kan er iemand me helpen.

Plaats reactie
women
Berichten: 197
Lid geworden op: 15 juli 2010, 15:55

kan er iemand me helpen.

Bericht door women » 24 april 2011, 13:17

Hallo dames ik ben aan mijn tweede poging bezig ivf met pgs maar ben deze morgend naar ziekenhuis gegaan voor bloed en echo folikemeting en bleek dat ik heel weinig folliekels en 1grote die al klaar staat dus zei de dokter dat het geen zin meer heeft om verder te stimuleren omdat voor pgs veel folliekels nodig zijn en bij me was het geval niet. Ik heb vijf dagen 3menupur gespoten en dan was het verhoogd naar 4 maar dat hielp niet. Nu zei de dokter dat ik vanavond pregnyl moet spuiten en morgen en dinsdag betrekking moet hebben. Nu door mijn frustratie ben ik vergeten de uur te vragen voor pregnyl en of ik vandaag dus om 18uur nog superfact moet puffen ik heb geprobeerd te bellen maar er is niemand. Weet iemand een idee en heeft iemand ervaring mee.

Vanes
Berichten: 216
Lid geworden op: 20 februari 2011, 16:20

Bericht door Vanes » 24 april 2011, 16:04

hoi women

waar ben je in behandeling?
ik heb het eens gehad dat ze me wel het uur hadden gezegd maar door de spanning en nerveus te zijn gewoon het uur vergeten!
pregneyl is toch wel heel belangrijk dat je dit op het uur doet!
ik ook niemand meer bereiken, maar ik heb gewoon naar het spoed van dat ziekenhuis gebeld waar ik in behandeling ben (uz leuven) en ze hebben me dan van daaruit door verbonden met een fertileteit arts en ze heeft me dan verder geholpen! mss moet je dat eens proberen! want het is echt belangrijk!

veel succes!
grts vanes

sdb

Bericht door sdb » 24 april 2011, 16:34

Hey Woman,

Aangezien er geen Pickup zal plaatsvinden denk ik niet dat het uur zo belangrijk is. Gewoon deze avond de pregnyl zetten en dan dinsdag betrekking hebben. De pregnyl zorgt immers dat de foliekels springen, wanneer er een PU is, moet je dat echt op het juiste moment doen omdat ze net voor het springen de eicellen moeten 'opzuigen'. Aangezien de bevruchting natuurlijk zou zijn, hoef je daarmee geen rekening te houden. De zaadcellen leven 4 dagen, de eicel 1 dag.
Ik zou toch nog es trachten om iemand aan de lijn te krijgen, dan voel je je toch beter, is er geen noodnummer beschikbaar? Anders bel je gewoon naar het ziekenhuis (algemeen nummer) en vraag je naar de gyn van wacht. Ze zullen je daar wel kunnen verderhelpen normaalgezien.
Veel succes alvast!

women
Berichten: 197
Lid geworden op: 15 juli 2010, 15:55

Bericht door women » 24 april 2011, 17:27

Mijn dokter zei me gewoon in de avond de pregnyl te zetten ze heeft geen uur vermeld. Ik kan niemand bereiken ben in uza edegem in behandeling. Superfact zou ik dan ook niet meer doen denk ik. Weten jullie het over de superfact

klavertje4
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 januari 2010, 15:15

Bericht door klavertje4 » 24 april 2011, 18:35

dag women...

als ik het goed begrijp ga je dan toch proberen voor een natuurlijke bevruchting zonder pgs...

mag ik vragen waarom je dan "koos" voor pgs...
werd dit dan besproken met jullie...van pgs naar plots natuurlijke bevruchting

veel succes

elske xxx

sdb

Bericht door sdb » 24 april 2011, 19:32

Suprefact zorgt dat je geen eisprong krijgt. Je mag dit dus niet meer gebruiken nu. En de dokter zal geen uur gegeven hebben omdat dit niet belangrijk is in zo'n geval. Enkel bij Pick-Up moet je echt exact op t uur een eisprong stimuleren.
Had dezelfde vragen als Elske, ben je zeker dat je het natuurlijk wil proberen? Wat zijn de eventuele consequenties hiervan.
Groetjes,
Sofke

women
Berichten: 197
Lid geworden op: 15 juli 2010, 15:55

Bericht door women » 24 april 2011, 22:51

Wel er is niets besproken eerlijk gezegd. Ik ben gewoon deze morgend naar de kliniek geweest en op de echo bleek dat er niet te veel eitjes zijn en voor pgs is er meer nodig. En toen zei de dokter gewoon dat we het op natuurlijk cyclus kunnen doen en betrekking hebben. Jullie vraag heb ik me toen ook afgevraagd. Omdat ik al 11 miskramen heb gehad moesten we voor pgs gaan vandaar de keuze. Ik vraag me nu ook wel af waarom de dokter het me voorstelde als ze weet dat ik zoveel miskramen heb gehad. Ik zal het proberen en hopen dat deze eitje heel gezond is en lukt alles perfect ik zal maar afwachten. Maar vind het wel raar dat de dokter het me voorstelde. :shock:

klavertje4
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 januari 2010, 15:15

Bericht door klavertje4 » 25 april 2011, 18:59

11 miskramen...

waarom dan pgs en geen pgd...werden er tests gedaan...weten jullie waarom de zwangerschap telkens in een miskraam eindigde...en zie je dat dan nog zitten op deze manier...

kus elske

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten