IVF met PGD

klavertje4
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 januari 2010, 15:15

Bericht door klavertje4 » 8 februari 2010, 11:46

dag meiden,

lees dat jullie ook met pgd bezig zijn. Ben blij te horen dat ik niet alleen ben. zit soms op chat maar kom daar niet veel mensen tegen met pgd. Ben ook drager van erfelijke ziekte. bij de eerste 3 pu, bleef er na pgd jammer genoeg niks over (hoewel ik telkens 20 eicelletjes had). Nu laatste keer was er eentje goed, dus eerste tp gehad maar was neg. Nu do moet ik naar arts om te bespreken hoe het verder moet. Heb ook wat schrik, wat als het geen zin meer heeft... Ik duim voor jullie, en hoop het beste, want t'is een ganse weg he.

elske (klavertje4)

Katrien10
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 januari 2010, 15:44

Bericht door Katrien10 » 10 februari 2010, 18:43

Hallo Klavertje4,

Je hebt zo te horen ook al een heel traject achter de rug. Is de kans heel groot dat je de ziekte doorgeeft, gezien er telkens geen goede bij zaten of hebben ze gewoon de PGD test niet overleefd? Je wil natuurlijk het liefst een kindje van jezelf, maar een kennis van mij heeft eiceldonatie gedaan en heeft inmiddels na jaren van eerdere IVF behandelingen een kleintje, dus wie weet is dat toch ook nog een optie voor je, als je niet meer verder gaat met PGD. Wij houden dat in het achterhoofd voor het geval het PGD traject niet gaat lukken.

Natuurlijke zwanger worden kan je ook nog altijd proberen, maar dat houdt natuurlijk het risico in dat je een pijnlijke beslissing moet nemen. Helaas heb ik het vier keer geprobeerd op die manier, en ondanks dat mijn kans 50% is om het door te geven, toch 4 keer slechte uitslag gehad. Het is dan ook heel zwaar, maar uiteindelijk kom je ook daar wel met verloop van tijd weer overheen, hoe vreemd dat ook mag klinken. Er zijn zat voorbeelden die veel meer geluk hebben gehad dan ik, en die gewoon de eerste keer een gezond kindje hadden, dus dat kan evengoed!

Veel succes morgen met je gesprek!

Katrien10
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 januari 2010, 15:44

Bericht door Katrien10 » 10 februari 2010, 18:46

Hallo Blommie!

Ik hoop dat de punctie voor je is meegevallen en dat er veel rijpe eitjes zijn uitgekomen? Heb je het onder volledige verdoving gedaan?

Ik ben intussen op dag 3 na de terugplaatsing en voel me verder wel goed, met uitzondering van de momenten waarin ik buk en op het toilet zit, dan lijkt het wel alsof ik mijn eierstok enorm voel (snijdende pijnen)... Maar ja, ik zal moeten afwachten tot D-day volgende week vrijdag...

blommie
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 september 2009, 22:15

Bericht door blommie » 11 februari 2010, 9:42

Ja, tien dagen lijken dan onmenselijk lang hé!!

Tijdens de punctie toch alles wel redelijk goed gevoeld. Op het einde ben ik erg slecht geworden en beginnen hyperventileren enzo... Maar ik had te laat gevraagd om nog een pijnstiller bij te geven. Ik had 29 eicellen, wel veel. Maar ik kan nu al 4 dagen bijna niets eten ook, of ik moet overgeven, is wel niet goed... Bijna 4 kg vermagerd op kleine week tijd is niet echt de bedoeling...
Als het doorgaat, heb ik maandag TP. Ik hoop het zo!

Hou je nog goed hé!

Katrien10
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 januari 2010, 15:44

Bericht door Katrien10 » 14 februari 2010, 19:40

Hallo Blommie,

Hou je het nog een beetje vol? Heb je nog veel last van je buik? Morgen wordt een spannende dag, ik zal voor je duimen!!!

blommie
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 september 2009, 22:15

Bericht door blommie » 14 februari 2010, 23:04

Haai Katrien,

Donderdag voelde ik me echt heel slecht en we zijn dan naar Jan Palfijn in Gent gereden, en ben daar gebleven tot zaterdag. Ik kon al van de maandag bijna niets meer eten en sinds woensdagavond moet ik dan overgeven en op de duur kon ik niets meer van eten of drinken binnenhouden dus begon ik uitgedroogd te raken en hebben ze me aan een infuus gelegd. Ik heb nog wel pijn nu maar het valt al veeeeel beter mee dan voorbije dagen! ja spannend morgen, eindelijk hopelijk eens goed nieuws?

Bij jou ook bijna D-day zeker? Voel je je goed nu?

Katrien10
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 januari 2010, 15:44

Bericht door Katrien10 » 15 februari 2010, 16:57

Hallo Blommie,

Is dat dan echt overstimulatie wat je hebt gehad? Klinkt wel heftig, kan me inbeelden dat je uitkijkt naar het einde! Ik hoop dat je vandaag een goed telefoontje hebt gehad en intussen de terugplaatsing. Ben heel benieuwd.

Bij mij is het a.s. vrijdag D-day, dan mag ik testen. Ik heb gisteren, 7 dagen na de terugplaatsing, ook al getest maar alleen om te weten of de Pregnyl uit mijn lichaam is, zodat ik straks geen vals positieve test zou hebben. Gisteren was de test negatief, dus kan wel met zekerheid zeggen dat de Pregnyl geen invloed meer zal hebben. Ben zeer benieuwd en heb echt geen idee, het is jammer dat je niets kan voelen, dus is echt afwachten... (en daar ben ik niet goed in).

Hou je in elk geval goed en rustig aandoen, he!

katrijn2
Berichten: 5
Lid geworden op: 2 april 2010, 14:50

IVF met PGD

Bericht door katrijn2 » 2 april 2010, 15:02

Hallo,

We zijn er begin januari achtergekomen dat mijn man drager is van een genetische afwijking (translocatie 13 & 17)en dit na 2 miskramen in 1 jaar tijd. Na ontmoeting met een geneticus hebben we de beslissing genomen om over te gaan tot IVF met PGD omdat de angst voor een derde miskraam bij mij heel groot is. Volgende week vrijdag hebben we een eerste intake gesprek in Jette.

Ben blij dat we op deze site de ervaring van anderen kunnen nalezen want veel info is er over deze procedure jammer genoeg niet te vinden. We zijn hoopvol en positief maar het blijft toch vooral een grote stap in het "onbekende".

klavertje4
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 januari 2010, 15:15

Bericht door klavertje4 » 2 april 2010, 21:39

dag katrijn 2,

Ikzelf heb ook een genetische afwijking en doe behandeling IVF/PGD....

Zoveel mensen kom ik ook niet tegen die met dezelfde behandeling bezig zijn...

Ik ga voor alle bn (bloedafnames) en echo's en pu (pick up) naar brugge en de PGD en TP (terugplaatsing) doen ze in Gent...morgen (3april) begin ik weer te spuiten en mijn pu moet doorgaan tss 16 en 19 april...

Als je met vragen zit mag je deze gerust stellen...zal er in de mate van het mogelijke op antwoorden...er is hier ook een chat waar je rechtstreeks met mensen kunt praten...daar zit ik eigenlijk het meest onder de naam "elske" dus als je wil...je moet maar eens komen loeren...meestal veel volk...en je komt eerst te voorschijn onder een nummertje (guestje)...dus meepraten hoeft niet..

In ieder geval dikke knuf en ik duim voor volgende week vrijdag ....

x
klavertje4 :D

katrijn2
Berichten: 5
Lid geworden op: 2 april 2010, 14:50

Bericht door katrijn2 » 16 april 2010, 15:27

Dag Klavertje 4,

Bedankt voor je berichtje! Zal zeker eens op de chat gaan kijken.

Eerste afspraak in Jette is vrij goed verlopen. We moeten maximaal 4 maanden wachten op genetica en dan kan het "echte werk" beginnen. We hadden in ons achterhoofd dat we minstens 1 jaar zouden moeten wachten dus dit was een meevaller.

Op 16 juni hebben we nog een vervolgafspraak met de fertiliteitsprofessor maar voorlopig kunnen we niets meer doen (buiten dan geduldig zijn).

Laat me weten hoe het met je gegaan is, je hebt waarschijnlijk 1 dezer dagen je pu.

Groetjes,

Katrijn2

klavertje4
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 januari 2010, 15:15

Bericht door klavertje4 » 17 april 2010, 21:03

katrijn 2,

...max 4 maanden wachten...neem de tijd om jezelf erop voor te bereiden..energie op te doen..van het schoon weertje genieten..zonnetje...zodat je er fors tegen kan :wink:

ik heb idd vr 16 april mijn pu gehad...moest normaal (zoals vorige keren) in brugge door gaan maar is in gent doorgegaan...ze vonden dat beter (geen vervoer en zo, want pgd doen ze in gent en niet in brugge)...dus dat was even slikken...maar al bij al goed verlopen...nu is het afwachten..ze bellen me dagelijks op om de stand van zaken mee te delen...ondertussen weet ik dat er 20 eitjes waren...13 rijp...en 12 bevrucht(wat goed is)...dus nu afwachten wat er overblijft...nog embryofase en dan pgd...ik hoop op 1tje van deze keer!

dikke x

klavertje4
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 januari 2010, 15:15

Bericht door klavertje4 » 26 april 2010, 18:11

heb intussen tp gehad woe 21 april...er waren 2 embykes goed, de andere waren allemaal aangetast met dat stomme gen...werd toch weer even met mijn neus op de feiten gedrukt mja.... tegen dat de tp moest doorgaan was er al eentje gestopt met groeien...dus bij deze poging 1tje...nu kan ik enkel weer wachten...ik hoop zo hard dat deze keer een goede keer is....

katrijn2
Berichten: 5
Lid geworden op: 2 april 2010, 14:50

Bericht door katrijn2 » 27 april 2010, 14:11

Dag Klavertje 4,

Ik had dit weekend nog aan je gedacht & me afgevraagd hoe je TP verlopen was.

Beter eentje dan geen-eentje... Ik duim in elk geval voor je.

Weet eigenlijk niet aan de hoeveelste poging je bezig bent?

Ik ben intussen volop bezig met de administratie voor de mutualiteit. Aangezien wij niet aangesloten zijn bij Belgische mutualiteit, zorgt dit echt voor een rompslomp. En verder probeer ik geduldig af te wachten en me niet teveel zorgen te maken. Heb wel schrik van die hormonenkuren... We shall see!

Hou me in elk geval op de hoogte.

Groetjes,

Katrijn2

klavertje4
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 januari 2010, 15:15

Bericht door klavertje4 » 29 april 2010, 8:55

We zijn nu een weekje verder...spanning begint echt te stijgen...ik weet niet wat ik voel of mag denken...heb schrik voor de ontgoocheling want ik wil het zo erg!!...moet pregnyl bijspuiten en utro nemen dus het resultaat zal nog wat op zich laten wachten...

Die hormonenkuur..verloopt voor iedereen anders natuurlijk...en verschilt bij mij ook van poging tot poging...deze poging was het emotioneel zwaar voor me...fysisch viel het mee...heb het ook al anders gehad...best is het stap voor stap doorstaan en zien wat komt...valt niet te voorspellen...

ik heb 5 pu's gehad (5 verse pogingen)...bij de 4 de had ik 1 goeie die ze tp hebben...en nu dus ook 1tje....

ik hou je op de hoogte...en ik duim voor je!

Rose
Berichten: 404
Lid geworden op: 1 mei 2010, 15:59

Bericht door Rose » 3 mei 2010, 21:25

hey allemaal,

Wij zijn ook bezig met PGD. We hebben besloten om het via PGD te proberen omdat mijn vriend een erfelijke overdraagbare ziekte heeft en er 50 procent kans is om het door te geven.
Zitten wel nog maar in de beginfase. Zijn aan het wachten op onze volgende afspraak in Jette ( begin juni ). Hebben die dag ook counseling. En we hopen dat we die dag een startdatum gaan krijgen. Tis allemaal nog nieuw voor ons…

Groetjes

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten