Oproep : artikel over pgs / pgd

Plaats reactie
DVO webmaster
Webmaster
Berichten: 113
Lid geworden op: 15 september 2006, 18:54

Oproep : artikel over pgs / pgd

Bericht door DVO webmaster » 21 oktober 2010, 15:31

Allen,

Regelmatig vernieuwen we artikels, meestal in samenwerking met fertiliteitscentra.

Zo denken we eraan om dit te doen met het artikel ivm pgs / pgd.

Omdat dit - helaas - geen al te simpele materie is,vragen we ons af of jullie ons hier niet bij wilden helpen. Wat zouden zoal vragen kunnen zijn? Vragen waar wij misschien niet aan denken maar jullie wel. Vragen die wij eventueel dan zouden voorleggen aan de fertiliteitscentra... uiteraard in de wetenschap dat het hier zou gaan om een algemeen verduidelijkend artikel over pgs / pgd.

Dank bij voorbaat.

Vriendelijke groeten,
DVO webteam

Anks
Berichten: 461
Lid geworden op: 19 maart 2010, 10:26

Bericht door Anks » 28 oktober 2010, 11:33

Beste DVO-webmaster,

Ik kan wel een aantal zaken bedenken die in een artikel over PGD nuttig kunnen zijn:
- een opsomming van de aandoeningen waarvoor PGD mogelijk is?
- iets over de voorbereiding van een PGD-traject: de genetische 'test' die voor elk koppel afzonderlijk moet ontwikkeld worden, de tijd die dit in beslag neemt
- in het kort hoe de behandeling werkt? de samenwerking tussen de dienst fertiliteit en de dienst genetica?
- slaagkansen ten opzichte van 'gewone' vruchtbaarheidsbehandeling?

Veel succes ermee!

Anks

sofie 123
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 september 2013, 10:44

Pgd

Bericht door sofie 123 » 5 november 2013, 12:16

Hallo,
Op reactie op je vraag, graag had ik dan in een artikel gezien over psychische apspecten.
Pgd door een erfelijke ziekte zoals bij mij, jehebt enorm veel schuldgevoel dat je dat je partner allemaal aandoet.

Je hebt veel eicellen nodig ook bij mij omdat 50 % al aangetast is, plus dat niet alle eicellen bevrucht geraken., dan maak je de kans dat ze je na enkele dagen opbellen dat er niets overblijft voor een terugplaatsing en dat is echt een verzchrikkelijk gevoel.
Daarom vind ik dat mensen daarover meer moeten worden op voorbereid.

Ik vind het psychische aspect heel belangrijk en daar word voorlopig niet veel mee gedaan.

Groetjes

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten