PGD/PGT 2022

Mezelf1990
Berichten: 5
Lid geworden op: 7 oktober 2022, 16:20

Re: PGD/PGT 2022

Bericht door Mezelf1990 » 14 oktober 2022, 13:11

Hoi allemaal,
De 2 gevormde embryos uit mijn eerste pickup vorige week waren helaas niet sterk genoeg :(
Ik heb ondertussen al gebeld met UZA Edegem om een 2de ronde op te starten en kreeg te horen dat het eerste vrije plekje 1 januari is... ik kan het niet geloven dat het zo lang wachten is!
Wat een rollercoaster is dit toch.. steeds weer diepe teleurstellingen waar je uit moet zien te kruipen om jezelf terug te kunnen 'opladen'. Niet alleen ik maar ook mijn man natuurlijk. Hoe pakken jullie dit aan? En als koppel?
06/2022: intake gesprek UZA Edegem
10/2022: eerste ICSI, 6 eicellen, 2 embryos. Geen TP
01/2023: opstart 2de ICSI - 8 eicellen- 2 embryos naar Genetica - beide aangetast - geen TP
03/2023: opstart 3de ICSI

Mezelf1990
Berichten: 5
Lid geworden op: 7 oktober 2022, 16:20

Re: PGD 2022

Bericht door Mezelf1990 » 14 oktober 2022, 13:22

Nina1994 schreef:
7 oktober 2022, 22:55
Hoi Mezelf1990,

Wat heftig toch dat we door dit traject moeten. Het is echt een rouwproces.
Hoe viel de punctie voor jou mee? Ik kan me goed voorstellen dat je dan vreest. Valt het wat voor je mee om dat nieuws te krijgen? Ik duim met je mee dat deze twee sterk genoeg zijn! 🤞🏼🍀
Dag Nina,
Ze waren helaas niet sterk genoeg...
Ik heb gisteren gebeld om een 2de poging op te starten en kreeg te horen dat het eerste vrije plekje 1 januari pas is. Zo'n bummer...
Ik had lokale verdoving met de punctie en heb tijdens de ingreep wel extra pijnstilling gevraagd. De dagen nadien had ik al geen pijstilling meer nodig maar moest ik het wel rustig aan doen. 5 dagen nadien moest ik op controle en zagen ze op de echo dat het nog niet genezen was, het heeft een beetje meer tijd nodig bij mij blijkbaar. Maar qua pijn viel het voor mij na die eerste dag dus goed mee.
06/2022: intake gesprek UZA Edegem
10/2022: eerste ICSI, 6 eicellen, 2 embryos. Geen TP
01/2023: opstart 2de ICSI - 8 eicellen- 2 embryos naar Genetica - beide aangetast - geen TP
03/2023: opstart 3de ICSI

StefanieG
Berichten: 8
Lid geworden op: 1 oktober 2022, 17:48

Re: PGD/PGT 2022

Bericht door StefanieG » 15 oktober 2022, 4:53

Mezelf1990 schreef:
14 oktober 2022, 13:11
Hoi allemaal,
De 2 gevormde embryos uit mijn eerste pickup vorige week waren helaas niet sterk genoeg :(
Ik heb ondertussen al gebeld met UZA Edegem om een 2de ronde op te starten en kreeg te horen dat het eerste vrije plekje 1 januari is... ik kan het niet geloven dat het zo lang wachten is!
Wat een rollercoaster is dit toch.. steeds weer diepe teleurstellingen waar je uit moet zien te kruipen om jezelf terug te kunnen 'opladen'. Niet alleen ik maar ook mijn man natuurlijk. Hoe pakken jullie dit aan? En als koppel?
Oh! Dat is echt geen fijn nieuws als je zolang moet wachten om opnieuw te mogen starten!

Wij lopen ook een PGT traject in het UZA en ik begrijp super hard uw frustratie over de wachttijden. Bij ons heeft het meer dan een jaar geduurd voor we konden starten (testen afwachten, wachtlijsten,….). En je komt dan na maanden wachten op uitslagen van testen, krijgt een uitleg en dan helemaal op het einde (je bent dan super enthousiast over te starten) zeggen ze ‘ja er is wel nog een wachtlijst van 6 maand.’

Maar nu, ik heb vandaag (eigenlijk gisteren) eindelijk mijn eerste PU gehad. Onder volledige narcose want aan mijn rechter eierstok konden ze niet aan als ik wakker was (tijdens de echo’s maar 1x zichtbaar). Vond ik al een domper want als controlefreak alles moeten loslaten was heel moeilijk.
Resultaat: 5 eicellen maar :( Straks krijgen we telefoon of ze al dan niet bevrucht zijn. En dinsdag moet ik terug op controle.

Hoe pak je het aan als koppel? Ik denk heel veel praten en mekaars gevoelens erkennen. Mijn vriend is bijvoorbeeld een over positief persoon terwijl ik af en toe ook eens een negatief/huil momentje heb. En dat is moeilijk voor hem om te begrijpen. Wij proberen veel te babbelen en te discussiëren :wink: Het lijkt mij ook oké om mekaar soms niet te begrijpen, ik heb gelukkig een collega die in dezelfde situatie zit en waar ik met mijn gevoelens naartoe kan. En we hebben natuurlijk hier altijd mekaar nog :D
Ik denk aan jullie allemaal en hoop, duim en brand kaarsjes!
- mei ‘22: intake UZA
-Okt ‘22: start ICSI 1 (5 EC, 3 bevruchtingen, 2 cryo’s)
-> 2 aangetaste embryo’s, geen TP
- Februari ‘23 start ICSI 2 (1EC, 1 bevruchting, geen cryo’s)
-> geen TP

Mezelf1990
Berichten: 5
Lid geworden op: 7 oktober 2022, 16:20

Re: PGD/PGT 2022

Bericht door Mezelf1990 » 23 oktober 2022, 16:30

Hoi Stefanie,
Hoe is het verder voor jou mogen verlopen? 🤞
Zo te lezen communiceer je open op je werk over dit traject? Ik twijfel om dit ook te doen. Hoe zijn de reacties?
Groetjes
06/2022: intake gesprek UZA Edegem
10/2022: eerste ICSI, 6 eicellen, 2 embryos. Geen TP
01/2023: opstart 2de ICSI - 8 eicellen- 2 embryos naar Genetica - beide aangetast - geen TP
03/2023: opstart 3de ICSI

Nina1994
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 september 2022, 9:11

Re: PGD 2022

Bericht door Nina1994 » 25 oktober 2022, 5:43

Mezelf1990 schreef:
14 oktober 2022, 13:22
Nina1994 schreef:
7 oktober 2022, 22:55
Hoi Mezelf1990,

Wat heftig toch dat we door dit traject moeten. Het is echt een rouwproces.
Hoe viel de punctie voor jou mee? Ik kan me goed voorstellen dat je dan vreest. Valt het wat voor je mee om dat nieuws te krijgen? Ik duim met je mee dat deze twee sterk genoeg zijn! 🤞🏼🍀
Dag Nina,
Ze waren helaas niet sterk genoeg...
Ik heb gisteren gebeld om een 2de poging op te starten en kreeg te horen dat het eerste vrije plekje 1 januari pas is. Zo'n bummer...
Ik had lokale verdoving met de punctie en heb tijdens de ingreep wel extra pijnstilling gevraagd. De dagen nadien had ik al geen pijstilling meer nodig maar moest ik het wel rustig aan doen. 5 dagen nadien moest ik op controle en zagen ze op de echo dat het nog niet genezen was, het heeft een beetje meer tijd nodig bij mij blijkbaar. Maar qua pijn viel het voor mij na die eerste dag dus goed mee.
Hey Mezelf1990,

Wat jammer dat te horen… Na een teleurstellend eerste traject is het niet makkelijk de moed erin te houden hè? Dat ervoer ik althans.
Hopelijk ben je weer genezen!
Wat betreft jouw vraag hoe jullie er als koppel mee omgaan. Wij zijn zelf in relatietherapie (het helpt misschien dat ik zelf ook psycholoog ben en koppels ondersteun) om ons te begeleiden in dit heftige traject. Voor ons helpt dit erg om elkaar te blijven begrijpen en elkaar te blijven steunen. Ik voel me vaak eenzaam doordat ik door alle fysieke en emotionele lasten moet. De therapie heeft me wel geholpen ook te zien dat ook mijn vriend zich best eenzaam moet voelen in zijn machteloosheid. Dat heeft ons dan weer dichter samengebracht.
10/21: intakegesprek CMG UZ Gent
04/22: opstart PGT
05/22: ICSI 1: 16 e, 2 cryo’s
07/22: PGT: 1 gezond, negatieve TP
09/22: ICSI 2: 13 e, 3 cryo’s
11/22: PGT: 2 gezonde embryo’s, positieve TP, 💙

LiezeC1994
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 oktober 2022, 22:38

Re: PGD/PGT 2022

Bericht door LiezeC1994 » 28 oktober 2022, 22:49

Hoi iedereen

Wat heftig jullie verhalen te lezen!
Aangezien mijn man drager is van het Brca2-gen zijn we in dit traject terecht gekomen. Een weekje geleden vond de pick-up plaats. 6 eicellen zijn bevrucht geraakt, na 5 dagen blijven er nog 3 cryo’s over.

En nu is het wachten op het resultaat van de genetische testen van deze 3 cryo’s. En dat wachten duurt zo ongelooflijk lang, toch voor mijn gevoel.
Omdat we 'maar' 3 cryo’s hebben, durf ik niet te veel te hopen op goede resultaten. Herkennen jullie dit?

Lieve groetjes!
11/21: intakegesprek UZA
09/22: opstart PGT
10/22: ICSI 1: 6 eicellen, 3 bevrucht, 3 cryo’s
11/22: Resultaat PGT?

Peertje91
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 september 2022, 12:57

Re: PGD/PGT 2022

Bericht door Peertje91 » 30 oktober 2022, 12:31

Hey allemaal,

Ik kom graag een beetje mee babbelen. Ik zit momenteel in mijne erste PGT traject in Jette.

Korte achtergrond: in 2020 had ik een borstkanker diagnose waar ik zware chemo voor kreeg. Het heeft me helemaal genezen, maar wel sporen nagelaten op mijn vruchtbaarheid. Later bleek ook dat het om een genetische aandoening ging (BRCA2). Onze kinderwens is groot, dus vorige maand opgestart met ICSI/PGT. Mijn lichaam (en vooral eierstokken) is nog aan het herstellen van de behandeling (anti-hormonale behandeling die nu even op pauze staat), dus voorlopig nog geen topresultaten op de stimulatie. Ik ben 10 dagen aan het spuiten, en ik heb één grote follikel klaar zitten. De pickup zal waarschijnlijk voor maandag of dinsdag zijn. We zijn beide heel realistisch en gaan ervan uit dat deze ronde, de "opwarmingsronde" is, en geen zwangerschap zal voortbrengen.

Dr De Vos is wel optimistisch en ziet een positieve evolutie in mijn cycli. Dus alle hoop op de komende maanden. Het wordt een lang en zwaar traject. Maar er is hoop, en hoop doet leven...

Veel succes en moed allemaal!!! Wat een intens traject....

xxx

Steph1990
Berichten: 2
Lid geworden op: 8 november 2022, 1:17

Re: PGD/PGT 2022

Bericht door Steph1990 » 8 november 2022, 4:01

Hoi iedereen,
Wij zitten in het pgd traject omdat ik drager ben van het brca2gen.
We hebben er reeds 2 puncties opzitten,
1 ste 8 eicellen, 4 bevrucht, geen enkele de vriezer in.
2 de 11 eicellen, 8 bevrucht, 1 in de vriezer en deze was gezond.
Echter is de terugplaatsing mislukt.
Wij lopen in het az delta en uz Gent.

Nina1994
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 september 2022, 9:11

Re: PGD/PGT 2022

Bericht door Nina1994 » 13 november 2022, 0:03

Peertje91 schreef:
30 oktober 2022, 12:31
Hey allemaal,

Ik kom graag een beetje mee babbelen. Ik zit momenteel in mijne erste PGT traject in Jette.

Korte achtergrond: in 2020 had ik een borstkanker diagnose waar ik zware chemo voor kreeg. Het heeft me helemaal genezen, maar wel sporen nagelaten op mijn vruchtbaarheid. Later bleek ook dat het om een genetische aandoening ging (BRCA2). Onze kinderwens is groot, dus vorige maand opgestart met ICSI/PGT. Mijn lichaam (en vooral eierstokken) is nog aan het herstellen van de behandeling (anti-hormonale behandeling die nu even op pauze staat), dus voorlopig nog geen topresultaten op de stimulatie. Ik ben 10 dagen aan het spuiten, en ik heb één grote follikel klaar zitten. De pickup zal waarschijnlijk voor maandag of dinsdag zijn. We zijn beide heel realistisch en gaan ervan uit dat deze ronde, de "opwarmingsronde" is, en geen zwangerschap zal voortbrengen.

Dr De Vos is wel optimistisch en ziet een positieve evolutie in mijn cycli. Dus alle hoop op de komende maanden. Het wordt een lang en zwaar traject. Maar er is hoop, en hoop doet leven...

Veel succes en moed allemaal!!! Wat een intens traject....

xxx
Hey Peertje91,

Hoe is je punctie geweest?
10/21: intakegesprek CMG UZ Gent
04/22: opstart PGT
05/22: ICSI 1: 16 e, 2 cryo’s
07/22: PGT: 1 gezond, negatieve TP
09/22: ICSI 2: 13 e, 3 cryo’s
11/22: PGT: 2 gezonde embryo’s, positieve TP, 💙

Peertje91
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 september 2022, 12:57

Re: PGD/PGT 2022

Bericht door Peertje91 » 13 november 2022, 9:23

Nina1994 schreef:
13 november 2022, 0:03
Peertje91 schreef:
30 oktober 2022, 12:31
Hey allemaal,

Ik kom graag een beetje mee babbelen. Ik zit momenteel in mijne erste PGT traject in Jette.

Korte achtergrond: in 2020 had ik een borstkanker diagnose waar ik zware chemo voor kreeg. Het heeft me helemaal genezen, maar wel sporen nagelaten op mijn vruchtbaarheid. Later bleek ook dat het om een genetische aandoening ging (BRCA2). Onze kinderwens is groot, dus vorige maand opgestart met ICSI/PGT. Mijn lichaam (en vooral eierstokken) is nog aan het herstellen van de behandeling (anti-hormonale behandeling die nu even op pauze staat), dus voorlopig nog geen topresultaten op de stimulatie. Ik ben 10 dagen aan het spuiten, en ik heb één grote follikel klaar zitten. De pickup zal waarschijnlijk voor maandag of dinsdag zijn. We zijn beide heel realistisch en gaan ervan uit dat deze ronde, de "opwarmingsronde" is, en geen zwangerschap zal voortbrengen.

Dr De Vos is wel optimistisch en ziet een positieve evolutie in mijn cycli. Dus alle hoop op de komende maanden. Het wordt een lang en zwaar traject. Maar er is hoop, en hoop doet leven...

Veel succes en moed allemaal!!! Wat een intens traject....

xxx
Hey Peertje91,

Hoe is je punctie geweest?
Dag Nina1994

De punctie ging goed. Ze hebben dat ene eicelletje kunnen aspireren en bevruchten. Maar jammer genoeg na drie dagen gestopt met delen. Ik verwacht nu ergens mijn regels en dan beginnen we direct opnieuw.

Hoe loopt het bij jou? Jij krijgt een terugplaatsing veronderstel ik??? Spannend!

Groetjes

StefanieG
Berichten: 8
Lid geworden op: 1 oktober 2022, 17:48

Re: PGD/PGT 2022

Bericht door StefanieG » 13 november 2022, 17:14

Mezelf1990 schreef:
23 oktober 2022, 16:30
Hoi Stefanie,
Hoe is het verder voor jou mogen verlopen? 🤞
Zo te lezen communiceer je open op je werk over dit traject? Ik twijfel om dit ook te doen. Hoe zijn de reacties?
Groetjes
Hoi!
Sorry voor het late antwoord, wij hadden echt wat tijd nodig.

Wij hadden 2 cryo’s, 1’tje heeft de aandoening en wordt niet teruggeplaatst. Eentje is verkeerd getest door het ZH en werd deze week opnieuw geprikt, dit weten we binnen 3 weken weer. We hebben er echter niet veel hoop meer in, 2x aangeprikt, 2x bevroren,…

Ik ben zelf verpleegkundige dus ik krijg heel veel steun van mijn werk. Zelf onze planner vraagt regelmatig hoe het gaat en als ik het nodig heb ik zeker moet bellen om thuis te kunnen zijn. Ook over ziekenhuisafspraken hoef ik mij geen zorgen te maken, deze worden opgelost door mijn fantastische team. Ik heb het alleen moeilijk met mensen die zeggen ‘dat alles wel goed komt en dat we sterk moeten zijn omdat we nog maar net bezig zijn.’ Collega’s die geen idee hebben waar ze over praten en goed bedoelde raad geven, die soms heel verkeerd over komt.

Ik vind het traject echt zwaarder als gedacht. Na +-1,5 jaar wachten ben ik vol hoop begonnen maar elke tegenslag voel ik mijn hoop steeds dieper dalen.

Ik duim voor iedereen die aan het prikken, wachten of hopen is!
- mei ‘22: intake UZA
-Okt ‘22: start ICSI 1 (5 EC, 3 bevruchtingen, 2 cryo’s)
-> 2 aangetaste embryo’s, geen TP
- Februari ‘23 start ICSI 2 (1EC, 1 bevruchting, geen cryo’s)
-> geen TP

Nina1994
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 september 2022, 9:11

Re: PGD/PGT 2022

Bericht door Nina1994 » 13 november 2022, 22:46

Peertje91 schreef:
13 november 2022, 9:23
Nina1994 schreef:
13 november 2022, 0:03
Peertje91 schreef:
30 oktober 2022, 12:31
Hey allemaal,

Ik kom graag een beetje mee babbelen. Ik zit momenteel in mijne erste PGT traject in Jette.

Korte achtergrond: in 2020 had ik een borstkanker diagnose waar ik zware chemo voor kreeg. Het heeft me helemaal genezen, maar wel sporen nagelaten op mijn vruchtbaarheid. Later bleek ook dat het om een genetische aandoening ging (BRCA2). Onze kinderwens is groot, dus vorige maand opgestart met ICSI/PGT. Mijn lichaam (en vooral eierstokken) is nog aan het herstellen van de behandeling (anti-hormonale behandeling die nu even op pauze staat), dus voorlopig nog geen topresultaten op de stimulatie. Ik ben 10 dagen aan het spuiten, en ik heb één grote follikel klaar zitten. De pickup zal waarschijnlijk voor maandag of dinsdag zijn. We zijn beide heel realistisch en gaan ervan uit dat deze ronde, de "opwarmingsronde" is, en geen zwangerschap zal voortbrengen.

Dr De Vos is wel optimistisch en ziet een positieve evolutie in mijn cycli. Dus alle hoop op de komende maanden. Het wordt een lang en zwaar traject. Maar er is hoop, en hoop doet leven...

Veel succes en moed allemaal!!! Wat een intens traject....

xxx
Hey Peertje91,

Hoe is je punctie geweest?
Dag Nina1994

De punctie ging goed. Ze hebben dat ene eicelletje kunnen aspireren en bevruchten. Maar jammer genoeg na drie dagen gestopt met delen. Ik verwacht nu ergens mijn regels en dan beginnen we direct opnieuw.

Hoe loopt het bij jou? Jij krijgt een terugplaatsing veronderstel ik??? Spannend!

Groetjes
Hey Peertje91,

Wat een intens traject! Ik hoop dat jullie het moeilijke nieuws kunnen verwerken en wat moed kunnen verzamelen voor de volgende poging. Fijn denk ik wel dat jullie snel opnieuw een poging kunnen doen. Heel erg veel succes!

Wij kregen inderdaad vorige week te horen dat we 2 gezonde embryo’s hebben. We wachten nu mijn ovulatie af om een terugplaatsing te kunnen doen in een natuurlijke cyclus. Voor mij is het de 2e terugplaatsing, dus inderdaad heel spannend.

Veel groetjes!
10/21: intakegesprek CMG UZ Gent
04/22: opstart PGT
05/22: ICSI 1: 16 e, 2 cryo’s
07/22: PGT: 1 gezond, negatieve TP
09/22: ICSI 2: 13 e, 3 cryo’s
11/22: PGT: 2 gezonde embryo’s, positieve TP, 💙

StefanieG
Berichten: 8
Lid geworden op: 1 oktober 2022, 17:48

Re: PGD/PGT 2022

Bericht door StefanieG » 12 februari 2023, 17:57

Hoi allemaal!
Hoe gaat het ondertussen met jullie?
Uit onze eerst PGT is jammer genoeg geen gezond embryo’tje uitgekomen en dus ook geen TP. Wij zitten nu in ons 2de traject maar hebben alweer slecht nieuws gekregen. Er zijn opnieuw maar 5 follikels te zien.
Ik probeer de moed erin te houden en start vandaag (na 7 dagen elonva) met de Gonal-F en de orgalutran.

Ik hoor heel graag hoe jullie trajecten verlopen :D
- mei ‘22: intake UZA
-Okt ‘22: start ICSI 1 (5 EC, 3 bevruchtingen, 2 cryo’s)
-> 2 aangetaste embryo’s, geen TP
- Februari ‘23 start ICSI 2 (1EC, 1 bevruchting, geen cryo’s)
-> geen TP

V83
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 april 2020, 1:31

Re: PGD/PGT 2022

Bericht door V83 » 14 februari 2023, 22:16

Hey allemaal
Wij hebben ook al een lange weg er op zitten.
11jaar geleden spontaan zwanger 1ste zwagerschap was buitenbaarmoederlijke 2de miskraam 3de margaux pracht van een kind 2014-2016🦋ster💫 had trnt1 mutaties sifd eerste kindje in België met aan aandoening toen 15 over de wereld.wij beiden drager van!4de een miskraam.Pgt behandeling in uz Gent 1 tp miskraam 2de tp niet gelukt.2de beurt twee embryo’s niet gelukt en derde beurt
Niet over!dan overstap naar Uz jette 4de beurt allemaal aan getast .5de beurt zijn de embryo’s in labo gestopt door andere vloeistof wegens fragiel! 6 laste beurt 1 embryo over miskraam!dan geprobeerd op natuurlijke weg twee miskraam bijde 8 weken!nu zwanger spontaan vlokkentest 11 weken gezonddrager meisje wij zeer gelukkig maar 15 weken echo hartje gestopt morgen wordt bevalling op gewekt! Wou eventjes ventileren 😢 we willen zo graag terug wat leven in huis hebben!in totaal 10 maal zwanger geweest maar altijd moeten afgeven ! Wil de eens ventileren😢het doet zoon pijn

Ikke1984
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 november 2018, 19:49

Re: PGD/PGT 2022

Bericht door Ikke1984 » 15 februari 2023, 11:27

Dag V83,

Wat een hartverscheurend verhaal. En ook allemaal zo oneerlijk.
Veel sterkte op deze moeilijke dag vandaag... Weet niet zo goed wat ik kan zeggen.. :(
Kan je ergens goed terecht met je verhaal? Want dit lijkt me niet iets wat je zomaar kan verwerken en verdergaan.

Heel veel sterkte!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten