PGD - clubje (gratis toegang whihiihhihi)

izyke
Berichten: 56
Lid geworden op: 13 juli 2014, 21:37

Re: PGD - clubje (gratis toegang whihiihhihi)

Bericht door izyke » 19 augustus 2014, 23:38

Iedereen is zeer welkom ik ben zelfs blij dat bestaat zo een clubje.
En dat iedereen zijn verhaal kan doen en mij doet dat goed want ge zit daar mee in u maag en das toffer dat ge daar over kunt praten met iemand dat het mee maakt want die begrijpen dat!
Grijs izyke

edrycker
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 augustus 2014, 17:50

Re: PGD - clubje (gratis toegang whihiihhihi)

Bericht door edrycker » 20 augustus 2014, 17:56

Hey iedereen,
In juni zijn wij op eerste consultatie gegaan in UZ Gent.
Zijn er mensen die in Gent ervaring hebben met PGD?

Mijn vriend heeft een translocatie en is gesteriliseerd in zijn vorige relatie.
Dat maakt dus een TESE, ICSI en PGD samen.

Ik heb er vertrouwen in maar kijk er ook wel wat angstig naar toe...

we moeten nog wachten tot november voor een gesprek met de genetische dienst

waarschijnlijk kunnen we in december/januari starten met de eerste poging.

ik ben blij dat ik jullie verhalen hier ook lees. Geeft mij goede moed! :)

Groetjes,
Emma

carooken
Berichten: 68
Lid geworden op: 24 januari 2014, 17:56

Re: PGD - clubje (gratis toegang whihiihhihi)

Bericht door carooken » 20 augustus 2014, 19:22

Hey Emma,

'Welkom' in dit clubje, al had ik je willen toewensen dat je hier niets te zoeken had :-)

Ik heb geen ervaring met PGD in het UZ Gent. Voor mijn aandoening doen ze PGD enkel in het UZ Jette. Mijn ziekte wordt dan weer enkel bestudeerd in het UZ Gent, dus ik ben daar wel al op dienst genetica geweest...

Velen van ons zijn in behandeling in Jette, maar er zijn er ook elders in behandeling en ik weet het ook niet van iedereen. 'Waar' je in behandeling bent, maakt volgens mij niet veel uit. Het principe is hetzelfde: de vrouw neemt hormonen om veel eicellen tegelijk op te wekken. De man moet een staaltje geven (bij jullie al iets ingewikkelder). Ze bevruchten eicellen met zaadcellen via ICSI. En na een paar dagen worden de embryo's gescreend op de 'ziekte' van het koppel.Hopelijk blijft er een gezond embryo over, dat dan teruggeplaatst wordt bij de vrouw...

Het is mentaal en fysiek zwaar. Vooral als het niet van de eerste keer lukt. Hier lees je goede en slechte verhalen. Maar laat je niet demotiveren door het hoge aantal slechte verhalen. Veel mensen die PGD doen, hebben wel snel het geluk om zwanger te worden en die ga je dan vaak niet zien op dit forum. En ook bij ons hoor je regelmatig goede verhalen, ik ben ook bij de gelukkigen die momenteel zwanger zijn.

Als je vragen hebt, stel ze gerust ! En heel erg veel succes !

Groetjes
Caro

Elien_89
Berichten: 25
Lid geworden op: 19 juli 2014, 22:32

Re: PGD - clubje (gratis toegang whihiihhihi)

Bericht door Elien_89 » 20 augustus 2014, 20:30

Hallo Emma,

Wij waren ook eerst naar genetica van uz Gent gegaan. Maar aangezien mijn aandoening iets zeer specifiek en moeilijk te vinden is hebben ze ons doorgestuurd naar Jette. Ik vond de geneticus is Gent een zeer aangename dame. Die van Jette had ik minder goede ervaringen mee.

Zoals caro zegt is een PGD emotioneel en fysiek zwaar. Maar je hebt voor je eigen wondertje dat er zeker allemaal voor over. Succes met jullie poging en hopelijk mogen jullie het clubje snel verblijden met een positieve uitslag.

Elien_89
Berichten: 25
Lid geworden op: 19 juli 2014, 22:32

Re: PGD - clubje (gratis toegang whihiihhihi)

Bericht door Elien_89 » 21 augustus 2014, 20:00

Vandaag tweede echo weer beetje teleurgesteld vandaag slechts 9 ma niet echt grote. De grootste waren 17. Maarja nog menopur tot morgen en zaterdag weer echo en dan hopelijk maandag Pick up met goed resultaat

AJ
Berichten: 79
Lid geworden op: 4 mei 2014, 19:16

Re: PGD - clubje (gratis toegang whihiihhihi)

Bericht door AJ » 21 augustus 2014, 22:48

Deepwater,
Dat vond ik nu echt vreemd dat genetica niet wérkt op zon en feestdagen??? Heb ik in jette nog nooit gehoord, en daar houden ze ook helemaal geen rekening mee, of het nu weekend, zondag, of ne feestdag is, er is echt altijd iemand. Volgens mij hebben ze daar elke dag wel een pgd te doen. Plannen wordt dus niet echt gedaan, vaak weet je pas 2 dagen voor de pu( of een dag ervoor) wanneer die gaat vallen. Wel moeilijk vind ik voor op het werk, want je kan dus vaak pas de dag zelf verwittigen dat je niet komt...

Emma, welkom hier. Ik heb ook geen ervaring met pgd in Gent, want ben ook in jette in behandeling.succes in elk geval, ondertussen zijn we jammer genoeg bijna ervaringsdeskundige dus kunnen we ook op veel antwoorden;)

Elien, verlies de moed nog niet. Zelfs met 9 is het mogelijk hoor. Maar ik begrijp je zo goed dat je er meer wilt.

Hier zijn mijn regels begonne, daarstraks bloed gaan laten nemen dus morgenavond denk ik elonva. Eerst wachten op een berichtje op de site. Ik moet echt dringend ergens wat positieve vibes zien te vinden om terug wat goede moed te vinden en een positieve houding aan te nemen.

Katrijn, al meer nieuws?

Deepwater
Berichten: 171
Lid geworden op: 23 april 2013, 22:04

Re: PGD - clubje (gratis toegang whihiihhihi)

Bericht door Deepwater » 24 augustus 2014, 20:57

Emma, van mij ook een welkom hier! Als je vragen hebt vuur ze maar af. Er zijn er hier die (jammer genoeg) al heel wat ervaring hebben.
Ik ga naar het UZA in Antwerpen, dus ook geen ervaring met Gent.

Ik vertrek morgen voor 11 dagen naar de Franse Alpen. Normaal is er WiFi in het hotel, dus dan kan ik jullie wel volgen, maar indien dit toch niet lukt wil ik Elien en AJ heel veel succes wensen met deze poging!

Ik start 2 september met de Suprefact, dus mijn neusspray zit mee in de valies! :) Als we de 4de september dus terug komen ben ik ook weer begonnen met de voorbereiding van icsi3. Maar eerst nog genieten van ons reis.

Tot binnenkort! :D
° nov '11 - pilstop
° apr '13 - icsi1 - S*
° mei '14 - icsi2/pgd - mk
° sept '14 - icsi3/pgd - neg
° jan '15 - icsi4/pgd - gn TP
° apr '15 - icsi5/pgd - neg
° okt '15 - icsi6/pgd - zwanger!
http://www.opzoeknaardatbollebuikje.blogspot.be

Elien_89
Berichten: 25
Lid geworden op: 19 juli 2014, 22:32

Re: PGD - clubje (gratis toegang whihiihhihi)

Bericht door Elien_89 » 25 augustus 2014, 9:59

Viola Pick up al achter de rug. Zeer pijnlijk deze keer veel pijnlijker of de vorige keer. En een opbrengst van 6 eicellen. Hopen op een goeike zodat we zaterdag terugplaatsing hebben

edrycker
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 augustus 2014, 17:50

Re: PGD - clubje (gratis toegang whihiihhihi)

Bericht door edrycker » 25 augustus 2014, 13:32

Hey iedereen,

Sowieso al super bedankt voor jullie reacties!
Morgen moeten we op consultatie voor mijn vriend zijn TESE behandeling te bespreken.
Dat is alweer een klein stapje verder.

ik heb mijn bloeduitslag (zo standaard procedure) gekregen en nu blijkt dat mijn schildklierwaarde moet dalen, niet veel maar toch... Zijn er nog mensen die hier op voorhand medicatie voor moesten nemen?
Vind het raar dat ze dit nu al opsturen terwijl we nog moeten wachten op de genetische consultatie in november...
Ben van plan om te wachten met die medicatie voor mijn schildklier tot een maand voor onze eerste icsi.

Veel succes allemaal,
groetjes,
Emma

Katrijnnn
Berichten: 60
Lid geworden op: 29 oktober 2013, 11:55

Re: PGD - clubje (gratis toegang whihiihhihi)

Bericht door Katrijnnn » 25 augustus 2014, 18:54

Hallo hallo,

sorry ik had het hier niet meer gelezen, enkel op de facebook groep. Ik denk dat het vruchtje weg is, door de medicatie. Woensdag echo.


Trouwens... die boze/onvriendelijke genetica mevrouw van Jette was weg toen ik de vorige keer ging. Joepie :) We willen alleen maar vriendelijke, bekwame, medelevende..mensen die aan ons probleem werken :lol: We mogen al eens veeleisend zijn hé :lol:

izyke
Berichten: 56
Lid geworden op: 13 juli 2014, 21:37

Re: PGD - clubje (gratis toegang whihiihhihi)

Bericht door izyke » 26 augustus 2014, 0:59

Edrycker heb jij ook problemen aan u schildklier?

Elien_89
Berichten: 25
Lid geworden op: 19 juli 2014, 22:32

Re: PGD - clubje (gratis toegang whihiihhihi)

Bericht door Elien_89 » 27 augustus 2014, 14:48

Geraak precies maar niet hersteld van de Pick up. Blijf pijnscheuten hebben als ik rechtsta of mijn buikspieren gebruik. Naar de wc gaan is zo pijnlijk. Hoop dat tegen zaterdag beter is. De misselijkheid is nog minste eigenlijk

Elien_89
Berichten: 25
Lid geworden op: 19 juli 2014, 22:32

Re: PGD - clubje (gratis toegang whihiihhihi)

Bericht door Elien_89 » 30 augustus 2014, 12:00

geen terugplaatsing voor ons

Elmi
Berichten: 60
Lid geworden op: 2 oktober 2013, 21:19

Re: PGD - clubje (gratis toegang whihiihhihi)

Bericht door Elmi » 30 augustus 2014, 21:48

Oh elien, héél erg voor jullie... Het is zó oneerlijk...
Veel moed alweer xx

sarahsaar
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 september 2013, 19:58

Re: PGD - clubje (gratis toegang whihiihhihi)

Bericht door sarahsaar » 31 augustus 2014, 19:35

Ai, Elien, ik voel zo met jou mee. Nu even bekomen van het slechte nieuws en dan er weer tegen op gaan. Ik heb dat gehad bij poging 3 en op dat moment geen zin in poging 4. Even later was ik wel blij dat mij toch op den boek heb laten zetten. Niet opgeven.... Makkelijk gezegd, natuurlijk.

Emma, ik was in behandeling in het Sint-Lucas in Gent. Ik kan niet anders dan veel stoef zeggen over de dokters en hun verplegend personeel. De verpleegsters zijn altijd super vriendelijk. Het is hen nooit te veel om vragen te beantwoorden. De dokters (Dr Meire en Dr Van Rentergem) zijn 2 schatten van mensen. Dr Van Rentergem is mss iets directer maar staat altijd voor je klaar. Dr Meire is heeft altijd een luistert oor en wanneer ze het even ook niet weet omdat jij daar met tranen staat dan is er gewoon voor jou!
Dr Coetsier heb ik niet veel gehad, alleen bij de 1ste poging. Wat opvalt aan hem, is dat hij altijd hip gekleed is (tot de schoenen toe) ;) .
Ik ben daar nu al enkele maanden weg omdat het na 2 jaar en 5 pogingen eindelijk gelukt is, maar ik krijg soms nog ne mail om te vragen hoe het gaat. Hoe super is dat!!!!
Ik moet wel zeggen dat de PGD daar niet werd uitgevoerd. Daarvoor werken ze samen met UZgent. Ik heb daar nooit dokters van gezien, alleen een verpleegster die belde met de uitslag. Die was ook altijd lief en vriendelijk. De terugplaatsing was ook in UZgent maar werd gedaan door de dokters van St-Lucas.
Van mij dus veel stoef!!!!!!

Met ons gaat het momenteel en eindelijk goed. We hebben eens geen bloedingen en mag van de gyn wat actiever zijn. Dinsdag hebben we wel DE vruchtwaterpunctie. In Gent zeiden ze dat de keuze aan ons lag. Toen de diagnose kwam van een mogelijk besmetting van toxoplasmose hadden we geen keuze meer. Ik heb er lang een goed gevoel bij gehad maar hoe dichter het komt, hoe benauwder het op sommige momenten is. Het wordt dan allemaal zo definitief. Precies alsof ze je baby gaan quoteren. Maar als we het weten, kunnen we voort. Hopelijk met goed nieuws, anders weet ik dat ze me van de grond gaan mogen rapen. Dus als iedereen mee wil duimen... You never know what it will do.
Het geslacht weten we nog niet. Het lag de laatste keer met de beentjes dicht maar met de punctie zullen we het met zekerheid weten.

aan iedereen die start: Kom aan!!!! Blijven dromen, blijven verlangen, blijven hopen!!! Jullie verdienen het!!!!
aan iedereen die aan het wachten is op de bloeduitslag: analyseer niet ieder gevoel, maar blijf je zelf.Doe je ding, doe niet anders. Dat kan daarna ook. En, als we eerlijk zijn, soms mag je het hopen even toelaten.
Dikke zoenen!!!!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten