PGD - clubje (gratis toegang whihiihhihi)

klavertje4
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 januari 2010, 15:15

Bericht door klavertje4 » 28 juli 2010, 18:12

****
Laatst gewijzigd door klavertje4 op 9 februari 2012, 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.

sdb

Bericht door sdb » 29 juli 2010, 11:38

Hellowkes allemaal,

@ Mimi: welkom in ons clubke
@ Anks: de huilbuien bleven tot nu toe uit..... tot
grote vreugde van mijn ventje
@ Elske: mercikes! en we hopen heel erg op een ferme
oogst... en op een succesvol gevecht tegen de
genen.

xxx
Fieke

Anks
Berichten: 461
Lid geworden op: 19 maart 2010, 10:26

Bericht door Anks » 30 juli 2010, 15:43

Hey,

Ik heb vanmorgen de eerste echo gehad en kreeg vanmiddag van de monitoring het bericht dat ik mag verdergaan met stimuleren. 'k Ben behoorlijk opgelucht, want 'k verwacht bij elk telefoontje precies dat er iets mis zal zijn.

Er is geen aantal follikels genoemd, alles is nog in een vroeg stadium, maar er zouden toch al een aantal kleine follikeltjes klaarzitten. De tweede echo is pas op woensdag, 4 augustus, en tot dan moet ik Orgalutran en 150EH Puregon spuiten.

Het plekje waar ik de Orgalutran inspoot, is wel nog steeds wat gezwollen, en we zijn al 8u later intussen. Zou dit normaal zijn?

groetjes,
Anks

sdb

Bericht door sdb » 30 juli 2010, 15:52

Hey Anks,

Ik neem andere medicatie, dus ik weet niet of het abnormaal is dat het plekje gezwollen blijft. Maar als je je ergens zorgen om maakt kan je altijd hebben naar het fertiliteitscentrum hé. Beter es te 'veel' bellen dan 'te weinig'.

groetjes,
Fie

klavertje4
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 januari 2010, 15:15

Bericht door klavertje4 » 3 augustus 2010, 9:19

****
Laatst gewijzigd door klavertje4 op 9 februari 2012, 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Anks
Berichten: 461
Lid geworden op: 19 maart 2010, 10:26

Bericht door Anks » 3 augustus 2010, 9:53

'k Ben héél benieuwd, morgenvroeg heb ik een tweede echo.

'k Heb ook geen last van de medicatie voorlopig, fysiek noch psychisch, dus dat valt me heel goed mee. Nu nog hopen op een goed resultaat!

sdb

Bericht door sdb » 3 augustus 2010, 15:52

Hey Anks,

Ik heb best veel last van de medicatie nu. Ben heel erg onrustig en huilerig. Vorige keer had ik véél minder last, bijna niet. Maar blijkbaar reageer je elke keer anders.
Een vriendin van me die onverwacht zwanger is geworden is vannacht bevallen van een tweeling. Ik ben zo blij voor haar hé, maar t doet toch weer zo'n pijn ook. Ik kan me er precies niet toe brengen om haar te gaan bezoeken.... pfff. Vrijdag eerste echo.

tanja

Bericht door tanja » 3 augustus 2010, 16:02

supporterstoeterke wordt hier wat opgeblonken om mega te kunnen toeteren ! succes met de echo's !!

knuf sof'ke!

Anks
Berichten: 461
Lid geworden op: 19 maart 2010, 10:26

Bericht door Anks » 4 augustus 2010, 11:32

Oei Sofke, dat is wel heel erg vervelend, dat je je zo onrustig voelt. Op zo'n moment kan de confrontatie met pas bevallen vriendinnen nog extra pijnlijk zijn. Hopelijk betert het snel, en krijg je vrijdag al een goed resultaat, zodat alle miserie niet voor niets is!

Misschien heb ik geen last van de medicatie omdat er in geval van BRCA slechts licht gestimuleerd wordt. Ik heb me één dag enorm vermoeid gevoeld, na de eerste Puregon-inspuiting, maar dat ging gelukkig weer over.

Wel gemengde gevoelens na de echo van deze morgen: een mooi aantal follikels in de ene eierstok (een tiental, wel nog niet groot genoeg), en een cyste in de andere... Volgens de arts bij de echo is dat geen bedreiging voor de verdere behandeling, maar zal die eierstok dan minder reageren op de stimulatie. Vervelend, want voor PGD is het aantal eicellen toch van belang. Afwachten wat de monitoring straks zegt...

groetjes,

Anks

linda76
Berichten: 347
Lid geworden op: 28 juni 2010, 15:16

Bericht door linda76 » 4 augustus 2010, 11:55

Whow Anks, 10 follikels in 1 eierstok is echt wel een mooi resultaat met een lichte stimulatie. Hopelijk groeien ze allemaal mooi verder.

groetjes,

Linda.

klavertje4
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 januari 2010, 15:15

Bericht door klavertje4 » 4 augustus 2010, 22:58

****
Laatst gewijzigd door klavertje4 op 9 februari 2012, 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Anks
Berichten: 461
Lid geworden op: 19 maart 2010, 10:26

Bericht door Anks » 5 augustus 2010, 10:23

Wachten op het telefoontje na een echo en bloedname: 't voelt een beetje als wachten op de uitslag van een examen! Maar 'k mag dus doorgaan; nog even verder stimuleren en vrijdag weer een volgend "examen" ;-)

heidip
Berichten: 354
Lid geworden op: 2 juli 2010, 16:29

Bericht door heidip » 6 augustus 2010, 10:17

Hoi dames,

hier ook een pgd'erke. Eentje die van de tweede icsi het geluk heeft gehad mama te mogen worden van een gezond zoontje en die nu hoopt om binnenkort een tweede kindje te mogen verwachten.
Wij doen pgd vanwege een beenderziekte bij mij die zorgt voor brozere botten en dus grotere kans op botbreuken. We zijn in april 2006 voor het eerst naar jette gegaan voor pgd. In juli 2007 was de pgdtest dan klaar en eind oktober 2007 zijn we gestart met een eerste poging. Deze leverde 15 eicellen op maar er kwamen maar 2 gezonde embryo's uit waarvan 1 werd teruggeplaatst en het ander niet goed genoeg was om in te vriezen. Helaas niet zwanger. Tweede poging gestart in febuari 2008: 14 eicellen, 5 gezonde embryo's, tp van 1 en 1 in vriezer. En jawel, zwanger en bevallen in november van een prachtige zoon.
In november 2009 zijn we dan terug gestart met dat cryootjes voor een brusje maar helaas niet zwanger. Februari verse icsi 3: 43 eicellen, 29 getest, 14 gezonde embryo's, tp van 1 en 6 in vriezer. Dat één is niet blijven plakken en intussen zijn die zes van de vriezer gespreid over drie pogingen ook opgebruikt maar nog steeds niet zwanger. Half september starten we voor icsi 4 (6e poging voor tweede kindje).
Zo, dat was even mijn verhaal en ik zou hier graag wat meebabbelen en meeduimen met jullie.

sdb

Bericht door sdb » 6 augustus 2010, 10:17

Hallokes,

Vanochtend startecho gehad. Alles ziet er goed uit... Er zitten een paar mooie startfoliekels.
Nu hopen dat ze "en mass" beginnen te vermenigvuldigen hé. Vorige keer hadden 11 eicellen, nu met de dubbele dosis hoop ik stiekem op een dubbel aantal eicellen (maar dat is misschien een utopie hé, kweet niet).

Anks, 10 lijkt weinig, maar er kunnen er echt nog bijkomen hoor. Van mij was er vorige keer maar sprake van 4 grote foliekels, en uiteindelijk had ik toch 11 eicellen hé. Ik duim voor je!!!

Morgen terug Gonal-f spuiten in de hogere dosis (es benieuwd wat dat zal geven) en donderdag nieuwe echo... Spannend allemaal.

Dikke knuf en merci voor de lieve berichtjes,
Sofke

Anks
Berichten: 461
Lid geworden op: 19 maart 2010, 10:26

Bericht door Anks » 6 augustus 2010, 12:13

@ Sofke, dat is een goed begin hé, ik duim mee voor een verdere groei!

@ Heidi, amai wat een verhaal zeg, 43 eicellen, 14 gezonde embryo's, en geen resultaat! Toch ongelofelijk onvoorspelbaar, die PGD. Hopelijk in september meer geluk!

Zelf weet ik nog niet veel meer na vanmorgen, de arts die de echo uitvoerde was niet zo spraakzaam. En duidelijk ook niet Nederlandstalig, dus 'k had zelf ook geen zin om veel door te vragen. 'k Hoor het straks wel.
't Is wel spannend allemaal, 'k heb letterlijk kriebels in mijn buik nu het PU-moment nadert. 'k Ben eens benieuwd hoe lang ik nog ga moeten wachten.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten