PGD: beide partners drager

Plaats reactie
Sima
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 februari 2015, 8:33

PGD: beide partners drager

Bericht door Sima » 26 februari 2015, 8:46

Hallo dames,

Het is de eerste keer dat ik de stap zet om mijn verhaal op een forum neer te schrijven, maar ik kan een beetje steun wel gebruiken.
Om een lang verhaal kort te maken: vorig jaar 3 iui's gehad omdat er vruchtbaarheidsproblemen werden vastgesteld bij mijn man. Alle 3 waren ze negatief. Onze gynaecoloog adviseerde toen om te beginnen met IVF/ICSI omdat hij geen goed oog had op de slaagkansen van verdere iui's. Uiteindelijk in Gent gestart met IVF, maar na 1 week met Puregon en Gonapeptyl moeten stoppen omwille van overstimulatie. Net voor we met een tweede poging zouden starten, zijn we te weten gekomen dat mijn man drager is van het BRCA2-gen. Doorverwezen geweest naar Jette voor IVF met PGD. In januari bleek dan uiteindelijk (na de vele bloedafnames) dat ook ik drager ben een translocatie op chromosomen 14 en 21. :( We zijn ondertussen gestart met een tweede ICSI met PGD wetende dat de kans op een transfereerbaar embryo zeer klein is. Gisteren pick-up gehad en we hebben 25 eicelletjes :) . Dinsdag weten we dan als er, van de bevruchte embryo's, een goeike tussen zit.
Nu ben ik enkele dagen thuis door de pick-up (met redelijk wat pijn) en heb dus veel tijd om na te denken en te piekeren... :?

Zijn er toevallig mensen op het forum van wie beide partners drager zijn van een erfelijke aandoening? Hoe is het bij jullie gegaan? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen...

Liefs,
Sima

Franske
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 maart 2015, 11:42

Re: PGD: beide partners drager

Bericht door Franske » 11 maart 2015, 11:56

Dag Sima,

Dit is ook de eerste keer dat ik een bericht plaats op een forum,
maar misschien helpt het wel ons verhaal eens neer te schrijven.
Jammer genoeg (nog) geen succesverhaal ...
Nadat bij mij een vruchtbaarheidsprobleem werd vastgesteld (geen eisprong om onverklaarbare redenen),
zijn we vrijwel onmiddellijk met IVF begonnen.
Ik ben in het ziekenhuis beland met hyperstimulatie maar was ontzettend blij:
zwanger en nog 7 embryo's in de vriezer!
Helaas was op een echo van 13 weken een ernstige skeletafwijking te zien,
en zijn wij het kindje verloren op 15 weken.
Genetische stalen werden opgestuurd en ons werd gezegd dat we binnen 4 maanden een resultaat konden verwachten.
7 maanden later bleek dat we allebei drager zijn van een lethale skeletaandoening
(25% kans dat een kindje niet levensvatbaar is).
Aangezien wij niet wilden wachten op het resultaat van het genetisch centrum, hebben we ondertussen onze ingevroren embryo's laten terugplaatsen met als gevolg 1 miskraam en een lege vriezer.
Vorige week zijn we op afspraak geweest in Jette,
en hoogstwaarschijnlijk is onze test over 4 maanden klaar.
Ik kijk er zo naar uit!!

Hoe is het bij jou verder verlopen?
Denk aan de succesverhalen: ooit loopt er ook bij jullie een kindje rond!
Ik duim met al mijn vingers en tenen!

Franske

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten