PGD - clubje (gratis toegang whihiihhihi)

Elien_89
Berichten: 25
Lid geworden op: 19 juli 2014, 22:32

Re: PGD - clubje (gratis toegang whihiihhihi)

Bericht door Elien_89 » 26 september 2014, 20:57

Hallo aprilvis

Maar 3 pogingen terugbetaald? Via de Mutualiteit zijn dat er toch 6?

De belasting van de behandeling is afhankelijk van de medicatie, heb ik al ondervonden. Alle op fysiek vlak toch emotioneel is zoiezo heel belastend vooral het vele wachten. Maar dit forum biedt op zo momenten echt wat afleiding(vindt ik toch)

Deepwater
Berichten: 171
Lid geworden op: 23 april 2013, 22:04

Re: PGD - clubje (gratis toegang whihiihhihi)

Bericht door Deepwater » 27 september 2014, 9:10

Gisteren pick up gehad. Er zijn 19 follikels aangeprikt en 18 eicellen gevonden. Er waren nog wat kleine follikels, maar de dokter zei dat die van kwaliteit niet voldoende zouden zijn en omdat deze pick up echt pijnlijk was is ze gestopt. Maar we hebben een mooi aantal eicellen, dus ik ben wel tevreden. Seves krijg ik het resultaat hoeveel er goed bevrucht zijn. Spannend!

Sarahsaar, super dat de resultaten goed zijn! Hopelijk kan je nu toch een beetje beginnen genieten. En leuk dat het een jongetje zal zijn! :)

Aprilvis, in welke ziekenhuizen ben je in gesprek? Wie heeft er gezegd dat het maar 3 pogingen zijn? Via de ziekenkas krijg je er 6 terug betaald, zoals Elien zegt.
9 miskramen, dat moet ook al zwaar geweest zijn. Zijn ze dan niet eerder met testen begonnen?
Het klopt dat het mentaal en fysiek niet te onderschatten is. Ik heb gisteren weer een pick up gehad en nu is het weer 5 dagen wachten op het resultaat of er gezonde embryotjes zijn die kunnen terug geplaatst worden. Maar alles voor een baby'tje!
Heel veel succes in ieder geval!
° nov '11 - pilstop
° apr '13 - icsi1 - S*
° mei '14 - icsi2/pgd - mk
° sept '14 - icsi3/pgd - neg
° jan '15 - icsi4/pgd - gn TP
° apr '15 - icsi5/pgd - neg
° okt '15 - icsi6/pgd - zwanger!
http://www.opzoeknaardatbollebuikje.blogspot.be

aprilvis
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 september 2014, 15:17

Re: PGD - clubje (gratis toegang whihiihhihi)

Bericht door aprilvis » 27 september 2014, 10:57

Dag Elien en Deepwater,

ik wist niet dat je in België 6 behandelingen terugbetaald krijgt... Ik ben zelf wel Belgische, maar woon nu al heel wat jaren in Nederland. Hier krijg je maar 3 IVF-behandelingen terug van de verzekering. Volgens mij is de visie hier ook meer van: probeer het eerst maar op de natuurlijke manier; op een keer komt het goed. (dat hebben wij toch vaak te horen gekregen). 9 keer is inderdaad té veel; daarom zijn wij nu in gesprek met een academisch ziekenhuis in Nederland én met Leuven. Dan krijg je meteen een realistischer beeld. Het voelt wat beklemmend dat 'het moet lukken in drie pogingen'. Mijn man heeft een gebalanceerde chromosoomafwijking en blijkbaar hadden alle vruchtjes tot nu toe een ongebalanceerde afwijking. Dat maakt de prognose wat duister, volgens mij. Maar ik geloof dat iedereen hier op dit forum in hetzelfde schuitje zit. Jullie blijven allemaal zo positief en zo af en toe lees je gelukkig dat iemand zwanger wordt! Er is dus hoop!!! Toch wil ik wel even zeggen dat ik de positiviteit van iedereen op dit forum ontzettend knap vind. Ik vrees dat ik nog in de fase van pure paniek zit...
Deepwater, ik hoop met je mee!!!

Liefs
9 miskramen
sept 2014: opstarten PGD-traject

Elmi
Berichten: 60
Lid geworden op: 2 oktober 2013, 21:19

Re: PGD - clubje (gratis toegang whihiihhihi)

Bericht door Elmi » 27 september 2014, 16:46

Dag aprilvis,
Welkom hier in het PGD\PGS clubje!
Ikzelf heb ook een miskraamverleden. Dit wegens een gamma aan genetische afwijkingen bij de vruchtjes. Mijn man en ik hebben zelf geen genetische afwijking, daarmee dat het ook vrij lang geduurd heeft eer dat er een antwoord kwam op onze vragen. Wij hebben ICSI/PGS gedaan in Life, Leuven. PGS screent de embryo's (vóór de terugplaatsing) op de vijf meest voorkomende afwijkingen (dat is geloof ik op chromosoom 13, 15, 18, 21 en 22). We hebben het ongelooflijke geluk gehad dat de eerste poging gelukt is. Ik ben nu 28 weken zwanger, dat wil dus ook zeggen dat het kindje levensvatbaar is. Maar het is pas na de geboorte, als we kunnen zien dat alles (genetisch) in orde is, dat ik helemaal gerust zal zijn (en dan begint het eigenlijk pas...). Ik zou denken dat bij jullie het slaagpercentage hoger zou liggen dan 10 à 15 procent, omdat je blijkbaar wel makkelijk zwanger raakt!
Alleszins, véél succes, véél doorzettingsvermogen en een grote dosis geluk!!
En je mag hier altijd komen meelezen, meepraten, ...

carooken
Berichten: 68
Lid geworden op: 24 januari 2014, 17:56

Re: PGD - clubje (gratis toegang whihiihhihi)

Bericht door carooken » 27 september 2014, 22:13

Eerst en vooral Sarahsaar, ik ben super blij voor jou ! Ik vroeg me al enkele weken af hoe de test was afgelopen... we zijn ongeveer even ver hé in onze zwangerschap... Ik kan ook nog niet helemaal geloven dat het nu aan het lukken is, ik zou zo graag al een paar maand verder zijn, en toch wil ik nu ook wat proberen genieten.

Elmi, fijn dat het nog steeds goed gaat met jouw zwangerschap !

Aprilvis, er zijn inderdaad verschillen tussen België en Nederland qua terugbetaling. Ik hoop dat je zoveel kuren niet nodig hebt. Het is inderdaad zwaar, mentaal en lichamelijk, vooral als de kuren mislukken. Maar het is echt de moeite waard ! En die 10-15 % slaagkansen lijken me wel laag hoor, tegen mij hebben ze ooit 30 % gezegd.

Veel succes. En we hebben ook een geheime facebookgroep met deze mensen, altijd welkom. Als je zin hebt om daar ook mee te praten, geef gerust en seintje en dan word je wel toegevoegd !

Groetjes
Caro

Deepwater
Berichten: 171
Lid geworden op: 23 april 2013, 22:04

Re: PGD - clubje (gratis toegang whihiihhihi)

Bericht door Deepwater » 29 september 2014, 14:41

Zaterdag waren er van de 18 eicellen 12 goed bevrucht. Vandaag heb ik telefoon gekregen dat er 8 goed zijn om door genetica getest te worden! Het is dus ongeveer gelijklopend met mijn vorige behandeling!
Nu kunnen we alleen maar hopen op goed resultaat. Morgennamiddag weten we of er woensdag een TP kan doorgaan of niet ... Zooo spannend weeral! Komaan kleintjes, doe jullie best!
° nov '11 - pilstop
° apr '13 - icsi1 - S*
° mei '14 - icsi2/pgd - mk
° sept '14 - icsi3/pgd - neg
° jan '15 - icsi4/pgd - gn TP
° apr '15 - icsi5/pgd - neg
° okt '15 - icsi6/pgd - zwanger!
http://www.opzoeknaardatbollebuikje.blogspot.be

Deepwater
Berichten: 171
Lid geworden op: 23 april 2013, 22:04

Re: PGD - clubje (gratis toegang whihiihhihi)

Bericht door Deepwater » 30 september 2014, 19:00

En we zijn weer kei hard met onze voetjes op de grond gezet. Er is er maar eentje goed ... Nu nog hopen dat het morgen nog mooi verder deelt. Morgenvroeg bellen ze me om te laten weten of de terugplaatsing door gaat of niet. Zo zenuwslopend ...
° nov '11 - pilstop
° apr '13 - icsi1 - S*
° mei '14 - icsi2/pgd - mk
° sept '14 - icsi3/pgd - neg
° jan '15 - icsi4/pgd - gn TP
° apr '15 - icsi5/pgd - neg
° okt '15 - icsi6/pgd - zwanger!
http://www.opzoeknaardatbollebuikje.blogspot.be

Deepwater
Berichten: 171
Lid geworden op: 23 april 2013, 22:04

Re: PGD - clubje (gratis toegang whihiihhihi)

Bericht door Deepwater » 1 oktober 2014, 19:26

En er is een topembryo terug geplaatst! Zo een last die weer van mijn schouders valt. We hadden het gehoopt, maar toch zat de schrik er goed in dat het niet zou door gaan.
Het is wel een koppigaardje. Ze hadden 2 pogingen nodig om het terug te plaatsen, want de eerste keer was het in de katheter blijven 'plakken'. :-) Hopelijk een echt plakkertje!
° nov '11 - pilstop
° apr '13 - icsi1 - S*
° mei '14 - icsi2/pgd - mk
° sept '14 - icsi3/pgd - neg
° jan '15 - icsi4/pgd - gn TP
° apr '15 - icsi5/pgd - neg
° okt '15 - icsi6/pgd - zwanger!
http://www.opzoeknaardatbollebuikje.blogspot.be

carooken
Berichten: 68
Lid geworden op: 24 januari 2014, 17:56

Re: PGD - clubje (gratis toegang whihiihhihi)

Bericht door carooken » 1 oktober 2014, 21:28

Deepwater,
1 topembryo teruggeplaatst is super, en hij lijkt graag te plakken :-)
maar ik begrijp ook je gedeeltelijke teleurstelling dat er maar eentje overschiet... heel herkenbaar... de statistiek (50 % zieke) is precies in de praktijk niet echt toepasbaar bij de grote meerderheid van ons.

Heel veel succes met de wachtweken...

Kora89
Berichten: 1
Lid geworden op: 7 oktober 2014, 12:27

Re: PGD - clubje (gratis toegang whihiihhihi)

Bericht door Kora89 » 7 oktober 2014, 12:36

Hallo

Ook wij starten binnenkort met pgd..
We zijn in juli langs geweest in Jette voor de eerste testen, in september bericht gekregen dat ze afgerond waren, maar kunnen pas op 14 oktober (eindelijk kan ik ik zeggen nog een week) langs gaan.
Ik vroeg me af, zou het kunnen dat ik dan de volgende cyclus al kan starten? Of zijn de wachtlijsten dan ook nog lang?

Ben wel zenuwachtig omdat ik niet goed weet wat er mij allemaal te wachten zal staan. Heb hier wel al veel opgestoken uit de reacties en jullie ervaringen.
Groetjes
Kora

Butterley
Berichten: 3
Lid geworden op: 4 april 2014, 15:37

Re: PGD - clubje (gratis toegang whihiihhihi)

Bericht door Butterley » 8 oktober 2014, 19:08

Hallo,

Een newby hier.

Mijn vriend en ik zaten normaal gezien in de 'wachtfase' van 3 maanden tot de test klaar is. De 3 maanden zouden normaal deze week verlopen zijn, maar helaas hebben ze gisteren gebeld om te vertellen dat de verwachte 3 maanden, toch 8 maanden zullen worden.. :( (Lang wetenschappelijk verhaal waarom..., I'll spare you the details)

Veel courage aan iedereen die aan't wachten is!

x

Saskia-D
Berichten: 1
Lid geworden op: 8 oktober 2014, 23:51

Re: PGD - clubje (gratis toegang whihiihhihi)

Bericht door Saskia-D » 9 oktober 2014, 0:05

Hallo iedereen,

Fijn om te zien dat we niet alleen zijn in het PGD verhaal. Wij zijn gestart in mei met de behandeling.
Ondertussen 3 pogingen waarvan de laatste nogal dramatisch is geëindigd met een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.
Ik heb een injectie met medicatie gekregen om de zwangerschap stop te zetten, dit is niet gelukt. Een week later toch nog hevige buikpijn en nood tot een dringende ingreep. Dit was vorige woensdag. Nu moeten we drie maand wachten tot aan de volgende poging. We hebben nog 2 embryo's over gelukkig. Die drie maand zijn niet zo slecht want na maanden hormonen en emoties is het wel even genoeg.
In het ziekenhuis altijd de goed nieuws show: " u bent nog maar 29, u hebt een zeer goed profiel om zwanger te worden, een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is het bewijs dat u zwanger kan worden,.."
Het is alleen niet gemakkelijk om zelf altijd zo positief te zijn. Gelukkig heb ik veel steun, wij zijn dan ook zeer open over 'het probleem' ten opzichte van onze omgeving. Ondertussen overal bevallingen, zwangerschappen en baby's in de omgeving. Niet dat ik jaloers ben maar je wilt het zelf toch ook graag en liefst snel. Dat zit er dus nu even niet in.
Ik hoop hier een beetje steun te vinden van vrouwen/koppels in dezelfde situatie.

Groetjes en goede nacht

Saskia

Kelly_86
Berichten: 6
Lid geworden op: 5 juni 2014, 23:49

Re: PGD - clubje (gratis toegang whihiihhihi)

Bericht door Kelly_86 » 9 oktober 2014, 12:51

Hallo Butterley,

Wij zitten momenteel ook in onze 8 maanden wachttijd. Normaal zitten wij nu net op de heflt. Ik ben gestopt met mijn pil om al eens een bloedtest en echo te laten maken maar ik krijg mijn maandstonden maar niet door. Dat zou het wachten toch eens breken van al eens terug te mogen gaan. Hebben ze dat aan jou ook gevraagd? In welk ziekenhuis ben je voor de behandeling?

Voor jou ook veel moed bij het wachten op een volgende stap.

Hi Saskia

Amai op die korte tijd al heel wat te verduren gekregen. Hopelijk kan je weer wat possitieve energie halen de komende maanden. Ik ben zelf 28 en hoor vaak "je bent nog jong". Ook velen die denken omdat je mss geen problemen zal hebben om zwanger te geraken dat het wel direct zal lukken met PGD. Maar we moeten realistisch blijven voor onzelf hé. Bij ons regent het ook geboorte aankondigingen of bevallingen. Niet altijd even makkelijk om te blijven lachen en blij te zijn voor iedereen.

Steun ga je hier zeker en vast vinden!

Vele groetjes
Kelly

Aardbei
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 maart 2014, 10:01

Re: PGD - clubje (gratis toegang whihiihhihi)

Bericht door Aardbei » 10 oktober 2014, 14:57

Hoi allemaal,

Ik heb net mijn 5de poging achter de rug... weer geen terugplaatsing...
We hebben slechts één terugplaatsing gehad op 5 pogingen, ofwel waren er weinig embryo's voor de test, ofwel waren de embryo's genetisch aangetast, ik heb eigenlijk geen hoop meer dat de 6de poging nog wel zal lukken.
We hebben echter 50% kans op een gezond kindje... al lijkt dit toch niet helemaal te kloppen...
Eén terugplaatsing op vijf is echt slopend... en dit terwijl we al 3x spontaan zwanger zijn geweest voordat we met PGD begonnen (2 miskramen en 1 zwangerschapsafbreking door een negatieve vlokkentest)... ik weet niet meer goed wat we moeten doen en ben zo radeloos... we zijn 3 jaar verder zonder resultaat... :cry:

liefs
aardbei

Deepwater
Berichten: 171
Lid geworden op: 23 april 2013, 22:04

Re: PGD - clubje (gratis toegang whihiihhihi)

Bericht door Deepwater » 14 oktober 2014, 6:37

En deze poging was negatief. Zondag mijn regels door gekregen en maandag bevestigd door de bloedname ...
En dan komt er nog eens bij dat we gisteren ons hondje hebben laten inslapen ... Op enkele dagen tijd is het heel snel gegaan. Ik ga ze missen ... Mijn dikke vriend tijdens de behandelingen. Nu gaat het huis maar leeg zijn als ik thuis ben na een pick up, kan ik ze niet meer knuffelen.
Ik voel me momenteel echt een emotioneel wrak. Ik heb niet veel nodig om te beginnen wenen ... :(
° nov '11 - pilstop
° apr '13 - icsi1 - S*
° mei '14 - icsi2/pgd - mk
° sept '14 - icsi3/pgd - neg
° jan '15 - icsi4/pgd - gn TP
° apr '15 - icsi5/pgd - neg
° okt '15 - icsi6/pgd - zwanger!
http://www.opzoeknaardatbollebuikje.blogspot.be

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten