1 ste poging PGD.. Vragen van een hopelijk toekomstige vader

Plaats reactie
Dimi_hasselt
Berichten: 1
Lid geworden op: 5 juli 2010, 0:19

1 ste poging PGD.. Vragen van een hopelijk toekomstige vader

Bericht door Dimi_hasselt » 5 juli 2010, 0:43

Hallo allemaal,

Hopelijk ben ik niet de enige man op dit forum?

Bij de geboorte van het zoontje van mijn vriendin haar nicht werd er fragile X geconstateerd.

Daar wij zelf een kinderwens koesteren, hebben we besloten om ook aan kinderen te beginnen.

Voor de zekerheid heeft mijn vriendin haar ook laten testen op fragile X. Bleek dat zij dus ook drager was van deze erfelijke afwijking.

Dit was een zware klap. Wij hebben dan besloten om via IVF/PGD te gaan. Na een intensieve hormonenkuur hadden we 7 follikels. Uiteindelijk zijn er daar 5 van overgebleven waarvan er 3 gecontamineerd waren met Fragile X. We hebben dus nog 2 "goede" over. Vorige vrijdag heeft mijn vriendin een terugplaatsing gehad. De embryoloog wist ons zelf het geslacht te vertellen, nadat ik het hem gevraagd had. ( Nooit verwacht dat hij dit zou doen, maar was benieuwd).

Ik kijk enorm uit naar een kindje maar ben bang dat de teleurstelling bij het niet lukken groot gaat zijn...

Ik post dit bericht om te vragen of jullie me misschien kunnen zeggen wat positieve en negatieve signalen kunnen zijn bij een innesteling?

Ik wens jullie allen van harte SUCCES!! Dat de verdwaalde ooievaar voor jullie allemaal mag langskomen!

Alvast bedankt voor jullie antwoord!!

Dimi

clau
Berichten: 1171
Lid geworden op: 9 april 2010, 13:00

Bericht door clau » 5 juli 2010, 13:24

hey dimi

ik heb je zelf gevonden ;)
langs deze weg wil ik jullie nog eens veel succes wensen met de 1e en hopelijk laatste poging.
ik kan je geen antwoord geven op je vraag want het is bij iedereen verschillend. sommige voelen helemaal niks en zijn zwanger, andere hebben mssymptonen en zijn ook zwanger... sommige hebben heel licht bloedverlies rond de innestelingsperiode (+/- 3-5 dagen na tp) het enige wat je echt 100% kunt vertrouwen is de bloeduitslag.

ohja, denk toch dat je ver een van de enige mannen bent hier :) maar geen nood, de dames staan altijd klaar voor iedereen :D

liefs en n dikke knuf! x

klavertje4
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 januari 2010, 15:15

Bericht door klavertje4 » 9 juli 2010, 10:03

dag dimi...

ik ben drager van turnersyndroom....
eerst en vooral dikke knuf...is idd een emens zware klap de dag dat je zoiets te horen krijgt...en dan bieden ze een "oplossing" aan...nl pgd....een zware weg maar een weg met kansen...

positieve en negatieve signalen bij de innesteling...wel...ik denk dat we daar allemaal constant naar op zoek zijn...als we iets voelen denken we: zou het dat zijn? of is dit een slecht voorteken?....als we niks voelen denken we...aiai waarom voel ik niks...de wachtweken naar de uitslag toe duren gewoon veel te lang en gaan veel te traag vooruit!

er zijn hier vrouwen die niks voelden en zwanger bleken te zijn en er zijn er die buikpijn hadden en ook zwanger bleken te zijn...het enige dat je kan doen is je bloedname afwachten...

in die wachtweken zit je op een rollercoast van gevoelens...twijfel, angst, hoop,....en de teleurstelling kan dan ook heel zwaar zijn als het negatief is....is niet makkelijk om ermee om te gaan (dan vloeien hier de traantjes)...maar ergens moet je realistisch blijven...

vorige vrijdag tp gehad....mss heb je dan nu al de uitslag....
ik duim voor jullie op goed nieuws!!! (en laat gerust iets weten als je wil)

x
elske

clau
Berichten: 1171
Lid geworden op: 9 april 2010, 13:00

Bericht door clau » 14 juli 2010, 13:37

dimi, net het verlossends smsje gehad. dikke proficiat!!! ben enrom blij voor je. gelukkig dat jullie niet dezelde lijdensweg moeten inslaan gelijk ons. geniet ervan en verzorg je vriendin goed he :)
dikke kus en knuffel

klavertje4
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 januari 2010, 15:15

Bericht door klavertje4 » 18 juli 2010, 9:46

blijkbaar positief nieuws....

proficiat!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten