PGD-ervaringen

Plaats reactie
Liesje_
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 augustus 2011, 12:17

PGD-ervaringen

Bericht door Liesje_ » 12 oktober 2011, 19:50

Mijn man en ik probeerden reeds een hele tijd zwanger te geraken, maar spontaan leek het maar niet te lukken. We besloten in augustus contact op te nemen met de afdeling Fertiliteit in Gasthuisberg. Er werd bloed genomen, een stappenplan van onderzoeken geregeld en een nieuwe afspraak vastgelegd.

Na een dikke maand kreeg ik echter op een middag telefoon van de prof uit Gasthuisberg: uit de genetische testen bleek dat zowel mijn man als ik drager zijn van een muco-gen (taaislijmvliesziekte). En zowel hij als ik zijn drager van de zwaarste variant. We hebben 1 kans op 4 dat een kindje uit een spontane zwangerschap muco heeft...

Daarnaast heeft mijn man een mindere kwaliteit sperma. Een man zou 4% goede spermacellen moeten hebben om makkelijk tot een spontane bevruchting te kunnen komen. Bij mijn man was er resp. 3% en 1% geschikt. Niet onmogelijk, maar toch een verminderde kans. Het probleem bij hem was voornamelijk de vorm van de zaadcellen. Kunnen ze dus niet veel aan doen...

De combinatie van beide gevallen zet onze kinderwens erg op zijn kop. Vooral het genetische verhaal maakt het allemaal best ingewikkeld. Men raadt ons PGD aan. En dus (om een lang verhaal kort te maken) ben ik op zoek naar mensen die ervaring hebben met PGD.

Ik vind het een erg moeilijke keuze waar we voor staan... misschien helpt wat informatie-uitwisseling wel om een keuze te kunnen maken.

woepi
Berichten: 39
Lid geworden op: 26 juni 2011, 11:40

Bericht door woepi » 25 oktober 2011, 9:58

Hallo liesje ,

Als je mensen wil leren kennen met pgd ervaringen dan ga je best naar het forum PGD clubje (gratis toegand whihihi) Daar zijn er mensen met helaas al jaren ervaringen . Zelf ben ik er ook bij . Heb er helaas al 4 pgd pogingen opzitten , na 5 ivf pogingen . Maar ben nu spontaan zwanger ( 13 weken ). Maar door een gentiche afwijking van de chromosonen wacht ik nu op een vruchtwaterpunctie .

groetjes woepi

domi
Berichten: 89
Lid geworden op: 10 juni 2010, 13:49

Bericht door domi » 25 oktober 2011, 10:39

dag Liesje,

Het is een hele slag in je gezicht als de prof met dat nieuws afkomt. Gelukkig bestaat er pgd en kunnen ze in de medische wereld al heel veel.
het pgd verhaal is niet te onderschatten. Het geeft een extra gewicht op je relatie. Ik hoop dat jullie dit goed gaan doorstaan. Bij ons heeft het een positief effect :wink: want we zijn nog dichter bij elkaar gebracht.
aan de andere kant ben ik heel blij dat pgd bestaat. 'Even' door een hele zure appel bijten en met een prachtig en vooral gezond kindje eindigen is ieders droom hier.
Zelf heb ik reeds 4 beh achter de rug waarvan 3 met een tp. Tot nu toe nog geen geluk gehad maar ik geef het nog niet op! Want in nov beginnen we aan nummer 5. Mocht je mij dat voordat we begonnnen aan de behandelingen zegt hebben dan had ik nooit verwacht dat ik zo veel beh. zou doen. Maar het verlangen is heel groot.

Ik wil je heeeeeel veeeel succes en sterkte toewensen! Mocht je vragen hebben post ze gerust of stuur een pb'ke.

Veel liefs!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten