PGD - clubje (gratis toegang whihiihhihi)

linda76
Berichten: 347
Lid geworden op: 28 juni 2010, 15:16

Bericht door linda76 » 29 juni 2010, 11:13

@klavertje4: in Jette. In ghb konden ze enkel pgd op geslacht doen om een jongetje te selecteren.

domi
Berichten: 89
Lid geworden op: 10 juni 2010, 13:49

Bericht door domi » 1 juli 2010, 20:47

Hallo, ik heb wat aanvullingen gedaan!

:arrow: Linda 34 jaar, brca gen. Reeds 1 kindje via pgd. Eind juli afspraak om (hopelijk) in het najaar voor een tweede kindje te gaan.
:arrow: Sofke - 26j - drager autismegen - 1 pu en 1 tp - wacht op 2de pu augustus
:arrow: Anks - 28j- drager BRCA-gen - start PGD in augustus
:arrow: klavertje4(elske)34j - drager slecht gen -5pu's en 2tp - wacht op 6de pu september
:arrow: Rose - 24j - Vriend heeft erfelijke ziekte - Start September
:arrow: Katrijn - 29j - Man met genetische translocatie - 2 miskramen en vermoedelijke start PGD in september.
:arrow: Domi(cleo) - 30j - Man heeft transloctie chromosoom (erfelijk dus) - 1pu en 1 tp - wacht op 2pu oktober
:arrow: Joke - 25j - drager slecht gen - 1 miskraam - zit in wachttijd van 1 jaar vooraleer de officiele start van PGD
:arrow: Audrey(ma)- 40j - 4 miskramen + doodgeboorte Renéetje*, te wijten aan diverse chromosoomafwijkingen, reden afwijkingen ongekend, 1 'PGD dochtertje' Fleur (4maand)- mss opnieuw deelnemer
PGS deelnemer new: juni icsi pgs behandeling gehad na 7miskramen, probleem in deling van de chromosomen 16 & 18 gevonden bij screening: voorlopig 6weken zwanger ... hopelijk blijft het nu eens ...

supportersclub

vlag:
http://pgd-rose.blogspot.com/
strijdlied:
http://www.youtube.com/watch?v=pRpeEdMmmQ0
Toeter:
Vuvuzela's http://nl.wikipedia.org/wiki/Vuvuzela
supporters:
tanja
San...
Jytteke
Moggy
Tam
leen_1
gumi
Laatst gewijzigd door domi op 10 juli 2010, 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.

klavertje4
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 januari 2010, 15:15

Bericht door klavertje4 » 9 juli 2010, 9:51

****
Laatst gewijzigd door klavertje4 op 9 februari 2012, 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.

sdb

Bericht door sdb » 13 juli 2010, 14:58

Hey Elske,

Ja, de zenuwen beginnen serieus te komen hoor. Ik heb behoorlijk wat schrik voor de pu (na de blaasperforatie van vorige keer).
Gelukkig zijn we nu volop aan het werken in ons nieuwe huisje waardoor ik niet teveel kan piekeren. De 26 ste is de verhuis, en de 27 start ik met de suprefact.... dus dat is perfect om niet tevéél na te kunnen denken zeker?

Ben blij dat je reisje goed gedaan heeft! En van jou komt de nieuwe poging er ook bijna aan! We gaan kunnen duimen voor mekaar hé meid!

Groetjes,
Fie

klavertje4
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 januari 2010, 15:15

Bericht door klavertje4 » 19 juli 2010, 11:50

****
Laatst gewijzigd door klavertje4 op 9 februari 2012, 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.

sdb

Bericht door sdb » 19 juli 2010, 12:21

Ai Elske,

Ik ken het gevoel (een beetje). Ik heb ook schrik voor de volgende poging. Maar t is pas n°2 hé van mij... Ik kan me moeilijk in jouw situatie verplaatsen wat het aantal pogingen betreft. Ik hoop dat je, samen met je ventje, de moed kunt vinden om er toch voor te gaan. En jij zal het stomme gen domineren deze keer (en niet omgekeerd)!!!
Kop op meid! Ik duim keihard voor je!

Knuf,
Fie

Anks
Berichten: 461
Lid geworden op: 19 maart 2010, 10:26

Bericht door Anks » 19 juli 2010, 16:20

't Komt inderdaad dichtbij nu. 'k Verwacht mijn menstruatie nog voor 't einde van de maand door te krijgen.

'k Begin een beetje zenuwachtig te worden over de opstart van de behandeling: 'k ben (voorlopig) vooral bang om iets verkeerds te doen met de medicatie. 'k Ben een echte kluns als 't erop aankomt om medicijnen stipt in te nemen.

En verder hoop ik dat ik de impact van de behandeling op mijn dagelijkse leven wat zal kunnen inperken, en me op mijn werk zal kunnen concentreren. Maar mezelf kennende, ga ik aan niets anders kunnen denken...

Over het eventueel lukken of mislukken van de behandeling, durf ik nog niet nadenken.

sdb

Bericht door sdb » 20 juli 2010, 11:15

@ Anks,

Ik had daar ook enorm schrik voor om te missen met de medicatie en zo, maar dat is supergoed verlopen vorige keer! Je zult wel zien! Ik zette een alarm in mn gsm 4 keer per dag.
Welke medicatie moet je nemen? Ik 4/dag suprefact en daarna 225ug Gonal-f en dan nog een pregnyl inspuiting.

klavertje4
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 januari 2010, 15:15

Bericht door klavertje4 » 20 juli 2010, 22:27

****
Laatst gewijzigd door klavertje4 op 9 februari 2012, 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Anks
Berichten: 461
Lid geworden op: 19 maart 2010, 10:26

Bericht door Anks » 25 juli 2010, 19:25

Hey, ik moet 5 dagen Femara innemen, daarna Orgalutran en Puregon spuiten, dan een Pregnyl inspuiting, en daarna Utrogestan opsteken. 'k Heb mijn schema nog eens zeer grondig bestudeerd en voel me al heel wat zekerder intussen... 'k Heb mijn eerste bloedafname gehad en start vanaf vandaag met de medicatie!

klavertje4
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 januari 2010, 15:15

Bericht door klavertje4 » 25 juli 2010, 21:55

****
Laatst gewijzigd door klavertje4 op 9 februari 2012, 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.

sdb

Bericht door sdb » 28 juli 2010, 10:36

Hey Anks,

Wat goed dat je je zekerder voelt nu je het schema hebt! Ik startte gisteren met de suprefact..... ben eens benieuwd hoe lang het deze keer zal duren vooraleer ik onhoudbare huilbuien krijg.

Groetjes,
Fie

heidip
Berichten: 354
Lid geworden op: 2 juli 2010, 16:29

Bericht door heidip » 28 juli 2010, 11:02

:arrow: Linda 34 jaar, brca gen. Reeds 1 kindje via pgd. Eind juli afspraak om (hopelijk) in het najaar voor een tweede kindje te gaan.
:arrow: Sofke - 26j - drager autismegen - 1 pu en 1 tp - wacht op 2de pu augustus
:arrow: Anks - 28j- drager BRCA-gen - start PGD in augustus
:arrow: klavertje4(elske)34j - drager slecht gen -5pu's en 2tp - wacht op 6de pu september :arrow: Rose - 24j - Vriend heeft erfelijke ziekte - Start September
:arrow: Katrijn - 29j - Man met genetische translocatie - 2 miskramen en vermoedelijke start PGD in september.
:arrow: Domi(cleo) - 30j - Man heeft transloctie chromosoom (erfelijk dus) - 1pu en 1 tp - wacht op 2pu oktober
:arrow: Joke - 25j - drager slecht gen - 1 miskraam - zit in wachttijd van 1 jaar vooraleer de officiele start van PGD
:arrow: Audrey(ma)- 40j - 4 miskramen + doodgeboorte Renéetje*, te wijten aan diverse chromosoomafwijkingen, reden afwijkingen ongekend, 1 'PGD dochtertje' Fleur (4maand)- mss opnieuw deelnemer
:arrow: PGS deelnemer new: juni icsi pgs behandeling gehad na 7miskramen, probleem in deling van de chromosomen 16 & 18 gevonden bij screening: voorlopig 6weken zwanger ... hopelijk blijft het nu eens ...
:arrow: Heidi - 31j - erfelijke ziekte bij mij - 1 kindje via pgd - wachten voor 6e poging 2e kindje (icsi 4)

supportersclub

vlag:
http://pgd-rose.blogspot.com/
strijdlied:
http://www.youtube.com/watch?v=pRpeEdMmmQ0
Toeter:
Vuvuzela's http://nl.wikipedia.org/wiki/Vuvuzela
supporters:
tanja
San...
Jytteke
Moggy
Tam
leen_1
gumi

Anks
Berichten: 461
Lid geworden op: 19 maart 2010, 10:26

Bericht door Anks » 28 juli 2010, 13:29

@Elske: bedankt voor het supporteren, hopelijk heeft het enig effect!

@Fie

Oei, onhoudbare huilbuien, wie weet staat me dat ook nog te wachten :?

Voorlopig voel ik niks speciaals. Maar 'k heb gedurende mijn cyclus vaak last van humeurschommelingen, dus zal het met die extra hormonen misschien ook nog lastig krijgen. Ik heb mijn man alvast beloofd dat ik mijn best zal doen om lief te blijven, ook als ik me slecht voel :)

Veel succes!

mimilasouris
Berichten: 40
Lid geworden op: 12 januari 2010, 23:08

Bericht door mimilasouris » 28 juli 2010, 16:34

hé madammen!!! jullie zijn de max van een clubke!! ikke wil ook!!
Ik ben lid van het IVF clubke, maar jullie zijn het echt helemaal!! Ik overweeg over te lopen, maar in ieder geval sluit ik me aan bij jullie.

Cool. Eindelijk heb ik jullie gevonden,... de madammen met dezelfde miserie!!

Mijn partner heeft ook een translocatie. Het maffe is dat hij als 2 kids heeft uit zijn vorige relatie. Heel gezonde kids, telkens zwanger vanaf de eerste maand (!).Zelf heb ik ook al een zoontje uit mijn vorig huwelijk. Het kereltje is 6,5 jaar maar kwam er pas na een hoop ellende met Clomid, want ik ben PCO.

Een en ander is nu out of the blue aan het licht gekomen, terwijl er gelukkig geen miskramen of zo zijn geweest. Ik blokkeerde volledig in mijn hoofd zodra ik over de risico's werd ingelicht. Ik ben ervan overtuigd dat ik onbewust niet "wilde" zwanger worden, gezien de absurd hoge percentages op misvormingen en veelvuldige miskramen. In ieder geval, de Clomid die voordien prima werkte, deed nu niets meer, behalve dan een overstimulatie (joepi 2 dange ziekenhuis) veroorzaken. Heel onwezenlijk allemaal, als je "onze" 3 kids ziet rondhuppelen!

Na lang aandringen bij de uza starten we na de zomer met PDG.

Voilà, ik voeg me nu vuvuzelagewijs toe op jullie lijstje:


Linda 34 jaar, brca gen. Reeds 1 kindje via pgd. Eind juli afspraak om (hopelijk) in het najaar voor een tweede kindje te gaan.
Sofke - 26j - drager autismegen - 1 pu en 1 tp - wacht op 2de pu augustus
Anks - 28j- drager BRCA-gen - start PGD in augustus
klavertje4(elske)34j - drager slecht gen -5pu's en 2tp - wacht op 6de pu september Rose - 24j - Vriend heeft erfelijke ziekte - Start September
Katrijn - 29j - Man met genetische translocatie - 2 miskramen en vermoedelijke start PGD in september.
Domi(cleo) - 30j - Man heeft transloctie chromosoom (erfelijk dus) - 1pu en 1 tp - wacht op 2pu oktober
Joke - 25j - drager slecht gen - 1 miskraam - zit in wachttijd van 1 jaar vooraleer de officiele start van PGD
Audrey(ma)- 40j - 4 miskramen + doodgeboorte Renéetje*, te wijten aan diverse chromosoomafwijkingen, reden afwijkingen ongekend, 1 'PGD dochtertje' Fleur (4maand)- mss opnieuw deelnemer
PGS deelnemer new: juni icsi pgs behandeling gehad na 7miskramen, probleem in deling van de chromosomen 16 & 18 gevonden bij screening: voorlopig 6weken zwanger ... hopelijk blijft het nu eens ...
Heidi - 31j - erfelijke ziekte bij mij - 1 kindje via pgd - wachten voor 6e poging 2e kindje (icsi 4)
mimilasouris - 32,j - zoontje (2003) uit vorige relatie - man met genetische translocatie - 1ste PU voor PDG in sept/ okt

groetjes!
mimi

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten