helemaal anders uitgedraaid

Plaats reactie
women
Berichten: 197
Lid geworden op: 15 juli 2010, 15:55

helemaal anders uitgedraaid

Bericht door women » 14 juni 2011, 11:13

Ik heb gisteren de pick gehad en van 7/8 folliekels had ik er 6 eicellen voor ivf met pgs. Maar dan kwam de bioloog en zei dat het ixci word want mijn man had niet genoeg beweeglijk zaadcellen en die moest er twee leveren en toch niet genoeg. Nu dan is het ixci geworden in plaats ivf en vandaag telefoon gekreeg en bleek dat van die 6 EICELLEN maar vier konden gebruiken omdat de andere twee niet van eigen natuur zijn :shock: nog nooit gehoord. Dus 4voor ixci 3bevrucht waarvan 1EENJE 3CELLIG DUS ABNORMAAL EN DE ANDERE TWEE ZIJN NOG AAN HET INDELEN.Nu is weet ik het niet meer want mijn eerste ivf met pgs waren er ook vier voor pgs maar geen terugplaatsing. ik heb dan terug gebeld naar de labo en vroeg voor meer info en ik zei van stel dat die twee embryos delen heeft het dan nog zin voor pgs omdat de vorige 4 Allemaal een chromosoonafwijking hadden. En toen zei ze dat ze het nog gaan bespreken en donderdag laten ze me iets weten. De eerste ivf met pgs was niet sucsesvol en geen terugplaatsing en de dokter zei we proberen het opnieuw maar met meer eicellen. Maar deze cyclus was ook niet veel eicellen en heb toen nog gebeld naar mijn dokter na de eerste echo en zei dat het op hetzelfde neer komt als op de eerste ivf en vroeg voor hoger dosis maar ze zei dat ik al de maximum dosis heb 4ampulle menopur. En toen zei ze dat we het moeten doen met wat we hebben. Maar ik had een slecht gevoel bij aangezien de eerste keer ook zo draaide. Nu ik weet het niet meer. pgs is ook 800euro en als ik zie vorig ivf met pgs 4 embryo's allemaal slecht geen terugplaatsing wat dan nu met twee embryos zou ik daarvoor riskeren en het pgs laten doen of beter niet aangezien 800euro ook veel is. wat denken juliie dames wie heeft er ervaring mee. Oja zit nog met een vraag hoe zou het komen dat mijn man zijn staaltjes minder bewegelijk waren de eerste ivf was het niet zo want het was ivf maar nu deze keer niet. Hoe zou het eigelijk komen. Ik ben te einde raad en weet niet wat te doen ik ben in behandeling in uza edegem ik heb ervoor 11miskramen gehad een ik ben ten einde raad. Wat is jullie mening hierover. ik kan het gebruiken op dit moment.

sdb

Bericht door sdb » 14 juni 2011, 15:29

Goh Woman,

Wat een tegenslag heb je opnieuw! Dikke knuffel (voor zover je daar iets aan hebt hé meid).
Wat de reden is voor het mindere staal van je ventje..... hebben jullie voor de start zo'n testen moeten doen? In Gasthuisberg Leuven moesten wij als PGD-ers ook eerst alle vruchtbaarheidstesten doorlopen, en mijn ventje is toen 2 keer met een tussenperiode van enkele weken een staal moeten gaan 'produceren'. Normaal gezien zien ze daar de kwaliteit. Ze zeggen wel dat je best 3 dagen voor de Pick-Up (is ook dag van bevruchting) geen geslachtsgemeenschap hebt. Het zaad is best 3 dagen oud ofzo.... Maar omdat die datum van die PU nooit echt vast ligt vonden wij het alvast niet evident om ons daaraan te houden. Niet dat we zo'n zin hadden ofzo hé, maar mijn ventje wilde zelf zo'n goed mogelijke kwaliteit, dus zelfs al was het voor mij te pijnlijk door de gezwollen eileiders dan deed hij er zelf iets aan (klikt zo fout hé nu....).
Wanneer heb je een nabespreking van deze poging? Je moet echt al je vragen stellen hé dan, zodat jullie goed ingelicht naar een volgende poging kunnen stappen, want twee keer zo'n tegenvallend parcours, daar moeten ze toch iets over kunnen zeggen.
Ik vind 7/8 foliekels voor PGS/PGD trouwens hééél weinig, snap niet dat ze de poging niet cancelden, want dan had je deze poging nog tegoed. Er is enkel sprake van een volledige poging voor de terugbetaling als er een PU geweest is.....
Hoop dat een nabespreking voor jullie de vragen kan oplossen en vooral dat een volgende behandeling meer succesvol is natuurlijk!
Groetjes en knuf,
Sofke

women
Berichten: 197
Lid geworden op: 15 juli 2010, 15:55

Bericht door women » 14 juni 2011, 18:41

ja mijn man had een test gedaan en toen zei de dokter dat het staaltje weing bewegelijk was. Maar toch stelde ze ivf voor. Kan het ook gewoon stress zijn. Ja ik vond ook 7/8follikels weinig en had toen nog gezegd of het zin heeft want de eerste keer was ook zo wat kreeg ik als antwoord we moeten het doen met wat we hebben ja wat moet ik dan op antwoorden. En ze zei nog van ik heb je resultaten nog ni bekeken dan denk ik of er wel geluisterd word naar me. Wat zou ik doen stel dat de twee bevrucht zijn en verder delen zal ik toch proberen om pgs te laten doen of liever niet omdat de kans klein is. En wat bedoelen ze met eicel niet van natuur ik heb er nooit van gehoord. Ik weet nog niet wanneer ik een nabespreking heb want ik moet nog afwachten tot donderdag om te horen over de twee embryos.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten