PGD - clubje (gratis toegang whihiihhihi)

Anne-Sophie
Berichten: 3
Lid geworden op: 2 juni 2015, 14:22

Re: PGD - clubje (gratis toegang whihiihhihi)

Bericht door Anne-Sophie » 12 juni 2015, 22:45

Hallo Stefbert,

Wij zijn reeds in behandeling bij dr Thomassetti in Leuven. Wij hebben reeds een lange weg afgelegd, maar onze pgd behandeling is na de tweede keer gelukt. Eerste keer hadden we geen terugplaatsing omdat alle eicelletjes slecht waren. De tweede keer had ik een overstimulatie, maar daardoor hebben we wel geluk gehad. Je ziet...het kan dus allemaal! We hebben ondertussen een gezonde zoon, waar ik nog steeds elke dag zo dankbaar voor ben. Soms kan ik het nog steeds niet geloven. 't Is echt een wondertje. 't Is altijd wel een heel gedoe vooraleer je echt kan starten. Eerst al die onderzoeken, gesprekken, ... Ik werd er zot van. Geduld hebben is een schone deugd, maar pffff...ik kreeg er soms ook horens van. Blijf erin geloven!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

XXX

Joyce92
Berichten: 8
Lid geworden op: 1 september 2015, 18:00

Re: PGD - clubje (gratis toegang whihiihhihi)

Bericht door Joyce92 » 1 september 2015, 18:38

Hoi Anne-Sophie & alle andere lotgenoten ,

Wij gaan ook starten met PGD in Leuven. we hebben op 20 oktober een afspraak bij dr. Karen Peeraer in Diest ( dit ging veel sneller dan in Leuven bij haar, in Leuven kon ik pas 10 december komen ) ...
Het is ons eerste gesprek met haar. Ik verwacht dat ze afspraken zal maken en ons door zal verwijzen voor sperma onderzoek en gyneacologisch onderzoek. Klopt dit ?
Weet jij hoelang die onderzoeken duren en hoelang het dan duurt eer de eerste echte PU kan plaatsvinden ?
Ik weet dat dit bij iedereen ander is maar dan heb ik toch een indicatie :) Waarsschijnlijk is het nog lang maar toch ... kan niet wachten :p
Ik ben enorm zenuwachtig om de weg de we nog af te leggen hebben .. Heb ook vreselijke foto's gezien op internet van een PU... :s
Ik ben 23, heb neurofibromatose ( zelf in een zeer lichte vorm , 50% kans door te geven en je weet nooit in welke zwaarte je kindje het heeft moest het het overerven ) Ik ben nog nooit bij een gyneacoloog geweest dus alles is nieuw voor mij , best wel veel dat er op me afkomt nu en ik weet echt niet wat te verwachten ...
Kan jij me wat info geven ? :)

Dankjewel !
en ik ben heel blij da jullie een lief kindje hebben nu !

Joyce x

Anne-Sophie
Berichten: 3
Lid geworden op: 2 juni 2015, 14:22

Re: PGD - clubje (gratis toegang whihiihhihi)

Bericht door Anne-Sophie » 2 september 2015, 22:11

Hey Joyce,

Spannend als je voor zo'n pgd-weg staat hè. Ik kan over Leuven alleen maar positieve dingen zeggen. Het enige nadeel zijn er vaak de lange wachttijden. Maar zoals je al zei...je kan het ene verhaal moeilijk met het andere vergelijken. Soms heb je ook chance als er net een gaatje vrij komt waardoor alles dan ineens weer in een stroomversnelling gaat. Wij hebben ook wel een aantal maanden moeten wachten op de resultaten van het genetisch onderzoek. Dit hangt er ook vanaf welk genetisch probleem er is natuurlijk. Ik ben daarna ook nog geopereerd aan endometriose waardoor alles nog verder opschoof. Eens de bal aan het rollen was ging alles wel redelijk snel. Bij onze eerste poging hadden we pech omdat alle embryootjes waren aangetast. Poging voorbij en geen terugplaatsing gehad. Al direct mijn volgende cyclus konden we met poging 2 starten omdat er iemand tussenuit was gevallen. Toen hebben we ons eerste zoontje gekregen. Dat hadden wij in de verte nooit durven vermoeden dat dat ineens zo snel zou gaan allemaal. Dus zie...alles kan!! Ondertussen hebben wij een terugplaatsing gehad van ons eerste en meteen ook ons laatste cryo. Ik zit nu in de wachtperiode en hoop zo hard dat er ook nu een wondertje aan het groeien is in mijn buik. Zoniet, moeten we weer helemaal terug van 0 beginnen. Maar...we hebben er al eentje waarvoor we ontzettend dankbaar zijn. Dat sust ons gemoed.
Maar zoals je ziet...alles kan en hoop moet je blijven hebben. Jij bent nog superjong wat ook een enorm voordeel is. Ik hoop je met deze info wat geholpen te hebben. Als je nog dingen wil weten...vuur gerust af!!
En oh ja, die pickup...ik heb dit twee keer gehad en vond dit heel goed meevallen. Ik weet zelfs niet meer hoe het was dus dat is in mijn ogen alleen maar positief :-) Ze doen dit onder sedatie dus ze brengen je in een lichte roes :-)

Héél veel succes alvast!!

Groetjes

Ienemiene
Berichten: 3
Lid geworden op: 6 september 2015, 21:39

Re: PGD - clubje (gratis toegang whihiihhihi)

Bericht door Ienemiene » 6 september 2015, 22:33

Hoi,

Ik vroeg me af of hier iemand in behandeling is in het life centrum
In Leuven voor Pgd? Wij zijn afgelopen woensdag op gesprek geweest en alles verliep heel vlot! Misschien iets te vlot? We mochten meteen bloed laten nemen en onze test zou in november klaar zijn. , waardoor we half november een pick Up zouden kunnen doen . Nu hoor ik eigenlijk alleen maar heel negatieve ervaringen de laatste dagen over het Life centrum. Ik bel dus een beetje in paniek aan het slaan, en vraag me af of ik niet beter heel de boel zou afblazen? Ik hoop dat er hier nog mensen ervaringen hebben met life centrum ...

Elizabet
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 oktober 2015, 19:38

Re: PGD - clubje (gratis toegang whihiihhihi)

Bericht door Elizabet » 19 oktober 2015, 19:52

Hey,

De vraag is hier waarschijnlijk ooit al gesteld maar ik vind het niet direct terug: Hoelang duurde het bij jullie eer de test ontwikkeld was?
Wij zijn vorig jaar in december de eerste keer op gesprek geweest is Jette bij de professor voor genetica en bij de vruchtbaarheidsdokter. Pas na 7 maanden (juli) hadden we een volgende afspraak waarop we te horen kregen dat aangezien ik 8 jaar geleden een depressie heb gehad, we voor een ethische commissie moesten komen. Na heel wat gesprekken en verslagen hebben we vrijdag groen licht gekregen om door te gaan. Nu is het wachten tot we weer op afspraak kunnen gaan en daarna moet de test nog ontwikkeld worden.
Kan iemand mij een idee geven van hoelang het nog wachten is tot we eindelijk aan de behandelingen kunnen beginnen?

Groetjes!

Joyce92
Berichten: 8
Lid geworden op: 1 september 2015, 18:00

Re: PGD - clubje (gratis toegang whihiihhihi)

Bericht door Joyce92 » 21 oktober 2015, 9:04

Hoi Elizabet !

Wanneer je test juist klaar is hangt af van welke genetische afwijking je juist hebt .
Ik heb nf1 ... Onze test zou bijna klaar moeten zijn (ongeveer 2 maanden zeiden ze ons )maar ik en mijn partner moeten nog heel wat onderzoeken laten uitvoeren ... 10 december hebben we een nieuwe afspraak en ondertussen laten we al die onderzoeken doen , nog veel ziekenhuis bezoeken in tussentijd .
10 december krijgen we alle resultaten en is ons dossier ook op medische staf geweest . Onze test zou dan zeker klaar zijn zodat we dan ook stilaan kunnen opstarten !
Wij hadden eind augustus ons allereerste gesprek met mijn arts van men erfelijke aandoening ... toen hebben we gezegd dat we graag aan een kindje wilden beginnen . Direct bloedafname gebeurd en week later hebben mijn ouders bloedstaal opgestuurd . Bij ons gaat het dus allemaal best wel vlot . Ik ga in gasthuisberg leuven . En kan veel in az diest laten doen want gynea van leuven zit daar ook en daar kan je zeeeeer snel terecht .

Hopelijk gaat alles vlot vooruit bij jullie !
Ik weet hoe stressvol en spannend alles is en dat het niet vooruit gaat ...

Liefs , Joyce

Me1986
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 oktober 2015, 14:49

Re: PGD - clubje (gratis toegang whihiihhihi)

Bericht door Me1986 » 21 oktober 2015, 14:54

Dag lotgenoten,

Ben nieuw op dit forum.
Wij hebben genetica afspraak gehad en bevestiging van negatief gen gekregen.
We gaan naar Leuven moeten gaan en hebben tot nu toe super uitleg gekregen.
Heb enkel wel wat praktische vragen...
De dagen dat je op afspraak moet, krijg je dan van hen attest voor afwezigheid? Alle doktersbriefje zoals we zeggen?
Of moet je gier telkens verlof voor opzetten bij preonderzoeken?
Moet je eerste halfjaar voor ontwikkeling van genetische test regelmatig op Onderzoeken? Hoe vaak per maand ongeveer?
Of moet je dan gelijk al testen van fertiliteit ondergaan?

Bedankt voor jullie reactie en veel succes aan iedereen die al in procedure zit!

Joyce92
Berichten: 8
Lid geworden op: 1 september 2015, 18:00

Re: PGD - clubje (gratis toegang whihiihhihi)

Bericht door Joyce92 » 22 oktober 2015, 11:14

Hey Me1986 ,

Ik ga ook in Leuven ! Ga jij in life of in gasthuisberg ?
Ik in Gasthuisberg , voor erfelijkheid ben ik bij dr Legius ... Hij stuurde ons door nr dr Karen Peeraer, zij is fertiliteitsarts in lufc (leuvens universitair fertiliteits centrum) ... Ik ben dinsdag bij haar geweest op eerste gesprek . Wij zijn in Diest op gesprek geweest omdat we daar veel sneller bij haar terecht konden dan in Leuven zelf . Is echt geen probleem want alles komt in je dossier van Leuven te zitten en afspraken maak je ook via Leuven . Vooronderzoeke laat ik ook in Diest doen , kan perfect . Enkel de ivf en pgd moet in Leuven gebeuren . Ik heb een attest gekregen dat ik dinsdag op raadpleging ben geweest bij haar van ...u tot ...u . Dit is echter geen ziektebriefje . :( Ik werk al opvoedster bij mensen met een beperking en ben dus bediende ... onbetaald verlof bestaat bij ons niet dus ik kreeg gisteren van de personeelsdienst te horen dat ik maar naar het ziekenhuis moet gaan als ik niet moet werken ... ik zei dat dat niet altijd lukt . Dan moest ik maar verlof of overuren opnemen ...of aan dokter een echt ziektebriefje vragen waar op staat dat ik werkonbekwaam was ... maar weet niet of ze dit willen schrijven . .... wel moeilijk want als er al veel collega's verlof hebben kan ik niet wegvallen ... ik voel me onbegrepen en heb gisteren dan ook veel geweend en me slecht gevoeld ... alsof het allemaal al niet moeilijk genoeg is ... doen ze op werk ook nog een lastig ... ik probeer het van me af te zetten maar is moeilijk ... ik denk bij mezelf nu dat een kindje voor ons het allerbelangrijkste is en dat ik gewoon doe wat ze vragen opt werk ... verlof en overuren opnemen ... ben boos geworden want al mijn verlof staat al ingepland en overuren heb ik momenteel niet ... wat moet ik dan doen ? ... dus nu laat ik geplande verlofdagen vallen om naar ziekenhuis te kunnen ...
Ik hoop dat ze bij jou meer begrip hebben .
Ik raad wel aan om eerlijk te zeggen op werk dat je met pgd bezig bent .

Ik hoop dat we hier nog wat van elkaar horen en steun kunnen zijn voor elkaar .

Liefs , Joyce (23, ik heb neurofibromatose type 1)

Joyce92
Berichten: 8
Lid geworden op: 1 september 2015, 18:00

Re: PGD - clubje (gratis toegang whihiihhihi)

Bericht door Joyce92 » 22 oktober 2015, 11:27

Me 1986 ,

Prof. Legius heeft bij ons bij gesprek al bloed getrokken en bloed van mijn ouders hebben we opgestuurd om de test te ontwikkelen.
Nu heeft Dr. Peeraer ook bloed getrokken voor infectieziekten na te kijken(ookal hebben we die normaal niet) en bloedgroep ed. (Ookal weet ik die)
Binnekort moet ik bij huisarts bloed laten trekken tussen dag 2 en 5 van mijn menstruatie , is voor hormonale bloedname en te kunnen zien hoeveel hormonen ik zal moeten nemen bij de effectieve opstart ....Nu moet ik binnekort een transvagine echo en een HyFoSy laten uitvoeren ... dat is pas om 17u dus kan ik nog een vroege gaan doen . Transvaginale echo is voor afwijkingen aan eierstokken, eileiders, baarmoeder of bekken op te sporen (ookal is dit niet ons probleem en is wss alles in orde toch moet je alles laten onderzoeken) HyFoSy = hysterosalpingo-Foam-sonography = doorgankelijkheid van eileiders controleren . Met spuit dat een foam oplossing doorheen je eileiders en als met dat ziet bewegen tot in je buikholte dan zijn ze goed doorgankelijk.
Verder moet mijn vriend een spermastaal afleveren . Je mag het gewoon binnenbrengen maar moet binnen 30min a Max 60 min na afname in ziekhuis zijn en omdat wij nogal ver wonen gaat hij het gewoon in het ziekehuis afnemen ...
Op 10 december hebben wij terug een afspraak bij Dr. Peeraer en dan zijn de uitslagen van alles er en zijn we op medische staf besproken ... hopelijk krijgen we dan groen licht om echt te starten met hormonen en pgd behandeling zelf !

Groetjes

Me1986
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 oktober 2015, 14:49

Re: PGD - clubje (gratis toegang whihiihhihi)

Bericht door Me1986 » 22 oktober 2015, 22:37

Hey Joyce,

Dat is echt wel erg op je werk hè... Amai, ben ik blij met reactie bij ons...
Ik werk in een iets kleiner bedrijf. Dus allemaal wat gemoedelijker.
Zo een opmerkingen komen denk ik alleen van mensen die in het algemeen nog niet veel hebben meegemaakt.
Alsof we ervoor kiezen om bepaalde genen in ons lichaam te krijgen die slecht zijn voor onszelf en onze kinderen... Man man toch...
Heb daarstraks ook gesprek gehad met mijn baas en heeft me wel wat gerust gesteld.
Hij vertelde onmiddellijk dat hij het begreep en dat we alles moesten doen ervoor.
En toen ik dan zei, en mijn werk, dan moet de rest maar een tandje bijsteken :).
Had een slechtere reactie verwacht allesinds, collega's hadden mij beetje bang gemaakt, hoop dat begrip zo blijft natuurlijk en ook van collega's...
Jij werkt mss in een groter bedrijf? Of ja, zorgcentrum wss.
mijn man heeft brca2 gen, dominante vorm.
50% kans op overdraagbaarheid, hoge kans op kanker voor een meisje...
Wij zijn bij dokter Peeters voor genetica geweest in Genk - is ook dokter van Leuven gasthuisberg en hebben nu gevraagd voor de gegevens om afspraken te beginnen plannen in Leuven.
Zijn daarstraks in Genk bij fertiliteit geweest en deze verzekerde ons ook dat we veel onderzoeken bij hen kunnen doen, gelukkig :). Want voor ons is Leuven toh gemakkelijk een uur.

Bedankt ook voor je reactie Joyce!

Me1986
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 oktober 2015, 14:49

Re: PGD - clubje (gratis toegang whihiihhihi)

Bericht door Me1986 » 22 oktober 2015, 22:39

Nog even snl een vraagje, kan je dan ook geweigerd worden na de testen?

Joyce92
Berichten: 8
Lid geworden op: 1 september 2015, 18:00

Re: PGD - clubje (gratis toegang whihiihhihi)

Bericht door Joyce92 » 23 oktober 2015, 15:44

Die testen dienen er bvb voor dat als zaadcellen bv slechte kwaliteit zijn dat ze dan een andere techniek toepassen of stel er is iets mis met baarmoeder dat ze dan eerst operatie doen ofzo ... dat ze niet na 4 pogingen die mislukt zijn niet opeens zeggen: ah tjiens , de zaadkwaliteit is niet goed ... als we dat op voorand hadden geweten dan hadden we het zo gedaan en dan ben je geen 4 pogingen kwijt voor iets wat vooraf vermeden had kunnen worden ... Ze willen gewoon niet dat je pogingen opdoet en dan achteraf ze er achterkomen dat het te voorkomen was door een bepaalde test of behandeling . Snap je ? :)

Twas de personeelsdienst die zo deden .
Ik heb nu een gesprek met onze algemeen directeur aangevraagd waarin ik ga vragen of ik onbetaald verlof mag nemen .
Ja ik werk ik grote voorziening maar in team van 6 collegas voor 1 leefgroep ... dus stel dat er al 2 andere collegas verlof hebben is het moeilijk dat ik ook wegval .
Ik hoop dat ik goedkeuring krijg voor onbetaald verlof . Bij ons opt werk moet je daar een gegronde reden voor opgeven .
Mijn vriend krijgt het allesinds wel op het werk .

Groetjes & veel succes .

Me1986
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 oktober 2015, 14:49

Re: PGD - clubje (gratis toegang whihiihhihi)

Bericht door Me1986 » 23 oktober 2015, 16:18

ah oké, bedankt voor de snelle reactie :).
wij hebben al testen gehad van zaadcellen - een was slecht, tweede al veel beter (bijna normaal),
dus dat valt wel mee al gelukkig :). zou met gewone IVF volgens arts zeker gekund hebben...
welke testen moet je eigenlijk als vrouw doen behalve het gewone uitstrijkje?
doen ze in leuven automatisch al andere testen behalve de bloedtesten?

Hopelijk valt het gesprek met de algemene directeur dan wel wat beter mee...
want dat is toch ook geen manier van doen zo voor u.
En allé, mijn mening, dat lijkt met toch wel een gegronde reden hé!
en onbetaald verlof is ook niet echt een goede oplossing... kost zo al redelijk wat geld allemaal...

Groetjes en hou me op de hoogte van uw werkgever hé.

groetjes

Kellypgd
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 oktober 2015, 8:47

Re: PGD - clubje (gratis toegang whihiihhihi)

Bericht door Kellypgd » 27 oktober 2015, 9:26

Hallo allemaal,

Het doet mij deugd om hier te lezen dat ik niet alleen ben met het hele pgd gebeuren. In mijn omgeving lijkt iedereen zo vlot en probleemloos kinderen te krijgen ( 3 zussen met allemaal kinderen :) ). Mijn vriend heeft een erfelijke aandoening die veel erger doorgegeven kan worden. Helaas hebben we dit al moeten ondervinden toen ik in december 2014 onverwachts zwanger ben geworden ( niet gepland want we stonden al op de wachtlijst voor kennismakingsgesprek ih fertiliteitscentrum van Leuven) de zwangerschap doorgezet en na een vlokkentest op 13 w een positieve uitslag :cry: ons babytje (meisje) bleek drager te zijn. hebben toen op doktersadvies een zwangerschapsonderbreken laten doen.. het zwaarste wat ik ooit heb moeten doorstaan. Ik keek er al zo naar uit om mama te worden en voelde me zo onbegrepen.. Na een emotionele periode zijn we nu begonnen met de behandeling. Alle vooronderzoeken zijn achter de rug (alles viel reuzegoed mee). Ik ben vandaag begonnen met de neusspray suprafact en 7 november starten de inspuitingen. Ik hoop dat de bijwerkingen gaan meevallen want als ik de bijsluiters lees moet ik me aan het ergste verwachten :shock:

Hoopvolle grtjes aan jullie allen!
Laatst gewijzigd door Kellypgd op 29 oktober 2015, 9:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Joyce92
Berichten: 8
Lid geworden op: 1 september 2015, 18:00

Re: PGD - clubje (gratis toegang whihiihhihi)

Bericht door Joyce92 » 27 oktober 2015, 10:52

Hey kelly ,

Ik ben ook in Leuven in behandeling .
Duurde het bij jullie lang tussen de onderzoeken , de test die klaar was en het beginnen met de neusspray ?
Ik neem nu nog gewoon de anticonceptiepil .
Nu zijn we alle onderzoeken aant doen en al van augustus is ons bloed en dat van mijn ouders binnen voor de genetische test te maken.
10 december zijn alle onderzoeksresultaten binnen ... en is hopelijk onze test ook klaar ... ik hoop dan ook te kunnen starten maat weet niet hoe dat zit aangezien ik nog aan de pil ben ...
Ik heb trouwens ook NF in een heel lichte vorm maar ook wij willen dit niet doorgeven of voor die keimoeilijke en harde beslissing die jullie hebben moeten maken ... is niet makkelijk geweest voor jullie denk ik .
Ik wens jullie veel succes en geluk !

Liefs .

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten