Traject PGD - LUFC Leuven

Plaats reactie
evansti
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 november 2021, 13:10

Traject PGD - LUFC Leuven

Bericht door evansti » 23 november 2021, 12:29

Hey, wij zijn momenteel met onze 2e poging (icsi met pgt) bezig in het UZ leuven. Dit door de aanwezigheid van een translokatie bij mijn echtgenoot.
De eerste poging (medicatie: Bemfola) is hadden we 15 eitjes, waarvan 13 rijp en 8 bevrucht. Helaas zijn ze allemaal gestopt met delen op dag 3.
De 2e poging (medicatie: Menopur) hadden we 13 eitjes, waarvan 12 rijp en 12 bevrucht. Hieruit is 1 embryo gekomen die doorgegaan is naar pgt.
We worden hier niet bepaald vrolijk van en hebben echt schrik voor het verdere verloop.
Heeft er iemand van jullie hier ervaringen mee?

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Traject PGD - LUFC Leuven

Bericht door mich75 » 23 november 2021, 14:53

Over het algemeen is tijdens het ontwikkelen de eerste 3 dagen de eicel dominant en op dag 4 en 5 de zaadcel.

Als het de eerste 3 dagen misloopt ligt dit dus meestal aan eicelkwaliteit, deze kan altijd slecht zijn, maar ook de gebruikte medicatie kan invloed hebben.

Bij een resultaat zoals jouw 1e poging wordt dan meestal voor de volgende poging andere medicatie gebruikt en dit is blijkbaar ook gebeurd.

Wanneer zijn de embryo's bij de de 2de poging gestopt? Ook hoofdzakelijk de eerste 3 dagen?
Als dit het geval is dan moet je er misschien toch vanuit gaan dat het aan je eicelkwaliteit ligt en dat je bij elke poging geen tot weinig embryo's gaat overhouden.

Ik zou toch al een consult plannen met je fertiliteitsarts om dit te bespreken, zodat je weet of dat dit werkelijk het probleem is en wat de opties zijn.

Hopelijk is dit ene embryo gezond en lukt de terugplaatsing,

evansti
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 november 2021, 13:10

Re: Traject PGD - LUFC Leuven

Bericht door evansti » 23 november 2021, 16:54

Bij de eerste poging waren er 6 embryo's die gestopt waren met delen op dag 3. De 2 die nog overblijven waren tot dag 5 geraakt maar de kwaliteit was niet goed.
Bij de 2e poging weet ik niet echt wanneer ze gestopt zijn met delen, heb pas op 28/12 terug mijn afspraak.

Ik vraag me af of dit kan onderzocht worden.
Voorlopig heb ik enkel het antwoord gekregen dat ze niet weten wat er misliep, dus dit frustreert mij een beetje.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten