PGD?

Plaats reactie
Guofan
Berichten: 209
Lid geworden op: 16 juni 2013, 13:10

PGD?

Bericht door Guofan » 30 augustus 2015, 15:52

Mijn man (36) en ik (38) zijn al 6 jaar bezig om zwanger te worden.
3 jaar zijn wel al in de mmm, warvan reeds 5 ICSI pogingen wegens slechte morfo van mijn man.
Alle onderzoeken werden reeds gedaan bij mij (hystero, radiografie, genetisch) alsook bij mijn man (genetisch).
Sedert april 2015 zijn we overgestapt naar de VUB waar de de 5de poging reeds achter de rug hebben. We hebben nog 1 cryo die na de ERA test kan teruggeplaatst worden.

We hebben al +10 TP's gehad van blasto's spijtig genoeg zonder succes.
Reden : ???
Nu willen ze dat ik de ERA test doe, daar ze vermoeden dat mijn baarmoederslijmvlies misschien niet recessief is op dag 5.
Bon, dat zullen we dan maar doen...

Nu gaan we voor de echo's naar onze vorige ferti arts en die liet nu plots PGD vallen?
Geen verdere uitleg gekregen, enkel dit woord.

Mijn vraag is nu : dit is toch enkel bij mensen die erfelijk belast zijn met een ziekte of overdraagbaar gen?

Nu is het wel zo dat deze ferti arts de zus van mijn man opvolgt daar er onlangs borstkanker bij haar werd geconstateerd.
Kan dit de reden zijn waarom hij pgd voorstelt? Of heeft dit daar niks mee te maken?
Afbeelding

Vork
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 januari 2013, 9:37

Re: PGD?

Bericht door Vork » 31 augustus 2015, 12:40

.
Laatst gewijzigd door Vork op 25 september 2016, 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Guofan
Berichten: 209
Lid geworden op: 16 juni 2013, 13:10

Re: PGD?

Bericht door Guofan » 31 augustus 2015, 13:47

Dag Vork

Bedankt voor de uitleg.
Eerlijk gezegd vind ik het een beetje vreemd dat ze dit nu pas zouden toepassen? We zijn bijna aan het einde van onze pogingen...
Beiden zijn wij ook genetisch gescreend en is er niks gevonden...
Steeds zeggen ze ook dat we AA blasto's hebben, hoe kan er dan iets 'genetisch fout' zijn? En aan wat ligt dat dan? Combinatie eicel-zaadcel?
Kan donor dit verhelpen? Want mijn man wil eigenlijk overgaan op 50-50 zaadceldonatie?

Eerlijk gezegd ben ik gans dit parcours zo kotsbeu! Steeds maar weer die bloedprikken, stimulaties met nog eens injecties, pu, tp, urogestan, ...al die rotzooi...
Al die stress die erbij komt kijken, die teleurstellingen, de vertwijfeling of ik aan de basis zou liggen van het niet slagen...pfft soms wil ik vluchten en ergens opnieuw starten...

Ook staat onze relatie op springen...mijn man begrijpt me niet en kan niet begrijpen dat ik dit niet meer wil.
Steeds zegt hij dan dat ik 'dom' ben om dit of dat niet te proberen...idem met die ERA test nu...
Ik geloof er niet in, vermoed dat ook dit op niks zal uitdraaien en ik receptief zal blijken...
Al dat ongemak weer voor niks.
Als man heeft hij makkelijk praten, overal passief mee naartoe gaan terwijl ik verondersteld word om zijn probleem op te lossen en maar zwanger te worden...

Als dit nu al zo'n lijdensweg is om nog maar zwanger te worden, wat zal het zwanger zijn en hopelijk blijven dan worden???

Soms denk ik dat het beter zou zijn om te scheiden en elk zijn weg te gaan. Dan kan ik ook eventueel op de 'gewone' manier zwanger worden.
Mijn man laat regelmatig vallen dat het vreemd is dat het nooit lukt, dat er misschien toch ook iets mis is met mij...ik ben die insinuaties moe...
Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten