pgd starten.wie ook.??

Plaats reactie
suusje008
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 augustus 2011, 21:54

pgd starten.wie ook.??

Bericht door suusje008 » 18 augustus 2011, 22:02

hoi allemaal.
ik ga binnekort pgd starten heb voor de eerste x de 26 ste een afspraak.
dit komt doordat ik een chronsomeafwijking heb.ben draagster.van de translocatie 4/10 zeer zeldzaam.
zwanger worden is het probleem niet ben namelijk al 5 x in verwachting geweest een doodgeboren baby afgegeven.helaas is het op een gezonde manier nioet gegunt.
dus gaan we Pgd starten.
weet iemand wat meer hierover en hoe gaat het allemaal in zijn werking en duurd het lang als je een chronosomeafwijking hebt.??

gr suzanne

Elze
Berichten: 47
Lid geworden op: 7 juni 2011, 14:40

Bericht door Elze » 23 augustus 2011, 9:31

Hoi Suzanne,

Ik denk dat je best al eens leest wat er in het PGD-clubje staat, daar ga je al veel antwoorden krijgen. Iedereen daar zit begint eraan of is al een tijdje bezig met het pgdtraject.

Maar effe heel kort : om de pgd te kunnen uitvoeren hebben ze een test nodig (probe) om te kunnen kijken welke embryo's de afwijking hebben. Naargelang de aard van de afwijking hebben ze al een test die ze kunnen verfijnen of moeten ze er nog één ontwikkelen. Hiervoor hebben ze altijd bloed nodig van jou, je partner en van familieleden die de aandoening al dan niet ook hebben.

Maar normaal gezien krijg je dat nog allemaal te horen op je eerste gesprek ! Veel succes !

Elze

Sardientje
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 april 2011, 16:23

Bericht door Sardientje » 7 september 2011, 14:29

Hallo,

Mijn vriend en ik zitten in hetzelfde schuitje...hij heeft een basale translocatie op 7/8. Wij hebben reeds 2 miskramen achter de rug en hebben toen beslist dat de natuur niet onze beste vriend was. Daarom gaan we nu ook beginnen aan icsi met pgd in Gent.
Wij zijn 27juni geweest voor ons eerste gesprek en moesten lang wachten door het verlof op het vervolg. Ik ben 1 september begonnen met de pil. 17 oktober hebben we een afspraak in Gent en krijgen we de hormonen mee (en de nodige uitleg!) onze eerste icsi met pgd staat gepland tussen 11 en 14 november.
Ik kijk er zooo naar uit! Eindelijk de volgende stap, ons laatste miskraam was 22 februari dus al dat geduldig wachten heb ik nu wel gehad.

Veel succes met je gesprek!

Gr,Sara

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten