PGD/PGT 2022

Margootje
Berichten: 249
Lid geworden op: 17 oktober 2021, 21:17

Re: PGD/PGT 2022

Bericht door Margootje » 15 februari 2023, 21:04

V83
Amai ik moest huilen bij het lezen van uw verhaal 😭 kan een mens nog meer lijden?
Vooral dat jullie een kindje hebben moeten afstaan, jullie kleine engeltje 🦋 ⭐️ zo onschuldig en klein. Zo oneerlijk en zwaar.
Ik hoop vurig mee dat jullie dat leven in huis terug krijgen, waar jullie zo op wachten, waar jullie zo naar verlangen, dat jullie zo verdienen. Ik zag in een ander topic dat je een mogelijkheid van donatie aan het verkennen bent. Ik wens dat jullie financieel een meevaller kennen en dat dit geen issue hoeft te zijn om jullie droom eindelijk waar te maken. Dat er dan gauw een boeleke blakend van gezondheid bij jullie mag opgroeien, zo een sterk ouderpaar. Zo vol van liefde.
Vandaag was een vreselijke dag voor jou, ik hoop dat het de laatste vreselijkste dag was en dat jullie ook dit engeltje weer altijd bij jullie mogen hebben en dan op weg zijn, eindelijk, naar betere tijden.
🙏🏼 🕯️
40 j. (B)AM met gekende donor
IUI 1-3 (Herfst '21): x
Hysteroscopie: vaststelling cervicale stenose
ICSI1 (Lente '22): 18 rijp > 12 bevrucht > OHSS & freeze-all van 2 cryo's
Zomer '22: In verwachting

Nina1994
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 september 2022, 9:11

Re: PGD/PGT 2022

Bericht door Nina1994 » 17 februari 2023, 21:41

Hoi StefanieG,

Niet fijn dat jullie met een 2e poging zijn moeten starten…
Ik hoop dat de eicellen wel mooi doordelen en er gezonde embryo’s uit verder komen!
Wij hebben ook 2 pogingen kunnen doen. Poging 2 hadden we 3 embryo’s waarvan 2 gezonde. Er is eentje eind november bij me teruggeplaatst en intussen ben ik nu 15 weken zwanger 🥰. Uiteindelijk is het bij ons de 2e terugplaatsing gelukt. De moed niet opgeven! Al hadden wij ook niet veel hoop hoor. Nu nog 1 embryo’tje in de vriezer.
Heel veel goede moed 🍀🍀🍀
StefanieG schreef:
12 februari 2023, 17:57
Hoi allemaal!
Hoe gaat het ondertussen met jullie?
Uit onze eerst PGT is jammer genoeg geen gezond embryo’tje uitgekomen en dus ook geen TP. Wij zitten nu in ons 2de traject maar hebben alweer slecht nieuws gekregen. Er zijn opnieuw maar 5 follikels te zien.
Ik probeer de moed erin te houden en start vandaag (na 7 dagen elonva) met de Gonal-F en de orgalutran.

Ik hoor heel graag hoe jullie trajecten verlopen :D
10/21: intakegesprek CMG UZ Gent
04/22: opstart PGT
05/22: ICSI 1: 16 e, 2 cryo’s
07/22: PGT: 1 gezond, negatieve TP
09/22: ICSI 2: 13 e, 3 cryo’s
11/22: PGT: 2 gezonde embryo’s, positieve TP, 💙

Nina1994
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 september 2022, 9:11

Re: PGD/PGT 2022

Bericht door Nina1994 » 17 februari 2023, 21:48

Wat een verschrikkelijke ervaringen die jullie meegemaakt hebben. Zo onwezenlijk. Ik hoop dat jullie steun krijgen hierin, want lijkt me zo zwaar om dragen.
Ontzettend veel sterkte en moed!
V83 schreef:
14 februari 2023, 22:16
Hey allemaal
Wij hebben ook al een lange weg er op zitten.
11jaar geleden spontaan zwanger 1ste zwagerschap was buitenbaarmoederlijke 2de miskraam 3de margaux pracht van een kind 2014-2016🦋ster💫 had trnt1 mutaties sifd eerste kindje in België met aan aandoening toen 15 over de wereld.wij beiden drager van!4de een miskraam.Pgt behandeling in uz Gent 1 tp miskraam 2de tp niet gelukt.2de beurt twee embryo’s niet gelukt en derde beurt
Niet over!dan overstap naar Uz jette 4de beurt allemaal aan getast .5de beurt zijn de embryo’s in labo gestopt door andere vloeistof wegens fragiel! 6 laste beurt 1 embryo over miskraam!dan geprobeerd op natuurlijke weg twee miskraam bijde 8 weken!nu zwanger spontaan vlokkentest 11 weken gezonddrager meisje wij zeer gelukkig maar 15 weken echo hartje gestopt morgen wordt bevalling op gewekt! Wou eventjes ventileren 😢 we willen zo graag terug wat leven in huis hebben!in totaal 10 maal zwanger geweest maar altijd moeten afgeven ! Wil de eens ventileren😢het doet zoon pijn
10/21: intakegesprek CMG UZ Gent
04/22: opstart PGT
05/22: ICSI 1: 16 e, 2 cryo’s
07/22: PGT: 1 gezond, negatieve TP
09/22: ICSI 2: 13 e, 3 cryo’s
11/22: PGT: 2 gezonde embryo’s, positieve TP, 💙

StefanieG
Berichten: 8
Lid geworden op: 1 oktober 2022, 17:48

Re: PGD/PGT 2022

Bericht door StefanieG » 18 februari 2023, 15:48

Proficiat met je zwangerschap! ❤️ Geniet er maar super hard van!

Ik heb vandaag pick up gehad, 1 eicel. De hoop is hier dus echt opnieuw gekelderd.
Ik begrijp niet zo goed wat er allemaal fout loopt. 7 follikels en maar 1 eicel 😥

Wij hebben besloten om maandag met Jette te bellen voor een second opinion.
Nina1994 schreef:
17 februari 2023, 21:41
Hoi StefanieG,

Niet fijn dat jullie met een 2e poging zijn moeten starten…
Ik hoop dat de eicellen wel mooi doordelen en er gezonde embryo’s uit verder komen!
Wij hebben ook 2 pogingen kunnen doen. Poging 2 hadden we 3 embryo’s waarvan 2 gezonde. Er is eentje eind november bij me teruggeplaatst en intussen ben ik nu 15 weken zwanger 🥰. Uiteindelijk is het bij ons de 2e terugplaatsing gelukt. De moed niet opgeven! Al hadden wij ook niet veel hoop hoor. Nu nog 1 embryo’tje in de vriezer.
Heel veel goede moed 🍀🍀🍀
StefanieG schreef:
12 februari 2023, 17:57
Hoi allemaal!
Hoe gaat het ondertussen met jullie?
Uit onze eerst PGT is jammer genoeg geen gezond embryo’tje uitgekomen en dus ook geen TP. Wij zitten nu in ons 2de traject maar hebben alweer slecht nieuws gekregen. Er zijn opnieuw maar 5 follikels te zien.
Ik probeer de moed erin te houden en start vandaag (na 7 dagen elonva) met de Gonal-F en de orgalutran.

Ik hoor heel graag hoe jullie trajecten verlopen :D
- mei ‘22: intake UZA
-Okt ‘22: start ICSI 1 (5 EC, 3 bevruchtingen, 2 cryo’s)
-> 2 aangetaste embryo’s, geen TP
- Februari ‘23 start ICSI 2 (1EC, 1 bevruchting, geen cryo’s)
-> geen TP

Nelle93
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 februari 2023, 22:05

Re: PGD/PGT 2022

Bericht door Nelle93 » 25 februari 2023, 8:54

Hallo iedereen,

Ik ben nieuw hier, dus even snel een voorstelling. Mijn man en ik zijn begin februari gestart met een PGT traject in Brugge. Vorig jaar hebben we enkele gesprekken met uitleg gehad, maar sinds kort zijn we effectief begonnen. Er lopen nu allerhande onderzoeken, wat op zich wel wat spannend is. Maar wat daarna komt, is natuurlijk heel wat spannender.

Ik merk dat ik best wel bang ben voor wat er komen gaat, maar tegelijk besef ik ook dat ik niet kan weten hoe het zal zijn en probeer ik zo rustig mogelijk te blijven. Dat is me alvast duidelijk: ik zal moeten leren wachten 🙃

Ik voelde me een tijdje geleden voor het eerst klaar om op zoek te gaan naar een forum en zo ben ik hier beland. Ik wil jullie alvast enorm bedanken voor alle vorige berichten in dit topic. Ze hebben me enorm veel steun gegeven op een paar hele moeilijke momenten. Ik had het gevoel dat ik niet alleen was en dat deed zo'n deugd!

Aan alle andere dames en koppels in dit topic: veel courage en moed, in welk stadium jullie ook zitten.
Feb '23: start voorbereidende onderzoeken PGT

AveYen
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 maart 2023, 9:45

Re: PGD/PGT 2022

Bericht door AveYen » 10 maart 2023, 10:03

Ik ben ook nieuw hier. Lange weg al naar de familie die ik wou. Ik heb een kindje van 2014 met mijn eerste partner, PGD wegens een dominante genetische afwijking bij mij. Daar waren 2 cycli voor nodig. Bij de eerste terugplaatsing was het gelukt, we hebben toen veel geluk gehad waarschijnlijk. Wel een spoedkeizersnede bij de geboorte, een litteken in mijn baarmoeder en een diep trauma door die geboorte. Bij de behandeling voor een tweede kindje zijn we uit elkaar gegaan, omdat het niet lukte bij de terugplaatsingen van de embryos die we toen nog hadden (niche zorgde voor vocht in de baarmoeder) en we elkaar verloren zijn in de donkerheid van die periode.

Ondertussen ben ik 5j samen met mijn huidige partner. Ik ben ondertussen 34 en wil heel graag een tweede kindje (voor hem hoeft het niet per se, wat lief is, hij ziet mijn kindje doodgraag). We hebben ondertussen 4 cycli gehad, twee terugplaatsingen, beide mislukt. Mijn AMH is laag, maar telkens wel 3-4 follikels, 3-4 embryos die meestal ook bevrucht raken en doorgroeien, maar dan meestal slechts eentje die overblijft om terug te plaatsen (dominante afwijking, dus 50% kans). En tja, dan is het kansrekening he. Onze terugbetalingen zijn op, maar mijn wens is groot, dus we zijn nu na een lang traject en veel tegenslagen (uitgestelde cycli, afgezegde pick-ups wegens geen reactie op menopur, second opinions, niche operatie of niet, omschakeling van FISH naar haplotypering en wachten daarop), toch een poging zelf aan het betalen. Er is ook een switch geweest van menopur naar gonal-f. Deze keer waren er 4 follikels opnieuw, 4 eicellen ook (yay), 3 bevrucht (nog meer yay), maar gisteren kregen we het nieuws dat er daarvan slechts 1tje kon ingevroren worden en een biopsie kon worden genomen voor de test. Dus 50% kans.

De moed zinkt me in mijn schoenen en mijn mentale rek is helemaal op. Ondertussen zijn we al 2j bezig voor dit tweede kindje. Het idee nog 4 weken te moeten wachten op een resultaat, dat in mijn hoofd wsl negatief zal zijn met de pech die we al gehad hebben... ik weet dat veel mensen zeggen van, wees blij met het gezonde kindje dat je al hebt, veel anderen krijgen dat zelfs niet. En ik weet en besef dat ten volle, maar die kinderwens voor een tweede voelt eigenlijk identiek als vroeger dus het verdriet is ook identiek. Ik kan ook nog niet rouwen om het tweede kindje dat er niet komt, want het traject is nog bezig en we hadden voor onszelf beslist 2 pogingen zelf te betalen nog en dan te stoppen. Hoewel dat een eigen keuze is waar ik volledig achter sta om het mentaal te kunnen afsluiten ("we hebben alles geprobeerd wat we kunnen, het is ons niet gegund, het zij zo"), zorgt het wel voor een limbo. Eiceldonatie is voor ons geen optie (naar Spanje helemaal voor een tweede kind? Zucht, nee. Ik ben moe gestreden).

(We zijn overigens in behandeling bij Prof. Peeraer in UZ Leuven, vroeger prof. D'Hooghe, maar die werkt daar ondertussen niet meer)

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: PGD/PGT 2022

Bericht door mich75 » 10 maart 2023, 11:29

Ik heb nooit pgd/pgt moeten doen, maar wij hebben ook wel een lang traject afgelegd.

De wens voor een kindje was groot en als het lang duurt is er precies niets meer belangrijker dan dat. Het heeft 6,5 jaar geduurd en 6 icsi pogingen (officieel 5) eer onze dochter er was.
Maar de wens naar een brusje was nog veel overheersender, het was voor mij geen optie om het bij eentje te laten. De mensen bedoelen het allemaal goed met 'wees blij dat je al een gezond kindje hebt', maar ze begrijpen niet hoe erg die wens roept.

Wij hadden nog 1 cryo en 1 terugbetaalde poging, maar daarmee is het jammer genoeg niet gelukt.

Wij hebben dan beslist om nog 1 ultieme poging te ondernemen met ecd in België, als dit niet zou lukken dan ging ik het moeten afsluiten.

Het is goed gekomen want we hebben nog 3 kindjes gekregen op die manier.

Wij zagen Spanje financieel en organisatorisch niet zitten en daarom in eigen land.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

AveYen
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 maart 2023, 9:45

Re: PGD/PGT 2022

Bericht door AveYen » 10 maart 2023, 17:03

Ecd is besproken, we zijn daar niet tegen, maar we kennen niemand die donor wil zijn of aan wie we het zouden kunnen vragen. Ik vind het ook een grote stap om te vragen aan vrienden/familie, net ook omdat we al een kindje hebben. Die schroom heeft misschien ook een reden, waarschijnlijk wil ik dat ergens dan ook niet hard genoeg? En de wachtlijsten voor anonieme donatie? Goh. Ook daar... ieder heeft zijn persoonlijke grens natuurlijk, mijn kind wordt al 9j dit jaar. Het verschil wordt zo erg groot, en ik ook elk jaar weer een jaartje ouder, hoewel 34 nu ook niet overdreven is om mama te worden.

Dromen vs. realiteit, eigenlijk. Ik hoop alleen op een beetje geluk deze keer... maar het is telkens weer die combinatie van hoop en jezelf opkrikken, met dan telkens weer dat slechte nieuws. En financieel kunnen we het gelukkig wel trekken, maar emotioneel is het zo lastig allemaal...

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: PGD/PGT 2022

Bericht door mich75 » 10 maart 2023, 17:32

Ik wil niemand dwingen of in een richting duwen, ik hoop dat het nog mag lukken met jouw eicellen.

Ik wou alleen maar meegeven dat ecd in België kan. De wachtlijsten voor de eicelbanken zijn lang en meestal wordt er gevraagd om een donor aan te brengen, maar het kan ook anders.
Wij zijn voor verse anonieme donatie gegaan. De beslissing genomen in juli, 1e afspraak in augustus, 1e tp in oktober en bevallen in juni.

Het kan dus snel gaan 😊

En qua leeftijd, ik was 41 bij de oudste en 46 bij de jongste. Voor velen te oud, wij hadden het ook liever anders gezien en niet gedacht dat het allemaal zo lang zou duren.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Louisette
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 maart 2023, 8:44

Re: PGD/PGT 2022

Bericht door Louisette » 11 maart 2023, 9:18

Dag allemaal,

Samen met mijn vriend zijn we in behandeling in Jette, 32 en 34 jaar oud. In 2022 eerste keer pgd geprobeerd, 19 eicellen geen 1 heeft het overleefd om te groeien tot dag 5. Gisteren mijn 2de pickup gehad van poging 2 pgd met veel complicaties vandien en maar 4 eicellen. Ik voel me enorm gefaald als vrouw door het resultaat en de complicaties die zijn geweest tijdens de ingreep. Nu de verschrikkelijke wachtweek, maar ik ga ervan uit dat het niets wordt aangezien het 50% kans heeft om de erfelijke ziekte door te geven en het nog niet zeker is dat er 4 groeiende embryo's zijn.

Wat heeft jullie geholpen in heel het proces?
Tips en trics zijn welkom.

Dankjewel :)

Nelle93
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 februari 2023, 22:05

Re: PGD/PGT 2022

Bericht door Nelle93 » 21 maart 2023, 22:08

Louisette schreef:
11 maart 2023, 9:18
Dag allemaal,

Samen met mijn vriend zijn we in behandeling in Jette, 32 en 34 jaar oud. In 2022 eerste keer pgd geprobeerd, 19 eicellen geen 1 heeft het overleefd om te groeien tot dag 5. Gisteren mijn 2de pickup gehad van poging 2 pgd met veel complicaties vandien en maar 4 eicellen. Ik voel me enorm gefaald als vrouw door het resultaat en de complicaties die zijn geweest tijdens de ingreep. Nu de verschrikkelijke wachtweek, maar ik ga ervan uit dat het niets wordt aangezien het 50% kans heeft om de erfelijke ziekte door te geven en het nog niet zeker is dat er 4 groeiende embryo's zijn.

Wat heeft jullie geholpen in heel het proces?
Tips en trics zijn welkom.

Dankjewel :)
Hallo Louisette,

Wij zitten nog in de voorbereidingsfase, dus ik kan je nog geen tips geven wat betreft de wachtweek. Helpt het je om mensen uit je dichte omgeving bij het proces te betrekken, of juist niet?

Ondertussen is jullie week al voorbij, heb je meer nieuws?

Ik duim voor een succesvolle tweede poging!

Groetjes,
Nelle
Feb '23: start voorbereidende onderzoeken PGT

Louisette
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 maart 2023, 8:44

Re: PGD/PGT 2022

Bericht door Louisette » 21 maart 2023, 22:40

Dag Nelle,

Mijn omgeving weten het wel een beetje maar toch heb ik het gevoel dat zij niet echt weten wat wij doormaken. De wachtweek zit er op en de embryo's hebben het niet gehaald, weer slechte kwaliteit. Ik moet nu 2 weken wachten op een afspraak met de dokter en ben een beetje radeloos. Ik lees heel veel verhalen van terugplaatsingen van embryo's, maar onze embryo's halen dag 5 niet deftig en de kwaliteit is gwn slecht. Ik hoop dat er nog mogelijkheden en andere formules zijn want de moed staat in mijn schoenen.

Groetjes

Nelle93
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 februari 2023, 22:05

Re: PGD/PGT 2022

Bericht door Nelle93 » 24 maart 2023, 19:55

Louisette schreef:
21 maart 2023, 22:40
Dag Nelle,

Mijn omgeving weten het wel een beetje maar toch heb ik het gevoel dat zij niet echt weten wat wij doormaken. De wachtweek zit er op en de embryo's hebben het niet gehaald, weer slechte kwaliteit. Ik moet nu 2 weken wachten op een afspraak met de dokter en ben een beetje radeloos. Ik lees heel veel verhalen van terugplaatsingen van embryo's, maar onze embryo's halen dag 5 niet deftig en de kwaliteit is gwn slecht. Ik hoop dat er nog mogelijkheden en andere formules zijn want de moed staat in mijn schoenen.


Groetjes
Oh, niet fijn om te lezen. Ik kan me goed voorstellen dat je radeloos ben, zeker als je bij anderen over terugplaatsingen leest. Het is zo moeilijk om niet te vergelijken met anderen, he! Dat merk ik momenteel bij mezelf ook in vergelijking met mensen die wel natuurlijk kunnen zwanger worden. Het brengt ons nergens natuurlijk, maar zo moeilijk om naast je neer te leggen...

Hopelijk brengt de afspraak inzicht en kan je nieuwe moed vinden, daar duim ik voor ☘️
Feb '23: start voorbereidende onderzoeken PGT

Louisette
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 maart 2023, 8:44

Re: PGD/PGT 2022

Bericht door Louisette » 26 maart 2023, 12:50

Dag Nelle, Klopt inderdaad dat gevoel heb ik ook. Afwachten en geduld wordt in het hele traject op de proef gesteld. Ik ben nu de dagen aan het aftellen voor meer antwoorden en een sprankeltje hoop. Fingers crossed voor 3 april, dan meer antwoorden. Lukt het wat bij jullie? 🍀

AveYen
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 maart 2023, 9:45

Re: PGD/PGT 2022

Bericht door AveYen » 28 maart 2023, 9:01

Wel, ons laatste embryo was helaas drager. Verdomme.

Dus terug naar af. Dat maakt nu 5 mislukte ivf-pogingen om een broertje of zusje te krijgen. Zucht. Ik zie het echt ff allemaal niet meer zitten. We zien gelukkig de professor eind april al weer terug, en ik heb ook al een startdatum voor een nieuwe cyclus in mei. We hadden zelf beslist nog 1 poging te betalen na deze en dan te stoppen. Hopelijk krijgen we het voor de zomer nog afgerond dan. Ik heb ondertussen ook wel ons dossier naar Jette doorgestuurd voor een second opinion. Al is het maar dat ze daar zeggen "wij zouden precies hetzelfde gedaan hebben als in Leuven", dat gaat het hopelijk makkelijker maken om het af te sluiten... anders blijf je zitten met "wat als..." en "had ik maar..."

Er heeft nu echt iets krak gezegd vanbinnen. Ik ga vandaag naar de dokter en even tijd vragen denk ik, als ik al iets gezegd krijg tussen de tranen door.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten