pgd 2011

lizzy
Berichten: 136
Lid geworden op: 20 januari 2011, 11:06

pgd 2011

Bericht door lizzy » 20 januari 2011, 11:30

[url]hallo iedereen
Ik heb me aangemeld bij deze site en zag dat het veel oudere berichten zijn.
Wij zijn nog niet aangemeld voor pgd omdat de cardioloog eerst nog onderzoek moet doen of het licyhamelijik medisch verantwoord is als ik zwangeer zou worden.
Ik ben lizzy 29 jaar en er is vorig jaar geconstateerd dat ik md heb (ziekte van steinert)
Wij hopen dat we snel groen licht krijgen.
Ik ben benieuwd wat me nu te nwachten staat.
Hoelang zou ik moeten wachten? We gaan naar maastricht is iemand daar bekend mee?
Groetjes lizzy

klavertje4
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 januari 2010, 15:15

Bericht door klavertje4 » 20 januari 2011, 13:16

dag Lizzy...welkom

oudere berichten...we zijn hier bijna nog allemaal bezig ;-) onder pgd-clubje te volgen (telkens laatste pagina lezen)

eens in het ziekenhuis hangt het af van wachtlijst pgd en de probe die ze eventueel nog moeten maken...
Hier in Belgie kan dat toch rap oplopen van 1/2 jaar tot een jaar..

veel succes
elske x

lizzy
Berichten: 136
Lid geworden op: 20 januari 2011, 11:06

Bericht door lizzy » 20 januari 2011, 18:52

Oohh oke bedankt .
Ik wil graag met jullie eover mee praten hoe werkt het? Moet ik nme eerst voordtellen ?
En wat moet ik vertellen?
Ik hoor het wel groetjes lizzy

klavertje4
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 januari 2010, 15:15

Bericht door klavertje4 » 20 januari 2011, 20:23

:-) lizzy meid

gewoon vertellen wat je kwijt wil...wat je voelt....denkt...gewoon tikken tikken :-)...wij luisteren wel ;-)



dikke kus x elske

Rose
Berichten: 404
Lid geworden op: 1 mei 2010, 15:59

Bericht door Rose » 20 januari 2011, 22:22

hey lizzy,

Mijn vriend heeft dezelfde ziekte als jou en ook wij zijn hierdoor bezig met pgd. Ons 1ste afspraak bij genetica en fertiliteit was in maart vorig jaar en in juni was onze test af. In september zijn we dan kunnen starten met de eerste poging.
We zijn in behandeling in Jette en bij ons ging het maken van onze test vlot. Moesten ook bloedstalen van mijn vriend zijn moeder en zus hebben voor genetica.
Onze ferti arts vertelde ons dat ze bij hen het meeste pgd uitvoeren voor steinert...

Veel succes en zoals elske al zei als je vragen hebt of iets kwijt wil doe gerust!

Groetjes rose

lizzy
Berichten: 136
Lid geworden op: 20 januari 2011, 11:06

Bericht door lizzy » 22 januari 2011, 13:24

Hoi iedereen
Bedankt voor de reacties
En als ik vragen heb zal ik ze zeker stellen.
Voor als nog moet ik wachten op een afspraak met de cardioloog.
Hopen dat we gauw groen licht krijgen.

Rose mag ik je wat vragen, van ons willen ze ook bloed van de familie , kun jij mij vertellen waarom dit is?
En de eicelpunctie gebeurd dat onder narcose?

Ik heb al wel de folders gelezen maar snap er nog niet veel van.

Moet ik vanaf nu gewoon onder het andere stukje reageren?

Iedereen. Veel susces !!!
Groetjes liizzy

E+P
Berichten: 667
Lid geworden op: 26 november 2010, 14:52

Bericht door E+P » 22 januari 2011, 13:54

Hey Lizzy,

wou enkel nog even reageren ivm dat groen licht van de cardioloog.

Zelf ben ik ook hartpatiente (aangeboren hartafwijking). Bij mij hebben ze nagekeken of ik zwanger mocht worden met een catherisatie.

De catherisatie is zeer goed meegevallen maar prof. Budts (Gasthuisberg Leuven) gaf voor alle zekerheid oranje licht. Dwz, zwanger worden kon en mocht maar ik dien tijdens de zwangerschap minstens 3x opgevolgd te worden door de cardioloog.

Bij de zwangerschap van Aron ben ik door zijn vroeggeboorte slechts 2x geweest + 1x na de zwangerschap en cardilogisch verliep alles perfect. Bij een volgende behou ik echter het oranje licht maar erg vind ik het niet. Beter is meer op controle dan dat er echt iets fout gaat.

Veels succes dan ook bij de cardioloog! Hopelijk krijg je, net als ik, mooi nieuws!

Groetjes van Eva


PS. Voor de verhalen en je eigen vertelsels rond PGD ga je inderdaad beter naar 't clubje. Er wordt door iedereen geschreven en meegeleefd.

Christel1976
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 januari 2011, 16:01

Bericht door Christel1976 » 23 januari 2011, 18:09

Hallo allemaal,
Ik ben ook bezig met pgd te Maastricht, super aardige mensen dat moet ik zeker zeggen! Onze wachtijd de eerste keer was ruim een half jaar.
Helaas hebben we nu alweer 2pogingen achter de rug welke dus niet gelukt zijn!
2x 2embryos terug geplaatst maar binnen een week alweer zwaar ongesteld :(
Vrijdag 14januari zijn er wederom twee terug geplaatst maar helaas zijn ze wederom niet blijven zitten ben nu weer zwaar ongesteld geworden, deze keer kwam en komt het harder aan dan de eerste keer!!
Morgen moet ik het ziekenhuis weer bellen om het slechte nieuws door te geven, en hopen dat de wachttijd niet te lang duurt nu!!!
We hebben nog maar 1 poging, en de moed zakt steeds verder in mijn schoenen!
Ook mij vriend heeft de ziekte van steindert vandaar de pgd....

Rose
Berichten: 404
Lid geworden op: 1 mei 2010, 15:59

Bericht door Rose » 24 januari 2011, 19:52

heey
Bloed van zijn ma en zus was nodig om de pgd-test te ontwikkelen. Zijn ma heeft de ziekte niet en zijn zus wel. ze vergelijken dan met mijn vriend zijn bloed om zo een test te ontwikkelen.
Bij mij was de pick up beide keren onder lokale verdoving. Bij sommigen doen ze dit ook onder volledige verdoving maar ik denk bij jou ook waarschijnlijk onder lokale want ze raden volledige narcose af als je de ziekte van steinert hebt.
Mijn vriend moest ook naar de cardioloog en neuroloog voor een onderzoek. Blijkbaar is het aangeraden om dit elk jaar te laten doen wanneer je steinert hebt.

Groetjes en succes Rose

lenkie
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 januari 2011, 20:46

Re: pgd 2011

Bericht door lenkie » 26 januari 2011, 18:43

Hallo , ik ben nieuw op deze site ...
ik probeer al 2.5 j zwanger te raken en heb op 6 maanden tijd 2 miskramen gehad ..Nu hebben ze in Leuven ontdekt dat ik een speciaal geval ben en mijn chromosomen helemaal verkeerd liggen of hoe ik het ook mag noemen .. de dokter stelt voor om te proberen om de pdg op punt te stellen ( ik heb een complexe translocatie met zes verschillende breukpunten )..
maar mijn vaste gynae praat over 1500 euro waar je niks van terugkrijgt van de ziekenkas , weten jullie hier iets meer van ...
groetjes Lenkie

klavertje4
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 januari 2010, 15:15

Bericht door klavertje4 » 26 januari 2011, 20:04

lenkie

ik snap tot op de dag van vandaag nog steeds niks van de "prijzen"...

mijn Pgd-behandeling nu...500 euro + ietwat kosten van bn (per poging met pu)in Gent

elske (veel succes)

E-lien
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 januari 2011, 13:29

Bericht door E-lien » 26 januari 2011, 22:47

Hallo allemaal,

Ook ik ben nieuw hier sinds vandaag en ik heb al veel opgestoken :) .Wij hebben eerste consultatie met fertiliteit en genetica midden februari en Jette.

Heeft iemand van jullie ervaring met PGD en hemofilie?
Mijn man heeft hemofilie en dmv bepaling geslacht kan de ziekte eruit gehaald worden (ziekte stopt als we zoontjes hebben). Dus misschien heeft dit wel gevolgen voor de aanmaak van de tests?

Groetjes en ik wens jullie allemaal veel succes!

women
Berichten: 197
Lid geworden op: 15 juli 2010, 15:55

Bericht door women » 23 februari 2011, 16:06

hallo allemaal

we zijn nu ook bezig met ivf maar met pgs omdat we 11 miskramen heb gehad hoeveel folliekels hadden jullie ik heb er vijf en 1 kleintje en vrijdag is al de pickup ik ben in behandeling uza edegem

women
Berichten: 197
Lid geworden op: 15 juli 2010, 15:55

Bericht door women » 23 februari 2011, 16:07

hallo allemaal

we zijn nu ook bezig met ivf maar met pgs omdat we 11 miskramen heb gehad hoeveel folliekels hadden jullie ik heb er vijf en 1 kleintje en vrijdag is al de pickup ik ben in behandeling uza edegem

women
Berichten: 197
Lid geworden op: 15 juli 2010, 15:55

Bericht door women » 1 maart 2011, 21:12

ik kreeg vandaag het slecht nieuws dat mijn 4embriootjes niet goed genoeg waren voor terug plaatsing abnormale embriootjes zeiden ze ik ben nu helemaal in de war en weet niet wat ik moet doen ik heb geen idee het is mijn eerste ivf met pgs. Weet iemand wat ik kan doen

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten