Mama's en papa's van een beebje dankzij PGD.....

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 22 juli 2010, 12:10

Oh wat vind ik dat spijtig voor jullie...43 eicellen, dat is wel heel veel he.'k hoop dat jullie volgende poging jullie wel een brusje zal geven

heidip
Berichten: 354
Lid geworden op: 2 juli 2010, 16:29

Bericht door heidip » 22 juli 2010, 12:17

momenteel ligt bij mij de moed ergens heel onderaan in mijn schoenen. Het geloof dat het binnenkort wel zal lukken begint nu wat te wankelen.

klavertje4
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 januari 2010, 15:15

Bericht door klavertje4 » 22 juli 2010, 12:42

knuffel heidip!!

is telkens een slag...na een lange weg...
en die ontgoocheling en kwaadheid...heel herkenbaar...

de afvalrace....

hou je goed meid!

x
elske

heidip
Berichten: 354
Lid geworden op: 2 juli 2010, 16:29

Bericht door heidip » 22 juli 2010, 13:45

tja, en dan elke keer de typische commentaar als het niet gelukt is: 'maar je hebt er al eentje hé'. Idd, maar dat maakt het verlangen naar een tweede er niet minder op.

klavertje4
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 januari 2010, 15:15

Bericht door klavertje4 » 22 juli 2010, 14:16

idd heidip!!!

je kan je eraan optrekken...maar dat neemt je wens niet weg...en wil niet zeggen dat het minder zwaar is...

zelf heb ik nu ook al al die ontgoochelingen moeten trotseren...en kan het moeilijk naast me leggen om op te geven anders zie ik het alsof alles voor niks geweest is...en toch is het soms zo moeilijk vol te houden...telkens die ontgoocheling en dan die angst voor waar we weer door moeten...(en uiteindelijk is de afvalrace en het mislukken elke keer zo een confrontatie met dat gen en al hetgeen het al teweeg bracht)

en die commentaren....hoor ze ook...kan er ook niet meer tegen....

dikke knuf x
elske

heidip
Berichten: 354
Lid geworden op: 2 juli 2010, 16:29

Bericht door heidip » 22 juli 2010, 15:40

Elske, op zo'n momenten doet zo'n forum als dit wel heel erg deugd. Je weet dat de andere dames hier weten wat je voelt en je kan gerust eens zagen en weet dat je steunende en bemoedigende woorden terugkrijgt.
Mijn zus zit met dezelfde afwijking en gaat ook via pgd. Zij heeft nu een dochtertje van 5 maanden na 5 pogingen (waarvan 2 x geen tp). Ik kan met haar er ook heel goed over babbelen en dat doet ook deugd. Door heel de pgd zijn mijn zus en ik veeeel dichter naar elkaar toegegroeid en we weten van mekaar dat we op de ander kunnen terugvallen op moeilijke momenten en die er dan voor je is. Ze is nu op vakantie en ik laat haar daar liever genieten en stuur haar dus nog geen smsm door maar ik weet dat als ik haar volgende week dit vertel dat ik gerust kan uithuilen bij haar. Mis haar vandaag ontzettend

klavertje4
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 januari 2010, 15:15

Bericht door klavertje4 » 22 juli 2010, 17:14

oo heidike!!

blij te horen dat je een zusje hebt waar je mee kan praten, lachen en uithuilen...

kan het goed begrijpen dat je ze vandaag mist en ook dadt je haar nu even wil laten genieten zonder zorgen ...(dat is graag zien he)...

hier kan je idd altijd terecht...en we helpen en steunen waar kan...

superdikke knuf!!! x

x
elske

E+P
Berichten: 667
Lid geworden op: 26 november 2010, 14:52

Bericht door E+P » 28 november 2010, 18:20

Wij hebben een kindje via PGD.

De geboorte van onze Aron heeft wel wat voeten in de aarde gehad.

Mijn man heeft NF waarbij er 50% hans (lees: gevaar) is om de ziekte door te geven. Gewoon zwanger worden was voor ons geen optie en hebben we dan ook niet geprobeerd.

1ste poging PGD: 21 eicellen bij PU, 1 (!!) over na tests en terug geplaatst. Niet gelukt.

2de poging: stopgezet voor PU wegens overstimulatie

3de poging: idem ditto

4de poging: door gepruts met de medicatie (door de dokters) slechts 5 eicellen op een hele serie lege follikels. Wonder boven wonder blijven 4 eicellen over na de test maar ze sterven af in de proefbuis nog voor de TP. Dus geen TP, weer mislukt.

5de poging: 9 eicellen, geen enkel over na de tests. Geen TU

6de poging: 12 eicellen bij PU, 3 over na de tests, 2 teruggeplaatst bij TU. Zwanger van een tweeling!

De tweeling wordt spijtig genoeg een eenling na 10 weken. Het hartje van het kleinste prutske stopt er mee. Na 22 weken wordt het terug een horrorverhaal. Mijn baarmoederwand dreigt het te begeven. Eeerst gewone rust, nadien platte rust. Aron wordt geboren na 28 weken 5 dagen maar stelt het (nu 1 jaar later) goed.

Sinds vorige maand proberen we Aron ook een broertje of een zusje te geven.

7de poging: 14 eicellen na PU, 13 bevrucht, 12 getest, 5 over na de test. 2 worden teruggeplaatst maar poging mislukt (blijkt vandaag). Vermoedelijk geen eicellen ingevozen door minder kwaliteit.

Anks
Berichten: 461
Lid geworden op: 19 maart 2010, 10:26

Bericht door Anks » 11 juni 2012, 8:45

Ik had mezelf nog niet in dit lijstje gezet. Ik ben mama van een dochtertje, nu 8 maanden oud, via PGD. Wij hebben PGD gedaan omdat ik drager ben van BRCA1, dat een groot risico geeft op borstkanker.

Geen lang en moeilijk verhaal hier, de tweede poging was de goede.

De cijfers:

- poging 1: 10 eicellen, 9 goed genoeg voor ICSI, 7 normaal bevrucht, 4 getest, 3 genetisch gezond, 1 teruggeplaatst. Niet gelukt en geen cryo's.

- poging 2: 25 eicellen, 23 goed voor ICSI, 16 bevrucht, 13 getest, 12 (!) aangetast. Het ene goede embryootje is teruggeplaatst, met een zwangerschap als resultaat.

Mijn zwangerschap is goed verlopen, zonder noemenswaardige problemen. Mijn dochtertje is 9 dagen na de uitgerekende datum geboren.

Voor een tweede kindje zullen we opnieuw in het PGD-traject stappen, maar daar gaan we nog een tijdje mee wachten. Ik ben 29 jaar dus 'k heb nog even tijd.

Hopelijk mag het lijstje hier nog fel uitbreiden!

heidip
Berichten: 354
Lid geworden op: 2 juli 2010, 16:29

Bericht door heidip » 13 juni 2012, 13:24

Hoi dames,

intussen is er hier een tweede kindje geboren. Ons dochtertje is intussen alweer bijna 10 maanden.

Ik vul dus even ons traject aan:

* icsi 1(okt 2007): 15 eicellen, 12 rijp, 10 bevrucht, 7 getest, 1 gezond, niet zwanger
* icsi 2(feb 2008): 14 eicellen, 14 rijp, 10 bevrucht, 7 getest, 5 gezonde, tp van 1, zwanger + 1 cryo

Ik ben november 2008 bevallen van mijn zoontje.

In november 2009 zijn we gestart voor een 2e kindje

* cryo 1 (nov 2009): mislukt
* icsi 3 (feb 2010): 43 eicellen, 37 rijp, 29 bevrucht, 29 getest, 14 gezond, terugplaatsing van 1, niet zwanger maar wel nog 6 in de vriezer
* cryo 1 (april 2010): 2 ontdooid, tp van 1, niet zwanger
* cryo 2 (mei 2010): 2 ontdooid, tp van 1, niet zwanger
* cryo 3 (juli 2010): 2 ontdooid, tp van 1, niet zwanger
* icsi 4 (sept 2010): halverwege gestopt wegens de hoog oestrogeengehalte, na 3 dagen en bespreking bij verpoest toch hervat, 32 eicellen, 29 rijp, 23 bevrucht en getest, 12 gezonde, tp van 1, niet zwanger, 3 in de vriezer
* cryo 4 (nov 2010): via kunstmatige cyclus, 1 ontdooid, tp van 1, zwanger !!

Bevallen van dochter in augustus 2011

In het najaar starten we voor nummertje 3

syl
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 maart 2007, 19:07

Prenataal onderzoek: hoe kan dit beter ?

Bericht door syl » 16 mei 2013, 10:45

Als je zwanger bent, kun je er niet onderuit: je ondergaat doorgaans een hele reeks onderzoeken. Is het altijd duidelijk waarvoor deze dienen? Zijn de prenatale screenings altijd nodig? En wat doe je als de uitkomst reden geeft tot ongerustheid over de gezondheid van je kind?

Het Hoger Instituut voor Gezinswetenschappen (HUBrussel) is bezig met een onderzoek naar de ervaringen van gezinnen met prenatale onderzoeken.

Is je partner zwanger? Of is je partner in de voorbije drie jaar zwanger geweest?
Wil je meewerken aan een betere ondersteuning van gezinnen bij prenatale onderzoeken, dan nodigen we je uit om onze vragenlijst online via onze website:

http://www.hig.be

of direct via:

http://hub.qualtrics.com/SE/?SID=SV_a5Jius2JwlR7ZFX

in te vullen.

Heb jij nog vragen over dit onderzoek of wens je de enqûete op papier thuis te ontvangen, dan kun je een mail sturen naar: sylvia.hubel@hubrussel.be

Alvast hartelijk dank,

Het onderzoeksteam

Marieke86
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 augustus 2012, 16:24

Bericht door Marieke86 » 17 mei 2013, 14:40

Hallo allemaal,
Ik ben sinds een maandje en 3 dagen trotse en gelukkige moeder van onze dochter Ella Roos! 14 april 2013 geboren.

PGD in Maastricht gedaan (wij wonen zelf in Delft).
Eerste poging direct gelukt!
16 eicellen, 12 bevrucht. 4 embryo's aangedaan, 7 niet aangedaan en 1 ontraceerbaar. Van de 7 onaangedane embryo's waren er 4 van goede kwaliteit. Eentje is dus teruggeplaatst waaruit nu onze dochter op de wereld is gekomen en 3 zijn in de vriezer geplaatst.
We zouden dus voor een volgend kindje niet het hele traject weer in moeten, maar kunnen het nog 3 keer proberen met de ingevroren embryo's.

syl
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 maart 2007, 19:07

Prenataal onderzoek: hoe kan dit beter ?

Bericht door syl » 22 mei 2013, 8:57

Bedankt aan iedereen die onze enquête reeds ingevuld heeft. Wij vragen graag jullie hulp om ook de papa’s te bereiken. Voor een betere ondersteuning van de gezinnen, is het ontzettend belangrijk om ook de ervaringen van de papa’s te horen.

Mama’s zijn uiteraard steeds welkom om deel te nemen aan het onderzoek.

Het Hoger Instituut voor Gezinswetenschappen
(HUBrussel) is bezig met een onderzoek naar de
ervaringen van gezinnen met prenatale onderzoeken.
Ons doel is om de ondersteuning van gezinnen te
verbeteren.

Ben jij (of is je partner) zwanger? Of ben jij (of is
je partner) in de voorbije drie jaar zwanger geweest?
Dan nodigen we je uit om deel te nemen door een
vragenlijst in te vullen.

Wil je meewerken aan een betere ondersteuning van
gezinnen bij prenatale onderzoeken, dan kan jij
onze vragenlijst online via:

http://hub.qualtrics.com/SE/?SID=SV_a5Jius2JwlR7ZFX
invullen.

Heb jij nog vragen over dit onderzoek of wens je de
enqûete op papier thuis te ontvangen, dan kun je een mail
sturen naar: sylvia.hubel@hubrussel.be

Alvast hartelijk dank,

Het onderzoeksteam

blues
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 maart 2012, 16:02

Bericht door blues » 11 juli 2013, 17:26

Ook hier een babytje groot en sterk dankzij PGD.
Ik las tijdens de pogingen mee op dit forum en had me voorgenomen om ook positief nieuws te melden. Je moet erin geloven... Het kan!

Wij moesten 2 verse pogingen ondergaan (in totaal 6 terugplaatsingen van 1 embryo) om een gezond kereltje te krijgen en we zouden het direct opnieuw doen!

Veel geluk en geduld aan iedereen die wachtende is op een wondertje.

heidip
Berichten: 354
Lid geworden op: 2 juli 2010, 16:29

Bericht door heidip » 6 augustus 2013, 12:24

Hoi dames,

Ik vul even hier ook nog goed nieuws aan. PGD kan echt alle kanten uitgaan en wij hebben ongelofelijk geluk gehad met ons traject.

* icsi 1(okt 2007): 15 eicellen, 12 rijp, 10 bevrucht, 7 getest, 1 gezond, niet zwanger
* icsi 2(feb 2008): 14 eicellen, 14 rijp, 10 bevrucht, 7 getest, 5 gezonde, tp van 1, zwanger + 1 cryo

Ik ben november 2008 bevallen van mijn zoontje.

In november 2009 zijn we gestart voor een 2e kindje

* cryo 1 (nov 2009): mislukt
* icsi 3 (feb 2010): 43 eicellen, 37 rijp, 29 bevrucht, 29 getest, 14 gezond, terugplaatsing van 1, niet zwanger maar wel nog 6 in de vriezer
* cryo 1 (april 2010): 2 ontdooid, tp van 1, niet zwanger
* cryo 2 (mei 2010): 2 ontdooid, tp van 1, niet zwanger
* cryo 3 (juli 2010): 2 ontdooid, tp van 1, niet zwanger
* icsi 4 (sept 2010): halverwege gestopt wegens de hoog oestrogeengehalte, na 3 dagen en bespreking bij verpoest toch hervat, 32 eicellen, 29 rijp, 23 bevrucht en getest, 12 gezonde, tp van 1, niet zwanger, 3 in de vriezer
* cryo 4 (nov 2010): via kunstmatige cyclus, 1 ontdooid, tp van 1, zwanger !!

Bevallen van dochter in augustus 2011

* cryo 5 (dec 2012): via kunstmatige cyclus, 1 ontdooid, tp van 1, zwanger maar vroege miskraam op 5 weken
* cryo 6 (feb 2013): gestart voor kunstmatige cyclus, toch spontane groei follikel dus pregnyl, 1 ontdooid, tp van 1, zwanger !!

Ben nu 25 weken zwanger van ons derde kindje via pgd, uitgerekend op 16 november. Dit is ons laatste kindje en ik heb nog 2 van de 6 pogingen over. Wat wou ik graag dat ik deze kon overdragen naar andere dames die nog pogingen over hebben....

In ieder geval kan het bij elke poging heel anders lopen. Voor ons tweede kindje hebben we 7 tp's nodig gehad. Voor dit derde kindje was het direct prijs.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten