Cryo terugplaatsing

Plaats reactie
lisalisa
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 juni 2021, 20:39

Cryo terugplaatsing

Bericht door lisalisa » 23 juni 2021, 20:47

Allen,
Dit is mijn eerste Ivf cyclus omwille van PGD.
Ik ben zover om een terugplaatsing te krijgen.
Momenteel neem ik de pil. Ik zou graag mijn terugplaatsing laten plaatsvinden na mijn covid vaccin om de risico's te minimaliseren. Neem ik de pil gewoon verder om dan te mikken dat dag 17 na mijn eerste bloeding uitkomt met 5 dagen na het vaccin? Of stop ik beter met de pil en laat ik een natuurlijke cyclus komen?

Wat denken jullie beter in natuurlijke cyclus een terugplaatsing? Of beter de getimede versie met de pil?

Of mis ik nog iets?

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Cryo terugplaatsing

Bericht door mich75 » 23 juni 2021, 21:14

Normaal gezien beslist je arts of de tp in natuurlijke of kunstmatige cyclus plaatsvindt.

Beiden kan na het stoppen van de pil, alleen kan het zijn dat je lichaam niet helemaal meewerkt als je in natuurlijke cyclus een tp krijgt.

In een natuurlijke cyclus gaan ze je eisprong opvolgen en wordt de tp gedaan zoveel dagen na je eisprong als je embryo oud is, dus dag 17 is als je eisprong op d14 is en je embryo 3 dagen oud. In Jette ontdooien ze een d3 embryo 1 dag op voorhand waardoor het dus 4d oud is bij tp en het dan d18 wordt.

Als het in kunstmatige cyclus is, moet je medicatie nemen en krijg je geen eisprong normaal gezien, de tp kan dat wat variëren, bij mij is dit al tussen dag 17 en 22 geweest.

Trouwens die 5 dagen tussen vaccinatie en tp is niet meer nodig.

Eventueel eens horen bij je arts of zh wat zij aanraden.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

lisalisa
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 juni 2021, 20:39

Re: Cryo terugplaatsing

Bericht door lisalisa » 24 juni 2021, 22:02

Bedankt voor de reactie.

De terugplaatsing is in een natuurlijke cyclus, dus zonder die extra medicatie.
ik dacht om misschien een maandje zonder pil zou laten om mijn lichaam misschien wat 'natuurlijker' te laten zijn. Maar dat maakt het waarschijnlijk nog moeilijker mikken wanneer de eisprong komt.
Aangezien de dokter nu toch de pil had voorgeschreven tot de terugplaatsing, zal het geen kwaad kunnen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten