Mezelf1990 schreef: ↑14 oktober 2022, 13:11
Hoi allemaal,
De 2 gevormde embryos uit mijn eerste pickup vorige week waren helaas niet sterk genoeg
Ik heb ondertussen al gebeld met UZA Edegem om een 2de ronde op te starten en kreeg te horen dat het eerste vrije plekje 1 januari is... ik kan het niet geloven dat het zo lang wachten is!
Wat een rollercoaster is dit toch.. steeds weer diepe teleurstellingen waar je uit moet zien te kruipen om jezelf terug te kunnen 'opladen'. Niet alleen ik maar ook mijn man natuurlijk. Hoe pakken jullie dit aan? En als koppel?
Oh! Dat is echt geen fijn nieuws als je zolang moet wachten om opnieuw te mogen starten!
Wij lopen ook een PGT traject in het UZA en ik begrijp super hard uw frustratie over de wachttijden. Bij ons heeft het meer dan een jaar geduurd voor we konden starten (testen afwachten, wachtlijsten,….). En je komt dan na maanden wachten op uitslagen van testen, krijgt een uitleg en dan helemaal op het einde (je bent dan super enthousiast over te starten) zeggen ze ‘ja er is wel nog een wachtlijst van 6 maand.’
Maar nu, ik heb vandaag (eigenlijk gisteren) eindelijk mijn eerste PU gehad. Onder volledige narcose want aan mijn rechter eierstok konden ze niet aan als ik wakker was (tijdens de echo’s maar 1x zichtbaar). Vond ik al een domper want als controlefreak alles moeten loslaten was heel moeilijk.
Resultaat: 5 eicellen maar

Straks krijgen we telefoon of ze al dan niet bevrucht zijn. En dinsdag moet ik terug op controle.
Hoe pak je het aan als koppel? Ik denk heel veel praten en mekaars gevoelens erkennen. Mijn vriend is bijvoorbeeld een over positief persoon terwijl ik af en toe ook eens een negatief/huil momentje heb. En dat is moeilijk voor hem om te begrijpen. Wij proberen veel te babbelen en te discussiëren

Het lijkt mij ook oké om mekaar soms niet te begrijpen, ik heb gelukkig een collega die in dezelfde situatie zit en waar ik met mijn gevoelens naartoe kan. En we hebben natuurlijk hier altijd mekaar nog
Ik denk aan jullie allemaal en hoop, duim en brand kaarsjes!