Ruzie over kinderwens

Plaats reactie
Domien
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 februari 2020, 15:15

Ruzie over kinderwens

Bericht door Domien » 25 februari 2020, 15:30

Hallo,
Ik ben domien 28jaar en partner is 27jaar. Wij zijn nu ongeveer 7-8maanden samen. Mijn vorige relatie was 9jaar en hier in deze relatie sinds mijn petekindje er is gekomen is mijn kinderwens beginnen komen. De laatste 2 jaar is mijn kinderwens echt doorduwen maar aangezien ik nieuwe relatie ben begonnen is dit natuurlijk weer opnieuw opbouwen eerst. Wij wonen nu samen in mijn partner haar huis ongeveer 3-4 maanden samen nu al. Zij wil voor aan kindjes beginnen nog eerst samen een huis kopen maar aangezien ze alle cebtjes in dit huis gestoken heeft word dit dus eerst nog een lange weg voor te sparen. En ik weet niet of ik het nog 2-3 jaar volhouden alles zo uitstellen. Ik heb altyd jong papa willen worden maar zo ziet er niet naar uit. We hebben er al super veel ruzie over gemaakt en vind dit super pijnlijk omdat ze mij precies helemaal niet begrijpt. Ze had een maand en half geleden gezegt toen ik haar zei dat ik een kindje wou dat na haar pil (2maanden) ze dan geen nieuwe meer ging halen. Maar dit was toen het ruzie geweest was en ik geloofde het niet 100% dus ben ik tijdje later nog maar eens beginnen doorvragen. Zij praat super moeilijk over zo een dinge en dit maakt alles nog wat moeilijker. Maar dan bleek dat ze financieel eerst wat sterker wil staan. En nu kwam ze af met dat ze eerst samen een huis wil kopen. Voormij is dit persoonlijk heel moeilijk want had eerst echt mijn hoop gezet op die 2maanden en nu lijkt het wel jaren te worden. Maar ik ben geneigt om gewoon te zwijgen erover want er komt altyd kei harde ruzie door. Weet zelf niet goed meer wat doen hiermee

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Ruzie over kinderwens

Bericht door mich75 » 25 februari 2020, 15:59

Zou het niet kunnen dat je vriendin gewoon nog langer wil wachten? Het is goed dat ze financieel sterk wil staan om aan kindjes te beginnen, maar het maakt alles ook heel definitief.

Ze zou haar huis kunnen verkopen en dan samen 1 kopen, dit zal toch voordeliger uitkomen, of je kan je inkopen in haar huis, als dit huis kan dienen voor jullie gezinnetje.

Maar misschien wil ze gewoon wachten tot jullie wat langer samen zijn en is dat huis kopen gewoon een goed excuus om wat langer te kunnen wachten.

Misschien moet je haar eens vlakaf vragen wanneer ze echt aan kindjes wil beginnen. Stel dat je morgen de lotto wint en dadelijk een huis kan kopen, zou ze dan direct willen beginnen?
Of wat als het sparen niet zo goed lukt en het nog zeker 5 jaar duurt eer jullie een huis huis kunnen kopen, wil ze dan echt nog zo lang wachten?

Hopelijk geraken jullie eruit.

Domien
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 februari 2020, 15:15

Re: Ruzie over kinderwens

Bericht door Domien » 25 februari 2020, 16:47

Hallo
Alvast bedankt voor je reactie. Inkopen in het huis is gen optie omdat het nogal wat gebreken heeft en zij hier ook niet langer wil wonen. En ja iets nieuw kopen moeje notariskosten enz zelf kunnen betalen en dat kan zij op de moment niet. En als ze haar huis verkoopt dan hebben we even geen woning. Ik heb al op veel manieren geprobeerd te praten met haar maar het draait altyd verkeerd uit. Ik vind het gewoon super jammer dat ze me hoop gaf met die 2maanden pil en dan ineens weer iets anders dat heeft er bij mij niet mee geholpen. Ik versta dat het een keuze is met 2 en probeer hier ook zo goed mogelijk mee om te gaan maar heb gewoon het gevoel dat zij er geen rekening mee houd dat ik er ook ben.

Laurake86
Berichten: 190
Lid geworden op: 2 januari 2020, 14:29

Re: Ruzie over kinderwens

Bericht door Laurake86 » 8 mei 2020, 16:37

Dag Domien

Ik heb je verhaal gelezen.
Ik vind het eerlijk gezegd wel erg vroeg om na 8 maanden verkering al aan kinderen te beginnen dus ik begrijp wel haar keuze. Ik zelf kom uit een getrouwd leven, waarin mijn ex en ik 11 jaar samen waren. Ik wilde ook jong (<30jaar) zwanger worden maar mijn ex wilde er geen en ik had me er bij neergelegd. Tot we zijn gescheiden en ik mijn huidige vriend leerde kennen. Hij heeft al een zoontje uit een vorige relatie. Hij wist dat ik toch die kinderwens had en was bereid terug papa te worden. Hoe graag ik het ook snel wilde, ik was inmiddels al de 30 gepasseerd, ik vond het verstandig om eerst onze relatie op te bouwen. Na 2 jaar heb ik hem erover aangesproken. Hij was er nog niet klaar voor. Dat heb ik gerespecteerd. Hij wilde wachten tot 4/5 jaar verkering. Het compromis was uiteindelijk nog een jaartje wachten en na 3 jaar samen te zijn te proberen. In die tijd was ik ook tot het besef gekomen dat ik dan eerst een eigen huis met ons tweetjes wilde. Dat hebben we vorig jaar gekocht. Nu ben ik zwanger en we zullen 5 jaar en enkele maanden samen zijn, en ik 34 jaar. Niet wat ik wilde qua leeftijd, maar je hebt het niet altijd in de hand. Het is wel een verstandige keuze om eerst de relatie op te bouwen en wat financieel sterker te staan voor je aan kinderen begint. Hoe moeilijk het ook is. Je wil niet in een situatie terecht komen waarin je samen een kind hebt en na enkele jaren inziet dat de relatie niet werkt en je met co-ouderschap moet beginnen. Ik hoop dat je mss zo de mening van je vriendin beter begrijpt. Ik vind het wel jammer dat jullie hierover ruzie maken. Mijn vriend en ik hebben dit steeds rustig kunnen bespreken. Probeer ergens een compromis te vinden en een doel te stellen, als we zolang samen zijn en minstens zoveel spaargeld hebben ofzo. Dat je toch ergens naar uit kan kijken want nu heb je ook geen idee wanneer... Succes alvast!
08/18 > Pil stop
11/19 > Diagnose 'Unexplained'
02/20 > 1e iui - negatief
03/20 > 2e iui - zwanger
11/20 > Mama geworden :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten