PGD - clubje (gratis toegang whihiihhihi)

Plaats reactie
klavertje4
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 januari 2010, 15:15

Bericht door klavertje4 » 7 augustus 2010, 11:25

****
Laatst gewijzigd door klavertje4 op 9 februari 2012, 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Anks
Berichten: 461
Lid geworden op: 19 maart 2010, 10:26

Bericht door Anks » 9 augustus 2010, 11:20

Hey Elske, wat vervelend zeg, net nu je weer gaat starten. 't Is inderdaad stresserend, die PGD, je bent meteen ongerust als er iets niet gebeurt zoals je 't verwacht... Hopelijk zijn ze er intussen doorgekomen?

Ik heb vanmorgen nog eens een telling gehad, en 'k denk dat ik nog wat langer geduld ga moeten oefenen. Ik heb veel follikels, maar ze groeien niet allemaal even goed door. Hopelijk doen ze nog een groeispurtje de komende dagen!

groetjes, Anks

klavertje4
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 januari 2010, 15:15

Bericht door klavertje4 » 9 augustus 2010, 12:22

****
Laatst gewijzigd door klavertje4 op 9 februari 2012, 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.

sdb

Bericht door sdb » 10 augustus 2010, 10:05

Dag lieve collega PGD-ertjes!

Hey Elske, wat stressy moet het geweest zijn voor je! Die datum is inderdaad een stressgevend ding hé! En dan zeggen ze: probeer zoveel mogelijk stress te vermijden.... Ben blij dat het eindelijk zo ver is voor je, deze keer heb je echt lang moeten wachten hé om te kunnen starten. Heb je al een datum nu?

@ Anks: Ik had vorige keer net hetzelfde voor! Massas foliekels maar ze groeiden niet allemaal even goed door.... maar als t je gerust kan stellen: ik kreeg wat langer stimulatie en alles is in orde gekomen toen.

@ Elske: je ziet schat: die vaste datum is heus niet zooo vast hoor, van mij duurde de stimulatie langer dan voorzien en ze passen dat in hoor, ze willen dat zoveel mogelijk vermijden maar het is niet écht een probleem!!!

Ik duim voor jullie hé, ikke moet donderdag voor bloed en echo. Kvoel de eierstokken al uitzetten, hopelijk goed teken hé!

Groetjes en kus,
Sofbru

miekske
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 augustus 2010, 11:35

Bericht door miekske » 10 augustus 2010, 11:40

Hallo allemaal,

Eindelijk een forum gevonden waar er meerdere mensen in het PGD traject zitten! Mag ik me hier aansluiten?
Ik en mijn vriend zitten in een TESE/ICSI/PGD traject vanwege de erfelijke ziekte van mijn vriend. (FAP)
Toen hij 16 jaar was heeft hij een darm operatie gehad waardoor hij geen ejaculatie meer heeft. Dus dat komt er ook nog eens bij, vandaar de TESE.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen. Ze zijn voor ons nu de testen aan het ontwikkelen en dit gaat volgens Brussel ongeveer 6 maanden duren. Als het goed is zullen deze dus rond december klaar zijn.
Tis nog even afwachten voor ons dus, maar erg spannend allemaal. Is er hier iemand die ervaring heeft met PGD voor de ziekte FAP?

Groetjes Miekske

klavertje4
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 januari 2010, 15:15

Bericht door klavertje4 » 10 augustus 2010, 12:30

****
Laatst gewijzigd door klavertje4 op 9 februari 2012, 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Anks
Berichten: 461
Lid geworden op: 19 maart 2010, 10:26

Bericht door Anks » 10 augustus 2010, 13:51

Hey Miekske, amai, er bestaan meer erfelijke ziekten dan ik me ooit kan inbeelden. 'k Heb ook nog nooit van FAP gehoord.

Het ontwikkelen van de test duurt inderdaad wel even. Uit mijn ervaring weet ik dat je je best niet te hard vastpint op een bepaalde datum/maand. Bij ons zeiden ze eerst drie à vier maanden. Na twee maanden lieten ze ons schrikken door te zeggen dat ze toch nog 6 maanden extra zouden nodig hebben, en 1,5 maand later was de test plots tóch klaar :roll:

Bij ons gaat de PGD om het uitsluiten van het gen voor erfelijke borst- en eierstokkanker...

Groetjes, Anks

Anks
Berichten: 461
Lid geworden op: 19 maart 2010, 10:26

Bericht door Anks » 10 augustus 2010, 15:50

En nu wordt het pas écht spannend: ik kreeg net bericht, 'k heb PU op donderdag!

sdb

Bericht door sdb » 10 augustus 2010, 16:23

GOGOGO Anks!!!

Hebben ze een aantal foliekels gegeven? Ik ga keihard duimen hoor donderdag! Waar ga jij weer? In Brussel?
Ik zit donderdagochtend voor echo in Leuven.... toitoitoi hé meid!

klavertje4
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 januari 2010, 15:15

Bericht door klavertje4 » 10 augustus 2010, 18:20

****
Laatst gewijzigd door klavertje4 op 9 februari 2012, 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Rose
Berichten: 404
Lid geworden op: 1 mei 2010, 15:59

Bericht door Rose » 10 augustus 2010, 20:34

hey miekske, welkom hier. Wij zijn ook bezig met pgd en waarschijnlijk ook met TESE.
Mijn vriend heeft een erfelijke ziekte. We zijn in behandeling in Jette en mogen in september starten met de behandeling. In maart zijn we bij genetica geweest en in juni was onze test klaar, dan startdatum gekregen: september. Een gevolg van van de ziekte is dat mijn vriend zijn sperma super slecht is. De gyn zei ons al rekening te houden met donor...
Op de dag van de pu moet hij een potje vullen en als ze daar niet genoeg in vinden gaan ze die dag een TESE doen bij hem!

Anks veel succes donderdag! Sdb ook succes donderdag met je echo! duimen voor jullie!

Elske succes met de pil, het aftellen tot september kan beginnen he!

Groetjes rose

miekske
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 augustus 2010, 11:35

Bericht door miekske » 11 augustus 2010, 2:50

Hoi Anks,

Wat spannend donderdag de PU!! Heel veel succes! Is dit je eerste behandeling voor jullie?

Hoi Rose,

Dan zijn jullie genetische testen best snel gemaakt zeg!
Mag ik vragen voor welke aandoening dit is?
Wij zitten ook in Jette en krijgen dezelfde behandeling als jullie. Ze gaan eerst proberen of er in het potje enkele goede zaadcellen te vinden zijn op de dag van de PU. Zo niet dan doen ze terplekke een TESE.

Hoop echt dat het niet te lang duurt voor onze testen klaar zijn...Wij hadden zelf al een genetisch rapport waarin de genmutatie bij mijn vriend opgespoort is. Hadden jullie dit ook?

Oja, voor diegenen die niet weten wat FAP is: Familiaire Adenomateuze Polyposis. Dit is een dominant overerfelijke ziekte waarbij vaak al op jonge leeftijd de dikke darm vol met honderden poliepen zit. Onbehandeld geeft dit 100% kans op dikke darmkanker. (Mijn vriend had dit op 16 jarige leeftijd en heeft een zware operatie gehad waarbij de gehele dikke darm is verwijderd.)

Iedereen succes met alles!
Groetjes Miekske

sdb

Bericht door sdb » 11 augustus 2010, 10:18

Hey Miekske,

Van mij is het de tweede behandeling. Vorige keer ging het niet zo goed, maar de hormonen waren toen nog niet super afgesteld op mijn lichaam (blijkbaar heb ik iets meer nodig dan de gemiddelde vrouw)....

Van mij gaat het om Autisme dat bij jongens dominant doorgegeven wordt (ik ben drager). Wij hebben dus bij jongentje 50% kan op autistisch kindje. Bij een meisje is de kans minimaal, ze is er wel en ook nog iets hoger dan anders maar vééééél kleiner dan als het een jongentje is.

Ik hoop echt voor jullie dat de test snel klaar is en dat jullie vlug kunnen starten! En ik duim extrahard als je moet gaan voor PU dat er voldoende goeie zaadcellen zijn hé bij je ventje!

groetjes,
Fie

Anks
Berichten: 461
Lid geworden op: 19 maart 2010, 10:26

Bericht door Anks » 11 augustus 2010, 15:35

Hey iedereen

't Is inderdaad mijn eerste behandeling, dus ook de allereerste PU morgen. Wat mij betreft mag het ook ineens de laatste zijn :wink: 'k Ben er niet bang voor, maar wel lichtjes zenuwachtig.

Ik heb geen idee van het exacte aantal follikels. Ik had er bij de laatste echo toch ook een paar in de eierstok met de cyste, dus waarschijnlijk zijn 't er meer dan de tien die ik hier vroeger vermeldde. Maar 'k hoef het exacte aantal ook niet per se te weten, want dan ben ik misschien teleurgesteld als ze niet allemaal een eicel opleveren. En dat is uiteindelijk wat telt hé, het aantal goede eicellen...

groetjes, Anks

valentine0409
Berichten: 343
Lid geworden op: 19 mei 2010, 20:47

Bericht door valentine0409 » 11 augustus 2010, 20:53

Hallo,

Ondanks dat ook wij al een tijdje bezig zijn met PGD is dit nu pas mijn eerste berichtje.
Enkele jaren terug had ik een eerste PGD behandeling met een overstimulatie (boven de 70eicellen). Een stukgelopen relatie leidde tot geen terugplaatsing.
In januari ben ik met mijn huidige vriend langsgegaan in Jette. Van 16eicellen, 9 goed opgepikt, 6bevrucht en 2over na PGD.
Eerste terugplaatsing in mei kwam niet tot een zwangerschap. Daarna was een terugplaatsing in natuurlijke cyclus gepland, maar mijn hormonen stonden te laag.
Begin juni gestart met suprefact/proginova schema. 2weken terug kwam daar utrogestan bij. Vorige week donderdag was de grote dag! Het vruchtje was goed ontdooid en ik had mijn terugplaatsing.
Wat ik nu vreemd vond: na mijn eerste terugplaatsing moest ik 12 en 15 dagen wachten voor zwangerschapsbepaling.
Nu moet ik maar 7 en 9dagen wachten. Dus morgen en zaterdag! maar dat lijkt zo vroeg!! Wat is het verschil met de vorige behandeling?
In ieder geval: ik heb heel wat kwaaltjes, want voel mij momenteel wat ziekjes. Hopelijk zijn het zwangerschapssymptomen!!
Veel succes allemaal...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten