PGD met donorzaad

Plaats reactie
Juultje
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 mei 2011, 10:30

PGD met donorzaad

Bericht door Juultje » 31 mei 2011, 12:49

Zijn er hier ook vrouwen die een PGD-traject doorgaan / zijn doorgegaan met behulp van een zaaddonor? Ik lees veel over donoren en over PGD, maar weinig over de combinatie. Ik weet ook niet of PGD wordt toegekend aan vrouwen die zich op een donor moeten beroepen (alleenstaande vrouwen, lesbische stellen, stellen waarvan man onvruchtbaar is) en waarvan de vrouw toch graag zwanger wil worden. Heeft iemand hier meer informatie over?

sdb

Bericht door sdb » 31 mei 2011, 13:48

Juultje,

Rose is pas zwanger en dat met donorzaad. Misschien kan je haar een persoonlijk bericht sturen, of eens kijken op het forum waar het "clubje" staat, dat is het onderwerp dat het meest actief is.
Ik weet niet wanneer je pgd kan/mag combineren met donorzaad, maar het ziekenhuis waar je in behandeling wenst te gaan kan je hier zeker de juiste info over geven.
Rose haar verhaal doet alleszins het beste verhopen.....
Mag ik vragen om welke reden je PGD zou doen? Heb je al contact met een dienst voor menselijke erfelijkheid? Die zouden je misschien ook kunnen verderhelpen met je vraag, en alleszins zijn zij het die toestemming moeten geven dacht ik (in samenspraak met ethische commissie).

Veel succes en kijk ook es op de andere onderwerpen binnen PGD!

Groetjes,
Sofke

Rose
Berichten: 404
Lid geworden op: 1 mei 2010, 15:59

Bericht door Rose » 31 mei 2011, 20:03

Hey,


Zoals sofke al schreef als je met veel vragen zit maak je misschien best een afspraak in een fertiliteits centrum. Zij gaan je alle info kunnen geven!
Alvast veel succes!

Rose
Laatst gewijzigd door Rose op 11 juli 2014, 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Juultje
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 mei 2011, 10:30

Bericht door Juultje » 1 juni 2011, 12:14

Dank je wel voor jullie reacties.
@ sdb, ik wil graag in aanmerking komen voor PGD omdat ik een erfelijke ziekte heb (Neurofibromatose) die ik niet wil doorgeven aan mijn kind. De kans bij een gewone zwangerschap is 1 op 2 dat ik het wel doorgeef. Dat risico is dus erg groot. In de zwangerschap kan met vlokkentest/vruchtwaterpunctie in de 10e week wel gekeken worden of het vruchtje de ziekte heeft. Dan zou ik eventueel voor een abortus kunnen kiezen, maar daar heb ik innerlijk veel moeite mee, aangezien ik wel een kinderwens heb. Maar omdat ik geen man heb ben ik afhankelijk van een donor. Binnenkort ga ik naar het zkh om daar met een klinisch geneticus te spreken. Ik weet echter niet of er al eerder vrouwen zijn geweest die pgd hebben gehad, waarbij de eicellen werden bevrucht met donorzaad, vandaar mijn vraag hier. Ik zal moeten afwachten wat de arts zegt, ben best wel nerveus.

Anks
Berichten: 461
Lid geworden op: 19 maart 2010, 10:26

Bericht door Anks » 1 juni 2011, 15:55

Beste Juultje,

Je zal inderdaad het gesprek even moeten afwachten, maar eigenlijk kan ik me niet voorstellen dat het echt een probleem is om PGD te doen als alleenstaande, met donorzaad. Ik kan enkel spreken over het ziekenhuis in Jette, en daar lijken ze me toch heel open-minded over fertiliteitsbehandelingen voor alleenstaanden, lesbiennes, behandelingen met donorzaad of donoreicellen,... Het kan de zaken misschien wat gecompliceerder maken, omdat je naast de gebruikelijke wachttijd voor PGD ook nog afhangt van de beschikbaarheid van donorzaad...

Ik hoop dat ik me niet vergis met deze redenering, en wens je heel veel succes toe!

groetjes,

Anks

Roos89
Berichten: 3
Lid geworden op: 6 december 2019, 21:20

Re: PGD met donorzaad

Bericht door Roos89 » 10 januari 2020, 22:17

Hallo Juultje

Ik ben ook alleenstaand met een kinderwens en NF type 1.
Eigenlijk wil,ik weten hoe het nu met jou is gegaan.
Want ook ik zit met die vragen. Binnenkort het tweede gesprek
Roos

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten