gonapeptyl versus suprefact

Plaats reactie
sofie 123
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 september 2013, 10:44

gonapeptyl versus suprefact

Bericht door sofie 123 » 29 september 2013, 11:20

Hallo,

Binnenkort starten we met onze derde poging ivf/ici pgd.
Bij deze keer hadden we de keuze tussen gonapeptyl of suprefact.
We hebben gekozen voor gonapeptyl, nu stel ik mij de vraag of we er goed aan hebben gedaan.
Waarom hebben ze dit ons niet bij de eerste keer voorgesteld want 1 maal prikken is toch minder belastend dan 6 maal neusspray.
Is dit een goede keuze geweest? wat zijn de voor-of nadelen? heeft het dezelde werking?

groetjes

olivia79
Berichten: 265
Lid geworden op: 17 mei 2013, 14:18

Re: gonapeptyl versus suprefact

Bericht door olivia79 » 7 oktober 2013, 9:44

sofie 123 schreef:Hallo,

Binnenkort starten we met onze derde poging ivf/ici pgd.
Bij deze keer hadden we de keuze tussen gonapeptyl of suprefact.
We hebben gekozen voor gonapeptyl, nu stel ik mij de vraag of we er goed aan hebben gedaan.
Waarom hebben ze dit ons niet bij de eerste keer voorgesteld want 1 maal prikken is toch minder belastend dan 6 maal neusspray.
Is dit een goede keuze geweest? wat zijn de voor-of nadelen? heeft het dezelde werking?

groetjes

Hallo Sofie 123,

Het zit geen enkel verschil tussen Suprefact en Gonapeptyl que werking, het zijn allebei analogen, de een is neusspray en de andere zijn spuitjes. Het resultaat is hetzelfde in principe, het voorkomt dat je een vroegere eisprong zou krijgen in ivf of icsi.
Sommige gynes schrijven ook suprefact drie mal per dag a drie keer snuiven. Ieder gyne werkt anders en bepaalt het gebruik van de medicatie naar het resultaat van je bloedanalisen. Veel succes met je behandeling.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast