IVF met PGD

klavertje4
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 januari 2010, 15:15

Bericht door klavertje4 » 4 mei 2010, 11:08

rose...ben je dus tegengekomen op de chat....(ik ben elske)....als je vragen hebt of zo...wil ik er altijd zo goed mogelijk proberen op te antwoorden...ik hoop in ieder geval het beste voor jullie!

klavertje4
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 januari 2010, 15:15

Bericht door klavertje4 » 10 mei 2010, 9:34

vr mijn uitslag gekregen..nagatief...
hoewel ik het ergens al wist en een aanvoelen was...is het toch een ferme slag in mijn gezicht...

nu ben ik op het punt gekomen dat ik nadenk over stoppen of verder doen...ik weet het even niet meer...en pauze...zou er eigenlijk voor mezelf een duidelijk punt willen van maken...dat ik er niet de helft van mijn leven aan blijf spenderen...dus veel denkwerk komenden tijd..

elske x

sahra
Berichten: 342
Lid geworden op: 23 mei 2008, 13:49

Bericht door sahra » 10 mei 2010, 13:23

Liefste Elske,
we gaan proberen je zo goed mogelijk te ondersteunen, maar het zal er daardoor niet gemakkelijker op worden voor jou/jullie.

Dikke knuffel!
Sahra

katrijn2
Berichten: 5
Lid geworden op: 2 april 2010, 14:50

Bericht door katrijn2 » 10 mei 2010, 15:24

Beste Elske,

Ik vind het echt super jammer voor jou!

Voor mij moet het nog allemaal beginnen dus ik weet niet exact wat je nu doormaakt maar weet wel hoe het voelt om je kinderwens onbeantwoord te zien.

Heel veel sterkte, je slaat je hier wel door!

Groetjes,

Katrijn2

calimejo
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 juni 2010, 15:15

Bericht door calimejo » 23 juni 2010, 17:22

Hoi Katrien
ik zit pas in de molen van wachttijden voor de PGD. Er is nu een jaar wachttijd in de VUB, en dan kunnen we eindelijk van start.
Ik heb voor ik aan PGD begon een miskraam gehad, zwanger kan ik dus worden. De kans is 1 op 2 dat mijn kindje mentaal gehandicapt wordt.
Nu ben ik toch serieus aan het overwegen om toch niet nog eens spontaan zwanger te worden en het te laten weghalen als het ziek is. Mijn moeder heeft 3 kinderen en voor zover we weten heeft ze het enkele aan mij doorgegeven. Mijn 2 zussen gaan zich ook nog laten testen, want mijn oudste zus is nu ook moeder van 2 kindjes die blijkbaar ook kerngezond zijn.
Hoe kon jij om met die 4 tegenslagen?
Groetjes

domi
Berichten: 89
Lid geworden op: 10 juni 2010, 13:49

Bericht door domi » 23 juni 2010, 18:18

Hallo,

even wat slecht nieuws.
Ik heb vandaag mijn vruchtje verloren.
Het was de eerste keer dan we met icsi - pgd een tp hadden. Mislukt dus :cry:

Maar we geven niet op hoor!! Even uitrusten en dan vliegen we er terug tegenaan!

Veel liefs
Cleo xx

klavertje4
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 januari 2010, 15:15

Bericht door klavertje4 » 23 juni 2010, 18:22

dikke knuf cleo!!!

Ben blij te lezen dat je niet opgeeft...want dat is niet altijd makkelijk!....vind het jammer voor je dat het deze keer niet heeft mogen zijn...maar we duimen voor de volgende!!

dikke kus
elske x

klavertje4
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 januari 2010, 15:15

Bericht door klavertje4 » 23 juni 2010, 18:27

calimejo...

ben zelf ook drager van een slecht gen....en een weg afgelegd met vallen en opstaan...is niet altijd makkelijk....en soms denk ik ook aan opgeven...heb nu wel voor mezelf een eindstreep getrokken...nl volgend jaar eind juni...nu ga ik (eind september) voor mijn 6de pu....nog even wachten dus maar ga er 100 % voor gaan!

elske
x

domi
Berichten: 89
Lid geworden op: 10 juni 2010, 13:49

Bericht door domi » 23 juni 2010, 18:31

dag elske,

typen zo met de duimen rechtop is niet gemakkelijk maar het is voor een goed doel!!! Wij duimen super hard voor je. Dat EINDELIJK alles meezit!

liefs en dikke knuf
cleo

sdb

Bericht door sdb » 28 juni 2010, 11:14

Hey Elske,

Een eindmeet vastleggen voor jezelf... wat een moedige en keimoeilijke beslissing zeg.
Maar we duimen allemaal mee zodat je voor de eindmeet een homerun binnenhaalt hé meid!!!!

Knuf,
Sofke

stientje
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 juni 2010, 14:05

Bericht door stientje » 30 juni 2010, 14:12

hoi,

drie maand terug is er bij onze dochter de ziekte van krabbe vastgesteld. dit komt doordat zowel m'n man en ik drager zijn van deze ziekte. voor haar bestaat er jammer genoeg geen enkele behandeling. na veel praten zouden wij graag later opnieuw een kindje willen en hebben besloten om via een pgd-ivfbehandeling proberen opnieuw zwanger te worden. kan er mij iemand eventueel zeggen hoelang de wachtlijsten zijn om met deze behandeling te starten? en hoe jullie er emotioneel mee omgaan? dit zou voor ons veel vragen beantwoorden.

sdb

Bericht door sdb » 30 juni 2010, 16:26

Hoi Stientje,

Welkom op het forum. Wat jammer dat je ook voor PGD moet kiezen, maar het is tegelijk ook een geluk dat we deze keuze kunnen maken.

Op de vraag rond de wachttijden denk ik dat wij moeilijk kunnen antwoorden. Daarvoor neem je volgens mij best contact op met het feritiliteitscentrum waar je in behandeling zou willen gaan.

Daar zal je normaal gezien een afspraak krijgen voor een eerste gesprek waar je alles samen met een vroedvrouw en de dokter kunt doornemen. Na dat eerste gesprek zal je waarschijnlijk een paar onderzoeken moeten doorlopen (als je op de website van Gasthuisberg gaat kan je daar een brochure IVF downloaden en daarin staan de onderzoeken uitgelegd).

Meestal is het een tijdje wachten om naar het eerste gesprek te kunnen gaan (van mij was dat 4 maanden). En dan de onderzoeken, die duurden van mij ongeveer 2 maanden.

Daarna moet in samenspraak met erfelijkheid een cyclus opgestart worden. Dit is een vrij complex gegeven waardoor er max 2 per week opgestart kunnen worden en waardoor de wachttijd toch gemiddeld 3 maanden is per cyclus (hebben ze mij gezegd).

Nu, zoals ik zei: het centrum waar je in behandeling zou gaan kan je het best een tijdsschema geven want dit hangt af van centrum tot centrum.

Hoe wij er emotioneel mee omgaan.... ik kan dit niet voor de anderen beantwoorden, maar voor mij hangt het af van dag tot dag.
Soms ben ik supergemotiveerd, soms zie ik het totaal niet meer zitten.... Wat me door de moeilijke momenten helpt? Mijn ventje! Ik denk dat je vooral als koppel heel sterk steun aan elkaar moet geven. Ik ben er ook vrij open over op het werk, dat zorgt ervoor dat ik niet constant lastige vragen moet beantwoorden over: wanneer komen er kindjes, waarom neem jij zo vaak vrijaf op vreemde momenten..... En last but not least: Het forum en de chat van DVO! Iedereen hier maakt hetzelfde door en begrijpt mekaar, emotioneel is dat een goeie ruggensteun gebleken voor mezelf.

Groetjes en succes,
Sofbru

heidip
Berichten: 354
Lid geworden op: 2 juli 2010, 16:29

Bericht door heidip » 2 juli 2010, 16:56

Hoi dames,

hier iemand die al mama is van een pgd-kindje en nu gaat voor een tweede. Wij doen pgd vanwege een afwijking bij mij met 50% kans op doorgeven. Wij zijn heel ons traject gestart in april 2006. Dan zijn alle testen ontwikkeld en in oktober 2007 hebben we onze eerste poging gedaan die helaas mislukte. De tweede poging in februari was wel raak en mijn zoontje is nu 19 maanden. We hadden van die poging ook nog een cryootje. In november vorig jaar zijn we dan gestart voor een 2e. De cryopoging mislukte. In februari dan een verse poging gehad (startdatum en pu exact 2jaar na die van ons zoontje) maar geen zwangerschap. Wel 43 eicellen waarvan 14 gezonde embryos en dus tp van 1 en 6 in de vriezer. In april hebben we dan met die cryo's een eerste poging gedaan maar niet zwanger. In mei tweed poging en ook niet gelukt. Telkens hebben ze twee cryo's moeten ontdooien om 1 goei te hebben. Nu zijn we met de derde cryopoging (5e poging in totaal voor 2e kindje) bezig en volgende vrijdag is de terugplaatsing als er een embryo goed ontdooit.

Ik weet dat we onze handjes mogen kussen dat we al een kindje hebben via pgd en dat we eigenlijk ook bijna elke keer cryo's hebben. We weten dat bij veel pgd's er geen tp of geen cryo's zijn.

Veel succes aan iedereen.

Groetjes
heidi

brientje
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 augustus 2010, 16:36

Bericht door brientje » 24 september 2010, 15:35

hey damens,

ik ga me even kort voorstellen.

we zijn nu bezig met de 3 cyclus voor pgd.
mijn man heeft een genitische afwwijking en ik krijg van natuure geen eisprong, vandaar pgd,
kben momenteel in mijn wacht dagen moet maandag bn doen en dan weten we of het deze keer gelukt is of niet.

tis niet te onderschattenhe damens.
bij deze ne hele dikke knufffel aan jullie allen!
ik ga is wat lezen wat jullie al geschreven hebben, tot binnen kort xxx

mimilasouris
Berichten: 40
Lid geworden op: 12 januari 2010, 23:08

Bericht door mimilasouris » 30 september 2010, 9:28

hi Brientje,
ik herken je situatie. Mijn man heeft ook een genetische afwijking en ik kan ook van nature geen eisprong krijgen (ik heb PCO syndroom). ik ben deze morgen begonnen met suprefact, eerste poging.

Ik ben heel benieuwd naar wat al die hormonen doen met mijn lichaam. Ik zie deze eerste poging eigenlijk meer als een try out dan als een echte poging. Ik verwacht in alle geval niet om na deze poging zwanger te zijn, dus dan kan ik ( in principe) ook niet al te veel ontgoocheld zijn.

Heb jij inmiddels al nieuws? Je had maandag BN... dus dan zou je nu ofwel door het dolle heen moeten zijn, ofwel niet....
Laat je iets weten?

greetz
mimi

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten