Wie heeft er pgs of pgd op twee embryo's gevoerd

Plaats reactie
women
Berichten: 197
Lid geworden op: 15 juli 2010, 15:55

Wie heeft er pgs of pgd op twee embryo's gevoerd

Bericht door women » 15 juni 2011, 11:52

Hallo dames

De tittel zegt het al. Wie van jullie is er maar 2 embryo's overgebleven voor pgs of pgd. En wat deden jullie gingen jullie mee door aangezien kans heel klein is en vind het heel weinig voor pgs te doen. Wie heeft het al is meegemaakt. Ik weet geen raad meer en ben de hele tijd aan het stressen ik wil bellen naar mijn dokter en vragen hoe ze ervan vind en wat haar mening is en wil michien of ben van plan om doortegeven dat ze geen pgs moeten uitvoeren op de twee omdat ik het zo weinig vind en kans is klein wat denken jullie wat is jullie mening hierover. Graag hulp

women
Berichten: 197
Lid geworden op: 15 juli 2010, 15:55

Bericht door women » 15 juni 2011, 20:56

niemand :(

linda76
Berichten: 347
Lid geworden op: 28 juni 2010, 15:16

Bericht door linda76 » 15 juni 2011, 21:18

Hier ooit pgd op drie embryo's gebeurd en er waren 2 embryo's gezond. Maar de kansen zijn echt wel heel klein met 2 of 3 embryo's. Hoeveel kans hebben jullie dat het embryo niet gezond is? Is dit ook 50%?

women
Berichten: 197
Lid geworden op: 15 juli 2010, 15:55

Bericht door women » 15 juni 2011, 22:00

De kans is ook klein bij ons omdat ik ook bij de eerste ivf 4embryo's had en allemaal naar pgs en inderdaad allemaal slecht geen terugplaatsing. Ik heb vandaag nog gebeld naar ziekenhuis ik heb er nog twee over en morgen weet ik meer maar ik heb dan ook gezegd om de pgs te annuleren en dat ik het niet wil doen op die twee omdat de kans zeer klein is. Was het verstandig van me of niet.

pgs is toch dat ze een aantal celletjes nemen en daarop testen en als zie slecht zijn dan weten ze dat het geen gezonde embryo's zijn. Hoe zit het dan als ze een aantal celletjes nemen en testen en blijkt dat het gezond is word het dan terug bij de celletjes gebracht of hoe zit het in mekaar.

linda76
Berichten: 347
Lid geworden op: 28 juni 2010, 15:16

Bericht door linda76 » 15 juni 2011, 22:14

Nee, de cellen die ze wegnemen bij het embryo worden er niet terug bijgevoegd als je dat bedoelt. Het embryo kan gewoon verder leven en delen zonder deze
1 of 2 cellen die ze wegnemen.

women
Berichten: 197
Lid geworden op: 15 juli 2010, 15:55

Bericht door women » 16 juni 2011, 10:00

linda76 schreef:Nee, de cellen die ze wegnemen bij het embryo worden er niet terug bijgevoegd als je dat bedoelt. Het embryo kan gewoon verder leven en delen zonder deze
1 of 2 cellen die ze wegnemen.
ah oke dat is voor de goeie embryo's maar stel ze nemen een celletje van een embryo en die blijkt niet gezond kunnen ze dan die slecht cel wegnemen en dan terug geplaats. Ik had het altijd zo in begin begrepen.

sdb

Bericht door sdb » 16 juni 2011, 11:40

Woman,

De ziekte die je tracht te vermijden met PGS/PGD zit in het DNA, elke cel in het menselijk lichaam heeft datzelfde DNA, elke cel heeft dus het slechte deeltje DNA in zich. Het is dus onmogelijk om dat superkleine deeltje (er zitten zo miljoenen deeltjes per cel) eruit te halen voor elke cel (waarvan er nog een miljoenen in het lichaam zitten).
Ze kunnen dus enkel bepalen welke embryo's cellen hebben die aangetast zijn of niet.
Maar ik denk dat als jij nog zo'n fundamenteel belangrijke vragen hebt over de werking van PGD/PGS dringend een nabespreking moet vragen aan je behandelende arts en dat je hem/haar al je vragen moet stellen.
Een tip: schrijf ze op, want eens je daar bent ben je de helft vergeten, en moet je ze de volgende keer stellen (spreek uit ervaring, en vanaf nu schrijf ik ze gewoon op).

groetjes,
Sofke

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten