Wie heeft een hospitaalplan bij cm (christelijk mutualiteit)

Plaats reactie
women
Berichten: 197
Lid geworden op: 15 juli 2010, 15:55

Wie heeft een hospitaalplan bij cm (christelijk mutualiteit)

Bericht door women » 31 juli 2011, 13:14

Hallo Dames

Ik zou graag wat meer info hebben over de hospitaalplan bij cm aangezien ze ivf terugbetalen. Is er iemand die dat heeft wat is u ervaring ermee, ben je tevreden ermee, Krijg je een goede terugbetaling, moet je beiden aangesloten zijn of mag je alleen aangesloten zijn bij cm, Wordt alles terugbetaald bv als je een 1 persoonskamer neemt. Wat is jullie ervaring bij cm. Laat het ons weten. Alvast bedankt.

Rose
Berichten: 404
Lid geworden op: 1 mei 2010, 15:59

Bericht door Rose » 2 augustus 2011, 10:45

Hey,
We zijn aangesloten bij de cm en hebben beiden hospitaalplan. Ze betalen ivf NIET volledig terug. Enkel 500euro extra kan je terug krijgen. Gewoon al je facturen binnen brengen en dan storten ze het bedrag. Maar die extra 500 euro daar zit je wel heel erg snel aan. Met 1 persoons kamer heb ik geen ervaring.

Groetjes

sdb

Bericht door sdb » 2 augustus 2011, 15:27

Een ziekteverzekering (hospitalisatieverzeking) is trouwens ook niet verplicht om iets uit te betalen wat te maken heeft met een aandoening die je reeds voor het afsluiten had.
Als ze bijvoorbeeld weten dat je al langer IVF deed kunnen ze weigeren.
Ik weet niet of dit voor IVF ook zo is, maar laat je zeker en vast informeren. Ik ken iemand die speciaal een hospitalisatieverzekering nam omdat ze een rugoperatie ging moeten ondergaan, maar de verzekeraar stuurde een brief naar de arts om te vragen sinds wanneer de ziekte bekend was en ze hebben terugbetaling geweigerd omdat ze zich pas nadien verzekerde.
Aangezien jij reeds behandelingen deed die deels terugbetaald werden heeft de mutualiteit hier weet van, dus informeren is echt de boodschap, zou al te jammer zijn moest je een polis betalen voor niets... alhoewel het toch aan te raden is voor iedereen om een hospitalisatieverzekering te hebben hoor.

sdb

Bericht door sdb » 5 augustus 2011, 11:55

Woman,

Laat je weten wat ze bij de CM gezegd hebben ivm met aandoeningen die als voor het afsluiten bekend zijn? Of hun hospitaalplan die dan dekt?
En die 500€, is dat bijkomende terugbetaling per verse poging?

Groetjes

Ahiha
Berichten: 1093
Lid geworden op: 26 januari 2010, 19:49

Bericht door Ahiha » 5 augustus 2011, 15:11

sdb,

Die 500 is extra en voor je hele leven. Dus niet per beurt. (is helaas rap op) het gaat dus over alle facturen die je nog krijgt zonder dat er zo'n groen papiertje bijzit.

women
Berichten: 197
Lid geworden op: 15 juli 2010, 15:55

Bericht door women » 5 augustus 2011, 15:15

Ik heb besloten om het toch niet te doen aangezien de wachtentijden 9maanden voor vruchbaarheidsbehandeling en drie maanden voor zwanger, bevallingen en andere aandoeningen. Ook al kom ik van een vorige hospitalisatieverzekering word mijn wachttijden niet geschrapt spijtig genoeg. Dus zal ik het gewoon niet meer doen. Alvast bedankt voor al jullie reacties.

valentine0409
Berichten: 343
Lid geworden op: 19 mei 2010, 20:47

Bericht door valentine0409 » 5 augustus 2011, 17:22

Idd dat wilde ik nog zeggen...je moet een aantal maanden aangesloten zijn vooraleer je kan genieten van dit voordeel. Het is idd 500euro eenmalig, waar je idd snel aanzit.
Enkele jaren terug heb ik alles eens onderzocht. Ik was van plan aan te sluiten bij DKV (vriend van mij werkt daarvoor), maar zij betalen IVF niet terug voor alle aandoeningen. Huntington zat daar oa niet tussen, zij hebben mij toen zelf aangeraden om naar CM te gaan. Volgens hun de betrouwbaarste en beste oplossing (na zijzelf tuurlijk ;-))
Ik heb zowel hospitaalplan en plus, wel kan ik zeggen dat ik CM zeer goedkoop vind. Wat eenpersoonskamers betreft denk ik niet dat er extra voordelen zijn, wat je bij DKV dan weer wel hebt.
Wel een aanrader is om je als koppel bij dezelfde mutualiteit aan te sluiten. Dit brengt heel wat voordelen voor als er eenmaal een kindje bij komt (gratis aansluiting kind, geschenken en financiele steun, ...)


Maar eenmaal je al in de IVF molen zit versta ik dat die wachttijden je tegenhouden om over te stappen.
x

Star
Berichten: 113
Lid geworden op: 22 augustus 2011, 14:52

Bericht door Star » 22 oktober 2011, 13:12

Rose schreef:Hey,
We zijn aangesloten bij de cm en hebben beiden hospitaalplan. Ze betalen ivf NIET volledig terug. Enkel 500euro extra kan je terug krijgen. Gewoon al je facturen binnen brengen en dan storten ze het bedrag. Maar die extra 500 euro daar zit je wel heel erg snel aan. Met 1 persoons kamer heb ik geen ervaring.

Groetjes
hey,

cava'tjes?
in verband met die 500 euro bijkomend... hoe gebeurt dat dan juist.. om die facturen binnen te geven? gaat het dan over facturen waar geen groen briefje meer bij zit? is het ook gewoon in een groene enveloppe binnen te geven?

grtz

Ahiha
Berichten: 1093
Lid geworden op: 26 januari 2010, 19:49

Bericht door Ahiha » 22 oktober 2011, 16:13

Hey star,
ik ging gewoon met al mijn facturen naar het cmkantoor. EN ook met een speciale uitprint van de apotheker (specifiek naar vragen en zeggen dat het voor terugbetaling vna mutualiteit is). Zij kijken dan na wat in aan merking komt en wat niet. Het is echt meer dan je denkt hoor. Zelfs dafalgannekes :wink: Maar ik zou het nu niet in een groene enveloppe stoppen. Echt even voor langsgaan en samen bespreken, kopies maken etc

Star
Berichten: 113
Lid geworden op: 22 augustus 2011, 14:52

Bericht door Star » 22 oktober 2011, 16:28

Ahiha schreef:Hey star,
ik ging gewoon met al mijn facturen naar het cmkantoor. EN ook met een speciale uitprint van de apotheker (specifiek naar vragen en zeggen dat het voor terugbetaling vna mutualiteit is). Zij kijken dan na wat in aan merking komt en wat niet. Het is echt meer dan je denkt hoor. Zelfs dafalgannekes :wink: Maar ik zou het nu niet in een groene enveloppe stoppen. Echt even voor langsgaan en samen bespreken, kopies maken etc
hey alvast bedankt voor het antwoord :-) dus jij ging met alle facturen ( zonder groene papiertje bij) naar het kantoor, als ik het goed begrijp?

groetjes

Ahiha
Berichten: 1093
Lid geworden op: 26 januari 2010, 19:49

Bericht door Ahiha » 22 oktober 2011, 17:42

JA, dat groene papiertje moet je sowieso inbrengen daar komt je mutualiteit in tussen en niet je hospitaalplan. Da groen papiertje mag je wel in groene enveloppe stoppen hoor.

Star
Berichten: 113
Lid geworden op: 22 augustus 2011, 14:52

Bericht door Star » 22 oktober 2011, 18:27

Ahiha schreef:JA, dat groene papiertje moet je sowieso inbrengen daar komt je mutualiteit in tussen en niet je hospitaalplan. Da groen papiertje mag je wel in groene enveloppe stoppen hoor.
bedankt :-)
goed weekend nog he..

xxx

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten