icsi - pgd + 3de miskraam

Plaats reactie
Innes
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 april 2011, 10:34

icsi - pgd + 3de miskraam

Bericht door Innes » 29 april 2011, 10:48

ey iedereen,

Ik ben Innes 27 jaar en ben getrouwd, het is m'n eerste keer dat ik hier op de website iets schrijf maar heb soms het gevoel mensen die hetzelfde meemaken elmkaar beter begrijpen dan mensen die niet weten wat het allemaal is. Hopen kunnen jullie me wat raad geven of tips.

We hebben onlangs onze eerste icsi-pgd gehad, na een lange tocht al met icsi. Nu we hadden een goede stimulatie en 4 goede embryo's na pgd. We laten er 2 terug plaatsen alles verliep goed. Op de eerste echo was er maar 1 embryotje goed genestelt na de 2de echo moest ik normaal al 8 weken zijn, maar bleek dat het gestopt was op 6 weken, dit is al onze 2de miskraam + 1 kindje verloren op 4.5maand zwangerschap, dit allemaal op 3 jaar tijd. Soms geraak ik echt ten einde raad. Maar m'n kinderwens blijft zo groot.
Op den duur heb je schrik als je zwanger bent, je durft er haast niet te lang bij stilstaan, schrik voor elke keer die echo.
Iemand tips of raad of toch nog eens een poging doen met icsi-pgd of overschakelen naar spermadonor?
We zijn in behandeling in KUL Leuven.



Groetjes Innes

E+P
Berichten: 667
Lid geworden op: 26 november 2010, 14:52

Bericht door E+P » 29 april 2011, 11:30

Hallo Innes,

die twijfels na een positieve zwangerschapstest gaan spijtig genoeg blijven, of je nu PGD of KID gaat doen. Je bent pas zeker als je jouw (hopelijk gezond) kind op het einde van de rit in je handen kan houden.

En ik weet waarover ik spreek: ik heb zelf 1 kindje verloren van een tweeling na 9 weken (bekomen via PGD) en de overgebleven baby is geboren na 28 weken zwangerschap. Hij woog 1,2 kg bij de geboorte maar doet het nu goed.

Zelf zijn we bezig voor een 2de kindje en hebben we eerst de rit van PGD uitgedaan. We wilden al onze kansen voor een 100% eigen baby benutten. Nu is voor ons PGD ten einde aangezien we net onze 6de en laatste terugbetaalde poging achter de rug hebben. Het was niet gelukt en wij zetten nu de stap naar KID.

Hier op het forum zitten ook mensen die na een aantal pogingen PGD gestopt zijn om direct naar KID te gaan. Da's voor iedereen natuurlijk persoonlijk. Alles hangt af van je instellingen en je ideeën.
Sommigen vinden PGD te zwaar (zowel lichamelijk als fysiek) en kiezen direct KID (wat toch iets minder zwaar is). Anderen prefereren PGD omdat ze dan zeker een volledig eigen kindje hebben.

Ik zou zeggen: steek je voelsprieten eens op zowel bij de topic "PGD-clubje" en "IUI-KID" onder IUI. Onder "spermadonatie" zit ook een topic rond KID.

Veel succes met welke weg je ook kiest!

Eva

Innes
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 april 2011, 10:34

Bericht door Innes » 4 september 2011, 13:05

ey,
Een tijdje geleden maar hier ben ik weer. Ondertussen zijn we weer gestart met alles en een pu gehad vrijdag (2/09) had 13 goede eicellen. Van leuven belde ze me zaterdag 03/09 had 13 eicellen bij de pu, 11 rijpe eicellen 7 daarvan zijn bevrucht, nu nog wachten tot ze ons dinsdag opbellen na de pgd testen, hopelijk zit er toch 1 goeieke bij.
we zullen wel zien wat ze dinsdag zeggen, maar khoop nog altijd op 1 goeieke, het zal nu toch eens moete lukken.

groetjes innes

E+P
Berichten: 667
Lid geworden op: 26 november 2010, 14:52

Bericht door E+P » 4 september 2011, 14:19

Veel succes, Innes!

Groeten van Eva

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten