PGD - clubje (gratis toegang whihiihhihi)

LinsN
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 augustus 2014, 20:23

Re: PGD - clubje (gratis toegang whihiihhihi)

Bericht door LinsN » 31 augustus 2014, 21:07

Hallo allemaal

Ook wij zijn ondertussen zeer bekend met fertiliteitsklinieken. Door sperma van minder goede kwaliteit werd ons na verschillende mislukte iui-pogingen aangeraden om verder te gaan met icsi. Na 5 weken hormonen werden 2 dagen voor de pick up de verdwaalde geneticatestresultaten doorgebeld en bleek ik drager te zijn van chromosoom dat kan leiden tot fragiele x. Pgd werd aanbevolen, dus ipv een terugplaatsing enkele dagen later mochten we onze kinderwens alweer eens minstens 3 maanden uit ons hooft zetten (tot de pgd-test klaar is).

Het is zeker niet het belangrijkste, maar ik vraag mij af of ze bij een terugplaatsing na pgd meteen het geslacht meedelen? De genetica arts liet ons weten dat ze het geslacht kennen en dat ze denkt dat de arts dat ook zegt bij terugplaatsing.. ik ben het vergeten te vragen aan de fertiliteitsarts.

Het maakt mij eigenlijk echt totaal niet uit of het een jongen of een meisje zou zijn, maar ik wil gewoon eens voor 1 keer iets weten wat een koppel dat "gewoon" zwanger raakt niet weet. Er moet toch eens een voordeel zijn aan al dit gedoe...

Ik doe opvolging in middelheim antwerpen. Pgd +icsi in uz brussel / jette.
Nu vrijdag heb ik een telefonische consultatie met de genetica-arts en als daar geen verrassingen meer uitkomen start ik een week later met hormonen voor icsi +pgd.

Ps: kan er iemand een boek/ roman aanraden over pgd? Ik heb al wel wat boeken gelezen over ivf en vind dit wel heel interessant. Pgd is natuurlijk moeilijker te vinden.

Alvast dikke merci en heel veel succes met jullie behandelingen!

LinsN

carooken
Berichten: 68
Lid geworden op: 24 januari 2014, 17:56

Re: PGD - clubje (gratis toegang whihiihhihi)

Bericht door carooken » 31 augustus 2014, 22:05

Sarahsaar,
ik duim zo hard voor goed nieuws na de punctie, vooral na je mogelijke toxoplasmose-besmetting. Ik herinner me dat de dokters ondertussen wel vermoeden dat de besmetting voor je zwangerschap zal gebeurd zijn... Ik hoop het voor jullie (al veronderstel ik hierbij wel dat de baby dan niet besmet kan zijn...weet niet zeker of dat correct is) ! Je bent ongeveer even ver dan mij in je zwangerschap... Bij mij voorlopig alles goed (na een moeilijke start), al kijk ik weer uit naar de volgende echo, toch weer wat ongerust of alles nog goed is met de baby, ben nog een beetje bang dat het geluk op dit kindje ons toch niet gegund is... Over exact 1 week is het echo, maar ik besef dat ik bij de gelukkigen ben die een echo mag doen voor zwangerschapsonderzoek (en niet voor follikels te tellen of zo...).


LinsN,
Bij de meeste aandoeningen die ze met PGD doen, kennen ze het geslacht niet door de PGD-test. Ik ken geen enkele aandoening waar het geslacht bij gekend is na de PGD-test, maar ik denk dat ik eens van iemand gehoord heb (op dit forum ?) dat dit wel mogelijk is. Volgens mij vraag je best aan je behandelende dokters of ze het geslacht meedelen... Er is maar 1 voordeel aan PGD: we dragen onze aandoening niet over op onze kindjes... Voor de rest is het heel zwaar, maar volledig de moeite waard als er een gezond kindje mag uit ontstaan.
Ik ken geen PGD-boeken> Ik heb mijn genetica-arts eens heel hard uitgevraagd over de 'techniek' van PGD, voor de rest heeft het UZ Jette een interessante brochure... Ik ben nogal nieuwsgierig en wetenschappelijk aangelegd en weet ook graag meer... Als je een echt goed boek leert kennen, mag je de titel zeker delen op dit forum (ik ben geïnteresseerd).

Groetjes
Caro

Elien_89
Berichten: 25
Lid geworden op: 19 juli 2014, 22:32

Re: PGD - clubje (gratis toegang whihiihhihi)

Bericht door Elien_89 » 1 september 2014, 6:50

Hallo LinsN

Ik heb op aanraden van iemand baby bleu gelezen. Gaat niet specifiek over PGD maar komen wel onderdelen in voor. Is eigenlijk een boek, geschreven door geneticus is jette. Hij heeft zijn verhalen van mogelijke ivf pogingen gebudeld. Is dus ook niet echt een roman maar meer waargebeurde zaken gebudeld.

Deepwater
Berichten: 171
Lid geworden op: 23 april 2013, 22:04

Re: PGD - clubje (gratis toegang whihiihhihi)

Bericht door Deepwater » 2 september 2014, 7:34

Hey Sarahsaar, ik wil je enorm veel succes toewensen met de punctie! Ik weet hoe het voelt om op die uitslag te wachten. Daarom gaan mijn duimen even in overdrive en hoop ik enorm hard mee dat alles in orde zal zijn!

Lins, ik wil je ook heel veel succes wensen met je nieuwe poging. Wij zijn oorspronkelijk ook gestart in het Middelheim. Na een eerste ICSI was ik zwanger, maar bij een vruchtwaterpunctie is gebleken dat ons zoontje een erfelijke afwijking had. De zwangerschap is stop gezet en uit verdere testen bleek mijn man drager te zijn. Door omstandigheden zat ons genetisch dossier al in het UZA en zijn we naar daar over gestapt. Ook voor het praktische, Jette is te ver voor ons en ik ben ook niet zo'n voorstander om in 2 verschillende ziekenhuizen bezig te zijn, vooral naar communicatie dan.
Ik denk dat ze het geslacht enkel meedelen als dit belangrijk is voor jullie test. Ik wist het in ieder geval niet bij mijn vorige terugplaatsing. Heel veel succes!

Carooken, heel veel plezier met de komende echo! Ik kijk er zo naar uit dit ook eens te kunnen zeggen ... Maar dit zal nog wel eens komen zeker.

Ik heb deze morgen mijn eerste snuif Suprefact weer achter de rug! Stilaan kunnen we weer beginnen aftellen. Pick up zou eind deze maand zijn. Spannend!
° nov '11 - pilstop
° apr '13 - icsi1 - S*
° mei '14 - icsi2/pgd - mk
° sept '14 - icsi3/pgd - neg
° jan '15 - icsi4/pgd - gn TP
° apr '15 - icsi5/pgd - neg
° okt '15 - icsi6/pgd - zwanger!
http://www.opzoeknaardatbollebuikje.blogspot.be

AJ
Berichten: 79
Lid geworden op: 4 mei 2014, 19:16

Re: PGD - clubje (gratis toegang whihiihhihi)

Bericht door AJ » 5 september 2014, 19:54

Dag meiden,

Sarahsaar, heel veel succes met de punctie, toch een stressy bedoeling he want het houdt toch enig risico in jammer genoeg. Maar ik zou het ook willen weten. Heel veel succes en hou ons op de hoogte he!


Ivm dat boek, ik ben ook nogal "cutrieus" en wil graag alles wegen of toch zo veel mogelijk, maar een boek over pgd ben ik ook nog niet tegengekomen. Ik heb hier thuis wel het boek van de verrxaalde ooievaar" als zwanger worden niet meteen lukt". Heb ik jaren geleden veel aan gehad maar kan mij eigenlijk niet meer herinneren of daar ook pgd gevallen aan bod kwamen. Maar dat was wel ok vond ik, ook veel getuigenissen van koppels.

Lins, veel succes ook, je kan bijna starten!

Ik heb ondertussen woensdag pick up gehad: 15 eicellen, 10 rijp en 9 bevrucht. In elk geval al een beter resultaat dat de vorige keren. Dus ik heb nog hoop.maandag normaal gezien tp, zal nog een stressy dagje worden tot ze bellen:/

Ps caro: ik was diegene die gezegd hadden dat ze bij sommige aandoeningen/koppels wel het geslacht weten bij de tp, maar bij ons geval jammer genoeg niet. Had het anders ook graag geweten ;)

Saar2306
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 september 2014, 15:29

Re: PGD - clubje (gratis toegang whihiihhihi)

Bericht door Saar2306 » 12 september 2014, 15:35

Dag meisjes,

Lata me even voorstellen..
ikheb me juist geregistreerd..

Ik ben sarah, 26 jaar..

op 19 september hebben we onze eerste afspraak in jette betreffende PGD behandeling.
Kan iemand me soms wat meer info geven wat er staat te gebeuren en wat het verdere proces zal zijn..

ik informeer me altijd graag eens op voorhand :)

Deepwater
Berichten: 171
Lid geworden op: 23 april 2013, 22:04

Re: PGD - clubje (gratis toegang whihiihhihi)

Bericht door Deepwater » 12 september 2014, 17:35

Vandaag controle gehad. Eierstokken rustig, baarmoeder ok en bloed in orde. We hebben groen licht gekregen om opnieuw met de Menopur te starten! Zondag mag de eerste spuit gezet worden en volgende week vrijdag opnieuw controle.
Ik ben er weer helemaal klaar voor!

Dag Sarah, welkom hier (jammer genoeg).
Ik zit niet in Jette dus kan je niet precies uitleggen hoe het daar in zijn werk gaat, maar er zitten er hier genoeg die naar Jette gaan. Zij zullen je wel kunnen helpen.
Heel veel succes in ieder geval!
° nov '11 - pilstop
° apr '13 - icsi1 - S*
° mei '14 - icsi2/pgd - mk
° sept '14 - icsi3/pgd - neg
° jan '15 - icsi4/pgd - gn TP
° apr '15 - icsi5/pgd - neg
° okt '15 - icsi6/pgd - zwanger!
http://www.opzoeknaardatbollebuikje.blogspot.be

LinsN
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 augustus 2014, 20:23

Re: PGD - clubje (gratis toegang whihiihhihi)

Bericht door LinsN » 13 september 2014, 19:42

Hey Sarah,

Welkom!
Ik ben Lins, 28jaar
ik ben in behandeling in Jette! De echo's en bloednames ter opvolging wel via Middelheim want ik woon in Antwerpen
eerste afspraak met genetica en fertiliteit?
Bij ons hebben ze toen alles uitgelegd over wat ik had (want dat was jammer genoeg een grote verrassing, is uitgekomen in de verplichte geneticatest voor IVF/ICSI (mijn vriend heeft zaad van verminderde kwaliteit), en wat de mogelijkheden zijn met PGD.
ze hebben die dag bloed getrokken van mij en mijn vriend
en ook documenten meegegeven zodat mijn mama en broer bloed konden laten trekken bij hun huisarts en opsturen naar jette (mijn papa leeft niet meer)
dit om na te gaan van welke kant van de familie ik het geërfd heb (en of er mogelijk nog mensen moeten getest worden)
en ook om met het bloed van 4 personen een test te ontwikkelen om de embryo's op te kunnen testen
daarna hadden we afspraak op fertiliteit, kort gesproken met dr verpoest (= dr die bijna alle PGD patienten heeft op fertiliteit in jette)
we hebben toen een dvd meegekregen met allerlei info, zeer interessant
en een week later naar de counseling met een verpleegster die alles nog eens uitlegt
wij hebben dan 3 maanden moeten wachten tot de PGD-test klaar was

ondertussen zijn we +- 3,5 maanden verder en ben ik vandaag gestart met de eerste hormonenspuit... spannend :)

ik wens je heel veel succes!

x

Elien_89
Berichten: 25
Lid geworden op: 19 juli 2014, 22:32

Re: PGD - clubje (gratis toegang whihiihhihi)

Bericht door Elien_89 » 13 september 2014, 20:21

Hallo Sarah

Inderdaad (jammergenoeg) welkom.

Wij zijn ook bezig met PGD in Jette. Bij dokter Verpoest. Ikzelf heb een genetische zenuwaandoening. Wij hebben zeer lang moeten wachten tot ze de effectieve genetische fout gevonden hadden. Maar eenmaal ze deze hadden gevonden in UZ gent hebben ze ons doorgestuurd naar genetica en crg in Jette. Onze test was ongeveer op 3 maand ook ontwikkeld. Ze hadden bloedstalen nodig van mij en mijn vriend en ook van mijn ouders. Op deze manier kunnen ze dus een test ontwikkelen. Ik had op voorhand ook heel veel vragen, beste is deze allemaal ergens noteren dan kun je deze bij het eerste gesprek allemaal stellen.

Eenmaal de test is ontwikkeld wordt er gekeken welke medicijnen ze gaan gebruiken en krijg je een dvd mee met alle uitleg hoe alles in het werk gaat. Die dvd heeft mij echt geholpen om nog meer vragen die ik had te beantwoorden.

Hopelijk weet je snel mee

Anna80
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 februari 2014, 10:30

Re: PGD - clubje (gratis toegang whihiihhihi)

Bericht door Anna80 » 15 september 2014, 8:26

Hey allemaal,

Even dit bericht om jullie allemaal een groot hart onder de riem te steken!!
Bij deze wil ik even een hele positieve reactie plaatsen om jullie veel moed te geven en erin te blijven geloven.
Na een lang traject afgelegd te hebben, zijn wij begin augustus de trotse ouders geworden van een kerngezond zoontje dat ook via PGD ter wereld is gekomen. Ik zelf hield me tijdens de behandeling recht aan reacties zoals deze.
Lezen dat er effectief koppels zijn waarbij het gelukt is.
Dus lieve mensen...hoe uitzichtloos de weg ook soms lijkt...blijven HOPEN, GELOVEN en de MOED erin houden!!!

Dikke warme knuffels XXX

LinsN
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 augustus 2014, 20:23

Re: PGD - clubje (gratis toegang whihiihhihi)

Bericht door LinsN » 15 september 2014, 18:49

Super!!
Dikke proficiat!

x
Lins

Deepwater
Berichten: 171
Lid geworden op: 23 april 2013, 22:04

Re: PGD - clubje (gratis toegang whihiihhihi)

Bericht door Deepwater » 16 september 2014, 7:52

Hey Anna,

Leuk om jou reactie te lezen!
Een dikke proficiat met je zoontje! Geniet van dat kleine wondertje!
° nov '11 - pilstop
° apr '13 - icsi1 - S*
° mei '14 - icsi2/pgd - mk
° sept '14 - icsi3/pgd - neg
° jan '15 - icsi4/pgd - gn TP
° apr '15 - icsi5/pgd - neg
° okt '15 - icsi6/pgd - zwanger!
http://www.opzoeknaardatbollebuikje.blogspot.be

Kelly_86
Berichten: 6
Lid geworden op: 5 juni 2014, 23:49

Re: PGD - clubje (gratis toegang whihiihhihi)

Bericht door Kelly_86 » 22 september 2014, 13:01

Hallo allemaal

Hier nog eens een berichtje van mij. Ik volg jullie nog steeds maar een beetje op de achtergrond aangezien we in onze wachttijd zitten voor de test. We zitten bijna in de helft. Al 4 maand achter de rug en in principe nog 4 maand te gaan. Ondertussen ben ik nu gestopt met de pil en als mijn cyclus goed loopt zou ik volgende week mijn maandstonden moeten krijgen en een echo kunnen laten maken om te zien hoeveel eitjes in aanmaak. Het breekt het wachten toch eens zo. Maar ik moet zeggen sinds ik gestopt ben met mijn pil is de drang om te starten nog groter. Het is toch lang wachten hoor 8 maand pffff...
En dan heb ik al schrik om die vragen die er tijdens het eindejaar bij de familie weer zullen komen. "En nog niet bezig met kindjes"?
Ach ja nog even geduld hebben zeker...

Vele groetjes en knuffels voor jullie allemaal
Kelly

sarahsaar
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 september 2013, 19:58

Re: PGD - clubje (gratis toegang whihiihhihi)

Bericht door sarahsaar » 25 september 2014, 17:48

Hallo dames,

Lang geleden... Maar we hebben goede resultaten gekregen. De vruchtwaterpunctie heb ik niet gevoeld. te veel pu gehad, pijngrens verlegd... :) Eindelijk kunnen we genieten. Ik moet wel toegeven dat het niet te volle lukt. Ik heb het gevoel, net zoals de 12w, als ik maar durf dromen, ik direct met mijn voeten op de grond wordt gezet. De gyn zegt dat het normaal. Ze zegt dat het gevoel stilletjes aan zal komen. Ze zegt ook dat ik waarschijnlijk een moment in mijn hoofd heb waarop alles gaat keren.
Ik denk er ook zo over maar ik denk dat ik pas zal gerust zijn als het er is. Na 4 jaar proberen, nemen je niets meer voor het onzekere.

btw: voor de nieuwsgierigen: wij krijgen een jongetje!!!

Aan de andere dames: blijf vooral hopen. Ik, eerlijk? Ik had de hoop bijna opgegeven toen ik ineens positieve resultaten kreeg. Het is weggelegd voor ieder van ons.

Dikke zoenen en een warme knuffel!!!

aprilvis
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 september 2014, 15:17

Re: PGD - clubje (gratis toegang whihiihhihi)

Bericht door aprilvis » 26 september 2014, 15:31

Hallo iedereen,

wat fijn om te lezen dat het tóch de moeite waard kan zijn om vol te houden, hoe moeilijk dit soms ook is...

Zelf heb ik inmiddels mijn 9de miskraam gehad. De oorzaak blijkt te liggen bij een gebalanceerde chromosoomafwijking bij mijn man. Wij zijn nu in gesprek met verschillende klinieken om een IVF/PGD-behandeling te beginnen. Toch roept dit zoveel vragen op... Je krijgt maar drie kansen van de verzekering, en dat terwijl de slaagkansen zo vreselijk laag liggen (ons werd verteld 10 tot 15%). De behandelingen schijnen zeer belastend te zijn, zowel lichamelijk als emotioneel. Een pauze zou wel fijn zijn, zo vlak na mijn miskraam. Toch wil ik zo snel mogelijk doorgaan, gezien mijn leeftijd (bijna 35). Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen! Ik zal de voorgaande gesprekken dan ook zorgvuldig doorlezen. Tot die tijd: heel veel succes met jullie traject!!!
9 miskramen
sept 2014: opstarten PGD-traject

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten