Genetisch onderzoek

Plaats reactie
anoniempje_I
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 juni 2013, 20:00

Genetisch onderzoek

Bericht door anoniempje_I » 11 juni 2013, 20:07

Hallo,

Zoals iedereen hier hebben ook wij een probleem om eigen kindjes te krijgen.
Ik heb een nierziekte,die waarschijnlijk erfelijk is.
Zelf ben ik relatief gezond, maar een zwangerschap zou mijn nierwerking negatief kunnen beinvloeden. De dokter kan ons niet met zekerheid zeggen of dit effectief zo zal zijn, volgens hem is de kans 50% dat het goed gaat met me na de zwangerschap en 50% kans dat mijn nieren zullen falen na / tijdens de zwangerschap.
Ook is het niet helemaal zeker of ons kindje dan normaal zal kunnen groeien. Ook heb ik risico op zwangerschapsvergiftiging en hoge bloeddruk...
Dit alles zijn de risico's, maar dus niet in te schatten in welke maten ze aanwezig zullen zijn.

Natuurlijk is mijn ziekte ook erfelijk, daarom hebben wij een eerste stap ondernomen en zijn we een genetisch onderzoek gestart. Hieruit zal blijken in welke mate of op welke manier de erfelijkheid kan voorkomen. Normaalgezien zou de ziekte via PDG makkelijk weg te nemen zijn via IVF ( dus enkel gezonde embryo's terugplaatsen ). Op die manier zouden we een gezond kindje kunnen krijgen,dit is zo goed als 100% zeker. Maar om dit te kunnen doen moeten ze dus weten waar het zieke gen zich precies bevindt, vandaar het onderzoek dat lopende is.

Voor mezelf kan het nog steeds slecht aflopen...ondanks dat we ons kindje misschien kunnen besparen van de nierziekte...
Onze arts stelde ons draagmoederschap voor...
Een eigen kindje ( dus met eigen gezonde eicellen en zaad van mijn partner ).
Maar draagmoederschap is nog zo'n taboe in ons land...
Ook heb ik geen zussen die dit kunnen doen...

Het is zo moeilijk....
Je eigen gezondheid op het spel zetten om je grootste wens in vervulling te laten gaan of niet....
Pfffffff....

Liefs

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten