Ziet het eventjes niet meer zitten...

Plaats reactie
Elze
Berichten: 47
Lid geworden op: 7 juni 2011, 14:40

Ziet het eventjes niet meer zitten...

Bericht door Elze » 20 juli 2012, 12:47

Hallo iedereen,

In een ver verleden, toen het nog 2011 was, zat ik vaker actief mee op dit forum. Toen zat ik nog volle moed en dacht dat zwanger worden gewoon een kwestie van wachten was. Ondertussen ben ik lichtjes gedesillusioneerd...

Even kort schetsen :

maart 2011, het is zover na jaren wachten zegt mijn vriend dat hij ook graag kinderen wil, hij heeft een genetische ziekte tubereuze sclerose, we willen het niet op een natuurlijke manier proberen want de kans is te groot om een ziek kindje te krijgen.

oktober 2011, eerste punctie, 2 embryo's en 2 terugplaatsingen zonder veel succes.

Februari 2012, tweede punctie, 1 (half) embryo dat niet ziek is (voor elke niet-zieke zijn er ongeveer 5 die de ziekte wel hebben), zwanger, miskraam op 7 weken en gevolgd door curettage omdat de placenta gewoon bleef zitten. Na de curettage blijkt dat ik een eenhoornige baarmoeder heb , waardoor alleen de eicellen uit mijn linkereierstok in mijn baarmoeder kunnen komen, de rechterkant is er wel maar heeft geen verbinding.(dus wel eicellen voor de PGD, later verhoogd risico op stuitligging en dus keizersnede)

Nu in juni 2012, vorige miskraam nog niet echt helemaal verwerkt, derde punctie, 2 embryo's waarvan maar 1 verder deelt, zwanger, Hcg-waarden stijgen te traag en opnieuw miskraam na 8 weken. Gisteren opnieuw curettage want placenta komt weer vanzelf niet af...

Ik blijf me maar afvragen of er nog iets anders mis is met onze genetische combinatie... zijn de 'goede' embryo's systematisch niet levensvatbaar ? Kan dit ? Ik vraag dit aan onze gynecoloog en zij antwoorde dat dit uit voorgaande tests niet bleek, misschien nog controleren of de stolling in mijn bloed niet te snel plaatsvind en ze vond het resultaat van het karyotype (waarbij grotere chromosoomafwijkingen zichtbaar worden) niet terug in ons dossier.

Krijg vanmorgen telefoon, de test voor het karyotype is in Jette NOOIT AFGENOMEN !!!
:shock:

Ik ben even terug ontroostbaar, wat als uit deze test blijkt dat ze ons dit afschuwelijke jaar hadden kunnen besparen ?

Ik hoop dat er natuurlijk helemaal niets blijkt te zijn en dat dit gewoon een stomme procedurefout is... maar wat als ?

Ik hoop over twee maanden te kunnen zeggen dat alles gewoon een storm in een glas water was... dat ik in 2013 er weer met volle moed aan wil beginnen...

Bedankt om te luisteren
Liefs,
ELze

E+P
Berichten: 667
Lid geworden op: 26 november 2010, 14:52

Bericht door E+P » 20 juli 2012, 15:48

Hey Elze,

eerlijk gezegd denk ik dat ze bij ons die test ook niet hebben afgenomen, hoor. Ik kan het me niet herinneren, al moet ik eerlijk bekennen dat de 1ste stap naar medische genetica bij ons in 2007 werd gezet. Al een heel poos geleden dus...

Een jaar is nooit verloren, hoewel dat zeker zo kan aanvoelen. Mijn 1ste PGD-jaar voelde eerlijk gezegd ook wel zo aan omdat ze serieus mis zaten met de medicatie voor de stimulatie. Ik zat immers steeds dicht tegen overstimulatie met 2 stopzettingen (dus voor de PU) en een totaal verbrodde poging tot gevolg. Pas toen men overschakelde naar andere medicatie kwam er wat schot in de zaak.

Maar het is wel goed dat men bij jou nu alles eens goed nakijkt. Bij jou is het immers zeer dubbel: je hebt al 2x een positieve terugplaatsing gehad maar nadien liep het altijd mis. Je kàn dus zwanger worden, wat op zich al zeer goed nieuws is. Nu moeten ze echter weten hoe men je zwanger kan laten blijven.
Ik wens je nog veel moed en een goede test voor het karyotype toe! Hopelijk vindt men de reden én de oplossing zodat de volgende poging eens helemaal positief mag aflopen. We duimen mee voor jou!

Groetjes en hou de hoop erin!

Eva

linda76
Berichten: 347
Lid geworden op: 28 juni 2010, 15:16

Bericht door linda76 » 20 juli 2012, 21:43

Hoi Elze,

Bij mij en mijn man hebben ze karyotype bepaling wel gedaan alvorens we met de pgd gestart zijn. Ik dacht dus dat dat standaard was.

Heb je al ooit een hysteroscopie en biopsie laten doen? Ik heb 1 keer een biochemische zwangerschap gehad en bleek toen endometritis te hebben. Beter vragen voor wat extra onderzoeken zodat ze alles kunnen uitsluiten.

veel sterkte nog en hopelijk wordt 2013 een beter jaar.

Linda.

pgdsofke
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 augustus 2012, 14:36

Bericht door pgdsofke » 23 augustus 2012, 14:40

Hey Elze,

Wat een moeilijk parcours legde jij al af meid! Ik ben al een hele poos niet meer actief op de DVO omdat wij uit het hele traject gestapt zijn.
Maar het is zoals E+P zegt meid, je kán wel zwanger worden.
Ik heb nooit een innesteling gehad bij PGD, nadien wel natuurlijk zwanger.
Het komt zeker goed bij je! Vertrouwen hebben.
Knuffel!

Nikki
Berichten: 30
Lid geworden op: 8 november 2011, 11:22

Bericht door Nikki » 28 augustus 2012, 19:24

Hey Elze,

Echt erg! Ocharme heb zo met je te doen.
Ikzelf heb ook tubereuze sclerose maar de tubereuze sclerose is niet in mijn bloed te vinden. Ze zijn nu al bijna 2 jaar bezig om de exacte plaats in mijn gen te zoeken. Tot nu toe zonder resultaat.

Ik wens je echt het beste toe! en hoop dat je snel een kindje in je armen mag houden! ( als wens ik het mezelf ook enorm toe :))

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten