegaan? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen...
Liefs,
Sima