PGD - clubje (gratis toegang whihiihhihi)

Kellypgd
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 oktober 2015, 8:47

Re: PGD - clubje (gratis toegang whihiihhihi)

Bericht door Kellypgd » 28 oktober 2015, 8:44

Hey Joyce,
Bij ons hebben de vooronderzoeken toch ongeveer een half jaar in beslag genomen, ook wel omdat er de vakantieperiode tussen zat hebben we soms wat langer moeten wachten. Voor mij kon het allemaal niet snel genoeg gaan, dus al dat wachten is dan ook frustrerend geweest hier.. ze hebben ons uitgelegd dat er maar 3 koppels per week kunnen starten met PGD omdat het fertiliteitscentrum vrij intensief de koppels moeten opvolgen.. er hangt veel af van de wachtlijst denk ik.. ik hoop dat je snel alle resultaten hebt en dat jullie ook kunnen beginnen. Ik heb de anticonceptiepil 2 maanden moeten innemen en nu nog 3 pillen innemen.. ook al ben ik nu begonnen met de neusspray. Maar als het zover is bij jullie krijgen jullie wel de volledige uitleg, ik wordt trouwens heel goed begeleid Door Heidi van het fertiliteitscentrum.
Ook voor jullie veel succes! Allemaal toch spannend hè..

LejlaR
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 november 2015, 11:34

Re: PGD - clubje (gratis toegang whihiihhihi)

Bericht door LejlaR » 16 november 2015, 11:46

Hallo iedereen,

Even onze situatie schetsen :)
Wij hebben een zoontje van bijna 2,5jaar die er op de "natuurlijke" wijze is gekomen, vader is drager van
NF type 1. (Lichte vorm)
Omdat we daar nooit voldoende over geïnformeerd waren ," lees verkeerde informatie " hebben wij er nooit bij stil gestaan om voor PGD te kiezen.
Na 20weken zwangerschap werd ik doorgestuurd naar Leuven voor verdere onderzoeken naar het hartje van onze ongeboren zoon (dit omdat ik een aangeboren hartafwijking had)
Alles was in orde maar de professor in Leuven raadde ons aan om toch eens een gesprek bij genetica aan te vragen, omdat het volgens hem toch ernstiger was dan dat wij dachten.
En toen kwam de klap.. Ondertussen was ik al ruim 20 weken zwanger en was het bang afwachten...
Ondertussen hebben wij onze zoon die tot hier toe geen enkele verschijnselen heeft voor nf1!

Maar nu willen wij graag een 2de kindje, en dit gaan we natuurlijk niet opnieuw proberen zonder PGD.

In Leuven zijn er testen gedaan bij mijn man, toen ik zwanger was dus alles is reeds vastgesteld
Nu hebben wij op 2/12 onze eerste afspraak in Leuven, spannend!!

Wat kan ik hiervan verwachten?
Ik ben ondertussen ook gestopt met de pil (wij gebruiken dan uiteraard een condoom) , dit omdat ik denk dat het niet slecht is om al te stoppen met de pil?

Bedankt voor de eventuele reacties :)
Groetjes

Mira85
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 december 2015, 11:40

Re: PGD - clubje (gratis toegang whihiihhihi)

Bericht door Mira85 » 23 december 2015, 14:54

Hallo allemaal,

ik kom me even aanmelden bij dit clubje. Hoera :wink: !

Even voorstellen: Ik ben Mira, 30 jaar. Samen met mijn partner heb ik al een natuurlijk verwekt zoontje van 2 jaar oud. Vorig jaar heb ik te horen gekregen dat ik drager ben van een mutatie aan het CHEK2-gen, waardoor ik grotere kans heb op borstkanker. Op basis daarvan hebben we beslist om in het pgd-traject te stappen voor een broertje of een zusje.

In oktober 2014 heb ik contact opgenomen met UZ Brussel. In december konden we langsgaan. De testontwikkeling duurde langer dan gepland. De test was pas af in oktober/november 2015, dus heeft ruim 10 maand geduurd. Deze maand dan een eerste poging ondernomen.

En net het deksel op de neus gekregen: we hadden 5 eicellen, alle 5 bevrucht en goed doorgegroeid, alle 5 getest, maar helaas ook alle 5 aangetast. Toch even een klap in het gezicht. Nu is het wachten op een volgende afspraak voor nabespreking en nieuwe startdatum. Nog maar eens wachten dus ...

marielle1980
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 januari 2016, 18:29

Re: PGD - clubje (gratis toegang whihiihhihi)

Bericht door marielle1980 » 24 januari 2016, 18:38

Hallo allemaal,

Ook ik zit in het traject pgd/icsi
Het valt me allemaal best wel zwaar, en vind het fijn om met lotgenoten te praten, vandaar dat ik een besloten groep heb aangemaakt op Facebook.
Wie dit ook erg fijn vind is welkom, we hebben al een paar leden
Je kunt ons vinden: pgd nederland

Wie weet spreken we je daar

Groetjes Marielle

Lindajo
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 februari 2016, 16:24

Re: PGD - clubje (gratis toegang whihiihhihi)

Bericht door Lindajo » 17 februari 2016, 16:29

Hoi hoi

Ik ben pas net op deze site terecht gekomen maar is dit groepje nog actief ?

Groetjes Linda

kerolaajn
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 februari 2016, 16:02

Re: PGD - clubje (gratis toegang whihiihhihi)

Bericht door kerolaajn » 25 februari 2016, 16:14

Dag dames
Eerst en vooral wil ik even zeggen dat het erg fijn is om jullie ervaringen te kunnen lezen. Er is op het internet erg weinig te vinden, dus ik ben dankbaar voor dit forum!
Een jaar terug werd bij mij vastgesteld dat ik drager ben van het BRCA1-gen. Dat betekent dus dat ik een vrij hoge kans heb op borst- en ovariumkanker. Ik denk erover na om op termijn over te gaan naar preventieve heelkunde, maar eerst en vooral wil ik aan mijn kinderwens werken! Mijn partner en ik hebben ervoor gekozen om ook het pgd-traject te bewandelen. Ik heb al een dochter uit een vorige relatie en was toen nog niet op de hoogte van het gen. Het is dus goed mogelijk dat zij ook draagster is van het gen. Dat zullen we pas weten als ze meerderjarig is. (er is namelijk geen verhoogd risico om die kankers te ontwikkelen bij kinderen) Om het voor een volgend kindje echt te kunnen uitsluiten, hebben we dus voor pgd gekozen.
We gingen ondertussen al enkele keren langs in UZ Jette en kunnen weldra starten. Eigenlijk wacht ik nu op de eerste dag van mijn cyclus en dan zijn we vertrokken...
Ik probeer me er zo weinig mogelijk vragen bij te stellen en hoop dat alles vlot gaat. Ik ben wel bang van de inspuitingen, de hormonen, de pick-up en noem maar op. Het wordt op de tanden bijten he? Goed dat ik hier ook veel positieve verhalen lees. Tot binnenkort!

Bieke600
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 september 2016, 12:49

Re: PGD - clubje (gratis toegang whihiihhihi)

Bericht door Bieke600 » 28 september 2016, 13:09

Hoi allemaal,

Ik sluit me ook aan. Bij ons is de pgd-test net klaar en wij zijn nu wachtende op een eisprong zodat we eraan kunnen beginnen. Ik zit door dat extra x-chromosoom in de pre-menopauze en heb daardoor nog maar heel weinig eitjes. Laatste menstruatie dateert van mei 2016, dus van zodra er een eisprong komt gaan ze icsi doen. Fijn dat ik op dit forum jullie ervaringen kan lezen. Psychologisch is het toch niet makkelijk allemaal en ik hoop echt echt dat ik nog een eisprong zal krijgen. Anders zijn we aangewezen op eiceldonatie...

PGD - lijstje
klavertje4(elske)(34j)(drager slecht gen )5pu's en 2tp - wacht op 6de pu september
Rose - 24j - Vriend heeft erfelijke ziekte - Start September
Domi - 30j - Man heeft transloctie chromosoom (erfelijk dus) - 1pu en 1 tp + 1 middelmatig - miskraam - wacht op gyn bezoek
Joke - 25 jaar - drager slecht gen - 1 miskraam - zit in wachttijd van 1 jaar vooraleer de officiele start van PGD
Bieke - 32 jaar - x-chromosoom teveel - PGD-test net klaar en starten van zodra mijn bloedwaarden goed zijn

Veerletje12
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 oktober 2016, 23:57

Re: PGD - clubje (gratis toegang whihiihhihi)

Bericht door Veerletje12 » 16 oktober 2016, 0:02

Hallo allemaal,

Ik sluit mij ook aan bij het clubje. Zoek al een tijdje naar lotgenoten, zodat ik alles van me af kan schrijven bij mensen die echt begrijpen wat het inhoudt. Gelukkig (schoon)ouders een grote steun, maar toch anders, he :)
Ik heb een DNA afwijking, syndroom heet BOR, het is een verzameling van aandoeningen van het gehoor, luchtwegen en nieren. Ik ben zelf slechthorend, als gevolg van de afwijking, gelukkig verder geen klachten. Mijn vriend en ik willen het risico niet nemen dat ons kindje wel aandoeningen krijgt aan de luchtwegen of nieren, vandaar het pgd traject.
Volgende week donderdag ons eerste gesprek in Maastricht! Vind het ontzettend spannend, allemaal...

secondwish85
Berichten: 91
Lid geworden op: 7 februari 2017, 9:36

Re: PGD - clubje (gratis toegang whihiihhihi)

Bericht door secondwish85 » 9 februari 2017, 12:17

Hallo iedereen,

Ik zou me graag aansluiten bij jullie groepje, al weet ik niet of dit forum nog erg actief is?

Even voorstellen: ik ben 31 jaar, en wij zijn bezig voor een 2de kindje via UZ Jette. Mijn man heeft ook een genetische afwijking die we absoluut niet willen doorgeven aan onze kinderen (is al heftig genoeg dat man deze heeft), 50% overdraagbaar.
In 2014 hebben wij een heel succesvolle eerste ICSI achter de rug, deze heeft ons een dochtertje opgeleverd en nog 2 gezonde cryo's.
Intussen zijn we een half jaar bezig voor een broertje/zusje maar het lijkt veel minder vlot te lopen dan de eerste keer.
de 2 cryo's hebben het niet gehaald (omdat ik plots een heel dun baarmoederslijmvlies heb) en ook ICSI 2 was een teleurstelling: ik had 16 eicellen, waarvan 13 rijpe, 9 bevrucht. maar liefst 8 van de 9 hadden hadden het slechte gen! het ene gezonde embryotje heeft dag 5 niet gehaald, dus geen terugplaatsing voor ons. We zouden graag volgend emaand starten met ICSI 3, en zou het leuk vinden om dan wat steun te vinden bij lotgenoten. Ik hoop dan ook dat iemand nog meeleest bij dit onderwerp :)

groetjes

Elien_89
Berichten: 25
Lid geworden op: 19 juli 2014, 22:32

Re: PGD - clubje (gratis toegang whihiihhihi)

Bericht door Elien_89 » 25 februari 2017, 11:54

Hallo dames, dit groepje is niet meer zo actief omwille van het feit dat we een besloten facebookgroepje hebben. Indien je zou willen meepraten met ons mag je gerust een messenger berichtje op Facebook sturen naar Allaert Elien. Met de vraag of ik je wil toevoegen aan Pgd groepje

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten